نسخه آزمایشی!

۱۵ راهکار افزایش تعامل با فالوورها در شبکه های اجتماعی

فهرست مطالب

همانطور که می دانید می توان به کمک رسانه های اجتماعی کارهای زیادی انجام داد. رسانه های اجتماعی موثرترین روش برای افزایش قرار دادن افراد در معرض برند و فعالیت های آن است.  با اینحال، نمی توان به مخاطبان گفت از رسانه های اجتماعی استفاده کنید و انتظار تعامل خوبی از این طریق داشت. به کمک پلتفرم های اجتماعی کارهای زیادی می توان انجام داد. در ادامه ۱۵ مورد از تاکتیک های تعامل در رسانه های اجتماعی را برای بهبود و افزایش تعامل با فالوورها بیان خواهیم کرد.

۱. به گروه ها و انجمن ها بپیوندید یا خودتان گروهی ایجاد کنید:

 تا ماه می سال ۲۰۱۳، بیش از ۱.۵ میلیون گروه لینکداینی وجود داشته است. شما می توانید گروه خود را ایجاد کنید یا به گروهی که به صنعت شما مرتبط است ملحق شوید. اینکار به شما اجازه می دهد  توصیه های ارزشمند و مفیدی را فراهم آورید یا بحث های مرتبطی را آغاز نمایید که به تمایل افراد به برند کمک می کند.

  • دلیل اصلی شما برای فعالیت در انجمن ها شرکت در بحث هاست نه آغاز آن ها. به همین خاطر بهتر است به سوالات افراد پاسخ دهید و راهنمایی هایی را فراهم آورید.
  • زمانی که در بحث ها شرکت می کنید تنها به فکر ترویج برند خود نباشید. تعامل سازنده بهتر از اشتراک گذاری اطلاعات برند است.
  • گروه ها را کوچک نگه دارید و آن ها را به فعالیت تشویق کنید.

 

۲.  جلسات پرسش و پاسخ را برگزار کنید:

افراد گفتگوهای سازنده را دوست دارند و به همین خاطر سایت های پرسش و پاسخ از محبوبیت زیادی برخوردارند. جلسات پرسش و پاسخ عالی ترین روش برای پاسخگویی به هر سوالی است که فالوورها در ذهن دارند. اینکار می تواند اطلاعاتی را برای مشتریان مشتاق فراهم کند.  این روش برای تقویت ارتباط بین شرکت دیجیتال مارکتینگ و مشتریان بسیار سودمند است زیرا ارتباط مستقیمی بین افراد ایجاد می شود. بیشتر شرکت ها جلسات پرسش و پاسخ را در رسانه های اجتماعی برگزار می کنند. این جلسات برای آگاه کردن عموم در مورد خدمات، محصولات و تبلیغ های جدید بسیار عالی است.

  • فراهم آوردن پاسخ به شکل پرسش و پاسخ به شما کمک می کند با افرادی که در بازار هستند ارتباط برقرار کنید، شهرت و اعتبار خود را بسازید و سرنخ هایی را ایجاد نمایید/
  • از مخاطبان خود بخواهید سوالاتشان را از قبل برایتان ارسال کنید تا اطلاعات مورد نیاز را فراهم آورید
  • برای هر سوالی خود را آماده کنید.

 

۳. مسابقات رسانه های اجتماعی را میزبانی کنید:

یکی از شرکت های فعال در زمینه تولید تی شرت به نام Qwertee، کمپینی را راه اندازی کرد و در آن تلاش نمود برای به دست آوردن ۱۰۰۰۰۰ لایک در صفحه فیس بوکی اش، ۱۰۰۰ تی شرت به افراد هدیه بدهد. تنها کاری که افراد انجام دادند لایک کردن صفحه و ثبت ایمیلشان بود. اینکار باعث تقویت برند و هویت آن شد. مسابقه در رسانه های اجتماعی باعث افزایش تعامل افراد می شود. تشویق افراد به شرکت در  مسابقه ای که به  برند مربوط است می تواند تعامل با  آن هایی که  در حال حاضر فالوور شما هستند افزایش دهد و در عین حال قادر است تعداد مشترکینرا بیشتر نماید. همچنین می توان نتیجه مسابقه را به رای افراد منوط کرد. انواع مختلفی از مسابقات وجود دارد که می توانید آن ها را میزبانی کنید. فیس بوک و اینستاگرام دو کانال اجتماعی هستند که برای برگزاری چنین مسابقاتی عالی عمل می کنند.

