نسخه آزمایشی!

۷ نکته کمپین دیجیتال مارکتینگ در هتل ها و مراکز اقامتی

فهرست مطالب

چه مدیر یک مهمانپذیر باشید یا  صاحب یک هتل لوکس و مجلل زیاد فرقی نمی کند.  استراتژی بازاریابی دیجیتال در هتل شما می تواند نحوه درک مهمانان از اقامت گاه موجود را تحت تاثیر خود قرار دهد. شرکت های آنلاین مسافرتی بهترین روش برای معرفی هتل شما هستند اما این موارد نمی توانند رزرو مستقیم زیادی ایجاد کنند. اگر شما نیز این شرایط را دارید، باید یک قدم به عقب برگردید. در این مقاله قصد داریم ۷ مورد از مراحلی که برای درک بهتر شرایط و نحوه ارتباط با مهمانان در تمامی کانال های دیجیتال لازم و ضروری است را بیان کنیم.

۱. سایت خود را بررسی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که نگاهی به سایت هتل خود بیندازید. برای اینکه بدانید کجا می روید، باید موقعیتی که هم اکنون دارید را بشناسید. دو روش برای بررسی  طراحی و عملکرد سایت وجود دارد. اولا می توانید مطمئن شوید که سایت برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است. اگر سئوی خوبی برای سایت خود انجام نداده باشید نمی توانید رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کنید. ابزارهای رایگان مختلفی برای بررسی سئوی سایت وجود دارد.  این بررسی می تواند به سرعت سایت شما را تجزیه و تحلیل کند و تمامی مشکلات مرتبط با سئو را نشان دهد.

در مرحله بعدی باید تجربه کاربری که سایت برای مهمانان فراهم می کند را مورد بررسی قرار دهید. خود را جای مهمانان بگذارید و سپس سایت خود را مورد بازدید قرار دهید. ایا ناوبری سایت آسان است؟ ایا Call to action های واضحی وجود دارد که مهمانان را به سمت هتل روانه کند و باعث رزرو اتاق توسط آن ها شود؟ باید پژوهشی را انجام دهید  و تا جایی که می توانید مسیر رزرو اتاق را برای مسافران راحت تر سازید. اطمینان حاصل نمایید که نقطه  فروش منحصر به فردی دارید و این موارد به راحتی قابل شناسایی است.

۲. محیط رقابتی خود را درک کنید

مرحله بعدی درک محیطی است که هتل شما در آن با سایر شرکت ها به رقابت می پردازد. اینکه بدانید عملکرد سایت عالی است  کافی نخواهد بود. ایا سایت می تواند با سایر شرکت ها به رقابت بپردازد؟ حالا زمان آن فرا رسیده است که معیارهایی برای خود ایجاد کنید.  رقبای شما چه کسانی  هستند و چگونه مشتریان خود را به دست می آورند؟ از سایت آن ها بازدید کنید و ببینید برای افزودن ارزش به مهمانان خود چه کارهایی انجام می دهند.  تجزیه و تحلیل تلاش های رقبا بهترین روش برای کسب ایده در مورد کارکرد آن هاست. شما می توانید بخش هایی که این افراد شکست خورده اند را شناسایی کنید و خود را در این حوزه تقویت نمایید.

بیشتر بخوانید:  روش های جلب رضایت کاربر

اگر به نرم افزارهای سئو همچون Semrush دسترسی دارید می توانید گزارش هایی را اجرا کنید که معیارهای رقبای شما را نشان می دهد. مشاهده این گزارش ها دانش عمیق تری درمورد استراتژی دیجیتال مارکتینگ هتل آن ها ارائه می کند.پروفایل لینک رقبای خود را  مورد آنالیز قرار دهید. کلمات کلیدی که رتبه ای برای آن دارند را بررسی کنید. داشتن درک بهتر از استراتژی های بازاریابی دیجیتال رقبا به شما اجازه می دهد استراتژی های خود را با آن منطبق کنید و با پتانسیل کامل کار خود را ادامه دهید.  تجزیه و تحلیل رقبای خود را به سطح بعدی ببرید و در مورد تبلیغات فیس بوکی آن ها اطلاعاتی کسب کنید. ببینید این افراد چگونه در کانال های بازاریابی متعدد با مهمانان خود ارتباط برقرار می کنند.

