نسخه آزمایشی!

۵ ترند بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸

فهرست مطالب

چگونه رسانه ها و فناوری های دیجیتال را برای افزایش بهره وری بازاریابی دیجیتال با هم ادغام کنیم؟

در ۱۵ الی ۲۰ سال اخیر تغییرات زیادی در بازاریابی دیجیتال و فناوری های موجود در آن ایجاد شده است.  شما نیز از این تغییرات و دنبال کردن آن ها لذت خواهید بود. اگر نگاهی به گذشته بیندازیم متوجه رشد پدیده ای در اهمیت جستجوی طبیعی، سپس جستجوی پولی ( گوگل ادورز) و در نهایت رسانه های اجتماعی خواهیم شد.  اخیرا نیز رشد قابل توجهی در حوزه موبایل و به خصوص استفاده از گوشی های هوشمند ایجاد شده است. در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از ترندهای موجود در این حوزه را در سال ۲۰۱۸ بیان کنیم. به نظر شما کدام ترند بازاریابی  اهمیت بیشتری برایتان خواهد داشت؟

۵ گرایش دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸

 اگر نگاهی به سال گذشته بیندازید متوجه می شوید که هیچ کدام از گرایشات بازاریاب جدید نیستند. به همین خاطر توضیح دادن این تکنیک ها به عنوان ترند یا ابداع جدید بسیار دشوار است. با اینحال، تکنیک هایی همچون کلان داده، بازاریابی محتوایی و اتوماسیون بازاریابی و ایمیل، همچنان اهمیت زیادی دارند و توسط کسب وکارهای بیشتری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.  به همین خاطر در این مقاله و برای سال ۲۰۱۸  تلاش می کنیم یکپارچه سازی را به عنوان یک قالب مدنظر قرار دهیم. در پژوهشی که بر روی مدیریت بازاریابی دیجیتال داشتیم،به این نتیجه رسیدیم که تنها ۶ درصد از  شرکت ها در فریند یکپارچه سازی خود کاملا بهینه و سازمان یافته عمل می کنند. هنوز هم شرکت های زیادی هستند که به طور فعال بر روی این ادغام کار می کنند.  ارتباطات بازاریابی یکپارچه یا IMC  مفهومی نیست که زیاد در وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی در مورد آن صحبت شده باشد.  خوب حالا اجازه دهید نگاهی به این ۵ ترند بیندازیم. متوجه خواهید شد که در بیشتر این پیش بینی ها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نیز دیده می شود.  این بزرگترین ترندی است که باید در سال ۲۰۱۸ مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:  12 اشتباه بزرگ در رسانه های اجتماعی

 ترند ۱: یکپارچه سازی فعالیت های بازاریابی در چرخه زندگی مشتریان

از آنجایی که پیچیدگی بازاریابی دیجیتال و بازاریابی افزایش یافته است، تکنیک هایی همچون نقشه برداری از سفر مشتریان برای پرسوناهای مختلف نیز اهمیت زیادی پیدا کرده اند زیرا می توانند ارتباطات بسیار مرتبط و تجارب را برای نقاط لمس مختلف در سفر مشتریان تعریف کنند.

برای پشتیبانی از این موضوع، روشی که برای بهبود موثر بودن بازاریابی دیجیتال وجود دارد  فکر کردن از دیدگاه مشتری است .

اینکار می تواند فرصت های ارتباطی زیادی را  که در چرخه زندگی مشتریان وجود دارد ایجاد کند. ما بازاریابی چرخه زندگی مشتریان را به شیوه زیر تعریف می کنیم:

ایجاد یک  ارتباط مدیریت شده یا استراتژی ارتباط برای اولویت بندی و یکپارچه سازی محدوده کامل کانال های ارتباطی بازاریابی  و تجاربی  که می تواند از مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی پشتیبانی کند.

 این ابزار ذهنی را برای کمک به اعضای استفاده کنید تا بتوانید نقاط لمس احتمالی در طول رسانه های شخصی، اکتسابی و پولی را تجسم کنید. سپس افراد می توانند تجزیه و تحلیل خلاء موجود از موثر بودن و کاربرد چرخه زندگی مشتریان انجام دهند. اینکار می تواند  پاسخ و مرتبط بودن روابط را افزایش دهد.

ترند۲:  یکپارچه سازی شخصی سازی در تجارت مشتری/سفر کاربر:

برای افزایش ارتباط و پاسخ مشتریان، شخصی سازی سایت در تجارت های الکترونیکی همچون خرده فروشی ها و خدمات مالی انجام می شود.  اخیرا، گزینه های مرتبط با کاهش قیمت نیز به همراه انواع مختلفی از راه حل ها در دسترس افراد قرار گرفته است. اشکال مختلفی از شخصی سازی وب وجود دارد که  از یکپارچه سازی در محتوا تا سیستم های مدیریت تجارت الکترونیکی در آژانس دیجیتال مارکتینگ کروشه متغیر است.

روش مفید برای مرور کاربر شخصی سازی در سطوح بالا، هرم شخصی سازی تجربه است که در ادامه مشاهده می کنید.

