نسخه آزمایشی!

۲۵ نکته و ترفند بازاریابی محتوا که هر بازاریاب باید بداند

فهرست مطالب

بازاریابی محتوا  به بخش بزرگی از تعامل مشتریان و جلب توجه مخاطبان مناسب  تبدیل شده است. این موضوع بدین معناست که   شرکت های بیشتری اینکار را انجام می دهند و سعی می کنند از این روش برای متمایز بودن در میان رقبا استفاده کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که حضور برندها و شرکت های بیشتر در حوزه بازاریابی محتوا به معنای دشوار شدن رقابت نیز هست. بیشتر بازاریابان و صاحبان کسب وکارها سعی می کنند محتوای کافی ایجاد کنند، تعامل دلخواه و مد نظر خود را به دست آورند و روش های جالب و جذابی برای نواوری بیابند. 

این افراد به هیچ عنوان تنها نیستند. تحقیقات و پژوهش های انجام شده نشان می دهد که ۷۰ درصد از بازاریابان B2B  محتوای بیشتری را نسبت به سال های قبل ایجاد می کنند و ۵۴ درصد از آنها تولید محتوای  تعاملی و مفید را بسیار دشوار می دانند. تفاوت روشن و واضحی بین بازاریابی B2B و B2C وجود دارد و هر کدام از این ها  چالش های منحصر به فرد خود را دارند. علی رغم تمامی این موارد، شما هنوز هم می توانید  از مزایای بازاریابی محتوا به نفع خود استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم ۲۵ مورد از نکات و ترفندهای موجود در مورد بازاریابی محتوا را با هم در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ شرکت تبلیغاتی کروشه مرور کنیم:

۱. از محتوای خود به درستی استفاده کنید و از این محتوا برای راهنمایی مخاطبان خود  در چرخه فروش بهره مند شوید.

۲. زمانی که می خواهید محتوای خود را از طریق کانال های اجتماعی ترویج کنید، از تبلیغات موجود در رسانه های اجتماعی برای تقویت و ترویج بازاریابی محتوای خود استفاده کنید.

 

۳. سعی کنید محتوای خود را از طریق دامنه های .com ترویج دهید. ۸۴ درصد از صفحات  با رتبه بندی برتر، از دامنه .com به عنوان دامنه سطح بالای خود استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:  ترندهای بازاریابی در موبایل برای سال 2019

 

۴. اگر بخواهید مخاطب را مجبور کنید ارزش موجود در محتوای شما را ببیند یا  فروش را به صورت اجباری انجام دهید به هیچ عنوان موفق نخواهید شد. محتوا را تنها برای مخاطبان خود تولید کنید.

۵. برای اینکه کار خود را انجام دهید پست های کوتاه تولید نکنید.  محتوایی بنویسید که بیش از ۱۰۰۰ کلمه داشته باشد. این امر به شما کمک می کند رتبه بندی در موتورهای جستجو، ترافیک و ارزش محتوا را افزایش دهید.

۶. قبل از اینکه بخواهید برنامه ریزی یا تولید محتوای خود را آغاز کنید بهتر است پرسوناهای خریداران را ایجاد نمایید. این روش می تواند درک بهتری از نوع خوانندگان به شما بدهد و باعث ایجاد نرخ تبدیل بالاتر می شود.

۷. در وبلاگ هایی که در حوزه کاری شما برتر هستند پست مهمان بنویسید و لینک سایت خود را در بیوگرافی یا  پروفایل خود قرار دهید. این کار باعث ایجاد ترافیک و نیز اعتبار برند می شود.

۸. از ایجاد سرتیترهای طولانی اجتناب کنید و از سرتیترهای کوتاه، ساده و بهبود یافته بهره مند شوید. هر چقدر سرتیتر شما با دقت ایجاد شود  مخاطب بیشتری جذب محتوا می گردد.

۹. به هنگام بازاریابی محتوا، فرصت به دست اوردن ایمیل مخاطبان را از دست ندهید. ۸۰ درصد  کسب وکارها معتقدند که ایمیل مارکتینگ اولین و اصلی ترین روش برای تولید درآمد است.

۱۰. محتوای خود را به صورت مداوم منتشر کنید. بر اساس مطالعات انجام شده، ۸۲ درصد از بازاریابانی که به صورت روزانه مطلبی را منتشر می کنند  حداقل یک مشتری از طریق وبلاگ خود به دست می آورند. این در حالیست که ۵۷ درصد از افرادی که به صورت ماهانه مطلب منتشر می کنند موفق به  فروش از طریق وبلاگ می شوند.

