نسخه آزمایشی!

۱۰ دلیل برای استفاده از رسانه های اجتماعی

فهرست مطالب

همانطور که آخرین گزارش های  مرتبط با رسانه های اجتماعی نشان می دهد، ۴۰ درصد از کاربران اینترنتی دوست دارند از شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با دوستان خود استفاده کنند و کارهایی که آنها انجام می دهند را دنبال نمایند.  این گزینه، اصلی ترین دلیل برای استفاده از رسانه های اجتماعی در سرتاسر جهان است. که این نکته بسیار مهمی در بازارایابی محتوایی و کمپین دیجیتال مارکتینگ  علاوه بر این، کاربران اینترنتی  عمدتا از رسانه های اجتماعی برای پر کردن زمان های بیکاری یا استفاده از محتوای موجود بهره می برند.

 

در میان گروه های سنی مختلف، تفاوت های کلیدی زیادی وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد. در میان افراد ۱۶ الی ۲۴ ساله، دلیل اصلی برای استفاده از رسانه های اجتماعی برقراری ارتباط با دوستان و اعضای خانواده نیست بلکه این افراد دوست دارند زمان های بیکاری خود را با چنین پلتفرم هایی پر کنند.

افراد ۲۵ الی ۳۴ ساله، برقراری ارتباط با دوستان و در تماس بودن با آن ها را مهم ترین دلیل استفاده از رسانه های اجتماعی می دانند. این در حالیست که افراد ۳۴ الی ۴۴ سال، دوست دارند خبرهای به روز را دریافت کنند و از مسائل روز با خبر باشند. گرایش کلیدی که در این حوزه وجود دارد استفاده از اخبار در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است.

از هر ۱۰ نفری که از رسانه های اجتماعی استفاده می کند، ۱ نفر از خدمات موجود برای به دست اوردن اخبار جدید بهره می برد. سه انگیزه اصلی که در این  بخش مطرح می شود مشخصه و ویژگی مشترکی دارند. همه آن ها به شکل غیر فعال شبکه مرتبط اند. بیشتر کاربران رسانه های اجتماعی، به جای اینکه چنین پلتفرم هایی را به عنوان بستری بدانند که نیازمند مشارکت فعال است آن ها را به عنوان منبع محتوا می دانند.

بیشتر بخوانید:  5 گام برای آغاز کمپین های بازاریابی دیجیتال چابک

تنها ۱۹ درصد از کاربران اینترنتی بر این باورند که از رسانه های اجتماعی برای اشتراک جزییات زندگی خود استفاده می کنند. این انگیزه برای شبکه سازان از اشتراک گذاری عقاید یا تصاویر/ ویدئوها اهمیت کمتری دارد.  بیشتر کاربران اینترنتی به جای اینکه بخواهند جزییات زندگی شخصی خود را در این پلتفرم ها منتشر سازند، از بستر موجود برای انتشار محتوای مفید و جذاب استفاده می کنند.

 

10 انگیزه برتر برای استفاده از رسانه های اجتماعی:

۱۰ انگیزه برتر برای استفاده از رسانه های اجتماعی:

افراد بیان کرده اند که گزینه های زیر جزو دلایل اصلی استفاده از رسانه های اجتماعی بوده است.

۴۲ درصد از افراد برای برقراری ارتباط با دوستان و تماس داشتن با آن ها از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

۳۴ درصد برای یافتن محتوای سرگرم کننده و جذاب از این پلتفرم ها بهره می برند

۳۹ درصد برای به روز بودن و دریافت اخبار و رویدادهای اخیر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

۳۳ درصد از شبکه های اجتماعی برای اشتراک تصاویر و فایل های ویدئویی استفاده می کنند

۳۹ درصد تلاش می کنند به کمک این پلتفرم ها زمان بیکاری خود را پر کنند.

۳۰ درصد عقاید خود را به اشتراک می گذارند.

۳۴ درصد معتقدند به خاطر حضور دوستانشان در رسانه های اجتماعی، از آن استفاده می کنند.

۲۸ درصد برای ملاقات افراد جدید به این پلتفرم ها روی می آورند

۳۴ درصد دوست دارند شبکه عمومی با سایر افراد داشته باشند

۲۷ درصد به دنبال پژوهش/ خرید محصولات موردنیاز خود هستند.

سوال: دلیل اصلی شما برای استفاده از رسانه های اجتماعی چیست؟

در پلن دیجیتال مارکتینگ خود چه برنامه ریزی داشتید؟  برای مشاوره می توانید با تکمیل فرم مشاوره از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ کانون تبلیغاتی کروشه راهنمایی بگیرید.

بیشتر بخوانید:  دیجیتال مارکترها مراقب باشید این اشتباهات را انجام ندهید

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.