نسخه آزمایشی!

۴ اشتباه نابودگر اساسی در موفقیت آژانس تبلیغاتی

فهرست مطالب

حتما شما نیز در کارهایی که انجام می دهید عالی هستید و به همین خاطر توانسته اید آژانس تبلیغاتی خوبی تشکیل دهید اما صرف نظر از اینکه درحوزه رسانه و شبکه های اجتماعی، طراحی گرافیکی، طراحی سایت یا برنامه نویسی نرم افزارها و اپلیکیشن کار می کنید، ممکن است مشکلات اساسی مشابهی داشته باشید. این مشکلات به نظر مشابه هم هستند اما هر کدام راه حل های  مختلفی دارند.

این ها چهار P که قبلا در کلاس های بازاریابی یاد گرفته اید نیستند و هیچ کتابی برای پاسخگویی به این مشکلات وجود ندارد. با اینحال با کمی دانش و راهنمایی می توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. زمانی که ۴P را در قسمت بعدی مقاله مطالعه می کنید با خودتان صادق باشید. شما مقصر اشتباهاتی هستید که رخ داده یا اینکه مفاهیم را به درستی اجرا نکرده اید؟

حتی اگر سیستم و فرایندهای شما خوب باشد باز هم باید سخت تلاش کنید تا آن ها را به درستی اجرا نمایید. ما در دنیایی زندگی می کنیم که مشتریان به دنبال محصولات و خدمات عالی هستند. اگر در مورد فاکتورهای زیر هوشیار باشید قادر خواهید بود به رشدی که در مورد کانون تبلیغاتی یا شرکت دیجیتال مارکتینگ خود انتظار دارید برسید.

 

 

۱. پروپوزال یا طرح پیشنهادی

اگر بارها و بارها زمان خود را صرف نوشتن، مرور کردن، نمایش دادن و نگران بودن درباره پروپوزال کرده اید حتما هزینه کافی برای بازنشستگی زودهنگام را جمع آوری نموده اید. ممکن است ۸۰ ساعت از ساعات کاری خود را صرف نگرانی از دستمزدها و هزینه ها کنید. بدترین بخش ماجرا این است  که  به جای رقابت با سایر شرکت ها، زمان و انرژی خود را صرف این موضوع می کنید.

حالا شما تمامی زمان خود را صرف این منابع قبلی کرده اید بدون اینکه تلاشی برای نشان دادن آن کرده باشید. این موضوع بارها و بارها رخ می دهد مگر اینکه بر روی قیمت ها به نتیجه برسید .  چرا پروپوزال شما به نتیجه نمی رسد؟ رقبا چه کارهایی را انجام می دهند که شما قادر به انجامش نیستید؟  افراد زیادی این پیشنهادات را دریافت کرده و بازخوردی ارائه کرده اند اما مشکل کجاست؟

یک واژه می تواند این شرایط را توصیف کند و آن هم ارزش است. اگر پروپوزال شما ارزشی برای هر مرحله نداشته باشد قطعا با شکست مواجه خواهد شد. شما باید بتوانید  مشتریان خود را متقاعد کنید آژانس بازاریابی دیجیتال شما عالی است و هر کاری که آن ها نیاز دارند را برایشان انجام می دهد. باید قبل از ورود مشتری، موانع و مشکلات موجود را از سر راهشان بردارید. نباید هیچ شکی در ذهن مشتری احتمالی درباره شرکت تبلیغاتی شما وجود داشته باشد. رقبایتان میلیون ها دلیل برای خرید به مشتریان ارائه می کنند. پس شما هم باید میلیون ها دلیل برایشان فراهم آورید. به همه پروپوزال های شکست خورده ای که تا به حال داشته اید فکر کنید. اگر از این بخش عبور کنید مشتریانتان  خط بزرگی را با تراز اندک مشاهده خواهند کرد و قادر نخواهند بود بین شما و رقبایتان تمایزی قائل شوند.

بیشتر بخوانید:  راز نوشتن پست‌های لینکداینی که به اقدام منجر می‌شوند

 در هر مرحله از مسیر خود ارزشی ایجاد کنید. زمانی که مشتری  این ارزش ها را مشاهده می کند دیگر شک نخواهد کرد زیرا  مطمئن است که سرمایه گذاری اش برای آینده موفقیت آمیز خواهد بود.

