نسخه آزمایشی!

۱۴ مورد از آمار و حقایق اتفاقی در مورد سئو و SEM

فهرست مطالب

جستجو ،سنگ بنای تلاش های بازاریابی محتوا و بازاریابی دیجیتال باقی مانده است. متوسط سایت های B2B، ۴۰ درصد  از بازدیدهای خود را از ترافیک طبیعی به دست می آورند و ۸۱ درصد از  چرخه های خرید B2B با جستجو در وب آغاز می شود. در مورد جستجوی پولی نیز، بیش از یک میلیون کسب وکار از گوگل ادوردز استفاده می کنند و شبکه محتوای گوگل در میان تمامی کاربران اینترنت آمریکایی به ۸۰ درصد می رسد. البته جستجو نیز همانند سایر تاکتیک های بازاریابی دیجیتال، در حال رشد و تکامل است.
وبلاگ نویسی از یک موضوع اختیاری به موضوع ضروری تبدیل شده است. امروزه موبایل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگرچه بیشتر کسب وکارهای کوچک در مورد استفاده از گوگل ادوردز مطمئن نیستند اما SEM ( بازاریابی از طریق موتورهای جستجو) هنوز هم بودجه تبلیغاتی بسیاری را به خود اختصاص داده است. در ادامه با حقایق و آمارهایی اشنا می شوید که از طریق تحقیقات اخیر بر روی بازاریابی و بهینه سازی موتورهای جستجو به دست آمده است:
۱.شرکت هایی که وبلاگ آنها ۹۷ درصد بیشتر لینک داخلی دارند،  موفقیت بیشتری در سئو خواهند داشت.

۲. زمانی که از افراد سوال می شود ازچه روشی برای به دست آوردن کسب وکار محلی ، محصولات و خدمات استفاده کرده اند، ۶۵ درصد از آنها به جستجوی دسکتاپی اشاره می کنند. ۳۶ درصد بقیه نیز از جستجوی موبایلی( با استفاده از دستگاه های موبایلی) استفاده کرده اند.چاپ صفحات زرد چهارمین منبع محبوب  است.تقریبا ۲۶ درصد از مشتریان از رسانه های اجتماعی برای اینکار استفاده می کنند( سایت MarketingSherpa).

۳. بیش از ۵۰ درصد جستجوهای موبایلی به خرید منجر می شود و ۷۸ درصد از جستجوهایی که از طریق دستگاه های موبایلی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد کسب وکارهای محلی انجام می شود منجر به خرید خواهد شد( سایتPayfirma).

۴. تنها یک پنجم از کسب وکارهای کوچک تا متوسط نوعی محصول را خریداری کرده اند که در گوگل تبلیغ شده است و ۸۳ درصد از آنها از خدمات پولی همچون گوگل ادوردز استفاده می کنند.  خوب همانطور که مشاهده می کنید صرف هزینه در گوگل تغییر کرده است:

·۴۸ درصد از افراد ،بودجه خود را بر روی تبلیغات نمایشی گوگل صرف می کنند.
·۲۷ درصد از آنها بر روی صفحات گوگل پلاس سرمایه گذاری کرده اند.
·۲۲ درصد از افراد بخشی از بودجه خود را بر روی بازاریابی مجدد صرف می کنند.
· ۲۰ درصد از تبلیغات یوتیوب استفاده می کنند.
·۲۰ درصد از شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) بهره مند می شوند.
·۱۳  درصد از افراد بر روی call to action کلیک می کنند.
·۱۲ درصد از هدف گیری زمینه ای استفاده می کنند
·۸ درصد از  موبایل و سایت های ویژه استفاده می کنند.
( سایت MediaPost)

۵. بازارهای محلی برتر که شرکت های کوچک و بزرگ هزینه های خود را بر روی تبلیغات پولی صرف می کنند  شامل نیویورک با ۲۴۸ میلیون دلار، شیکاگو با ۱۹۶  میلیون دلار، دالاس با ۱۴۲ میلیون دلار ، آتلانتا با ۱۳۴ میلیون دلار، فیلادلفیا با ۱۲۸ میلیون دلار، بوستون با ۱۱۲ میلیون دلار است ( سایت MediaPost).

۶. ۶۴ درصد از شرکت های فناوری B2B از سئو برای کمک به بازاریابی محصولات خود استفاده می کنند( هنوز مشخص نیست که چرا ۳۶ درصد بقیه از این موضوع به نفع خود استفاده نمی کنند) . ۵۹ درصد نیز از جستجوی پولی یا SEM  بهره مند می شوند( سایت MarketingProfs).

۷.تنها ۳۰ درصد از استارت آپها می گویند که از سئو برای بازاریابی خود استفاده می کنند . در حدود ۱۲ درصد از تبلیغات PPC بهره مند می شوند( سایت TNW News).

۸. ۴۷ درصد از بازاریابان دیجیتال معتقدند که سئو یکی از موثرترین تاکتیک های بازاریابی است اما ۳۹ درصد از آنها این مورد را به عنوان یک روش بسیار دشوار می شناسند( سایت TNW News).

۹. بازاریابی از طریق موتورهای جستجو(SEM) ۳۷ درصد از هزینه های صرف شده برای موارد آنلاین را به خود اختصاص خواهد داد و تقریبا ۱۴ درصد از کل بودجه  بازاریابی به این موضوع اختصاص دارد.

۱۰. سرنخ هایی که  از طریق سئو به دست می آید ۱۴.۶ درصد close rate دارند در حالیکه سرنخ های حاصل از بازاریابی خارجی ۱.۷ درصد  close rate دارد. ( سایت Project Management)

۱۱. ۵۲ درصد از تصمیم گیران ارشد بازاریابی معتقدند که هزینه های صرف شده شان شامل تبلیغات آنلاین است اما تنها ۲۱ درصد از آنها  معتقدند که همین هزینه برای سئو صرف می شود. نمایش تبلیغات در موتورهای جستجو سهم بیشتری نسبت به تبلیغات دیجیتال دارد ( سایت Search Engine Watch).

۱۲. بر اساس گفته های گوگل، یک نفر از شش نفر از مردم کره زمین از گوگل برای جستجوهای خود استفاده می کنند( سایت Search Engine Watch)

۱۳. پس از رویدادهای مختلف، وب سایت شرکت به عنوان دومین ابزار تولید سرنخ شناخته می شود و  توسط سئو دنبال می گردد.  ترافیک طبیعی نیز یکی از منابع اصلی و برتر برای ایجاد ترافیک در شرکت های B2B است.

۱۴. در حالیکه گوگل ممکن است از سرعت بارگذاری سایت به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده کند ، اما به نظر می رسد مشتریان صبر و حوصله بیشتری برای سایت هایی که سرعت بارگذاری کمتری دارند  صرف می کنند. در سال ۲۰۱۴، ۳۷ درصد از مشتریان معتقد بودند که  سایتی با سرعت بارگذاری کم را ترک می کنند و به سراغ شرکت های رقیب می روند. در سال ۲۰۱۵ این عدد به ۳۴ درصد رسیده است ( مشتریان صبر و حوصله بیشتری به دست اورده اند)( سایت MediaPost).

مقالات شرکت تبلیغاتی کروشه هر روز بروزرسانی میشود.

بیشتر بخوانید:  آیا خرید و جذب مشتری در جمعه سیاه (Black Friday ) ارزشمند است؟

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.