نسخه آزمایشی!

۵ سوالی که قبل از طراحی سایت باید از مشتریان خود بپرسید؟

فهرست مطالب

عنوانی که برای این مقاله در نظر گرفته ایم ممکن است برای بیشتر افراد آشنا باشد. اما هنوز هم طراحانی وجود دارند که با نیت های خوب کار خود را شروع می کنند و در انتهای پروژه، سایتی را تحویل مشتری می دهند که هرگز مطابق با خواسته های آنان نبوده است. در شرایط بدتر، این افراد سایتی را طراحی می کنند که اصلا شبیه خواسته مشتری نیست. اگر نتوانید نیازهای مشتری خود را قبل از طراحی جویا شوید با جملات این چنینی روبرو خواهید شد: من این طرح را دوست دارم ولی……

برای اینکه بتوانید در زمان خود و البته مشتری، صرفه جویی کنید باید قبل از شروع کار سوالاتی از آنها بپرسید. چیزی بدتر از این نیست که یک طراحی زیبا داشته باشید اما به خاطر نادیده گرفتن برخی از نکات همه چیز را از دست بدهید.

حالا سوال اینجاست که چگونه می توان سایتی برای مشتری طراحی کرد که نظر آنها را جلب کند و باعث ایجاد مشتریان جدید شود؟

می توانید با پرسش ده سوالی که در ادامه بیان می کنیم ، به این هدف  دست پیدا کنید.

۱.کسب وکار شما واقعا چه کاری انجام می دهد؟

این یک نقطه شروع عالی است. قبل از هر کاری باید بدانید مشتریان شما واقعا چه کاری انجام می دهند. درک صحیح و کامل از مشتریان و کسب وکار آنها، کاری که انجام می دهند و حضورشان در بازار، اغلب به طراح کمک می کند تصمیمات خوبی در طول رابطه خود با مشتری بگیرد.  مشتری اگر دارای یک فروشگاه محصولات مرتبط با حیوانات خانگی باشد کارتان بسیار ساده خواهد. اما شرکتی را در نظر بگیرید که کار آنها فروش تجهیزات پشتیبانی لجستیکی و مخابراتی است . در اینگونه شرایط شناخت دقیق کسب وکار بسیار مهم است. حتی کوچکترین سوء تفاهم نیز می تواند طراحی شما را به طور کلی خراب کند.

۲. سایت شما باید به چه چیزهایی دست پیدا کند؟

بیشتر بخوانید:  تاثیر تبلیغات در جذب مخاطب

به زبان ساده تر، هدف اصلی و اولیه سایت شما چیست؟ بیشترین چیزی که از سایت خود انتظار دارید چیست؟ به دنبال فروش ، رزرو کلاس؛ افزایش اعضا یا سایر موارد هستید؟

در مرحله بعدی باید سوالات زیر را از مشتری خود بپرسید.

اگر بازدید کننده در حال حاضر آمادگی خرید را نداشته باشد، دوست دارید چه کار دیگری در سایت انجام دهد؟ به عبارت دیگر  هدف ثانویه سایت شما چیست؟

بیشتر کسب وکارها زمانی که وارد دنیای آنلاین می شوند هدف خاصی ندارند و تنها می خواهند در دنیای مجازی حضور داشته باشند.  شما نیز به عنوان یک طراح نباید وارد پروژه ای شوید که مشتری  هیچ ایده ای در مورد نیازهای بازدید کننده خود ندارد و نمی داند سایت جدید باید چه کاری انجام دهد و به چه هدفی دست یابد. هر سایت جدیدی که راه اندازی می شود باید هدف و ایده خاصی داشته باشد و برای دستیابی به یک هدف تلاش کند. مشتریان شما دوست دارند سایتشان به چه مواردی دست یابد؟

• دریافت سرنخ های داخلی بیشتر/ درخواست های بیشتر/ تماس های تلفنی؟

• افزایش هوشیاری در مورد برند؟

• آموزش مخاطبان سایت؟

• تشویق برای فروش محصولات؟

• جمع آوری آدرس ایمیل ها و ایجاد یک لیست؟

• تشویق برای تعاملات آنلاین یا تعامل در رسانه های اجتماعی؟

اگر مشتریانتان به خوبی نمی دانند که از طریق سایت جدید خود به چه مواردی باید دست پیدا کنند، می توانید مواردی را به آنها پیشنهاد دهید و بر همین اساس پروژه را آغاز نمایید.

