نسخه آزمایشی!

۶ سوال متداول درباره پرسونا مخاطبان و سفر مشتری

فهرست مطالب

سوالات متداول این مقاله از وبینار ساختار موثر شخصیت خریدارکلید جذب مخاطب و بازاریابی محتوا استخراج شده است

هدف این وبینار دستیابی به این نکته مهم که  چگونه می توان برشخصیت مشتریان و کاربران ( پرسونا ) و سفر آنها در ایجاد استراتژی بازاریابی محتوای خود تمرکز کرد.

دانلود فیلم کامل وبینار با مدت زمان ۵۵ دقیقه 

هدف شما این است که در فضای پر سروصدای اینترنت، مقاومت کرده و به مخاطبان واقعی خود دست یابید. این می تواند یک فرآیند پویا، به خصوص در مدل های B2B که در آنها لایه های مختلفی از تصمیم گیرندگان و تاثیرگذاران وجود دارد، باشد. مطالعه جزئیات شخصیت و سفر های بازاریابی کمک خواهد کرد تا تیم های فروش توسعه یک چشم انداز واحد و یکپارچه از مشتریان خود داشته باشند و این اطمینان حاصل شود که محتوا را متناسب با نیازهای مخاطبان خود تولید کرده اند.

 

سوال: شخصیت بازاریابی چگونه به رسانه های اجتماعی مرتبط می شود؟

پاسخ: در حالی که فرمت محتوا در رسانه های اجتماعی می تواند با فرمت رسانه های سنتی متفاوت باشد، اما هنوز هم نیازمند همان بینش است که اطمینان داشته باشید محتوا برای مخاطب جذاب و با ارزش است.

شخصیت در رسانه های اجتماعی بیش از هرجای دیگری مفید است. هر مطلبی را که شما در کانالهای اجتماعی قرار می دهید، شخصیت شما را نشان می دهد. به عنوان مثال، داده های شما می تواند نشان دهد که یک مدیر اجرایی در سطح C هستید که به احتمال زیاد در حال تعامل با محتوا در LinkedIn، هستید. در حالی که یک کارمند در سطح پایین تر ممکن است بیشتر از یک شبکه مانند فیس بوک و یا پینترست استفاده کند. هر شبکه اجتماعی، نشانگر مجموعه ای منحصر به فرد از شخصیت های کاربران خود است و آگاهی از شخصیت افراد برای به اشتراک گذاشتن مطالب خاص آن گروه، به شما در ساخت محتوای پیام کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  چگونه مشتریان را به کمک رسانه های اجتماعی با خود همراه کنیم؟

سوال: احساس میکنم پرسونا برای یک بازار هدف B2B است، این مسئله در یک بازار هدف B2C که در آن یک نفر کاربر و احتمالا همان یکنفر هم خریدار است، چگونه عمل می کند؟

پاسخ: در جواب به سوال فوق باید بگویم این دو سفر مشتری است و هر کدام به صورت مختلف و متفاوت است. شما باید سفر مشتری را از طریق touch points  ها برای رسیدن به یک هدف بهینه سازی کنید.

در بازار هدف B2B با توجه به پیچیدگی بیشتر این محیط یک توانمندی بیشتری را می طلبد،افراد بیشتری حضور دارند و تفاوت های ظریف و پویایی وجود دارد. هنگامی که شما این پیچیدگی ها را از طریق ساختن شخصیتها، درک کنید، قادر خواهید بود سفر مخاطبان را تسهیل کنید. تا زودتر به اهداف نهایی که همان استفاده از خدمات و یا فروش محصولات است برسند

به طور کلی:

افراد B2C جمعیتی متمرکز هستند و اغلب داده هایی معاملاتی برای نفوذ به این بخش از بازار وجود دارد.

افراد B2B برای اضافه کردن ارزش کار می کنند و داده ها به خوبی B2C نیستند.

