نسخه آزمایشی!

۶ گرایش طراحی وب در سال ۲۰۱۶ که باید بدانید

فهرست مطالب

[ بخش اول ]
اخیرا محبوبیت طراحی وبسایت های واکنش گرا به شدت افزایش یافته است و سایت های زیادی خود را به این جمع رسانده اند. موبایل دوست بودن سایت ها از نظر گوگل نیز مسئله بسیار مهمی محسوب می شود . در این مقاله قصد داریم چند مورد از گرایشات طراحی وب را معرفی کنیم.

۱. گسترش الگوهای UI :
یکی از عوارض جانبی طراحی واکنش گرا این است که سایت های بسیاری شبیه هم خواهند بود. با اینحال طراحی واکنش گرا به تنهایی مقصر این ماجرا نیست. ظهور سایت های وردپرسی و نیز افزایش سایت های فروش قالب بر این شباهت افزوده است. اما داشتن سایت هایی با ظاهر یکسان لزوما چیز بدی نیست زیرا روشی که وبسایت ها مورد استفاده قرار می گیرد تغییر کرده است و همین امر موجب شده است که الگوهای طراحی UI مشترکی ایجاد گردد. الگوهای طراحی رشد کرده اند. زمانی که صحبت از الگوهای UI به میان می آید نوآوری و ابداع بسیار اندکی وجود دارد. به عبارت دیگر، یک مدل پرداخت هنوز هم مدل پرداختی است و همانند گذشته عمل می کند. این پرداخت ها دارای مدل لاگین یکسان هستند. الگوهای رابط کاربری باید بتواند تجربه خوبی در اختیار کاربر قرار دهد. در ادامه برخی از الگوهایی که باید با آنها اشنایی داشته باشید را بیان می کنیم:

– منوی همبرگری :

در حالیکه برخی از افراد کاربرد این نوع الگوها را مورد نقد قرار می دهند، شکی نیست که استفاده گسترده از آن، کار را برای کاربران راحت تر کرده است.

– اکانت ثبت نام :

بیشتر بخوانید:  درس هایی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ Airbnb

این الگو در هر سایتی که بخواهید فرمی را برای ثبت نام پر کنید دیده می شود. ممکن است در این سایت ها فرمی برای پر کردن وجود داشته باشد یا اینکه دکمه ای در آن قرار گیرد که به شما اجازه می دهد از اکانت رسانه های اجتماعی برای ثبت نام استفاده کنید. ویزارد فرم های چند مرحله ای نیز می تواند موثر باشد و کاربر را برای ادامه فرایند تشویق نماید.

– اسکرول کردن طولانی :

قرار دادن تمامی عناصر لازم در بالای خط تا، یکی از روش های شناخته شده است. علاوه بر این، بیشتر افراد به خاطر وجود دستگاه های موبایلی به اسکرول های طولانی عادت کرده اند. این تکنیک برای سایت هایی مفید خواهد بود که بخواهند کاربران خود را از طریق داستان گویی مجاب به انجام کاری کنند.

– صفحه بندی کارتی :

این صفحه بندی برای اولین بار توسط سایت پینترست مورد استفاده قرار گرفت. کارت ها در همه جای سایت حضور دارد و اطلاعات مفیدی بر روی آنها درج می شود. کاربر نیز می تواند با اسکن کردن این کارت ها به اطلاعات مورد نیازش دست یابد. هر کارتی یک مفهوم واحد را نشان می دهد. از آنجایی این کارت ها به عنوان نگهدارنده محتوا عمل می کنند ،شکل مستطیلی آنها باعث شده است که مرتب کردنشان در دستگاه مختلف و با صفحه نمایش متفاوت اسانتر باشد.
۵.تصاویر قهرمان: از آنجا که دید بصری یکی از احساسات قوی در انسان است، تصاویر اچ دی قهرمان یکی از سریع ترین روش ها برای جلب توجه کاربران است. به لطف پیشرفت هایی که در پهنای باند و فشرده کردن داده ها رخ داده است، کاربران از سرعت بارگذاری پایین رنج نخواهند برد. یک صفحه بندی رایجی که در این شرایط مورد استفاده قرار می گیرد، قرار دادن تصویر قهرمان یا اصلی در بالای اسکرول است که توسط بخش های زیگزاگ یا آرایش مبتنی بر کارت دنبال می شود.

بیشتر بخوانید:  درک و بررسی الگوریتم های اینستاگرام

ادامه دارد …

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.