۲. مدیریت پروژه ها در شرکت تبلیغاتی

فضای دیجیتال پر از  کسب و کارهای متعددی است و فرصت زیادی در این عرصه وجود دارد زیرا افراد اندکی به درستی نحوه به کار بردن آن را می دانند. به همین خاطر است که مشتریان شما را استخدام می کنند. البته این موضوع به این معنی است که مشتریان درک درستی از کارهایی که انجام می دهید ندارند. به همین خاطر، در طول دوره پروژه، آن ها سوالی برای پرسیدن ندارد. اما برای شما این موضوع به معنای کار اضافی است. در این شرایط برای بهبود کار مجبور هستید زیاد کار کنید و هزینه ای هم دریافت ننمایید.

فرض کنید شما معمار هستید و فردی شما را برای ساخت خانه اش استخدام می کند. مشتری از شما می خواهد یک خانه دو اتاق خوابی بسازید زیرا بودجه اندکی دارد. پس ساخت و ساز آغاز می شود و در مسیر کار، مشتری تصمیم خود را به چهار اتاق خواب ، یک اتاق برای تماشای تلویزیون و سایر موارد عوض می کند. البته این فرد انتظار دارد همه کارهای اضافی، با همان بودجه ای که قبلا تعیین شده به پیش رود. هیچ مشتری نمی تواند چنین انتظاری داشته باشد زیرا همه می دانند که این کارهای اضافی نیازمند لوله کشی، کارهای الکتریکی و ساخت و ساز بیشتر است.

مشتریان آژانس شما نیز به نظر مشکلی در مورد کارهای اضافی همچون انجام یک گرافیکی بیشتر، طراحی دوباره یا ایجاد صفحه فرود ندارند. در این شرایط شما خواسته مشتری را اجابت می کنید زیرا نمی توانید نه بگویید یا اینکه می خواهید رابطه خود را با او ادامه دهید. این بزرگترین اشتباهی است که می توانید مرتکب شوید.

هر چیزی که خارج از پروژه تعریف شده و توافق شده قرار بگیرد را کار اضافی می گویند. اگر نتوانید افراد را به درستی از این موضوع آگاه سازید و سیاست های درستی برای آن ایجاد نمایید، مجبور می شوید زمان و هزینه خود را برای پروژه هایی صرف کنید که هیچ سودی برایتان ندارد. برای اینکه مشتری از نه گفتن شما ناراحت نشود باید از قبل همه چیز را برایش توضیح دهید. باید به او بگویید که هر چیزی که خارج از پروژه توافق شده باشد نیازمند صرف زمان و هزینه بیشتر است.  هر وقت با این شرایط روبرو شدید می توانید سیاست های خود را متذکر شوید.  این کار به مشتری یاد می دهد که هر کاری نیازمند بودجه خاص خودش است.  در این حالت آن ها ممکن است برای پرداخت هزینه بیشتر ناراحت شوند اما در نهایت متوجه خواهند شد که هر چیزی قیمتی دارد.

بیشتر بخوانید:  15 روش برای بهبود سریع سایت - بخش دوم

۳. قیمت گذاری خدمات آژانس تبلیغاتی

ده ها مدل، استراتژی و تکنیک برای قیمت گذاری وجود دارد. برخی از آژانس ها با یک مدل یا تکنیک موفق هستند و برخی ممکن است با همین مدل شکست بخورند. پس قیمت رقابتی برای خدمات شما چیست؟ قیمت های بالا ممکن است شما را به نظر حرفه ای برساند  اما اگر قیمت های خود را بر روی مقادیر بسیار بالا تنظیم کنید قطعا مشتریانتان را از دست خواهید داد.

قیمت پایین می تواند افراد بیشتری را به سمت شرکت شما جذب کند اما اگر  این قیمت ها بسیار پایین باشد، حاشیه سودتان به خطر می افتد. موضوعی که در باره تنظیم قیمت های پایین وجود دارد این است که شما می توانید به طور خودکار طیفی از مشتریان را به سمت کسب وکار خود جذب کنید.

این طیف از مشتریان ممکن است از شما انتظار داشته باشند کارهای بیشتری را با هزینه های اندک و بدون اضافه کردن هزینه های اضافی، انجام دهید.  در این شرایط اگر گزینه ارزان تری  در بازار پیدا شود مشتریان به سمت آن خواهند رفت مگر اینکه شما پایین ترین قیمت ها را در صنعت موجود ارائه کنید.

