نسخه آزمایشی!

۷ نکته برتر برای ایجاد رزومه عالی در حوزه دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

مشاغلی که در حوزه بازاریابی دیجیتال وجود دارد با نرخ قابل درکی در حال افزایش است. در واقع، دیجیتال مارکتینگ یکی از محدود صنایعی است که تقاضا برای کارمندان و کارشناسان متخصص و خلاق، بیشتر از افرادی است که در این حوزه کار می کنند. موفقیت یا شکست  شما در این حوزه به موارد متعددی بستگی دارد. یکی از این موارد تماس و ارتباطی است که در آغاز کار با کارفرما دارید. برای اینکه بتوانید در همان مراحل ابتدایی کار، نظر کارفرما را به خود جلب کنید در این مقاله هفت نکته ضروری را برای ایجاد رزومه عالی بیان می کنیم.

 باید بدانید که مشاغل مرتبط با با بازاریابی دیجیتال همچون مدیر بازاریابی آنلاین و استراتژیست دیجیتال در دنیا به طور میانگین درآمد ۶۰۰۰۰ دلاری و در ایران متوسط دریافتی ۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان خواهند داشت.  معمولا کارفرماها از متقاضیان این حوزه که در حال تکامل و تغییر است، انتظار تجربه کاری ۲۰ ساله را ندارند.  به همین خاطر فرصت های کاری زیادی در این صنعت وجود دارد و دستمزدی که بابت آن پرداخت می شود عالی است اما سوال اینجاست که چگونه می توان خود را برای چنین مشاغل عالی آماده کرد؟

چگونه می توان برای این مشاغل درخواست داد؟ شما تنها فردی نیستید که در این حوزه فعالیت دارید. پس باید بتوانید خود را در میان سایر افراد متمایز کنید.  ملاقات اول  بسیار مهم است.  به همین خاطر داشتن یک رزومه عالی می تواند بسیار موثر باشد.

۱. برنامه ریزی داشته باشید.

پژوهش و تحقیق یکی از مهم ترین مهارت های بازاریابی دیجیتال محسوب می شود.  هر چیزی که باید بدانید را در دست دارید. پس بهتر است از این مهارت  خود استفاده کنید و یک برنامه هدفمند ایجاد نمایید. پژوهش ها نشان می دهد که متقاضیان  تنها ۷۶ ثانیه از  زمان خود را قبل از ارسال درخواست به مرور  شغل مربوطه اختصاص می دهند. به همین خاطر است که تنها ۲ درصد از این افراد به مرحله مصاحبه راه پیدا می کنند. اگر در مورد شغلی که پیدا کرده اید مصمم هستید و می خواهید این موقعیت را از آنِ خود کنید پس باید زمان مناسب برای بررسی آن کنار بگذارید.

  •  در مورد شرکت تحقیقاتی را انجام دهید و  سابقه کاری و ماموریت آن ها را درک کنید.
  • کلمات کلیدی را برای اضافه کردن به رزومه خود یادداشت کنید تا بتوانید آن ها را از تلاشی که انجام داده اید آگاه سازید.
  • · از تغییر رزومه خود واهمه نداشته باشید. می توانید رزومه خود را به گونه ای تغییر دهید که موارد خاص مرتبط با این شغل را هدف قرار دهد.
  • موارد بیان شده در آگهی را به بخش های مختلف تقسیم بندی کنید و مطمئن شوید به تمامی سوالات و پرسش های آنان پاسخ می دهید.
بیشتر بخوانید:  5 گام برای آغاز کمپین های بازاریابی دیجیتال چابک

معمولا کارفرمایان به دنبال موارد خاص و ویژه هستند و دوست دارند خلایی که در تیمشان وجود دارد را با کارمند تازه پر کنند.  داشتن یک قالب از پیش آماده شده برای تهیه رزومه خوب است اما با شخصی سازی رزومه برای هدف قرار دادن نیازمندی های شغل مربوطه می توانید خود را نشان دهید و در میان سایر افراد متمایز سازید.