سوال: شما چه پیشنهادی برای تجدید نظر در پرسونا دارید؟

پاسخ: به روزرسانی شخصیت های کاربران و مشتریان هر سه ماه یکبار، معمولا بهترین راه برای برقراری تعادل و حفظ مخاطبان واقعی به روز بودن اطلاعات شخصیت های مشتریان و کاربران می باشد.

سوال: روش های موثر شما در جمع آوری اطلاعات پرسونا علاوه بر مصاحبه چه روشهایی هستند؟

پاسخ: این روشها شامل تجزیه و تحلیل داده ها از مشتریان فعلی که منجر به یادگیری بیشتر در مورد سفرهای خرید آنها می شود و اینکه آنها چگونه از طریق سفر و خرید با شما تعامل متقابل برقرار می کنند، است. نظرسنجی ها هم می تواند یک راه بسیار خوب برای گرفتن بازخورد دست اول از خریداران باشد. علاوه بر این، توصیه می کنیم با مشاوران و دست اندرکاران صنعت مرتبط با فعالیت شما در مورد شناخت بهتر در گفتگو و مشورت صنایع تحقیق کنید و نکات و منابعی بسیار مفیدی را برای تعریف یک پرسونا کامل جمع آوری کنید.

بیشتر بخوانید:  نامرئی های اینستاگرام

سوال: افراد موفق اصولا تمایلی به مصاحبه ندارند، چگونه می توان با اطلاعات محدود پرسونا را ایجاد کرد؟

پاسخ: گاهی اوقات سازمان با شرکتهای تازه تاسیسی کار می کنند که هنوز مشتریان واقعی ندارد. شما باید در این شرایط با این فرضیه شروع کنید و به دنبال پاسخ این سوال باشید خریدار کیست و چه می خواهد؟ در ادامه نام تجاری خود را ایجاد کنید و یا در خصوص اطلاعات خریداران تحقیق کنید، راه های بیشتری برای امتحان فرضیه خود پیدا خواهید کرد. مهم این است که زیرک باشید، خوب گوش کنید و به طور مداوم مدل خود را تغییر دهید و اصلاح کنید. تا به یک پرسونای عالی برسید

سوال: شما چگونه پرسونا ها را مدیریت می کنید، زمانیکه بازیکنان همان ها هستند اما نقش آنها توسط تغییراتی که شرکتها ایجاد می کنند عوض می شود؟ به عنوان مثال CFO راننده اصلی برای کل فرایند یک شرکت است و پس از آن تنها در مرحله خرید در سایر شرکتها درگیر است؟

پاسخ: آنچه شما توصیف کردید، تفاوت در الگوهای خرید بین انواع مختلف شرکت ها یا بین برندهای تجاری در بازارهای مختلف است. تقسیم بندی قطعا بخشی از پاسخ است – همان شخصیت (به عنوان مثال یک CFO) ممکن است نقش بسیار متفاوتی در بخش های مختلف (موسسات کوچک و متوسط ​​در مقابل شرکتهای بزرگ) بازی کند. فکر کردن در مورد شخصیت و سفر در چارچوب بخش های بازاریابی از آن جهت مهم است که شما مطمئن می شوید که تفاوت های ظریف در این زمینه را به خوبی دریافته اید.

بیشتر بخوانید:  12 دلیلی که نشان می دهد بازاریابی دیجیتال به رشد کسب وکارتان کمک می کند

البته افراد و شرکت ها ممکن است تفاوت های ظریف و تفاوتهایی در رفتار خرید داشته باشند، اما شخصیت ها و نقشه سفر هنوز هم در سفر خرید، بسیار کمک خواهد کرد.

سوالات خود را در خصوص موضوع دیجیتال مارکتینگ و تدوین استراتژی را در بخش نظرات وبلاگ کانون تبلیغاتی کروشه مطرح نمائید تا کارشناسان و مشاوران ما به آنها پاسخ دهند

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.