نسخه آزمایشی!

۵ ترند که آژانس های بازاریابی دیجیتال باید خود را برای سال ۲۰۱۸ آماده کنند

فهرست مطالب

رسانه های اجتماعی به یکی از گزینه های اصلی ارتباطات تبدیل شده است. در همین زمان، فناوری های یادگیری ماشینی و اتوماسیون به بازاریابان دیجیتال کمک می کنند برخی از کارهای خود را بهبود ببخشند و تعامل خود با مشتریان را بدون ترس از دست دادن صدای منحصر به فرد برند، تسریع نمایند.

بی شک، بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ نیز رشد خوبی خواهد داشت و به سمت دو قطب حرکت خواهد کرد. یکی از این قطب ها ارتباط بیش از قبل شخصی سازی شده و دیگری اعتماد بیشتر به فرایندهای خودکار است.

در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از گرایش های موجود برای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸را معرفی کنیم و نحوه آماده شدن آژانس های تبلیغاتیبرای این گرایش ها را بیان نماییم. پس همراه ما باشید.

۱. مشتریان به جای محتوای کاملا طراحی شده به لحظات معتبر و فیلتر نشده واکنش نشان می دهند

البته زیبایی یک عکس براق و حرفه ای درخواست های موجود را از دست نخواهد داد. با اینحال تصاویر استوک معمول ، کمکی به نشان دادن اعتبار و هویت برند نخواهد کرد. در چنین شرایطی مشتریان به دنبال  لحظات معتبری با برندها در پلتفرم های مختلف به خصوص از طریق پلتفرم هایی همچون استوری اینستاگرام خواهند بود.

مشتریان به دنبال بینش صادقانه در مورد نحوه اجرای برندها، نحوه ارتباط با آن ها در سطح شخصی و دنبال کردن آن ها هستند. برندهایی که تصاویر فیلتر نشده و ویدئوهای طبیعی را به اشتراک می گذارند می توانند انتظار دریافت لایک ها، اشتراک ها و کلیک های بیشتری بر روی محتوای خود داشته باشند.

پلتفرم هایی همچون Branfox که کاربران اینستاگرام را قادر می سازند تمامی تصاویر خود را به برندها بفروشند، اگر نیاز به تولید تصاویر معتبر برای کمپین باشد ارزش کاوش را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:  تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا در چیست؟

۲. داستان سرایی مهم تر از قبل خواهد بود

 اهمیت بازاریابی محتوا داستان جدیدی نیست اما روزهایی که برندها می توانستند هر نوع کپی رایتری را استخدام کنند گذشته است. از آنجایی که رقابت برای جذب توجه مشتریان در دنیای آنلاین بیشتر شده است، بیشتر آژانس ها به دنبال داستان سرایی حرفه ای می روند و حتی از ژورنالیست های حرفه ای برای نوشتن عناصر کلیدی خود استفاده می کنند.

با وجود بی رونق شدن عناصر سنتی، ژورنالیست ها هم به دنبال شغل بازاریابی محتوایی هستند و کانون های تبلیغاتیمی توانند از استخدام نویسندگانی که سابقه داستان سرایی و گزارش نویسی دارند استفاده کنند. ژورنالیست ها نه تنها می توانند به برندها در ایجاد شخصیت و ساخت اعتماد در داستان هایشان کمک کنند بلکه  قادرند اتوریتی آن ها را با محتوای معتبر و تحقیق شده، مستحکم نمایند.

تقاضا برای محتوای با کیفیت و  تعاملی هر سال بیشتر می شود. انتظار می رود همین روند در سال ۲۰۱۸ نیز افزایش پیدا کند.  خوانندگان دوست دارند از برندی که دنبال می کنند ارزش های منحصر به فرد کسب کنند و آژانس ها نیز برای رقابت در چنین حوزه ای باید  خود را با استراتژی های جدید همگام و هماهنگ سازند.

۳. اتوماسیون هنوز هم مهم خواهد بود

 در اواسط سال ۲۰۱۸، ماشین ها ممکن است بیش از ۲۰ درصد محتوای تجاری را بر روی رسانه های اجتماعی تولید کنند. سایت فیس بوک در حال استفاده از هوش مصنوعی بر روی نرم افزار تشخیص چهره خود است اما این فناوری در سال ۲۰۱۸ فراتر از چنین قابلیتی خواهد داشت.