۳. بازاریابی رسانه های اجتماعی برای هتل ها:

 صنایع مسافرتی در کانال های مختلف اجتماعی همچون فیس بوک و اینستاگرام فعالیت خوبی دارند. چرا چنین اتفاقی رخ می دهد؟ رسانه های اجتماعی به کسب و کارهای موجود در صنعت مسافرتی( همچون هتل ها) اجازه می دهد به  کمک پیام های مناسب به کاربران درستی دسترسی داشته باشند. کمپین  قوی در حوزه بازاریابی رسانه اجتماعی برای هتل ها می تواند به طور موثر کاربران را در هر فازی از چرخه مشتری هدف قرار دهد. اینکار نیازمند فهرستی از مواردی است که مهمانان در مورد اقامتشان بیان می کنند. نظرات مشتریان را بررسی کنید. به کامنت های آنان پاسخ دهید. حتی نظرات منفی را نیز مورد بررسی قرار دهید. این تعاملات مسیر را برای ارائه ارزش های هتل باز می کند و می تواند آگاهی از برند را افزایش دهد.

۴. تخصص خود را دست کم نگیرید

راز شما برای جذب مشتری چیست؟ نقطه فروش منحصر به فردتان چه چیزی است؟  بعد از اینکه مشتری به هتل شما اعتماد کرد، مرحله بعدی شناسایی بهترین تجربه هایی است که هتل با بهترین قیمت در اختیار آن ها قرار می دهد. اگر هتل شما دید بسیار زیبایی به اطراف دارد، مطمئن شوید که عکس های زیبا و خیره کننده ای از این مناظر را در سایت خود قرار می دهید و آن را در رسانه های اجتماعی ترویج می کنید.  هتل شما در کنار مناظر چشم نواز قرار نگرفته است؟

خوب ممکن است هتلتان در قلب یک ناحیه تاریخی در شهر یا نزدیک جاذبه های محلی باشد. هر چیزی که برای مشتریان خود فراهم می کنید را در سایت بگنجانید.

۵. حوزه کاری خود را هدف قرار دهید

 خوب حالا که می دانید کجا ایستاده اید و درک بهتری از پیشنهادات هتل خود در برابر پیشنهادات رقبا دارید، باید بدانید که تمامی این موارد برای چه کسانی جذاب است. نظرات مشتریان و عقاید آن ها را با نرم افزارهای CRM پیگیری کنید. این بهترین روش برای تجزیه و تحلیل و بخش بندی مشتریانی است که می توانید به سمت هتل خود جذب کنید.  اگر نگاهی به  چارچوب بازاریابی داخلی هتل خود بیندازید می توانید استراتژی خوبی در بازاریابی محتوا برای سایت خود ایجاد کنید. محتوا هر چیزی است که مکالمه ای بین شما و مهمانانتان ایجاد می کند.  باید بدانید که محتوای تولیدی می تواند ارزش بسیار خوبی در  این مسیر فراهم آورد.

محتوا پایه و اساس هر استراتژی بازاریابی داخلی است.

این محتوا همان چیزی است که در رسانه های اجتماعی ترویج می کنید و ان را از طریق ایمیل در اختیار مهمانان جدید  و مشتریان وفادار می گذارید. یک استراتژی قوی در حوزه بازاریابی محتوا برای هتل ها بر روی درخواست ها، نیازها، چالش ها و فرصت هایی تمرکز دارد که مهمانان به هنگام تصمیم گیری در مورد رزرو هتل با آن مواجه می شوند.  این استراتژی ها دقیقا همان چیزی است که شما را از هتل های بزرگ زنجیره ای متمایز می کند. آن ها به جای اینکه تجربه خوبی در اختیار مهمانان خود قرار دهند به فکر پر کردن اتاق های خود هستند. داشتن یک رویکرد داخلی می تواند حفظ مشتری را راحت تر کند و به شما اجازه می دهد ارزشی را در اختیار مشتری قرار دهید.

