نسخه آزمایشی!

گوگل ادوردز را همانند یک بازیکن حرفه ای بسکتبال اجرا کنید

فهرست مطالب

نکات و استراتژی های مرتبط با  PPC که می تواند کمپین ادوردز شما را بهبود ببخشد.

زمانی که صحبت از گوگل AdWords می شود چه چیزی به ذهنتان خطور می کند؟

شاید اطلاعات و داده های بسیار، صفحات اکسل، تجزیه و تحلیل اولین چیزی است که به ذهنتان می رسد.

زمانی که در مورد ادوردز فکر می کنیم، معمولا انتخاب های مشتری و محدوده گزینه های این افراد به هنگام خرید همبرگر از شرکت معروفی همچون مک دونالد به ذهنم می رسد.

معمولا اقتصاد دان ها کالاهایی که به همراه یکدیگر فروش خوبی خواهند داشت را کنار هم قرار می دهند و به این ها کالاهای مکمل می گویند. مک دونالد نیز از این رویکرد برای فروش همبرگر و چیپس های خود به عنوان بهترین و عالی ترین مکمل استفاده کرده است.  چند بار همبرگر را بدون چیپس سفارش داده اید؟ شاید هیچ وقت.

همین نظریه در مورد جستجوی ادوردز و تبلیغات نمایشی نیز صدق می کند. اگر  تلاش می کنید در جستجوی طبیعی رتبه ای به دست آورید باید در تبلیغات نمایشی نیز حضور داشته باشید. اجزای ایده آل تبلیغاتی وجود دارد که همدیگر را به خوبی تکمیل می کنند و به دست آمدن نتایج عالی را تضمین می نمایند. با اینحال، نمی توان نظریه مرتبط با غذا را بر روی تبلیغات ادوردز نیز اعمال کرد. به همین خاطر سعی می کنیم از استراتژی شناخته شده بسکتبال در رقابت ادوردز استفاده کنیم.

 

تکنیک Alley-oop  و بازاریابی مجدد

تبلیغ کنندگان زیادی از بازاریابی مجدد و جستجو به طور کامل استفاده نمی کنند. جستجو و بازاریابی مجدد یک مدل ایده آل را تشکیل می دهند و می توانند نتایج شگفت انگیز و عملکرد عالی برای کمپین موجود به همراه داشته باشند. فرض کنید که تبلیغ در موتورهای جستجو  مثل بازیکنی است که پاسی با مسافت طولانی را به هم تیمی نزدیک به سبد می دهد و توپ را می گیرد و آن را در سبد می اندازد (تکنیک Alley-oop ). جستجو و بازاریابی مجدد به شیوه زیر با هم کار می کنند:

  • کاربر به دنبال محصول مورد نظر خود می گردد
  • بر روی تبلیغ کلیک می کند
  • به مشتری تبدیل نمی شود، سایت را ترک می کند( توپ نزدیک سبد بود اما وارد آن نشد)
  • بازاریابی مجدد وارد میدان می شود و  تبلیغات مرتبط را در سایت های دیگر به کاربر نشان می دهد
  • در نهایت کاربر بر روی یکی از این تبلیغات کلیک می کند، وارد سایت می شود و به مشتری تبدیل می گردد( توپ وارد سبد شده است)
بیشتر بخوانید:  دکمه فراخوانی Call to action در دیجیتال مارکتینگ

گوگل ادوردز گزینه های خود را برای افرادی که ترجیح می دهند از تبلیغات کلیکی گوگل در نتایج جستجو با  استفاده از فهرست بازاریابی مجدد RLSA(Remarketing lists for search ads) استفاده کنند بهبود بخشیده و  قابلیت هایی را برای استفاده از فهرست بازاریابی مجدد در تبلیغات معرفی کرده است. بعد از اینکه مخاطبان شما به اندازه کافی بزرگ شدند، تیمتان برای آغاز بازی آماده خواهد بود.  افرادی که تبلیغات خلاقانه ای ندارند بهتر است از RLSA استفاده کنند. داده های زیر نشان می دهد که معرفی بازاریابی مجدد در ماه می  سال ۲۰۱۶ در ابتدا باعث افزایش قیمت و ناپایداری شد اما با گذشت زمان نرخ کلیک و تبدیل بهبود یافت.  انتخاب با شماست. با اینحال نمی توانید ارزش استراتژی Alley-oop را نادیده بگیرید.

ضد حمله:

استراتژی ضد حمله در تبلیغات گوگل ادوردز همیشه بهترین  روش برای برخورد با ادوردز نیست. در بسکتبال این روش  یک استراتژی حمله ای است که در آن توپ خیلی سریع و قبل از اینکه دفاع  بتواند آن را بگیرد وارد سبد می شود.  استراتژی ضد حمله در گوگل ادوردز به عنوان مراحل ابتدای تنظیم و راه اندازی کمپین در نظر گرفته می شود که در آن استراتژی مزایده و سایر موارد انتخاب می گردد.