 

۱۱.محتوای خود را به اشتراک بگذارید و از دکمه های اشتراک در رسانه های اجتماعی در کنار محتوای خود استفاده کنید. شما می توانید برای ساده تر کردن این فرآیند، از افزونه های موجود و آماده سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا و وردپرس استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  بهترین نکات بازاریابی لینکداین از زبان 11 چهره سرشناس

۱۲.محتوای قدیمی خود را به یک روش جدید در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. محتوای تغییر یافته باید ارزش منحصر به فردی برای افراد ایجاد کند در غیر اینصورت کاربرد آن هیچ ارزشی نخواهد داشت.

۱۳.محتوای خود را به صورت همزمان در اختیار روزنامه ها، سایت ها و سایر  کانال ها قرار دهید تا بتوانید مخاطب جدیدی کسب کنید و ترافیک ارجاعی به سایت خود جذب نمایید.

۱۴. همیشه یک استراتژی برای تولید محتوای خود داشته باشید. بازاریابان موفق معمولا دارای یک استراتژی مستند هستند.

۱۵. استراتژی مستندی برای ترویج و تبلیغ محتوای خود داشته باشید. از چک لیست برای هر پست استفاده کنید. در این چک لیست همه کانال های اجتماعی و اپلیکیشن هایی که برای ترویج محتوا به کار می رود را قرار دهید.

۱۶. همیشه برای ساخت مخاطبان خود برنامه داشته باشید.  از ابزارهای بازاریابی  مناسب همچونNarrow.io استفاده کنید که به طور طبیعی به شما کمک می کند فعالیت های خود را توسعه دهید.

۱۷. با لینک دادن به محتوای تاثیر گذاران یا نقل قول از آنها، این افراد را در محتوای خود قرار دهید.  سپس از طریق  اعلانات اجتماعی ، ایمیل یا سایر ابزارها این افراد را  مطلع سازید.

۱۸. برخی از اوقات بهترین نوع بازاریابی محتوا یک ایمیل یا نامه تشکر است.  تقریبا در ۷۰ درصد  مواقع، این نامه ها و ایمیل ها در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و  ارجاع ۲۳ درصدی خواهد داشت. اگرچه این یک روش ساده برای جذب مخاطب است اما برای کسب وکارها و مشتریان آنها یک بازی برد-برد محسوب می شود.

۱۹. همیشه یک نوع محتوا ایجاد نکنید. برای دریافت ترافیک تکراری محتوای متعددی تولید کنید.

۲۰. به خاطر داشته باشید که از اصول مقدماتی برای بهینه سازی نرخ تبدیل استفاده کنید. در این صورت کل محتوای شما در هر کانالی، شانس بیشتری برای تولید سرنخ و افزایش فروش خواهد داشت. به سرتیترها، تعامل بصری، طرح بندی محتوا و Call to action ها فکر کنید.

بیشتر بخوانید:  استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

۲۱. به آمارهای حاصل از تجزیه و تحلیل توجه ویژه ای داشته باشید. در این شرایط قادر خواهید بود موضوعات محبوب را پیگیری کنید و از محتواهایی استفاده کنید که ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب می کنند. هر کاری که می توانید انجام دهید و از استراتژی مناسب بهره مند شوید.

۲۲. محتوای گرایشی( محتوایی که بر اساس روندها و گرایشات موجود در جامعه ایجاد می شود) بسیار مهم است اما به خاطر داشته باشید  که از محتواهای همیشه سبز( محتواهایی که همیشه طرفدار دارد)  نیز در سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید تا بتوانید ترافیک بیشتری را جذب کنید.

۲۳. اصلا مهم نیست محتوای خود را در چه کانالی ترویج می کنید، همیشه به فکر مخاطبان خود باشید. بر روی داشتن یک وبلاگ عالی تمرکز نکنید. بر روی تولید وبلاگی تمرکز کنید که برای مخاطبان شما عالی است.  اگر برای ساخت مخاطبان مناسب و ترویج محتوای خود در توییتر به کمک نیاز دارید از Narrow  استفاده کنید.

۲۴. درست همانند یک مکالمه صمیمی با دوست خود، مطلب بنویسید.  مخاطبان شما می توانند با چنین محتوایی تعامل و ارتباط داشته باشند. بر اساس سطح انها صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که شما یک کتاب متنی نیستید پس صمیمی تر برخورد کنید.

۲۵.نمی توانید با اجبار مطلب خوبی بنویسید. شرایط،موقعیت ها و زمان های مختلف روز را برای نوشتن امتحان کنید.  شرایطی را بیابید که بیشتر باعث ایجاد خلاقیت در شما می شود. اگر نمی توانید شرایط را مدیریت کنید  از یک آزادکار کمک بخواهید.

نظرات خود را در بخش نظرات وبلاگ آژانس دیجیتال کروشه با ما در میان بگذارید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.