بیشتر بخوانید:  دکمه فراخوانی Call to action در دیجیتال مارکتینگ

۶. تجربه مهمانان خود را شخصی سازی کنید

اگر این مراحل را به ترتیب دنبال کنید، خود را برای موفقیت آماده خواهید کرد. حالا گزاره ارزشی منحصر به فرد خود را می شناسید و می دانید چه نوع مهمانی را باید جذب کنید.  در این مرحله باید بتوانید مشتریان را به خود جذب کنید. چه این افراد مهمانان احتمالی باشند و چه مشتریان وفادار زیاد فرقی نمی کند. ارسال محتوایی که به مرحله فعلی آن ها در فرایند رزرو اتاق مرتبط است  باعث می شود احساس خوبی داشته باشند و بدانند که شما برایشان ارزش قائلید.

علایق آن ها را با راه اندازی MQL وSQL ( سرنخ های فروش تایید شده) تایید کنید و محتوایی که باید در اختیارشان بگذارید را شناسایی نمایید.  افراد دوست ندارند در معرض فروش قرار داشته باشند. اینکار باعث می شود احساس کنند که شرکتِ مقابل تنها برای جذب پول با آن ها ارتباط برقرار می کند. بازاریابی داخلی هتل در این شرایط به خوبی کار می کند زیرا احساسات عمومی که بیشتر هتل های بزرگ در تجربیاتشان قرار می دهند را کمتر می کند. محتوای موجود کار فروش را انجام می دهد و به همین خاطر تاکتیک مستقیمی برای فروش نیست. محتوا بیشتر از هر چیز دیگری به مکالمه جذاب تبدیل می شود و مهمان را مجبور می کند زمان کافی بر روی آن سپری نماید. چنین شرایطی کشف مشتری را راحت تر می کند و به آن ها اجازه می دهد خودشان تصمیم بگیرند.

۷. به مشتریان وفادار خود پاداش بدهید

بعد از اینکه مشتری وارد هتل شد و اتاقی رزرو کرد کار شما تمام نمی شود. برای اینکه بتوانید تصمیم های آن ها را تحت تاثیر خود قرار دهید باید تجربه مشتریان را بهبود ببخشید و بازخوردشان را دریافت کنید. ایمیلی را چند روز بعد از ترک هتل برای آن ها ارسال کنید و از آن ها بخواهید نظراتشان را با شما در میان بگذارند. حتی می توانید آن ها را با ارائه یک پیشنهاد ویژه  تشویق کنید. یک برنامه برای وفاداری مشتریان خود ایجاد کنید که به اعضای وفادار پیشنهادات جذاب و تخفیف های خوبی می دهد. اینکار افراد را به رزرو اتاق در آینده تشویق می کند. به روزرسانی های هتل را از طریق ایمیل به اطلاع آن ها برسانید. اتاق های رایگانی در اختیار این افراد قرار دهید یا صرف غذا در رستوران را به صورت رایگان برای این افراد عرضه کنید.

هر چیزی که بتواند احساس خوبی در این افراد ایجاد کنید قادر خواهد بود نرخ حفظ مشتری و نیز اعتماد برند را افزایش دهد.

زمانی که صحبت از کمپین بازاریابی دیجیتال برای هتل به میان می آید، هدف جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت خواهد بود. مطمئن شوید که سایت شما در حال حاضر برای کلیدواژه های مدنظر رتبه خوبی دارد. کاری که رقبای شما انجام می دهند را بررسی کنید  و روشی را برای ایجاد محتوای مناسب که بتواند نقطه فروش منحصر به فردتان را تقویت کند بیابید. توجه مشتریان را به خود جذب کنید و تجربه شخصی سازی شده ای در اختیارشان بگذارید.

بیشتر بخوانید:  آمارها و حقایق بازاریابی رسانه اجتماعی

برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ هتل و توسعه مراجعه کنندگان هتل ها و مراکز اقامتی می توانید با تکمیل فرم درخواست بازاریابی دیجیتال ویژه هتل ها در سایت آژانس بازاریابی دیجیتال کروشه از مشاوره کارشناسان ما استفاده نمائید.

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.