  • هدیه های رایگان افراد را تشویق می کند. بهترین روش برای افزایش لایک، فالوو یا ایمیل  استفاده از هدیه های رایگان در مسابقات رسانه های اجتماعی است.
  • در مورد اهداف و چیزی که می خواهید خوب فکر کنید. دوست دارید مخاطبان چگونه با شما تعامل داشته باشند؟ به دنبال چه نتیجه ای هستید؟ قوانین ساده و اسانی را قبل از مسابقه تعریف نمایید.
  • برای رای دادن، اجازه دهید مخاطبان قضاوت کنند. اینکار می تواند از طریق لایک انجام شود.  در چنین شرایطی تعامل افراد بیشتر می شود.
  • ۳۵ درصد از طرفداران فیس بوکی، صفحه را لایک می کنند و می توانند در این مسابقات شرکت نمایند.
بیشتر بخوانید:  دانستنیهای قبل از طراحی سایت

 

۴.  نظرسنجی و رای گیری را انجام دهید:

 افراد اغلب دوست دارند نظرات و عقاید خود را بیان کنند. این موضوع در شبکه های اجتماعی نیز صادق است.  نظرسنجی و رای گیری در مورد خدمات، محصولات و برند می تواند بهترین روش برای تعامل با فالوورها و دریافت نظرات آن ها باشد.

اینکار به افراد نشان می دهد که شما به عقاید و نظراتشان احترام می گذارید. چنین شرایطی به ایجاد اعتماد  و وفاداری کمک می کند و در نهایت باعث تقویت هویت و شهرت برند می شود.

  • سریع عمل کنید. نظرسنجی را کوتاه و شیرین برگزار نمایید. مخاطبان شما زمانی که نظرسنجی ساده است در آن شرکت می کنند.
  • رای گیری ساده ترین و سریع ترین روش برای سوال کردن در مورد موضوعات است. از آنجایی که تکمیل این فرآیند به تلاش زیادی نیاز ندارد، فالوورها بیشتر از هر چیزی دیگری آن را انجام می دهند
  • نظرسنجی ممکن است کمی طولانی تر باشد. این موضوع بدین معنی است که باید یک موضوع تشویق کننده همچون کوپن یا تخفیفی فراهم کنید.

 

۵. به گفتگوهای توییتری بپیوندید:

گفتگوهای توییتری به شما کمک می کنند با هشتک های ویژه برند، به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید.  به جای ارسال پست در توییتر یا پیام مستقیم، می توانید به کمک گفتگوی توییتری، مکالمه ای را راه اندازی کنید.  این موضوع بسیار سودمند است زیرا  گفتگوهای توییتری به شما اجازه می دهد  مکالمات زمان واقعی را با صدها کاربر مختلف داشته باشید. همچنین می توانید به سایر گفتگوهایی که به برند و صنعت شما مربوط است ملحق شوید و با فراهم اوردن اطلاعات ارزشمند، تمایل افراد به برند را بیشتر کنید.

  • ۶۵ درصد از کاربران توییتری از برندهایی که آن ها را فالوو کرده اند خریداری می کنند.
  • موضوعی را انتخاب کنید و افراد را به تعامل در آن تشویق نمایید.
  • به حوزه های گرایشی در صنعت خود نگاهی بیندازید و ببینید چه چیزی مورد علاقه مخاطبان است.

 

۶. انگیزه ای برای اشتراک و شرکت در مکالمات فراهم کنید:

با فراهم آوردن موارد و هدیه های رایگان از فالوورهای خود بخواهید پست های خاصی را به اشتراک بگذارند. شما می توانید با سایر شرکت های موجود در صنعت خود صحبت کنید و از آن ها بخواهید اطلاعات شما را به اشتراک بگذارند.