خوب حالا سوال اینجاست که آیا شرکت شما می تواند ارزان ترین گزینه بودن را تحمل کند؟

البته بالا بردن قیمت ها نیز عواقب خاص خود را خواهد داشت و باعث می شود برخی از افراد شرکتتان را ترک کنند. اما این موضوع را بهتر است از یک جنبه دیگر بررسی کنید: شما ممکن است هزینه ۱۰۰ تومانی برای یک محصول یا خدمات ارائه کنید و ۱۰۰۰ مشتری داشته باشید یا اینکه هزینه ۱۰۰۰ تومانی ارائه کنید و ۱۰۰ مشتری داشته باشید. به نظرتان کدام استراتژی برای شما مفید تر است؟

کدام یک می تواند مشتریان راضی تری ایجاد نماید؟  کدام یک قابل تحمل تر است؟ کم کردن هزینه ی خدمات نمی تواند مشتری زیادی برای شما جذب کند. اگر  دائما با مشتریان بد سروکار دارید بهتر است مدل قیمت گذاری خود را عوض کنید. کم ارزش دانستن خدمات خود را متوقف کنید. اگر آژانس خوب و با کیفیتی دارید باید قیمت های خوبی هم برای خدمات خود ارائه کنید. بهترین مشتریان، این قیمت ها را درک کرده و آن را خواهند پذیرفت. پس نگران نباشید.

بیشتر بخوانید:  دانلود نسخه الکترونیکی مجله بازاریابی محتوا

۴. تثبیت موقعیت برند کانون تبلیغاتی

تثبیت موقعیت برند همانند یک گرداب است و آژانس تبلیغاتی شما چشم این گرداب است.

 زمانی که برای اولین بار کار آژانس خود را آغاز می کنید، شما یک گرداب کوچک هستید. ممکن است در طول چند سال تنها چند موج  کوچک در بازار ایجاد کنید. هر چقدر آژانس شما بزرگ تر و قوی تر می شود و موقعیت خود را تثبیت می کند، این جایگاه قدرتمند می شود. تثبیت نادرست موقعیت یا شکست در نشان دادن برند می تواند یک اشتباه مهلک باشد و تمامی فرصت های موجود را به هدر بدهد.

تثبیت موقعیت برند جایی است که آژانس شما در ذهن مشتریان باقی می ماند. صرف نظر از تلاش هایی که می کنید هر فرد واحدی که  با برند شما روبرو می شود نوعی احساس و ارتباط با آن برقرار می کند. داشتن استراتژی و تثبیت موقعیت تعریف شده می تواند به ایجاد احساس مثبت در مشتریان کمک کند. این موضوع یکی از مراحل مهم در ساخت آژانس محسوب می شود. تعریف و توسعه موقعیت برند به شما اجازه خواهد داد با کمترین منابع، بیشترین کارها را انجام دهید.  تنها ۵۰ درصد از کارمندان بر این باورند که تیم رهبری شان از تثبیت موقعیت درست استفاده می کنند. شما مقصر این موضوع هستید؟ شاید یکی از دلایلی که تثبیت موقعیت برند ،باعث راهنمایی فعالیت های بازاریابی نمی شود این است که تحقیق درستی بر روی بیانیه تثبیت موقعیت انجام نشده است. اگر این بیانیه به درستی طراحی شده باشد باید بتواند هر کمپین، ترویج، طراحی و تصمیمی را فیلتر کند. اگر این موارد با بیانیه تثبیت موقعیت همتراز باشد می توانید مطمئن باشید که برندتان به جایگاهی که در نظر دارد می رسد.

 نتیجه گیری:

 چهار P که در این مقاله بیان کردیم باید روشنای راه آژانس تبلیغاتی شما باشد. زمانی که به سمت جلو حرکت می کنید در مورد عواقبی که این فاکتورها بر روی شرکت خواهد داشت آگاه تر خواهید شد.به خاطر داشته باشید که همیشه جایی برای بهبود هست. شما باید به طور مداوم خود را تغییر دهید و بهبود ببخشید. رشد آژانس شما به این فاکتورها بستگی دارد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.