نسخه آزمایشی!

۱۵ روش برای پیشرفت سایت

منو کاربری سایت

فهرست مطالب

زمانی که میهمانی به خانه شما می آید، دوست دارید خاطره خوبی برایش ایجاد کنید. شما نیز همانند سایر افراد ترجیح می دهید میهمانتان با یک خانه تمیز و شام عالی روبرو شود؟ همین موضوع در مورد سایت شما نیز صدق می کند. زمانی که بازدید کننده وارد سایت شما می شود، زمان اندکی برای جلب توجه او دارید.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط Neilson Norman Group، کاربران به احتمال زیاد ۲۰ درصد از یک صفحه را می خوانند. اگر سایت شما شلوغ باشد و پیام یا Call to action واضحی در آن وجود نداشته باشد، بازدید کننده خیلی سریع سایت را ترک می کند و برای رفع نیازهای خود به سایت دیگری سر می زند. در این مقاله قصد داریم ۱۵ روش برای بهبود سایت، افزایش نرخ تبدیل و فراهم آوردن محیطی برای بازدید دوباره از سایت را بیان کنیم.

۱.یک گزاره ارزشی یا جمله ای شفاف برای کاربران خود ایجاد کنید

گزاره ارزشی به بازدید کنندگان می گوید که شما چه کاری انجام می دهید و چرا در حال انجام آن هستید. موضوعی که در بسیاری از وب سایتها بعد از رفتن به صفحات دیگر می توان متوجه شد.
گزاره ارزشی خود را در صفحه اصلی سایت و سرتیتر خود قرار دهید. شما می توانید این گزاره ها را در وبلاگ یا صفحه تماس با ما نیز اضافه کنید. اجازه دهید بازدید کنندگان به دقت بدانند که بعد از بازدید از سایت چه چیزی دریافت خواهند کرد.
برای اینکه بتوانید نرخ خروج سایت و میزان Bounce rate خود را کاهش دهید در مرحله اول به این سه سوال پاسخ دهید.

بیشتر بخوانید:  چطور می توان با استفاده از ویژگی های گوگل، به تولید، بهینه سازی و اندازه گیری محتوا پرداخت؟

۱.شرکت شما در چه محلی واقع شده است؟
۲.مخاطبان شما چه اطلاعاتی را دریافت خواهند کرد؟
۳.مزایای استفاده از خدمات یا محصولات شما برای مشتری چیست؟

۲. منو اصلی وب سایت

همانطور که می دانید منو یا همان راهنمای اصلی وب سایت شما برای دستیابی به دو هدف ایجاد می شود. این دو هدف عبارتند از:

۱.به کاربران کمک می کند موضوعی که دنبالش هستند را به راحتی پیدا کنند. ( خدمات یا دسته بندی محصولات )
۲.به رتبه بندی سایت شما ( سئو) در موتورهای جستجو کمک می کند.

در طراحی و انتخاب منوهای وب سایت در ابتدا باید بازدید کننده را در نظر داشته باشید و بعد به فکر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو بیفتید. انسان باشید و از دیدگاه یک انسان به منو سایت خود فکر کنید. به جای اینکه از متن های معمولی همچون “ما چه کاری انجام می دهیم” استفاده کنید، از منو توصیفی در سایت خود بهره ببرید. از عبارات و کلماتی استفاده کنید که بازدید کننده شما از آن استفاده می کند و در موتورهای جستجو به دنبال آن می گردد. اینکار به موتورهای جستجو کمک می کند مرتبط بودن محتوای شما را تشخیص دهد. شکل زیر یک نمونه عالی است. زمانی که به سایت آنها سر می زنید دقیقا می دانید چه چیزی را ارائه می کنند.

منو کاربری سایت

احساس همدردی و همدلی با کاربر بزرگ ترین مهارت بازاریابی است.

۳. متن دکمه فراخوان یا Call to action

Call to action دکمه فراخوان یا همان CTA تاثیر بسیار زیادی بر روی سایت شما دارد. خوب فرض کنید بازدید کننده را به سمت سایت خود جلب کرده اید. آنها به سایت شما و محتوای آن علاقه مند شده اند. حالا چه کاری می توانید انجام دهید؟ مرحله بعدی چیست؟ به آنها بگویید در این شرایط دکمه ها برای فعالیت و اقدام به کار می روند. متن دکمه های شما باید یک جمله کامل باشد. در غیر اینصورت دکمه ای که ایجاد کرده اید تنها یک متن خواهد بود و نمی تواند بازدید کننده را به سمت خود جلب نماید.

به عنوان مثال متنی با عنوان “اطلاعات بیشتر” یک call to action نیست. از اول شخص مفرد استفاده کنید تا کاربران بدانند دقیقا چه کاری باید انجام دهند. به عنوان مثال از جمله “راهنمای مرا دانلود کنید” استفاده نمایید. شما باید بتوانید هر دکمه ای که ایجاد می کنید را ارزیابی نمایید.
بیشتر بخوانید:  بوم دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing Canvas

۴.رنگ دکمه های call to action

شما باید یک رنگ برجسته یا کنتراست برای دکمه call to action خود پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر سایت شما به طور کامل آبی یا آبی روشن است، یک رنگ زرد یا نارنجی گرم پیدا کنید تا بتواند پالت رنگی شما را کامل کند. اگر شما بتوانید از طریق این دکمه ها ایده بهتری در اختیار کاربران خود قرار دهید و بگویید بعد از کلیک بر روی آن دقیقا چه اتفاقی رخ خواهد داد، آنها نیز به احتمال زیاد جذب این دکمه ها می شوند.

colorc

۵. تست ۱۰ قدم را امتحان کنید

خوب حالا زمان تمرین و ورزش فرا رسیده است. وارد صفحه اصلی سایت خود شوید. از روی صندلی برخیزید و ۱۰ قدم به سمت عقب بروید و از رایانه خود فاصله بگیرید. آیا می توانید بگویید که در یک نگاه اجمالی شرکت شما چه کاری انجام می دهد؟ اجازه دهید سایر افراد موجود در شرکت نیز این کار را امتحان کنند. نظر آنها در این مورد چیست؟
ایا می توانند سایت را با یک نگاه تشخیص دهند؟ اگر چنین نیست باید پیام خود را بهتر و واضح تر کنید. خاص باشید. سعی نکنید زیاد باهوش به نظر برسید. سایت Unbounce اینکار را به خوبی انجام داده است. زمانی که به سایت آنها سر می زنید، دقیقا می دانید چه چیزی دریافت خواهید کرد.

طراحی وب سایت

ادامه دارد…

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.