چه نوع محتوایی می توانید ارائه کنید؟

  • محتوایی که سرگرم کننده است و به طور منظم منتشر می شود
  • محتوایی که آموزشی را ارائه می دهد
  • · محتوایی که باعث ایجاد شهرت می شود
  • چیزی که می توان بر روی آن سرمایه گذاری بلند مدت کرد

 

۷. از فالوورهای خود بخواهید با برند و محتوای آن تعامل داشته باشند:

متوسط زمانی که کاربر بر روی سایت سپری می کند در بهترین حالت ۲۰ ثانیه است. باید این موضوع را مدنظر داشته باشید. از فالوورهای خود بخواهید با  سایت و محتوای آن تعامل داشته باشند. این شیوه در اغلب موارد کارساز و موثر است. زمانی که محتوایی را در رسانه اجتماعی منتشر می کنید از فالوورهایتان درخواست کنید آن را به اشتراک بگذارند، لایک کنند یا نظر خود را در مورد محتوا بیان نمایند.

  • به خوانندگان خود توضیح دهید که چرا باید این بخش از محتوا را به اشتراک بگذارند. دلیلی برای انجام اینکار در اختیارشان بگذارید. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط الن لانگر،  ایجاد یک دلیل مناسب می تواند نرخ پذیرش افراد برای اشتراک گذاری را تا ۹۴ درصد افزایش دهد.
  • بر روی Call to action واحدی تمرکز کنید. با  درخواست های متعدد مخاطب خود را سردرگم نکنید.
  • تنها ۱۶ درصد از بازدیدکنندگان از ابتدا تا انتهای یک مقاله را مطالعه می کنند. شما نباید شانس درخواست اشتراک گذاری را از دست بدهید.
  • اگر از افراد بخواهید محتوا را به اشتراک بگذارند، توییت های شما ۱۲ برابر شانس بیشتری برای توییت مجدد خواهد داشت. اگر عبارت توییت مجدد را در متن به کار ببرید این عمل ۲۳ برابر خواهد شد.

 

۸. تعامل با محتوا را برای افراد اسانتر کنید:

 اثبات اجتماعی یک چالش بزرگ است. اگر وبلاگ شما اشتراک های اندکی به دست می آورد ممکن است استفاده از دکمه رسانه اجتماعی به جای اینکه مزیتی برایتان در پی داشته باشد باعث ایجاد اسیب شود.  بهتر است از ابزارک های اشتراک گذاری استفاده کنید که اثبات اجتماعی را نیز مدنظر قرار می دهد.  مشتریان و بازدیدکنندگان سایت را به بازدید از صفحات اجتماعی تشویق کنید و از آن ها بخواهید شما را در این شبکه ها فالوو کرده و لایک کنند. می توانید اینکار را به کمک افزونه های موجود انجام دهید. در این شرایط، خوانندگان می توانند به راحتی و تنها با یک کلیک، محتوای شما را به اشتراک بگذارند. می توانید یک پاپ آپ برای سایت خود ایجاد کنید و از افراد بخواهید شما را در رسانه اجتماعی خاصی دنبال نمایند. البته نباید این پاپ آپ را در هر صفحه از سایت نشان دهید چون می تواند تجربه کاربری را نابود سازد. بهترین مکان برای قرار دادن آن بعد از خرید در صفحات محصول یا در صفحات فرود است.

  •  اگر قصد دارید از دکمه های اشتراک در رسانه اجتماعی استفاده کنید، قسمت بالا/ چپ بهترین مکان برای قرار دادن این دکمه ها خواهد بود.
  • زمانی که می خواهید از این دکمه ها استفاده کنید، تعداد شبکه های موجود را محدود نمایید.
  • فیس بوک و توییتر معمولا بیشترین اشتراک  را فراهم می کنند اما  این تصمیم به  مخاطبانی که دارید بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال گوگل پلاس برای بیشتر وبلاگ ها مکان خوبی است.
بیشتر بخوانید:  99 مزیت بازاریابی محتوایی [ بخش دوم ]

 

۹. به طور سریع و کامل به سوالات و درخواست های مخاطبین پاسخ دهید:

 تحقیقات انجام شده نشان می دهد احساسات مشتری با گذشت زمان ثابت می شود. به همین خاطر  تعامل شما باید به سرعت انجام شود.  زمانی که افراد دیدگاهی را در رسانه اجتماعی به اشتراک می گذارند به سرعت به آن پاسخ دهید. اگر اینکار را انجام ندهید نشان داده اید که بر روی صفحات اجتماعی فعال نیستید یا اصلا اهمیتی به حرف های افراد نمی دهید.  هر دوی این موارد می تواند تعامل موجود را نابود کند.  زمانی که پاسخ می دهید تلاش کنید پاسخ کامل و جامعی ارائه کنید. باید پاسخ کمک کننده و آموزنده ای در اختیار افراد قرار دهید.