مهم ترین توسعه در حوزه هوش مصنوعی برای آژانس ها به احتمال زیاد افزایش کاربرد ربات های گفتگو برای فراهم آوردن خدمات سریع برای مشتریان خواهد بود. نسل جوان  به سرعت، خود را با این فناوری های جدید منطبق می کنند. ۶۰ درصد از جوانان بر این باورند که در حال حاضر  با چنین ربات هایی تعامل دارند. ربات های گفتگو یا همان چت بات ها می توانند به خودکارسازی فرایند، کاهش وظایف و بارکاری تیم کمک کنند و به بازاریابان اجازه دهند زمان بیشتری بر روی پروژه های خلاقانه همچون تولید محتوا داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  اقتصاد توجه

حتی برندهای برتر نیز در حال حاضر از ربات ها برای خودکارسازی محتوای خود استفاده می کنند. به عنوان مثال نیویورک تایمز تایید کرده که اخیرا از ربات ها برای کمک به هماهنگی پست ها در صفحات متعدد استفاده کرده است. این ربات ها حتی می توانند بهتر از شرکت کنندگان انسانی در ایجاد تعامل موفق باشند. به همین خاطر باید انتظار داشته باشید در سال ۲۰۱۸ شاهد رشد فزاینده تاثیر ربات ها بر روی بازاریابی باشید.

۴. ارتباط معنادار با اینفلوئنسرها مهم خواهد بود

 بازاریابی به کمک اینفلوئنسرها  در حال حاضر هم به کار می رود. اما مشتریان به دنبال شهرت و اعتبار برندی هستند که با آن کار می کنند. به همین خاطر، بازاریابان باید بیشتر از قبل با اینفلوئنسرهایی کار کنند که برای برندشان مناسب هستند.  مشتریان دوست ندارند سلبریتی ها به طور تصادفی محصولی را ترویج و تبلیغ کنند. آن ها دوست دارند رهبران واقعی را در صنعت مناسب ببینند.

پلتفرم های جدید تاثیرگذاران هر روز ایجاد می شوند و می توانند وظایف زمانگیر بیشتر بازاریابان همچون یافتن تاثیرگذاران مرتبط، مدیریت ارتباط با آن افراد و سنجش موفقیت را به عهده بگیرند. داشتن ارتباط نزدیک با تاثیرگذاران کلیدی برای بازاریابان مهم و ضروری خواهد بود. صرف زمان برای تحقیق بر روی افرادی که مخاطبان به آن ها اعتماد دارند می تواند یک ارتباط محکم، قوی و سودمند ایجاد کند.

۵.  رقابت برای دیده شدن فایل های ویدئویی افزایش خواهد یافت

ویدئو یکی از رسانه هایی است که بیشترین مصرف را در رسانه های اجتماعی دارد. سال ۲۰۱۸ هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در حقیقت، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۸۰ درصد محتوای آنلاین به شکل ویدئو باشد.

بیشتر بخوانید:  ⁣شکست سنگین کودتاچیان تانک سوار از فیسبوک

در سال ۲۰۱۷ نیز  ۹۰ درصد کل محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران رسانه های اجتماعی در برگیرنده فایل ویدئویی بود.فایل های ویدئویی به این زودی ها از مد نخواهد افتاد .

برای ایجاد محتوای ویدئویی تعاملی که بتواند توجه  فالورها را به خود جلب کند، بازاریابان باید بر روی سه ثانیه اول تمرکز ویژه ای داشته باشند زیرا  این مدت زمان اولین چیزی است که نظر بیننده را به خود جلب می کند.

بهینه سازی فایل ویدئویی برای تماشای بی صدا و با صدای آن هم بسیار مهم خواهد بود زیرا بیشتر شبکه های اجتماعی فایل ویدئویی را به صورت بی صدا پخش می کنند مگر اینکه کاربر خودش بر روی ویدئو کلیک کرده باشد.

در نهایت باید مطمئن شوید که دلیل ایجاد فایل های ویدئویی را به خوبی درک می کنید. مخاطبان شما دوست دارند بدانند محتوای ویدئویی تان می تواند به حل مشکلاتشان کمک کند یا خیر. بنابراین اگر هیچ ارزشی در تماشای فایل های ویدئویی نبینند، از تماشای آن سر باز خواهند زد.

 در سال ۲۰۱۸، بازاریابان باید محتوای تولید شده را شخصی تر، معتبرتر و جذاب تر نمایند. بازاریابان باید بتوانند از اتوماسیون برای بهبود فرایندها استفاده کنند. تیم دیجیتال مارکتینگکه بتواند تعادل خوبی بین اتوماسیون فرایندها و ارائه تجربیات خوب به فالورها ایجاد کند قادر خواهد بود در سال جدید نیز موفقیت بیشتری کسب نماید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.