 سه سطح در این نمودار نشان داده شده است که به شرح زیر است:

  • بهینه سازی: تجارب ساخت یافته. تست A/B یا تست چند متغیری. گوگل آپتیمایز نمونه ای از این سرویس هاست که در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرد.
  • بخش بندی:  هدف گیری گروه بازدیدکنندگان سایت که هر کدام محتوای مخصوصی دارند. اینکار می تواند مرتبط بودن و نرخ تبدیل را افزایش دهد.هر کدام از این موارد نیازمند قوانین جداگانه و روش های خلاقانه برای تنظیم و راه اندازی هستند.
  • · شخصی سازی یک به یک:  استفاده از  فناوری هایی همچون هوش مصنوعی برای ارائه تجربه شخصی سازی شده به هر مشتری. این رویکرد برخی از قوانین همچون بهینه سازی و بخش بندی را به کار می برد اما با ارائه راه حل های متفاوت به یک رویکرد متفاوت تبدیل شده است.
بیشتر بخوانید:  با سه کلیک به هدف خود برسید

بنابراین، اصلی ترین ترند در شخصی سازی، استفاده بیشتر از هوش مصنوعی به جای قوانین دستی است. علاوه بر این، می توان انتظار داشت خدمات شخصی سازی سایت ها  در بخش های دیگری به جز بخش های معاملاتی نیز محبوب گردد.

ترند ۳:  یکپارچه سازی یادگیری ماشینی در اتوماسیون بازاریابی

شخصی سازی را می توان در سرتاسر چرخه زندگی مشتریان در حوزه ایمیل نیز اعمال کرد.  تحقیقات موجود بر روی بازاریابی ایمیلی نشان می دهد علی رغم کاربر گسترده از ایمیل و سیستم های اتوماسیون بازاریابی، بیشتر شرکت های مدیریتی بر روی سیستم های تماسی  کامل همانند گزینه ای که در تصویر چرخه زندگی مشتریان در بالا ارائه شد تمرکزی ندارند. ما بخش بندی و هدف گیری ایمیل بر اساس معیارهای موجود را ارزیابی کردیم. یافته های موجود از این تحقیقات شوک برانگیز بود.

 ۵۰ درصد از شرکت ها از هیچ گزینه هدف گیری استفاده نمی کنند و کمتر از یک سوم آن ها از بخش بندی اولیه  برای هدف گیری استفاده می کنند. کمتر از ۱۵ درصد شرکت ها از  بخش بندی و شخصی سازی برای رسیدن به مخاطبان خاص استفاده می کنند.  این موضوع بدین معنی است که بیشتر شرکت ها فرصت های موجود در ایمیل خودکار را با محتوای پویا برای خوشآمدگویی و پرورش مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی از دست می دهند.  اگرچه اتوماسیون بازاریابی ایمیلی  تکنیک دیگری است اما هوش مصنوعی  و یادگیری ماشینی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

به کمک یادگیری ماشینی  می توان فرصت هایی را برای خودکارسازی هدف گیری و شخصی سازی وب به دست آورد.  با اینحال شخصی سازی دشوارتر از به کار بردن ایمیل هاست. این داده ها نشان می دهد بیشتر شرکت ها برای  استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در بازاریابی ایمیلی خود آماده نیستند.

بیشتر بخوانید:  افسانه دوم: همه تبدیل‌ها، تبدیل‌های خوب و کارسازی هستند

ترند ۴: یکپارچه سازی اپلیکیشن های پیام رسانی در ارتباطات

افزایش کاربرد اپلیکیشن های پیام رسانی ترندی است که در سال های قبل نیز وجود داشت.  بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، بیش از نیمی از کل مخاطبان موبایلی از پیام رسان فیس بوک و نیم دیگر از واتس آپ استفاده می کنند. البته این در ایران برعکس است و بیش از ۸۰ درصد مردم از تلگرام استفاده می کنند اما هر دو پیام رسان یعنی واتس اپ و فیس بوک تحت مالکیت فیس بوک هستند. اسنپ چت نیز سطح دسترسی ۲۸ درصد دارد و ۱۰.۱ میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد نیز از ویژگی های این اپلیکیشن پیام رسانی است.

 ترند ۵:  یکپارچه سازی ویدئو در سفر مشتریان

ویدئو یکی از گزینه هایی است که محبوبیت آن در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. این رشد در محبوبیت، در یوتیوب و در ایران آپارات و نماشا و …. بیشتر است و همین امر سلطه گوگل بر این حوزه را نیز مشخص می سازد. در سال های گذشته باور افراد بر این بود که یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است اما داده ها و اطلاعات اخیر نشان می دهد این گزینه محبوب تر از جستجوهای انجام شده در گوگل است.

این تصویر بصری فرصت های موجود برای استفاده از بازاریابی ویدئویی را از طریق چرخه زندگی مشتریان از تبلیغات در یوتیوب نشان می دهد. واقعیت افزوده و واقعی مجازی به تعامل ویدئویی مرتبط هستند اما اگرچه این گزینه ها را پیگیری کرده ایم اما نمونه ها و مطالعات موردی اندکی در مورد این گزینه ها مشاهده کرده ایم.

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.