  •  پاسخ بله یا خیر نه تنها آموزنده نیست بلکه می تواند ازاردهنده باشد.
  • اگر فالوورها احساس کنند شما دیدگاهایشان را مطالعه می کنید رغبت بیشتری برای بیان نظرات و سوالات خود خواهند داشت. پس سعی کنید پاسخ مفید و آموزنده ای ارائه کنید.
  • اگر سریع پاسخ دهید، شانس ادامه مکالمه را خواهید داشت.

 

۱۰. در مسائل اجتماعی مشارکت کنید:

۶۹ درصد از  افراد اطلاعات را به اشتراک می گذارند زیرا به آن ها اجازه می دهد حس تعامل داشته باشند. ۸۴ درصد از افراد نیز به خاطر اینکه چنین اطلاعاتی از مسائل و مشکلات آن ها حمایت می کند آن را به اشتراک می گذارند.  مشکلات اجتماعی بزرگ نباید کنار گذاشته شوند. مشتریان با شرکت هایی که در مورد مسائل اجتماعی حساس هستند تعامل بهتری دارند. اینکار می تواند شهرت و اعتبار شما را تقویت کند. انتشار مطلب در مورد مسائل اجتماعی می تواند تعامل  و مشارکت بیشتری به همراه داشته باشد.

  • ارزشی که فراهم می کنید و سرگرمی که ارائه می نمایید می تواند محتوای شما را قابل اشتراک سازد و باعث تعامل افراد با آن شود.
  • می توانید از مواردی همچون Oreo الهام بگیرید. این شرکت تصاویری از کوکی های خود را منتشر کرد که برای سازگاری با مسائل موجود در جامعه دوباره طراحی شده بود.

 

۱۱. فالوورهای جدیدی بیابید:

 ابزارهای زیادی برای توییتر وجود دارد که یافتن فالوورهای جدید را بر اساس تمایلات مشابه اسان می سازد.

  • Nearby Tweets یکی از ابزارهایی است که به شما کمک می کند فالوورهای مدنظر خود را بر اساس ترکیبی از کلمات کلیدی و موقعیت پیدا کنید.
  • InboxQ نیز یک اپلیکیشن وب است و به شما اجازه می دهد مکالمات توییتری را در زمان واقعی و بر اساس کلمات کلیدی خاص پیدا کنید. شما می توانید به این مکالمات ملحق شوید و  به روش معنادار با فالوورهای خود ارتباط داشته باشید.
  • Twitdom وTweepi نیز برای یافتن فالوورهای جدید بسیار مفیدند.
  • محتوای جذاب زیادی در حوزه کاری خود منتشر کنید تا بتوانید به یک منبع قابل اعتماد  تبدیل شوید و اشتراک ها و لایک های خود را افزایش دهید.
بیشتر بخوانید:  افسانه چهاردهم: بهترین کلمات کلیدی دارای حجم و رقابت بالایی هستند

 

۱۲. به مکالمات و گفتگوهای خود ادامه دهید:

این گزینه نیز دلیل دیگری برای پاسخ عمیق و مناسب به دیدگاه هاست. پاسخ ساده بله یا خیر  باعث از بین رفتن مکالمه و اتمام آن می شود.

  • سعی کنید دیدگاه ها را با سوالاتی به پایان برسانید که باز هستند و می توان پاسخی به آن ها داد
  • حتی اگر هیچ روشی برای حفظ مکالمه وجود ندارد، سعی کنید از افراد بخواهید نظر و عقاید خود را بیان کنند.
  • محتوای مرتبط به اشتراک بگذارید و از افراد بخواهید بازخورد خود را بگویند.

