نسخه آزمایشی!

۱۵ تاکتیک ضروری افزایش تعامل در رسانه های اجتماعی

فهرست مطالب

۱۵ تاکتیک ضروری تعامل در رسانه های اجتماعی که می توانید از قبل آن ها را برنامه ریزی کنید:

 با اینکه تعامل در رسانه های اجتماعی بسیار محبوب است اما به روز بودن و اشتراک خود به خود محتوای شگفت انگیز و عالی کمی دشوار است. در چنین شرایطی برنامه ریزی به صرفه جویی در زمان کمک می کند و باعث کاهش استرس می شود. شما می توانید انواع مختلفی از محتوای تعاملی در رسانه های اجتماعی را زمانبندی کنید. این فعالیت به مخاطبان شما کمک می کند با محتوا تعامل داشته باشند و در عین حال کار شما را به عنوان مدیر شبکه های اجتماعی ساده تر می سازد.  اجازه دهید ۱۵ روش تایید شده برای برنامه ریزی، ایجاد و زمانبندی ارسال پیام در رسانه های اجتماعی را با هم مرور کنیم. این روش ها به افزایش تعامل کمک می کند:

 

۱.  فایل های ویدئویی را هر روز در رسانه اجتماعی به اشتراک بگذارید تا بخشی از میلیون ها ویدئوی تماشا شده باشید:

کاربران فیس بوک به تنهایی ۱۰۰ میلیون ساعت فایل ویدئویی را هر روز تماشا می کنند. ۸۲ درصد از کاربران توییتری نیز ، فایل های ویدئویی را بر روی شبکه خود می بینند. به همین خاطر می توان گفت که اشتراک گذاری فایل های ویدئویی می تواند به تعامل مخاطبان و فالوورها کمک کند. حالا سوال اینجاست که چگونه می توانید فایل های ویدئویی را ایجاد و به اشتراک بگذارید که تعامل را افزایش می دهد؟

  • اگر به دنبال ایده های ناب در زمینه ویدئوهای اجتماعی هستید، می توانید از سرگرمی ها، نحوه استفاده از محصولات، پشت صحنه، فرهنگ، استخدام، پاسخگویی، رویدادها، تبلیغات، مصاحبه ها و حتی نظرات مشتریان استفاده کنید.
  • بهترین طول ویدئو برای تعامل در فیس بوک حدود ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه است. آپلود مستقیم در توییتر حداکثر طول ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه ای خواهد داشت. شما می توانید فایل ویدئویی را هوشمندانه ضبط کنید و آن را در شبکه های متعدد به اشتراک بگذارید. برای اینکه فیلم شما بیشتر دیده شود آن را در یوتیوب نیز منتشر کنید.
  • · فیس بوک توصیه می کند داستان سرایی از طریق فیلم های ویدئویی را برای جذب مخاطب فراموش نکنید.
  • شما می توانید به سادگی از گوشی هوشمند یا دوربین های خانگی استفاده کنید. اگر تخصص کافی برای ایجاد فیلم را ندارید بهتر است آن را به یک آژانس تبلیغاتی متخصص بسپارید تا به طور حرفه ای در فرایند ضبط و تولید محتوای ویدئویی به شما کمک کنند.
  • فایل های ویدئویی خود را با نرم افزارهای ویرایش فیلم زیر نویس دار کنید یا اطلاعات خود را در آن قرار دهید. کپشن ها را به فایل خود بیفزایید تا پیامتان برای هر فردی قابل دسترسی باشد.
  • · از متن پیام خود در رسانه های اجتماعی برای تشویق کاربران و مشاهده آن استفاده کنید. در مورد موضوع ویدئو کمی توضیح دهید تا افراد علاقه بیشتری برای تماشای آن داشته باشند. تحریک احساسات باعث می شود فرد فعالیتی را انجام دهد.

