نسخه آزمایشی!

۱۲ اشتباه رایج سئو که باید از آن ها اجتناب کنید

فهرست مطالب

سئو یکی از جنبه هایی است که در توسعه و انتشار سایت به درستی درک نمی شود.  ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ خود تا به حال  سایت های زیادی را سئو کرده ایم و شاهد مشکلات مختلفی در این زمینه بوده ایم. در این مقاله قصد داریم در مورد رایج ترین مشکلات سئو صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

۱. تگ عنوان ضعیف

بله، این موضوع به نظر ساده و آسان می رسد اما هنوز هم افرادی هستند که نمی توانند تگ عنوان خوب برای صفحات کلیدی سایت خود بنویسند. موتورهای جستجو هنوز هم بر روی تگ عنوان تکیه دارند زیرا این گزینه همانند برچسب سطح بالا عمل می کند و می تواند محتوای موجود را نشان دهد.

۲. تگ های سرتیتر (heading  ) ضعیف:

 همانند تگ عنوان، تگ هدینگ نیز برچسب سطح بالایی را هم برای کاربر و هم موتورهای جستجو فراهم می کند و به آن ها می گوید صفحه شما درباره چه چیزی است.  زمانی که محتوایی را برای کاربر خود فراهم می کنید این تگ ها به درک بهتر ساختار و ماهیت  محتوای موجود در سایت به افراد کمک می کند. تگ هدینگ در بالای محتوا به عنوان برچسبی برای کل صفحه عمل می کند و سایر تگ های هدینگ قسمت های مختلف یک محتوا را به تصویر می کشد.

۳. محتوای ضعیف( thin content):

موتورهای جستجو دوست ندارند صفحات کپی را ایندکس کنند. یکی از رایج ترین شکل از  این مورد را در سایت هایی می بینیم که صفحاتی با محتوای مفید اندک دارند. زمانی که این نوع محتواها بخش اعظمی از سایت شما را تشکیل می دهند موتورهای جستجو  سایت را به عنوان یک سایت ضعیف شناسایی می کند و ممکن است رتبه آن را پایین تر بیاورد.

بیشتر بخوانید:  25 نکته و ترفند بازاریابی محتوا که هر بازاریاب باید بداند

۴. برش های نازک(Thin Slicing):

 این گزینه به نظر مشابه thin content است اما واقعیت این است که این دو موضوع کاملا با هم متفاوت هستند. این گزینه زمانی رخ می دهد که شما صفحات زیادی داشته باشید که شبیه همدیگر هستند. به عنوان مثال اگر صفحه ای با عنوان ۱۰ نکته برای خرید خانه دارید نوشتن محتوای شبیه به این موضوع می تواند خطرناک باشد.

۵.  نبود مسیر خزش به صفحات دیگر:

ما هنوز هم سایت هایی را در اینترنت داریم که مسیر خزش به صفحات کلیدی موجود در سایت خود را مسدود می کنند. اگر گوگل نتواند این صفحات را پیدا کند حتی اگر در نقشه سایت وجود داشته باشند باز هم ارزش کمی برایشان قائل خواهد شد. اگر این صفحات ارزش کافی برای نمایش داده شدن برای کاربران را نداشته باشند پس چرا موتورهای جستجو آن ها را نشان دهند؟

۶. معماری ضعیف سایت:

 ما سایت های زیادی در اینترنت داریم که سازماندهی بسیار ضعیفی دارند و این موضوع هم برای موتورهای جستجو و هم  برای کاربران بسیار بد است. اگر کاربران نتوانند چیزی که به دنبالش هستند را پیدا کنند، درآمد شما از سئو افت می کند و موتورهای جستجو رتبه ای برای صفحاتتان قائل نمی شوند.

۷. مشکلات سایت در موبایل:

گوگل در ابتدا سایت را در حالت موبایل و برای موبایلها ایندکس می کند. در حققیت، گوگل در حال حاضر اهمیت زیادی به دستگاه موبایلی می دهد. اگر سایت واکنشگرایی دارید به احتمال زیاد جایی برای نگرانی نخواهید داشت اما اگر سایت شما زیر دامنه موبایلی دارد که محتوای یکسانی با سایت اصلی در آن نمایش داده نمی شود ممکن است دچار مشکل شوید. زمانی که گوگل ایندکس اول موبایل را جدی تر اجرا کند این سایت ها ضرر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:  قوانین 20- 80در بازاریابی رسانه های اجتماعی

۸. صفحات بسیار کم:

بیشتر منتشر کنندگان سایت هایی دارند که بسیار کوچک هستند. این موضوع برعکس مشکل ۴ است. چنین سایت هایی نمی توانند به درستی با سایر سایت های رقیب مبارزه کنند و رتبه ای برای کلمات کلیدی مدنظرشان به دست اورند.

۹.  تگ های سئوی از دست رفته:

تگ هایی همچون noindex ، rel=canonical و rel=prev/next بسیار مهم هستند و در بیشتر  سایت ها به درستی مورد استفاده قرار می گیرند. با اینحال برخی از سایت ها هنوز هم از این تگ ها استفاده درستی ندارند.

۱۰.تگ سئو سردرگم کننده:

 این تگ ها زمانی که به درستی مورد استفاده قرار نمی گیرند غیر قابل پیش بینی خواهند شد. به عنوان مثال برخی از سایت ها از تگ noindex و rel=canonical در یک صفحه استفاده می کنند. قبل از به کار بردن این تگ ها نحوه استفاده از آن ها را بیاموزید.

۱۱.  تبلیغات و پاپ های زیاد:

 بیشتر سایت ها از تبلیغات پشتیبانی می کنند و هیچ موضوع بدی در این باره وجود ندارد. زمانی که یک سایت تبلیغات بسیار زیادی در خود داشته باشد این موضوع مشکل ساز خواهد بود.  گوگل الگوریتم هایی دارد که به دنبال سایت های این چنینی می گردد و رتبه بندی آن ها را پایین تر می آورد. علاوه بر این چنین سایت هایی  لینک، منشن و موارد دیگری که به جذب رتبه بندی کمک می کند را نمی توانند دریافت کنند.

۱۲. نبود ترویج سایت:

 کاری که شما در سایت خود انجام می دهید بسیار مهم است اما باید این موضوع را به اطلاع سایر افراد نیز برسانید. لینک دادن هنوز هم فاکتور مهمی برای رتبه بندی در گوگل است اما باید در مورد سایت خود صحبت کنید و به ترویج آن بپردازید. اگر افراد در مورد کسب وکار شما صحبت کنند، این موضوع می تواند به نرخ تبدیل بالاتر منجر شود.

بیشتر بخوانید:  دیجیتال مارکتینگ چیست؟

خلاصه:

 سئو اغلب یک روش مقرون به صرفه برای افزایش ارزش سایت محسوب می شود. هنوز هم سایت های زیادی هستند که این فرایند را به درستی انجام نمی دهند و نتیجه خوبی نمی گیرند. زمانی را برای یادگیری سئو اختصاص دهید یا وبلاگ دیجیتال مارکتینگ را بخوانید تا مطمئن شوید کارها را به درستی انجام می دهید و نتایجی که دوست دارید به دست می آورید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.