نسخه آزمایشی!

۸ مرحله دیجیتال مارکتینگ ۳۶۰ درجه

فهرست مطالب

برای بیشتر کسب وکارها به خصوص آن هایی که تازه کار خود را آغاز کرده اند، بازاریابی دیجیتال در دنیای دیجیتال امروز یک الزام است.  مشتریان احتمالی و فعلی شما در موتور جستجویی همچون گوگل به دنبالتان می گردند و سایتتان را مورد بررسی قرار می دهند. این افراد برخی از اوقات از رسانه های اجتماعی نیز برای کسب اطلاعات مورد نیاز قبل ازخرید و حتی بعد از آن استفاده می کنند. در ادامه نکاتی را در مورد دیجیتال مارکتینگ بیان می کنیم که استفاده از آن ها به رشد کسب وکارتان کمک می کند.

 

 

راهنمای بازاریابی دیجیتال  ۳۶۰ درجه توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ کروشه تهیه و تدوین شده است

دیجیتال مارکتینگ ۳۶۰ درجه چیست؟

 

  • سئو
  • تبلیغات کلیکی PPC
  • نظرات مشتریان
  • ایمیل های خارجی
  • سایت
  • محتوا
  • رسانه های اجتماعی
  • پرورش داخلی سرنخ ها

سئو یا بهینه سازی سایت SEO

مقدمه:

سئو( بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) تلاش می کند تا جایی که امکان دارد سایت شما را در نتایج موتورهای جستجو نشان دهد. سئو یک روش عالی برای  افزایش مقدار ترافیک رایگان و طبیعی است که تولید می کنید و به شما کمک می کند به مشتریانی که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند دسترسی داشته باشید.

وضعیت و آمارها:

بیش از ۹۳ درصد تجربیات آنلاین با  جستجو آغاز می شود.

۷۰ درصد از لینک های جستجویی که کاربران بر روی آن ها کلیک می کنند طبیعی هستند.

یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد که جستجو اولین جایگاه جذب کننده ترافیک به سمت سایت های محتوایی است و با نرخ ۳۰۰ درصد بر رسانه های اجتماعی پیروز شده است.

نکات سریع:

 

  • عناوین ، URL ها و  توضیحات موجود در تمامی صفحات را بهینه سازی کنید.
  • محتوا، محتوا، محتوا.لینک های داخلی در سئو نقش مهمی دارند.  کافیست محتوای ارزشمند و قابل اشتراک تهیه کنید و اجازه دهید باقی موارد خود به خود جریان پیدا کند.
  • تمرکز ویژه ای بر روی وبلاگ نویسی داشته باشید.  از دیدگاه سئو،هر مقاله ای که در وبلاگ منتشر می شود یک صفحه جدید است که می توان آن را در موتورهای جستجو ایندکس کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله محتوا پادشاه است و تبلیغات ملکه است را مطالعه کنید

پرداخت به ازای هر کلیک PPC:

پرداخت به ازای هر کلیک(PPC) یک روش تبلیغاتی است که در آن به هنگام کلیک بر روی تبلیغ، هزینه ای پرداخت می شود. این یک روش عالی برای جذب بازدیدکنندگان جدید به سمت سایت شماست و  می تواند بسیار هدفمند باشد. اصلی ترین نکته این نوع تبلیغ، فوری بودن آن است. شما می توانید نتایج دلخواه و مطلوب خود را بلافاصله مشاهده کنید.تنها عیب این روش به عنوان تاکتیک این است که عمر طولانی سایر تکنیک ها را ندارد. زمانی که بودجه شما تمام می شود ترافیک حاصل از آن نیز متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  اصول اسمارت طراحی لوگو

وضعیت و امارها:

به طور میانگین، سه جایگاه برتر  تبلیغات،۴۱ درصد از کلیک ها را از آنِ خود می کنند.

۴۵ درصد کاربران نمی توانند تبلیغات پولی را در صفحاتی که ستون جداگانه وجود ندارد شناسایی کنند.

 نکات سریع:

 

  • کلمات کلیدی مناسب و درستی را هدف قرار دهید. شما می توانید برای شناسایی فرصت ها از keyword planner گوگل ادوردز استفاده کنید. شما باید به دنبال کلمات کلیدی با متقاضی بالا باشید که زیاد رقابتی نیستند و ماهانه حجم جستجوی منطقی دارند.
  • کمپین های خود را به صورت منظم بررسی کنید. باید بدانید چه کلمات کلیدی کار خود را به خوبی انجام می دهند و چه کلماتی اینگونه نیستند.
  • برای اینکه بتواند بازگشت سرمایه گذاری را در کمپین های خود به حداکثر برسانید،کلمات کلیدی که کارکرد خوبی ندارند از فهرست خود خارج کنید و در لیست کلمات کلیدی منفی قرار دهید.