 

۱۳. به شیوه شخصی و مکالمه ای به سوالات و درخواست های افراد پاسخ دهید:

همانطور که از نامش پیداست، رسانه اجتماعی یک اجتماع بزرگ از افراد است.  برند خود را به همین شیوه نمایش دهید.  از نام  افراد برای پاسخ دادن استفاده کنید. به فالوورهای خود احترام بگذارید و برای پاسخ دادن به سوالاتشان از نامشان استفاده نمایید. موارد این چنینی باعث ایجاد وفاداری می شود. برای اینکه بتوانید فالوورها را به شیوه موثر به مشارکت دعوت کنید، باید به آن ها اجازه دهید با برند شما ارتباط داشته باشند.  این موضوع بدین معنی است که مطمئن شوید  پست های خود را به گونه ای می نویسید که  نشان دهنده هویت انسانی است. به عنوان مثال می توانید از لحن اول شخص برای نوشته های خود استفاده نمایید.

  • از نام و تصویر خود در مقالات استفاده کنید
  • رسانه های اجتماعی را بررسی کنید تا ببینید افراد در مورد شما چه می گویند و چگونه با محتوای موجود به تعامل می پردازند
  • از گرامر و املای درست استفاده کنید.

 

۱۴. از شکلک ها یا همان ایموجی ها استفاده کنید:

 استفاده از شکلک می تواند دیدگاه ها را تا ۳۳ درصد افزایش دهد. شکلک ها عناصر خاصی را نشان می دهند و باعث شخصی سازی برند می شوند. در حقیقت آمارهای موجود نشان می دهد که استفاده از شکلک ها می تواند مشارکت در پست را افزایش دهد. استفاده از این شکلک ها در پست می تواند اشتراک و دیدگاه را  تا ۵۷ درصد بیشتر کند.

  • صورتک های خندان باعث تقویت مکالمه می شوند زیرا افراد احساس می کنند با یک فرد واقعی در حال گفتگو هستند
  • شکلک ها احساسات بشری را به پست شما می افزایند.
  • زمانی که به دیدگاه های منفی یا نقد پاسخ می دهید استفاده از شکلک مناسب می تواند جو را آرام کند.

 

۱۵.  از ابزارهای رسانه اجتماعی استفاده کنید:

تقریبا هر پلتفرم اجتماعی، ابزارهای خاص خود را در اختیار کاربران قرا می دهد تا بتواند  استراتژی های موجود را بهبود ببخشد. ابزارهایی همچون Twitter Analytics، گوگل آنالیتیکس، TweetDeck و CoSchedule می تواند اطلاعات ارزشمندی همچون تعداد فعالیت ها و جمعیت فالوورها را فراهم آورد.به کمک این ابزارهای آنالیتیکی، قادر خواهید بود موثر بودن تاکتیک های تعاملی خود را بسنجید و در صورت نیاز آن ها را تغییر دهید.

  • از headline analyzer استفاده کنید تا مطمئن شوید محتوای شما جذاب و احساسی است.
  • برای هر ابزاری پست خود را سفارشی سازی کنید. از برچسب های یکسان در فیس بوک و توییتر استفاده نکنید.
  • سعی کنید با جوامع تولید محتوا ارتباط داشته باشید.

هر کدام از پست های خود را با Social Message Optimizer تست کنید:

خوب همانطور که مشاهده کردید نکات زیادی را در مورد تعامل و مشارکت در رسانه های اجتماعی بیان کردیم. ابزار جدیدی به نام Social Message Optimizer ایجاد شده است که به شما کمک می کند پست های خود را اصلاح کنید و بیشترین تعامل را از آن بگیرید. این ابزار رایگان در موارد زیر به شما کمک می کند:

  • بهینه سازی هر پست برای جذب مخاطبین بیشتر
  • نوشتن متن جذاب برای پست
  • افزایش ترافیک، تعامل و موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی

بهترین بخش این ابزار این است که بر مبنای داده های واقعی عمل می کند.

راهکارهای بیشتر و نظرات خود را با ما در بخش نظرات وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ کروشه در میان بگذارید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.