فرض کنید کمپین مورد نظر با CPC بهینه راه اندازی شده است و تحویل آن برای بهترین موارد بهینه گشته است.  CPC بهبود یافته به گوگل اجازه می دهد تبلیغ شما را برای  کاربرانی که نرخ تبدیل بالا دارند نمایش دهد. تحویل شتاب یافته و سریع  به این معنی است که تبلیغ شما بسیار رقابتی است و برای هر جستجویی نمایش داده می شود و تبلیغ ۷۰ درصد مواقع به نمایش در می آید.  متاسفانه واقعیت این است که تحویل سریع به دنبال صرف بودجه های بسیار است و در طول روز بودجه موردنظر شما را به سرعت خرج می کند. این در حالیست که CPC بهبود یافته می تواند مزایده شما را بر اساس فرضیاتی که  نشان دهنده تبدیل کاربر است افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:  بیش از حد از هشتک استفاده نکنید

چرخش آگهی یا تبلیغ به شما اجازه نمی دهد  تبلیغی که بهترین عملکرد را داشته است تعیین کنید در انتهای روز، دادهای غیر قابل اعتماد بسیار، CPC بالا و بودجه از دست رفته را خواهید داشت.

تهدید سه گانه:

تهدید سه گانه، حالتی است که در بسکتبال بازیکن می تواند شوت، پاس و دریبل را انجام دهد. فرض کنید اخیرا کمپین ادوردز مشتری خود را دریافت کرده اید یا یک کمپین جدید راه اندازی نموده اید.  قبل از هر کاری باید بتوانید موارد اصولی را راه اندازی کنید. هر کدام از قابلیت های مهم همچون استفاده درست از انطباق کلمات کلیدی، کلمات کلیدی منفی ، ساختار ضعیف کمپین و نادیده گرفتن  زمان نمایش تبلیغ در روز را مورد بررسی قرار دهید.

زمانی که کمپین جدید ساخته می شود، باید به طور روزانه تمامی موارد  بررسی شود تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل گردد.

مرد ششم:

 در بسکتبال مرد ششم اولین بازیکن ذخیره ای است که بیشتر از سایر بازیکنان ذخیره برای تیم ارزشمند و مفید بوده است.  حالا زمان آن فرا رسیده است که در مورد کسب وکاری که در حال تبلیغ برای آن هستیم صحبت کنیم. نباید قدرت خودِ کسب وکار را نادیده بگیریم. شغل ما این است که مطمئن شویم مدل کسب و کار و اهداف آن به خوبی درک شده و در کمپین ادوردز به کار رفته است.  

توسعه کسب وکار به طور غیر مستقیم بر روی کمپین و نیز تلاش های تیم اثر می گذارد. همچنین نباید قدرت ابزارهای جدید ادوردز و استراتژی های بهینه سازی و دیجیتال مارکتینگ را فراموش کنیم. هرگز شانس امتحان کردن استراتژی های جدید را از دست ندهید و سعی کنید  قابلیت های جدید را حتی برای یکبار هم که شده مورد بررسی قرار دهید. اگر شانسی برایتان بود، مطمئن شوید که از آن در حوزه ادوردز استفاده می کنید.

بیشتر بخوانید:  چگونه مشتریان را به کمک رسانه های اجتماعی با خود همراه کنیم؟

پیک اند رول(Pick and Roll):

فرض کنید بازیکنی در زمین بازی حرکت می کند و با یک مدافع برخورد می کند. سپس بازیکن مورد نظر رول می کند و مدافع در مورد اینکه به دنبال بازیکن موردنظر برود یا به بازیکن دیگری که مسیر را مسدود کرده است تغییر جهت دهد بلاتکلیف می ماند.

سوال اینجاست که چگونه می توان مطمئن شد که کمپین ادوردز ما به درستی محافظت شده است؟

هرگز کمپین خود را با بودجه محدود رها نکنید.  با وجود بودجه محدود، گزینه ها نیز محدود خواهد بود و لحظه پیک اند رول هرگز اتفاق نمی افتد. در چنین شرایطی فرصت های بسیاری را برای نشان دادن محصولات خود از دست می دهید و در برخی از موارد حتی فروش یا سرنخ احتمالی خود را گم می کنید.

در سناریوهایی که کمپین شما کلمات کلیدی ضروری و تبلیغات مناسب را دارد، توپ در دستان شماست و می توانید آن را وارد سبد کنید ( تبلیغات خود را با موفقیت به مخاطب درست نشان دهید).

اگر نمی توانید کمپین PPC یا تبلیغات گوگل ادوردز خود را به درستی اجرا کنید و یا نیاز به مشاوره دارید از طریق فرم مشاوره دیجیتال مارکتینگدر وب سایت آژانس تبلیغاتیکروشه با ما در ارتباط باشید تا به شما کمک کنیم با دانش کارشناسان دیجیتال مارکتینگکروشه دسترسی آنلاین خود را به مشتریان افزایش دهید و  آگاهی موجود در مورد رسانه های پولی و سایر تبلیغات کلیکی و بنریرا بیشتر کنید. 

منبع سایت smartinsights

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.