ارتباطات با مشتریان:

مقدمه:

ارتباط با مشتری زمانی که فرآیند خرید کامل شد به پایان نمی رسد (یا حداقل نباید چنین باشد). یک برنامه ارتباطی قوی با مشتریان یا همان CRM به شما کمک می کند ارتباط ماندگار و مثمر ثمری را ایجاد کنید. اینکار باعث افزایش ارزش مشتریان و توسعه حامیان برند می شود.

وضعیت و آمارها:

 

  • تنها در ایالت متحده آمریکا خدمات رسانی ضعیف به مشتریان سالانه ۴۱ میلیارد دلار به کسب وکارها ضرر می رساند.
  • ۶۹ درصد از آمریکایی بیان کرده اند که اگر شرکتی تجربه خوبی در اختیارشان بگذارد، آن را به سایرین ترجیح خواهند داد.
  • به طور میانگین، مشتریان وفادار ۱۰ برابر اولین خریدشان برای برند ارزش خواهند داشت.

نکات سریع:

 

  • با CRM کار کنید.از مشتریان خود بپرسید که چگونه محصولات یا خدمات شما را پیدا کرده اند و ببینید چه کاری می توانید برای بهبود شرایط انجام دهید. اگر پیشنهادی داشتند از این پیشنهاد استفاده کنید.
  • از به کار بردن یک شیوه یکسان برای ارتباط با همه مشتریان پرهیز کنید. اگر برایتان ممکن بود با هر کدام از مشتریان به شیوه منحصر به فردی رفتار کنید.
  • فورا به شکایات و مشکلات مشتریان خود رسیدگی کنید. زمانی که بلافاصله مشکلات و مسائل مشتریان را حل می کنید بیشترشان اشتباهاتتان را فراموش می کنند. نقد ممکن است آزاردهنده باشد اما  فرصت خوبی در اختیارتان قرار می دهد.

کمپین ایمیل مارکتینگ

مقدمه:

بازاریابی ایمیلی ممکن است همانند گذشته متداول نباشد اما یک روش جذاب برای ارتباط با سرنخ های احتمالی و ایجاد کسب وکار است. ایمیل های Outbound ضرورتا پیام هایی هستند که به شما اجازه می دهند به مشتریان احتمالی دسترسی پیدا کنید.

وضعیت و آمارها:

۹۱ درصد از مشتریان، پیام های ایمیلی خود را روزانه بررسی می کنند.

بیشتر بخوانید:  افسانه اول: تبلیغات دیجیتال برای بازاریابان B2C کارایی بهتری دارد

برای بازاریابی ایمیلی هر ۱ دلار هزینه ای که صرف می شود ،۴۴.۲۵ دلار بازگشت سرمایه خواهد داشت.

۶۰ درصد از مدیران اجرایی فناوری اطلاعات بیان کرده اند که ایمیل ها یا تماس های Outbound باعث شده است فروشنده فعلی را دوباره مدنظر قرار دهند.

نکات سریع:

ارتباط شخصی سازی شده موثرتر از رویکردهای عمومی است.

از رویکرد پراکنده اجتناب کنید.هر ارتباطی باید بخشی از برنامه کلی باشد تا بتواند سرنخ ها را در سفر مشتری پرورش دهد و ان ها را به خریداران وفادار تبدیل نماید.

پرورش داخلی سرنخ ها ( leads)

مقدمه:

به عنوان یک بازاریاب،تولید سرنخ یکی از نقش های روزمره تان است. اما سوال اینجاست که چقدر از زمان خود را صرف پرورش سرنخ ها می کنید؟پرورش داخلی سرنخ ها، به دست اوردن سود از هر سرنخی است که از طریق محتوا به دست آمده است.

آمارها:

۷۹ درصد از سرنخ های بازاریابی هرگز به فروش منجر نمی شوند. نبود سیستم پرورش دهنده قوی باعث بروز چنین ضعفی در عملکرد می شود.

به طور میانگین هر سرنخی به ۱۰نقطه لمس تحریک شده توسط بازاریابی نیاز دارد  تا بتواند از بالای قیف به سمت پایین قیف حرکت کند و به مشتری تبدیل شود.

۸۰ درصد از فروش ها در تماس پنجم تا دوازدهم ایجاد می شوند.

نکات سریع:

اتوماسیون بازاریابی ایجاد کمپین های پرورش سرنخ را راحت تر کرده است.

سفر عمومی خرید مشتریان خود را درک کنید.اینکار به شما کمک می کند ارتباطتان را برای مشتری جدید ایجاد کنید ودر زمان مناسب به برقراری ارتباط بپردازید.

سعی کنید در ارتباطات خود از Pitch های تهاجمی فروش به خصوص در مراحل اولیه خودداری کنید. بگویید نفروشید.

شبکه های اجتماعی:

مقدمه:

شبکه های اجتماعی یکی از قوی ترین ابزارها در جعبه ابزار بازاریابان B2B است. این یک پلتفرم جذاب  برای تعامل با مشتریان فعلی و احتمالی است.شما می توانید از این پلتفرم ها برای تقویت برند و افزایش آگاهی از آن استفاده کنید.

