نسخه آزمایشی!

۶ گرایش طراحی وب در سال ۲۰۱۶ که باید بدانید

فهرست مطالب

[ بخش سوم ] —– بخش دوم —– بخش اول

۴.طراحی متریال :

یک جایگزین غنی تر برای طراحی فلت. سال گذشته گوگل جدیدترین زبان سبک خود به نام طراحی متریال را آغاز کرد. این طراحی از افکت های سایه و مفاهیم جنبش و عمق برای ایجاد طراحی استفاده می کند که برای کاربر واقعی تر خواهد بود. هدف طراحی متریال ایجاد یک طراحی آرام، تمیز و مدرن است که بر روی UX تمرکز دارد.

با نگاه حداقلی یا همان مینیمالیستی ، طراحی متریال موارد مشترک بسیاری با سایر گرایشات رو به رشد همچون طراحی فلت دارد. با اینحال، طراحی متریال از عمق و سایه ها به گونه ای استفاده می کند که عمق بیشتری نسبت به طراحی فلت خالص در اختیار کاربر قرار خواهد داد. قبل از این ، اکثریت قریب به اتفاق پروژه های طراحی متریال به طراحی اپلیکیشن محدود بود. با اینحال گوگل اعلام کرد که طراحی متریال لایت،برای سایت ها بسیار مناسب است. با این وجود، طراحی متریال می تواند رابط کاربری و تجربه کاربری عالی در بیشتر دستگاه ها ایجاد کند. طراحی متریال لایت بر روی هیچ فریم ورکی تکیه ندارد. بنابراین طراحان می توانند از طیف گسترده و متنوعی از ابزارهای فرانت اند برای ایجاد سایت های خود استفاده کنند.

۵.طراحی واکنش گرا :

طراحی واکنش گرا در سال های اخیر به لطف توسعه و رشد دستگاه های موبایلی که از اینترنت استفاده می کنند بسیار محبوب شده است. می توان گفت که طراحی واکنش گرا سال های زیادی در کنار طراحان باقی خواهد ماند بنابراین کسب وکارها می توانند با استفاده از آن یک سایت موبایل پسند چند کاره ایجاد کنند. البته طراحی واکنش گرا نیز اگر به درستی انجام نشود مشکلاتی به همراه خواهد داشت که مهم ترین آنها مشکل عملکردی است. برای اطمینان از اینکه طراحی واکنش گرا با تمام قدرت خود کار می کند، باید به نکات زیر توجه کنید:
– از تصاویر واکنش گرا استفاده کنید که با استفاده از یک درصد تعریف شده اند.
– از بارگذاری شرطی برای جاوا اسکریپت استفاده کنید. توجه ویژه ای به اسکریپت های دیگر داشته باشید.
–  از RESS ( واکنش گرا و سمت سرور) استفاده کنید.
– تست عملکرد را در فرایندها به منظور اندازه گیری موثر و بهینه سازی سایت انجام دهید.
عملکرد نه تنها برای تجربه کاربری بلکه برای گوگل نیز بسیار مهم است. طراحی سایت واکنش گرا با مینیمالیسم نیز سازگار است . طراحان می توانند به راحتی از عهده مشکلات مربوط به سرعت بر بیایند. شکی نیست که طراحی واکنش گرا بسیار مفید و همه کاره است اما برای اینکه تجربه کاربری بهتری داشته باشد باید سرعت آن کمی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:  10 مهارت که مدیر بازاریابی دیجیتال برای موفقیت نیاز دارند

۶. طراحی فلت به این زودی ها از میدان خارج نمی شود :

طراحی فلت سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرد و با سایر گرایشات نیز سازگار است. هرچقدر که به سمت جلو حرکت می کنیم، گرایشاتی را در مورد طراحی فلت مشاهده خواهیم کرد. این گرایشات عبارتند از:
•سایه های طولانی: این موارد عمق بیشتری به طراحی فلت می بخشد.
•طرح رنگی متنوع: فریم ورک های رابط کاربری محبوب و قالب ها از رنگ های متنوع در طراحی های خود استفاده می کنند.
•تایپوگرافی ساده: فونت های ساده به طراح کمک می کند متن را در طراحی فلت خواناتر جلوه دهد.
•دکمه های نامرئی: این موارد باعث عملکردی شدن سایت می شود بدون اینکه اختلالی در تجربه کاربری ایجاد شود.
•مینیمالیسم: بهتر است عناصر موجود در طراحی به منظور ایجاد یک رابط کاربری تازه و منظم کمتر شود.

توصیه های اضافی در مورد گرایشات طراحی سایت: برای انتخاب گرایش خود دلایل خوبی داشته باشید. از گرایشاتی استفاده کنید که برای کاربر شما مفید باشد. به عنوان مثال یک سایت تجارت الکترونیکی با یک سایت تک صفحه ای موفق نخواهد بود.

 

منبع

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.