نسخه آزمایشی!

۷ روش موثر برای مواجهه با ترس های بازاریابی دیجیتال

فهرست مطالب

بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال رشد است. این نوع بازاریابی کانال اصلی برای هر استارت آپی است. بازاریابی دیجیتال در مقایسه با رسانه های بازاریابی سنتی، قطعا ارزان تر است. با اینحال همانند هر چیز دیگری، داستان های ترسناکی در مورد بازاریابی دیجیتال وجود دارد.داستان هایی که می تواند برای هرکسی اتفاق بیفتد. در این مقاله قصد داریم در مورد همین موضوع بحث کنیم و روش های موثری را برای مواجهه با این ترس بیان نماییم.
ترس اول:تجارت الکترونیک بدون مشتری

مدیران شرکت منابع مالی مورد نیاز برای برنامه های بازاریابی تیم شما را فراهم کرده اند و یک سیستم تجارت الکترونیکی جدید راه اندازی نموده اند. همه چیز به خوبی برنامه ریزی و راه اندازی شده است. فعالیت های خود را برای کانال های دیجیتال مختلفی آغاز کرده اید ، کمپین های PPC را راه انداخته اند و سایت خود را با محتوای با کیفیت پر کرده اید. حالا ابزارها و دارایی های مختلف دیجیتالی در دست دارید که می توانید از آن به نفع شرکت خود استفاده کنید.

همه چیز به درستی مقیاس بندی شده است و تنها یک مورد هنوز به دست نیامده است و آن هم مشتری است. قبل از اینکه خود را نگران این موضوع کنید، مطمئن شوید که همه تلاش های بازاریابی شما به درستی توسعه یافته است و با سایر عناصر موجود سینک شده است. اگر در حال حاضر حداقل سه بار همه فعالیت های بازاریابی خود را بررسی کرده اید و دریافته اید که همه چیزی به خوبی پیش می رود، زمان آن فرا رسیده که سطح اعتماد مشتریان خود در سایت تجارت الکترونیکی را بسنجید. برای ایجاد اعتماد، راه حل تایید شده و تست شده پرداختی را انتخاب کنید که تراکنش راحت، امن و سریعی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. سیاست های واضح و کاربر پسندی را ارائه کنید تا مشتریان احتمالی جزییات دقیق تراکنش های خود را درک کنند.

بیشتر بخوانید:  مزایای همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نشان دادن گواهینامه های امنیتی سایت می تواند ایده بسیار خوبی باشد زیرا مشتریان جدید باید امنیت شما را تایید کنند و از تعامل با شما ترسی نداشته باشند. آخرین کاری که می توانید انجام دهید این است که نیروی انسانی موجود در سایت را به آنها نشان دهید. مطمئن شوید که رضایت مشتریان قبلی را در سایت قرار می دهید و نظرات آنها را بیان می کنید.

ترس دوم: بحران رسانه های اجتماعی
فرض کنید در تعطیلات هستید و از هوای گرم و آفتاب کنار ساحل لذت می برید. در همین حال تماسی از طرف مدیر یا اعضای تیم دریافت می کنید که بیان می کند بحرانی در رسانه اجتماعی روی داده است و باید هر چه سریع تر به شرکت بروید.اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که تعطیلاتتان به کلی خراب شده است. این مورد یکی از موقعیت هایی است که بازاریابان دیجیتال همیشه از بروز آن ترس دارند. در حالیکه نمی توان به طور کامل از بروز بحران در رسانه اجتماعی جلوگیری کرد اما می توانید شرایط را کنترل کنید تا به سرعت گسترده نشود. اجازه ندهید بحران در رسانه های اجتماعی همه فعالیت های شما را تحت کنترل خود قرار دهد.

شما می توانید از ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی همچون Sysomos استفاده کنید. با به کار بردن گوش دادن اجتماعی (social listening ) شما می توانید فعالیت های اجتماعی خود را پیگیری کنید . می توانید نظرات افراد در مورد شرکت را تشخیص دهید، به روزرسانی های مرتبط با ان را شناسایی نمایید و حتی تاثیر گذاران کلیدی صنعت خود را بیابید. گوش دادن اجتماعی به شما اجازه می دهد تمایل و احساسات افراد را به سرعت مرور کنید حتی اگر در برگیرنده تاثیرگذاران کلیدی باشد.

بیشتر بخوانید:  برای استخدام شدن به عنوان مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه باید کرد؟

در این شرایط قادر خواهید بود به طور موثر جلوی بروز بحران در مراحل اولیه را بگیرید. همیشه خود را در صنعتی که کار می کنید به روز نگه دارید و به احساسات افراد در مورد شرکت خود توجه کنید. تمامی این فاکتورها می تواند بر روی احساس افراد در مورد شرکت شما تاثیر داشته باشد. وجود چنین دوراندیشی هایی به شما اجازه می دهد از کار خود لذت ببرید.

ترس سوم: ایمیل معیوب
فرض کنید چند روز بر روی طراحی ایمیلی کار کنید که برای تولید سرنخ ایجاد شده است. شما معتقدید که همه چیز را به درستی انجام داده اید. کلیدواژه ها به درستی در جای خود قرار دارد، لوگوی شرکت در جای مناسب قرار گرفته است و امکان پاسخگویی سریع به آن وجود دارد. سپس متوجه می شوید که یک خطای تایپو گرافی در آن وجود دارد که محتوای کلی ایمیل و پیام آن را تغییر خواهد داد. حالا باید به سرعت عمل کنید.

فراهم کنندگان خدمات ایمیلی همچون Gmail روش های خوبی برای بازیابی ایمیل های ناخواسته دارند. اگر چند روز از ارسال ایمیل گذشته است، تنها راه حل پیش روی شما کار کردن بر روی اشتباه موجود است.به عنوان مثال می توانید ان را به یک بازی سرگرم کننده تبدیل کنید و از طریق ایمیل های دیگر نظرات افراد را دنبال نمایید. ایمیلی برای آنها ارسال کنید و بخواهید خطاهای تایپوگرافی را برای شما پیدا کنند و اندازه مناسب را پیشنهاد بدهند. اینکار باعث می شود افرادی که ایمیل را دریافت کرده اند ان را به دقت مطالعه کنند و همین امر نرخ تبدیل را افزایش می دهد و از خجالت و شرمندگی شما کمتر می کند. دفعه بعد قبل از ارسال ایمیل همه چیز را به دقت بررسی کنید. از اشتباه کردن مجدد بپرهیزید و سعی کنید این کار را تکرار نکنید.

بیشتر بخوانید:  استراتژی محتوایتان مثل یک یخچال خالی است؟

آیا از مقالات شرکت تبلیغاتی کروشه راضی هستید؟

ادامه دارد …

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.