۳. در حال حاضر وبسایتی دارید؟

اگر مشتریان شما در حال حاضر وبسایتی دارند حتما در مورد آن سوال کنید. اگر چنین بود، مطمئن شوید که در این باره سوالات بیشتری می پرسید و می توانید از تمامی زوایای سایت قبلی آگاه شوید.سوالاتی که می توانید در این زمینه بپرسید شامل موارد زیر است:

بیشتر بخوانید:  افزایش ترافیک وب سایت با لینکداین

• چه زمانی این سایت را ایجاد کرده اید؟

• استفاده و ویرایش محتوای آن برایتان اسان بود؟

• از چه CMS ( سیستم مدیریت محتوا) استفاده می کنید؟

• چه چیزی از این سایت برایتان جالب است؟

• چه چیزی را در مورد این سایت دوست ندارید؟

• چه تعداد سرنخ داخلی از این سایت به دست می آورید؟

• ایا این سایت نتایج مورد نظر شما را ایجاد کرده است؟

• ایا در گوگل آنالیتیک آن را تنظیم کرده اید؟ اگر چنین است می توانید گزارشی را در مورد نحوه کار آن برای ما ایجاد کنید؟

• دوست دارید چه قابلیت ها و ویژگی هایی را در سایت  جدید خود داشته باشید؟

شما باید در مورد اشتباهات گذشته مشتری خود اطلاعاتی داشته باشید و مطمئن شوید که وبسایت جدید نقطه ضعف های قبلی را ندارد.

۴. چه چیزی شرکت شما را متمایز کرده است؟

همیشه باید بدانید که چه چیزی باعث شده است کسب وکار مشتریانتان منحصر به فرد و متمایز باشد. چه چیزی آنها را متمایز می کند؟ به آنها توضیح دهید که مشتریان احتمالی، معمولا تحقیقات اولیه ای را در مورد  کسب وکار و شرکت آنها انجام خواهند داد. آنها به دنبال شرکت هایی خواهند بود که بتواند مشکلشان را به راحتی حل کند. بیشتر  مشتریانی که برای طراحی سایت اقدام می کنند در مورد حضور خود در دنیای آنلاین مغرورند. آنها تصور می کنند زمانی که مشتری در حال تحقیق و جستجو برای یافتن محصولات و خدمات مورد نظرش در سایت است ، تنها این شرکت را در نظر می گیرد. در حالیکه اینگونه نیست. بیشتر مشتریان قبل از خرید محصولات یا خدمات مورد نیاز خود، چندین شرکت را رصد می کنند و از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد. شما به عنوان یک طراح باید به مشتریان خود بیاموزید که افراد به روش های مختلف خرید می کنند و به همین خاطر نیز متمایز بودن در میان رقبا بسیار مهم است. آنها باید بتوانند در برداشت اول ، نظر مشتری را به خود جلب کنند. این موضوع می تواند تفاوت بزرگی بین شکست و موفقیت باشد. بنابراین آنها باید بدانند چه چیزی می تواند متمایزشان کند بر همین اساس طراحی سایت را انجام دهید. نمونه هایی از متمایز بودن شامل موارد زیر است:

بیشتر بخوانید:  راهنمای نهایی برای آنالیتیکس اینستاگرام

• ارزان بودن محصولات یا خدمات

• داشتن سرویس یا خدمات عالی برای مشتریان

• گارانتی عالی یا سیاست بازگشت محصولات.

• تامین کننده اصلی بودن در یک ناحیه خاص

• تامین کردن محصولات با کیفیت

• تحویل رایگان یا سریع

• ارائه بسته های منحصر به فرد

در بخش دیجیتال مارکتینگ نیز میتوانید مقالات بیشتری را مطالعه کنید.

اگر مشتریان شما هیچ چیزی ندارند که بتوانند با آن خودشان را متمایز سازند، باید به فکر ایجاد آن باشند .اگر تجربه ای در زمینه کاری آنها داشته باشید، می توانید ایده های جالبی در این مورد پیشنهاد دهید. شما می توانید به عنوان یک طراح اینکار را برای ایجاد حس اعتماد در میان مشتریان خود انجام دهید.

۵. رقبای شما چه کسانی هستند؟

خوب حالا که کسب وکار مشتریان خود را می شناسید و می دانید چه چیزی از سایتشان می خواهند،  نوبت به انجام تحقیقات می رسد. بهترین گزینه برای  شروع تحقیقات، تجزیه و تحلیل رقباست.  مشتریان شما باید بدانند رقبای اصلیشان چه کسانی هستند. با اینحال، می توانید از آنها بخواهید در مورد این گزینه به خوبی فکر کنند. فکر کردن در مورد رقبای اصلی و واضح کافی نیست آنها باید در مورد رقبایی فکر کنند که زیاد  واضح نیستند. به عنوان مثال اگر مشتری شما یک جاذبه توریستی را به افراد نشان می دهد، نباید تنها به جاذبه های مشابه در ناحیه مورد نظر فکر کنند بلکه باید به فکر موقعیت های دیگر نیز باشند.

 روز آینده بخش دوم سوالات را در اینجا ببینید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.