۲. وبلاگ نویسان مهمان یا افرادی که در پیام های اجتماعی تان نظر داده اند را تگ کنید:

معمولا انسان ها دوست دارند  برای انجام کارهای شگفت انگیز شناخته شوند. به همین خاطر بهتر است افراد را در پیام های اجتماعی خود تگ کنید.  در ادامه روش هایی برای تعامل مخاطبان، طرفداران، دوستان و تاثیر گذاران را با هم مرور می کنیم:

  • به کمک ابزارهایی همچون Canva یک نقل قول گرافیکی ایجاد کنید. شما می توانید طرح خود را با فتوشاپ نیز طراحی نمایید. فردی که از او نقل قول کرده اید را در پیام اجتماعی خود تگ کنید. شما می توانید به راحتی توییتر آن ها را با جستجوی نام پیدا کنید یا در فیس بوک صفحه کسب وکارشان را جستجو نمایید.
  • زمانی که پست وبلاگی ، پادکست و فایل های ویدئویی خود را منتشر می کنید ممکن است از محتوای جذاب سایر افراد نیز به عنوان منبع استفاده کنید. با تگ کردن آن ها در رسانه های اجتماعی و لینک دادن به محتوایشان از زحمت آن ها تشکر کنید.
  • ممکن است بخواهید از نویسندگان مهمان در وبلاگ خود استفاده کنید. وبلاگ نویسان مهمان را در پیام های اجتماعی خود تگ کنید. آن ها لایک ها، اشتراک ها و کامنت های این پیام را دریافت می کنند و همین امر باعث می شود احساس کنند تصمیم خوبی برای نوشتن در وبلاگتان گرفته اند
  • · اگر  از CoSchedule استفاده می کنید می توانید به طور مداوم از مخاطبان خود در مورد محتوای بعدی سوال کنید و بازخورد آن ها را بگیرید. به عنوان مثال می توانید از مخاطبانتان در مورد محتوای بعدی که باید ایجاد شود نظر بخواهید. زمانی که چنین محتوایی را ایجاد می کنید، آن را با تگ کردن افرادی که ایده نابش را در اختیارتان قرار داده اند به اشتراک بگذارید.
بیشتر بخوانید:  مشاهده نتایج بازاریابی دیجیتال چقدر زمان می برد؟

نکته مهم این است که رسانه های اجتماعی در برگیرنده افراد است. طرفداران، دوستان، فالوورها و آن هایی که در توسعه جامعه تعاملی به شما کمک کرده اند را تگ کنید.

 

۳. سایر محتوای ارزشمند که توسط دیگران تولید شده است را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری و ترویج محتوا در رسانه های اجتماعی یک روش عالی برای شماست تا بتوانید محتوای ارزشمند در صنعت یا حوزه کاری خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. حتی اگر این محتوا را خودتان ایجاد نکرده باشید هم می توانید از چنین قابلیتی استفاده کنید.  همانطور که  Julie Neidlinger هوشمندانه این موضوع را بیان می کند:

 

فالوورها به شما اعتماد می کنند و دوست ندارند زمان خود را به هدر بدهند. آن ها معتقدند شما علایقشان را به خوبی می شناسید و می توانید اطلاعات خوبی در اختیارشان بگذارید. ترویج و توسعه محتوا در رسانه اجتماعی  برای مخاطبانی که به دنبال اطلاعات با ارزش هستند بسیار مهم خواهد بود و در زمان آن ها صرفه جویی خواهد کرد.

 

ترویج محتوای رسانه های اجتماعی فرصت بسیار خوبی را برای تگ کردن نویسندگانی که به شما کمک کرده اند ایجاد می کند.  یک روش آسان برای آغاز کار، راه اندازی Feedly با فید RSS  از وبلاگ های مطلوب و دلخواه شماست. می توانید به راحتی یک Habit ایجاد کنید و برای ترویج محتوای عالی، Feedly را بررسی نمایید.

 

۴.  برای اینکه به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید، رسانه های اجتماعی را به گونه ای تنظیم کنید تا پیام ها را در بهترین زمان ارسال کند

برای هر شبکه اجتماعی، زمان های خاصی از روز وجود دارد که در آن کاربران فعالیت بیشتری دارند. با زمانبندی پیام های اجتماعی می توانید در بهترین زمان ممکن  پیام های خود را ارسال کنید.  در این شرایط قادر خواهید بود تعامل بیشتری با فالوورهای خود داشته باشید. خوب حالا سوال اینجاست که بهترین زمان برای برنامه ریزی ارسال و انتشار پست های رسانه اجتماعی  چه زمانی است؟  اینکار را به کمک CoSchedule انجام دهید:

 حالا بهترین زمان انتشار و ارسال پست در رسانه های اجتماعی را می دانید. شما می توانید از قابلیت Best Time Scheduling در این ابزار استفاده کنید و پیام های خود را بدون اینکه زمان موردنظر را به خاطر بسپارید به اشتراک بگذارید. اجازه دهید عملکرد آن را در شکل زیر با هم مرور کنیم:

