نسخه آزمایشی!

۶ گرایش طراحی وب در سال ۲۰۱۶ که باید بدانید

فهرست مطالب

[ بخش دوم ] ——- بخش اول

۲. انیمیشن های غنی :
انیمیشن ها در سایت ها برای بهبود داستان سرایی آن، ایجاد یک تجربه کاربری تعاملی و سرگرم کننده مورد استفاده قرار می گیرند. با اینحال در همه جای سایت نمی توان از انیمیشن ها استفاده کرد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از انیمیشن توانسته است عناصر داستانی و شخصیت سایت را بهبود ببخشد یا خیر. انیمیشن ها را می توان در دو گروه جای داد:

– انیمیشن هایی در مقیاس بزرگ :

این انیمیشن ها معمولا به عنوان اولین و اصلی ترین ابزار تعاملی مورد استفاده قرار می گیرند که تاثیر زیادی بر روی کاربر دارند . این انیمیشن ها دارای افکت هایی همچون پیمایش پارالاکس و اعلان های پاپ آپ هستند.

– انیمیشن هایی در مقیاس کوچک : 

این انیمیشن های شامل ابزار شناور و نوارهایی هستند که نیازی به ورودی از طرف کاربر ندارد.

در ادامه با ۷ مورد از تکنیک های محبوب انیمیشنی اشنا می شوید:

•انیمیشن های در حال بارگذاری :

این نوع انیمیشن ها برای سرگرم کردن کاربران و ایجاد یک تجربه خوب در زمان های خسته کننده به کار می رود. انیمیشن های بارگذاری برای طراحی های فلت، مینیمالیسم، نمونه کارها و سایت های تک صفحه ای بسیار مناسب اند.سعی کنید این انیمیشن ها را ساده تر انتخاب کنید و از افزودن صدا به آن خودداری نمایید. همچنین این موارد باید با پالت رنگی و شخصیت کلی سایت هماهنگ و سازگار باشد.

•ناوبری و منوها :

منوهای ناوبری پنهان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند به خصوص اینکه می توانند در فضای موجود صرفه جویی نمایند.همانطور که در مثال زیر مشاهده می کنید، آنها از انیمیشن برای آشکار کردن منوهایی استفاده می کنند که پنهان هستند. اینکار معمولا از طریق کلیک کردن بر روی دکمه خاص انجام می شود .

بیشتر بخوانید:  ⁣فرصت های شغلی و مشکلات دیجیتال مارکتینگ در ایران

•انیمیشن های شناور:

افکت هاور یک احساس بصری خوب از سایت در اختیار کاربر قرار می دهد. کاربرانی که در مورد عملکرد برخی از قابلیت ها مطمئن نیستند تمایل دارند موس را روی آن نگه دارند تا اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

•گالری و اسلایدشوها :

گالری و اسلایدشو یک روش موثر برای نشان دادن تصاویر متعدد است بدون اینکه کاربر اذیت شود. این عناصر برای سایت های عکاسی، نمایش محصولات و نمونه کارها بسیار عالی هستند.

•انیمیشن حرکتی :

چشمان ما به طور طبیعی به حرکات واکنش نشان می دهد. این موضوع باعث شده است که یک ابزار عالی برای جلب توجه کاربر ایجاد گردد. حرکت همچنین به سلسله مراتب بصری نیز کمک می کند. این گزینه به شما کمک می کند علاقه و اشتیاق را به فرم ها، CTA و ایتم های موجود در منو اضافه کنید.

•اسکرول کردن یا پیمایش :

پیمایش نرم و خوب بر روی انیمیشن تکیه دارد و کنترل بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهد. این کاربران هستند که سرعت پیمایش را تعیین می کنند.

•انیمیشن ها/ فیلم های پس زمینه :

یک پس زمینه متحرک ساده می تواند دید بهتری به سایت بدهد اما باید در حد اعتدال از آن استفاده شود. در غیر اینصورت می تواند کاربر را منحرف کند. نکته کلیدی در این گزینه کار کردن بر روی بخش های فردی یا ایجاد یک حرکت آرام در کل تصویر است.

۳. تعاملات میکرو :

تعاملات میکرو در اطراف همه ما رخ می دهد. از خاموش کردن زنگ هشدار در موبایل گرفته تا لایک کردن تصویر یک گربه در فیس بوک جزو همین تعاملات میکروست. هر کدام از این کارها بدون افکار ثانویه انجام می شوند. مثلا احتمال دارد که شما روز خود را با تعاملات میکرو آغاز کرده باشید بدون اینکه خودتان چیزی از آن بدانید. با خاموش کردن زنگ هشدار بر روی گوشی، شما با رابط کاربری درگیر شده اید. موارد بسیار زیادی از تعاملات میکرو در دستگاه ها و اپلیکیشن هایی که ما مورد استفاده قرار می دهیم گنجانده شده است. تعاملات میکرو تمایل دارند در موارد زیر به شما کمک کنند:

بیشتر بخوانید:  وضعیت دیجیتال مارکتینگ در سال 2017

– برقراری ارتباط یک وضعیت یا بازخورد
– مشاهده نتایج یک اقدام
– کمک به کاربر در به کارگیری یک چیز

تعاملات میکرو بخش ضروری هر اپلیکیشنی هستند. شما باید مطمئن شوید که این نوع تعاملات تقریبا به صورت نامرئی اتفاق می افتد. ان را تا جایی که می توانید ساده نگه دارید. همه جزییات را با دقت در نظر بگیرید و کاری کنید که افراد فکر کنند با یک انسان تعامل دارند. اینکار باعث می شود متن مکالمه انسانی باشد نه رباتیک. تعاملات میکرو بخش اصلی و مهم هر پروژه طراحی دیجیتال است. هر کدام از این تعاملات کاربر را به مسیری هدایت می کند که طراحی انسان محور دارد. این مفهوم باعث می شود بیشتر دستگاه ها در هر لحظه شبیه انسان باشند .

 

ادامه دارد …

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.