وضعیت و امارها:

رسانه های اجتماعی نرخ بسته شدن معامله ۱۰۰ درصدی نسبت به تکنیک های Outbound دارد.

بازاریابان B2B ای که از توییتر استفاده می کنند،دو برابر بیشتر از انهایی که از این پلتفرم بهره نمی برند سرنخ تولید می کنند.

بازاریابان B2B در رسانه های اجتماعی زیر فعال هستند:

  • ۹۱ درصد لینکداین
  • ·۸۵ درصد توییتر
  • ·۸۱ درصد فیس بوک
  • ·۷۳ درصد یوتیوب

نکات سریع:

اگر برنامه مستحکمی وجود نداشته باشد رسانه های اجتماعی به زاپر تبدیل می شوند.محتوایی که می خواهید منتشر کنید را شناسایی کنید و زمانبندی یک هفته ای یا یک ماهه برای انتشار مطالب خود داشته باشید. اینکار به شما کمک می کند دردسر روزانه پیدا کردن مطلب و انتشار آن را نداشته باشید.

فکر نکنید که باید محتوای روزانه همان روز تولید کنید. از سایر محتواهای موجود در وبلاگ و وبسایت  سایر شرکت ها در صنعت خود استفاده کنید. به هر پستی ارزش دیگری بیفزایید.

بیشتر بخوانید:  آژانس‌های تبلیغاتی چه کارهایی انجام می‌دهند؟

به هر کامنت و پیامی پاسخ دهید.  مخصوصا پیام های منفی. در دنیای آنلاین حل کردن مشکلات و ناراحتی مشتریان بسیار مهم است.

 

بازاریابی محتوایی

 مقدمه:

در حال حاضر محتوا یکی از ابزارهای محبوب بازاریابی است. اینکار به معنای تولید محتوای دیجیتال و چاپی است که برای بازار هدف بسیار مفید و ارزشمند است. استفاده از محتوای مناسب باعث افزایش آگاهی از برند می شود، ترافیک طبیعی به سمت سایت جذب می کند و در نهایت به کسب مشتریان جدید می انجامد.

آمارها:

۶۳ درصد از بازاریابان محتوا بر این باورند که این تکنیک بازگشت سرمایه گذاری مثبتی دارد.

۸۶ درصد از بازاریابان B2B در آمریکای شمالی از بازاریابی محتوا استفاده می کنند.

۷۷ درصد از بازاریابان بیان کرده اند که تولید محتوا را افزایش داده اند.

نکات سریع:

محتوا اشکال مختلفی دارد. از اینفوگرافیک  و فایل ویدئویی گرفته تا  کتاب های الکترونیکی و رسانه های اجتماعی. هر کدام از این محتواها روش تولید خاص خود را دارند.  تحقیقات خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل نمایید رسانه انتخاب با اهدافتان همتراز است.

یکی از اشتباهات بزرگ بازاریابی محتوا این است که محتوا را تولید کنید و منتظر نتایج آن بمانید. بعد از اینکه محتوا تولید شد هر کاری که برای نشان دادن آن به مخاطبان نیاز است انجام دهید.

 

وب سایت

 مقدمه:

نمی توان اهمیت یک سایت خوب را نادیده گرفت. باید اطمینان حاصل کنید که سایت تاثیر خوبی بر روی بازدیدکنندگان دارد. استفاده از سایت باید اسان باشد، ظاهر خوبی داشته باشد و حس اعتماد را منتقل نماید.

آمارها:

۴۰ درصد از افراد اگر بارگذاری سایت بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد آن را ترک می کنند.

۴۸ درصد کاربران بیان کرده اند که اگر نسخه موبایلی سایتی به درستی کار نکند بدین معنی است که کسب وکار مربوطه اهمیتی به مخاطبان نمی دهد.

۹۴ درصد از افراد طراحی ضعیف را عامل اعتماد نکردن خود بیان می کنند.  تنها ۶ درصد به محتوا اشاره کرده اند.

نکات سریع:

 بر روی تجربه کاربری (UX ) عالی سرمایه گذاری کنید.بعد از اینکه افراد وارد سایت شدند باید به راحتی به جای اینکه مدنظر دارند بروند.

فایل های ویدئویی یک گزینه خوب برای معرفی اجمالی از محصولات و خدمات سایت است و بیشتر از متن توسط بازدیدکننده مورد استفاده قرار می گیرد و درک می شود.

با تعداد روبه رشد دستگاه های مختلف در بازار؛طراحی واکنشگرا بسیار مهم است.اگر سایت شما واکنشگرا نباشد نمی تواند به درستی کار کند.

در ادامه می توانید این اینفوگرافیک دیجیتال مارکتینگ ۳۶۰ درجه را دانلود کنید

 

دیجیتال مارکتینگ 360 درجه در 8 مرحله

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.