 

۲. تمرکز واضح و روشنی داشته باشید:

ارتباط موثر و دقیقی که مخاطب را به تعامل وا می دارد یکی از موارد اصلی بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. اگر به دنبال مشاغل مرتبط با بازاریابی دیجیتال هستید باید بدانید که این موضوع چیزی است که کارفرمایان به دنبال آن هستند.  اطمینان حاصل نمایید که رزومه شما  اینکار را به دقت انجام می دهد و می تواند ارتباط موثری برای طرف مقابل ایجاد نماید.  همانطور که قبلا نیز بیان کردیم کارفرمایان به دنبال پر کردن خلاهای خاصی در تیم خود هستند و به دنبال مهارت های ویژه ای می گردند. ببینید آن ها چه کسانی هستند و کاری که می توانید انجام دهید را به آن ها بگویید.

اگر این افراد به دنبال تولید محتوا هستند در مورد مهارت های نویسندگی خود صحبت کنید. اگر به دنبال تخصص در حوزه سئو هستند به  استعداد خود در حوزه بهینه سازی سایت اشاره نمایید. اگر دوست دارند کمپین های تبلیغاتی و PPC را راه اندازی نمایند از مدارک خود در مورد  تبلیغات سخن بگویید.  اگر احساس کردید که خلایی در مجموعه مهارت هایتان وجود دارد یا اگر خواستید مهارت های خود را برای مشتریان احتمالی بهبود ببخشید، یادگیری مهارت های مرتبط با بازاریابی دیجیتال می تواند دانش و  قابلیت استخدام شما را افزایش دهد.

۳.  اعتماد به پروژه:

برای بیشتر افراد، ارسال درخواست همکاری با  کارفرمایانی که اصلا نمی شناسند و آشنایی با آن ها ندارند می تواند استرس زا باشد. در این شرایط سوالات مختلفی به ذهن خطور می کند. آن ها در مورد من چه فکری خواهند کرد؟ ایا به من می خندند؟ آیا رزومه مرا به تمامی دوستان خود ارسال کرده و آن را مسخره می کنند؟ پاسخ تمامی این سوالات در یک جمله ساده خلاصه می شود: خیر.

معمولا کارفرمایان و افرادی که مسئول استخدام نیروی جدید هستند تنها ۶ ثانیه از زمان خود را برای  اسکن هر رزومه اختصاص می دهند.

این افراد نیز مشغله های خاص خود را دارند. اگر نتوانید در این چند ثانیه نظرشان را جلب کنید،  قادر نخواهید بود شغل مربوطه را از آن خود کنید. به همین خاطر نیازی نیست از آن ها بترسید. با اعتماد به نفس  رزومه خود را بنویسید. بر روی دستاوردها، کارهایی که قبلا انجام داده اید و مهارت هایی که برای پر کردن نیازمندی های شغل مربوطه دارید تمرکز کنید. اگر خودتان را باور نداشته باشید نمی توانید از سایر افراد انتظار داشته باشید شما را باور کنند.

بیشتر بخوانید:  چرا SEO بهتر از PPC است؟

 

۴. همه چیز را خلاصه بنویسید اما از لینکداین استفاده کنید:

 زمانی که می خواهید رزومه ای برای خود بنویسید، کوتاهی و مختصر بودن یک نکته کلیدی محسوب می شود. هیچ کس دوست ندارد یک رزومه طولانی را مطالعه کند. بعد از اینکه تجارب و صفات خاص خود را برجسته کردید، می توانید کارفرما را تشویق کنید پروفایل لینکداین شما را مطالعه نماید و اطلاعات دقیق تر را به دست آورد. مشکلات زیادی ممکن است با نحوه کارکرد لینکداین وجود داشته باشد اما  این سایت بی شک یکی از بهترین شبکه های حرفه ای  است. داشتن یک  پروفایل حرفه ای و به روز به شما کمک می کند کارفرما را در مسیر درست قرار دهید. می توانید در مورد تجاربی که دارید بیشتر صحبت کنید و شخصیت خود را نشان دهید. اگر آن ها به چنین مرحله ای رسیده اند به این معنی است که به دنبال شما هستند. پس خودتان را نشان دهید.