 

۵. سرتیترهای احساسی بنویسید تا بتوانید اشتراک ها و نرخ کلیک را افزایش دهید:

 اگر یکی از نکات مرتبط با رسانه های اجتماعی را از نکته سه دنبال می کنید، مطالب و محتواهای زیادی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید. می توانید  اشتراک ها و ترافیک ها را با نوشتن سرتیترهای احساسی و عاطفی افزایش دهید.  سه فرمول برای نوشتن سرتیتر وجود دارد که باعث بهبود عملکرد آن می شود:

۱. چگونه کاری را انجام دهیم تا به نتیجه دلخواه و مطلوب خود دست یابیم؟

۲. چند روش برای انجام کاری برای تولید نتایج مطلوب و دلخواه

۳. بهترین موضوع برای انجام کارهای موردنظر چیست؟

این فرمول ها تفاوت بسیار زیادی با هم دارند اما نکته مهم این است که سرتیترهایی با محتوای مرتبط با نحوه انجام کارها، فهرست  یا سوال بیشترین تعامل را از آنِ خود می کنند.

 

۶.  برای رشد دسترسی طبیعی خود، تعداد دفعات انتشار مطلب را افزایش دهید:

زمانی که اشتراک پست های قبلی تعداد پست های انتشاری خود را تا ۲۹ درصد افزایش داد، دسترسی طبیعی در فیس بوک حدود ۶۵ درصد افزایش پیدا کرد. اشتراک مکرر مطالب و محتوای ارزشمند می تواند به دسترسی به مخاطبان  و تعامل با آن ها کمک کند. خوب چند وقت یکبار باید مطالب و محتوای تولید شده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود؟ بستگی بسیار زیادی به محتوا و کسب و کار و همچنین مخاطبین شما دارد.

 

۷. محتوای خود را بر روی رسانه های اجتماعی بیشتر از یکبار به اشتراک بگذارید:

 زمانی که محتوای خود را بیشتر از یکبار در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، ۳۱.۵ برابر نرخ کلیک بیشتری دریافت می کنید.  شما می توانید محتوای یکسانی را بیشتر از یکبار در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید . اینکار به شما کمک می کند زمانبندی ارسال مطلب در رسانه های اجتماعی را پر کنید. بهترین روش برای انجام اینکار ترکیب انواع مختلفی از پیام ها برای اشتراک گذاری محتوای یکسان است. اجازه دهید نحوه انجام اینکار را با هم مرور کنیم:

  • از سه نوع سرتیتری که بهترین کارکرد را در جذب تعامل افراد دارد استفاده کنید: چگونه، فهرست و سوال
  • برای ترغیب فالوورهای خود سوالی از آن ها بپرسید. سوالات بسته برای نرخ کلیک بهترین مورد خواهند بود. پس سعی کنید از سوالاتی استفاده کنید که پاسخ آن در برگیرنده بله یا خیر است.( مثلا: ایا از هشتک ها آنگونه که باید، استفاده می کنید؟)
  • · یک موضوع بحث برانگیز ارسال کنید تا به خوانندگان کمک کنید در چالش موجود شرکت کنند. ممکن است با چیزی که به اشتراک گذاشته اید موافق یا مخالف باشند. به همین خاطر روی آن کلیک می کنند تا اطلاعات بیشتری کسب نمایند.
  • پیام های طنزآمیز را با خاطرات خنده دار یا گیف ها ترکیب کنید.
بیشتر بخوانید:  38 دلیلی که نشان می دهد شما به یک متخصص یا مشاور رسانه اجتماعی نیاز دارید

حالا می توانید محتوای خود را بیشتر از یکبار به اشتراک بگذارید:

  • به هنگام انتشار مطلب در وبلاگ: در این شرایط پیام اجتماعی زمانی که پست بر روی وبلاگ منتشر می شود ارسال می گردد
  • همان روز: می توانید دو یا سه ساعت بعد از انتشار، دوباره آن را منتشر کنید
  • روز بعد: پیام ها دوباره بر روی کانال های مناسب به اشتراک گذاشته می شوند
  • هفته بعد: سری بعدی پیام ها از قبل زمانبندی شده اند و هفته بعد ارسال می شوند
  • ماه بعد: برخی از پیام ها ماه بعد ارسال می شوند
  • ·……….بعد: پیام های اضافی را می توان به صورت سه ماهه یا بیشتر زمانبندی کرد

 

۸. از هشتک برای دوبرابر کردن نرخ تعامل استفاده کنید

بله. استفاده از هشتک می تواند نرخ تعامل شما را در توییتر دوبرابر کند. در سایر شبکه های اجتماعی همچون پینترست، هشتک برای طبقه بندی محتوا بسیار مناسب خواهد بود. در اینستاگرام استفاده از هشتک می تواند به فالوورها در یافتن محتوا کمک فراوانی بکند.  شما می توانید به کمک ابزارهای زیر، هشتک های گرایشی را پیدا کنید:

  • Twitonomy
  • What The Trend
  • RiteTag

 

۹. از تصاویر، Mem ها و گیف ها برای افزایش اشتراک و نرخ کلیک استفاده کنید:

توییت هایی که به همراه تصویر ارسال می شوند ۱۸ درصد نرخ کلیک بیشتری نسبت به توییت هایی که تصویری ندارند دریافت می کنند. توییت هایی  که در آن ها گیف به کار رفته است ۱۶۷ درصد نرخ کلیک بیشتری خواهند داشت.  Mem ها برای فیدهای خبری شلوغ، طنزی را اضافه می کنند.  به خاطر داشته باشید که پیام های موجود در رسانه های اجتماعی با محتوای بصری تعامل بیشتری دریافت می کنند.  برای محتوای بصری می توانید از موارد زیر الهام بگیرید:

  •  به GIPHY،PopKey و گیف های برتر ردیت نگاهی بیندازید تا بتوانید از محتوای منتشر شده الهام بگیرید. سایت GIPHY نیز سازنده گیف دارد و می تواند به شما در ساخت گیف اختصاصی خودتان کمک کند.
  • همچنین می توانید صفحه اصلی ردیت را برای یافتن Mem ها و سایر موارد بررسی کنید یا از سایت هایی همچون استفاده نمایید.
  • ده ها ابزار مختلف وجود دارد که به شما کمک می کند تصاویر و گرافیک های تعاملی خود را برای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید.

۱۰. برای افزایش اشتراک، از پیام های اجتماعی مستقل استفاده نمایید:

به اشتراک گذاری محتوایی که حاوی لینک به محتوای اصلی است ساده تر و اسان تر است. با اینحال، ترندهای در حال ظهور نشانگر اشتراک پیام های مستقل در رسانه های اجتماعی است. این موضوع  به معنای این است که پیام به همراه گرافیک یا هر چیز سرگرم کننده و الهام بخشی می تواند به اشتراک پیام کمک کند.

 

۱۱.  محتوای همیشه سبز خود را برای اشتراک محتوای شگفت انگیز بازیابی کنید:

ایجاد، اشتراک و هدف گیری مجدد محتوای همیشه سبز به مدیران دیجیتال مارکتینگ کمک کرده است نتایج محتوایی خود را تا ۲۸۳ درصد افزایش دهد. محتوای همیشه سبز برای تعامل  مخاطبان رسانه های اجتماعی بسیار عالی است زیرا شما محتوای مرتبطی خواهید داشت که کمک می کند ان را در  زمانبندی ارسال مطالب مرتبط ادغام کنید.

شما می توانید به کمک مثال های زیر، ایجاد محتوای همیشه سبز را آغاز کنید:

سپس پست های اجتماعی را زمانبندی کنید تا بتوانید مطالب متعددی از محتوای همیشه سبز را با سایر افراد به اشتراک بگذارید

بیشتر بخوانید:  استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

 

۱۲. محتوایی را به اشتراک بگذارید که می دانید مخاطبانتان در حال حاضر آن را دوست دارند:

شما هم به احتمال زیاد محتوایی دارید که مقید به زمان نیست و می تواند بعد از هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها به خوبی افراد را به تعامل وا دارد. این نوع محتوا، نوعی محتوای همیشه سبز محسوب می شود که می توان بارها و بارها آن را به اشتراک گذاشت. نیل پاتل  یکی از افرادی است که از این گزینه به خوبی استفاده کرده است. او به هنگام ارسال و به اشتراک گذاری تمامی پست های قدیمی خود، متوجه افت در ترافیک شد. با اینحال زمانی که نیل پاتل تنها بهترین محتوای خود را به اشتراک گذاشت، ترافیک سایت رشد پیدا کرد.  از گوگل آنالیتیکس برای درک محتوایی که بیشترین ترافیک را دارد استفاده کنید. این ابزار یک نشانگر طبیعی برای تمایلات افراد است.