۵. در مورد اسکن کلمات کلیدی آگاه باشید:

فناوری به کارفرمایان کمک می کند قبل از مرور رزومه، اطلاعاتی را در مورد شما به دست آورند. انها اینکار را از طریق سیستم های پیگیری کارجویان انجام می دهند. در این شرایط افرادی که کلمات کلیدی خاصی را نداشته باشند رد می شوند.  بیش از ۹۰ درصد شرکت ها از این گزینه استفاده می کنند. خوب حالا سوال اینجاست که چه کاری می توان انجام داد؟  هر فردی که دانش خوبی در حوزه سئو داشته باشد می تواند  پاسخ این سوال را به درستی  درک کند. درک کلمات کلیدی کار زیاد دشواری نیست.  به دنبال کلمات کلیدی مرتبط بگردید و آن ها را در محتوای خود بگنجانید. در حقیقت، می توانید از نرم افزارهایی برای بهینه سازی رزومه خود استفاده کنید تا اطمینان حاصل نمایید رتبه مرتبط خوبی دارد.  چند بار شغل مربوطه و توضیحات آن را بخوانید و نکات کلیدی آن را یادداشت کنید. چه کلماتی در آن بیشتر تکرار شده است؟ چه نکاتی برجسته شده است؟ حالا می توانید به هنگام نوشتن رزومه، این کلمات  و واژه های مرتبط را در آن بگنجانید.

بیشتر بخوانید:  ارزیابی اثربخشی تبلیغات

۶. از  تجزیه و تحلیل استفاده کنید:

 اعداد چشم انسان ها را به خود جلب می کند و می تواند در میان انبوهی از کلمات خود را متمایز کند. برای فردی که رزومه شما را اسکن می کند هیچ چیزی بهتر از برجسته کردن دستاوردها با موارد آنالیتیکی نیست.

موارد آنالیتیکی در حوزه بازاریابی دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نه تنها داده های کلان  همه چیز را تغییر داده است بلکه می تواند مزیت بازاریابی دیجیتال در  مواردی همچون نرخ کلیک، نرخ تبدیل و دسترسی به تبلیغ را نیز نشان دهد. اگر بر روی کمپین ها کار کرده اید، صفحات فرودی ایجاد کرده اید یا  تبلیغات آنلاینی را راه اندازی نموده اید، باید بتوانید از ابزارهای آنالیتیکی برای بررسی و نحوه کارکرد آن ها استفاده کنید. اعداد سریع و قابل درک هستند. اعداد نه تنها به مخاطب نشان می دهند که شما در شغل خود عالی هستید بلکه  قدرت و اهمیت تجزیه و تحلیل را نشان می دهند.

۷. به طور مکرر لینک های خوبی داشته باشید:

 مشاغل بازاریابی دیجیتال به طور طبیعی  در اینترنت دیده می شوند و به همین خاطر افراد انتظار دارند هر چیزی  که در این بستر قرار می گیرد قابل اندازه گیری و سنجش باشد. این موضوع بدین معنی است که بیشتر ادعاهای شما در رزومه باید با لینک های سخت و سرد پشتیبانی شوند. این لینک ها را می توانید به شکل محتوایی که ایجاد کرده اید ( مثل مقالات وبلاگ ها، اینفوگرافیک ها) یا رسانه های اجتماعی که مسئولشان بوده اید نشان دهید. این گزینه بهترین روش برای نشان دادن مهارت های دیجیتال مارکتینگ است.  زمانی که به دنبال مهارت های خود می گردید تا در رزومه تان قرار دهید همه چیز به شما بستگی دارد. می توانید از تمامی گزینه های موجود استفاده کنید و خود را در میان رقبا متمایز سازید. حتی اگر احساس می کنید در یک حوزه خاص دانش خوبی دارید باز هم منابع  و دوره های بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارد که می تواند شما را در این مسیر یاری کند.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.