 

۱۳. برای ایجاد جامعه مدنظر خود، یک گروه فیس بوکی یا راه اندازی کنید:

ایجاد گروه فیس بوکی یا گروه تلگرام دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که با جامعه خود تعامل داشته باشید. می توانید در این گروه، سوالاتی را بپرسید، در مورد محتوای ارسالی بازخورد افراد را دریافت کنید و حتی محتوای موجود را به اشتراک بگذارید.

 

۱۴. یک گفتگوی توییتری را برای ایجاد فالوورها میزبانی کنید:

 آیا تا به حال به گفتگوی توییتری برای تعامل با فالوورهای خود به شیوه معنادار فکر کرده اید؟ شما می توانید تا جایی که می توانید این فرایند را ساده نگه دارید و این تعامل را بهینه سازید:

  • هشتکی را انتخاب کنید. تمامی شرکت کنندگان در مکالمات  برای پاسخ دادن به سوالات شما از هشتک استفاده خواهند کرد
  • زمان گفتگو را تعیین کنید: گفتگو به صورت هفتگی طبیعی است. شما می توانید در یک روز خاص این گفتگوها را میزبانی کنید تا افراد زمان آن را به خاطر داشته باشند
  • مدت زمان گفتگو و مکالمه خود را تعریف نمایید: معمولا طول گفتگو یک ساعت است. به عنوان میزبان، باید سوالاتی را از مخاطبان خود بپرسید و منتظر جواب آن ها باشید. این موضوع بدین معنی است که می توانید ۹ سوال را طراحی کنید و در طول این جلسه به آن ها پاسخ دهید. اگر به دنبال زمان اندکی بین سوالات هستید، کافیست تعداد سوالات را افزایش دهید.
  • موضوعات مختلفی راتعیین کنید و در طول هفته آن ها را منتشر نمایید. می توانید اطلاعات را بر روی تقویم بنویسید تا اشتراک گذاری آن با فالوورها راحت تر باشد.
  • · این موضوعات را به سوالات مختلفی تقسیم بندی کنید.
  • · برای اینکه بتوانید در گفتگوهای شلوغ موضوعات خود را برجسته نمایید، گرافیکی برای سوالات خود طراحی نمایید.
  • توییت ها را زمانبندی کنید تا بتوانید قبل از آغاز گفتگو تعامل افراد را به خود جذب کنید.
  • · پاسخ فالوورهای خود را لایک کنید و توصیه های ارزشمندی برای افراد فراهم آورید.

 

۱۵.  با اشتراک گذاری اینفوگرافیک ها در پینترست،  محتوایی که بیشتر به اشتراک گذاشته شده است را نشان دهید:

محققان بر این باورند که  اینفوگرافیک ها بیشتر از سایر انواع محتوا در میان افراد به اشتراک گذاشته می شود.  محتوای بصری با ۷۳۵ پیکسل عرض و ۱۱۰۲ پیکسل طول، بیشترین ترافیک را در پینترست به خود اختصاص می دهد. همین امر باعث می شود اینفوگرافیک ها بهترین نوع از محتوا برای اشتراک گذاری در پینترست باشند.

 اینکار را با ابزار CoSchedule زمانبندی کنید:

 این ابزار زمانبندی پین ها را راحت تر کرده است. حتی زمانی که پین ها اینفوگرافیک هستند ارسال و اشتراک آن ها راحت و آسان خواهد بود. تعامل تمامی این پیام ها را می توانید با قابلیت جدیدی به نام سوشیال آنالیتیکس اندازه گیری کنید. به کمک این قابلیت قادر خواهید بود:

  • تعامل پیام های اجتماعی را اندازه گیری کنید تا موضوعی که مخاطبان دوست دارند و به سرعت به آن پاسخ می دهند را شناسایی نمایید.
  • بازگشت سرمایه گذاری در استراتژی های رسانه اجتماعی را تایید کنید. می توانید به راحتی اینکار را برای کارفرما، مشتری یا تیم خود انجام دهید
  • گرایش ها را بدون صرف زمان بر روی داده های سردرگم کننده شناسایی نمایید.
  • ببینید چه فرایندی کارساز است و چه مواردی را باید تغییر دهید.

 

نظرات خود را در خصوص تاکتیک های افزایش تعامل در بخش نظرات وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ با ما در میان بگذارید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.