نسخه آزمایشی!

مشتریان برندها چه کسانی هستند؟

فهرست مطالب

شرکت Lululemon به خوبی می داند که مشتریانش فعال، سلامت محور و آگاه هستند. از همین جا می توان به موارد دیگری نیز دست پیدا کرد.  این مشتریان ممکن است به رژیم غذایی، مسافرت،جامعه، پزشکی و رویدادهای موجود علاقه مند باشند. آنها به خوبی آموزش دیده اند و به ترفندهای مرتبط با سبک زندگی علاقه مندند.

این اطلاعات را می توان برای ایجاد فرهنگ  مورد استفاده قرار داد.  شرکت Lululemon چگونه نیازهای مشتریان را هدف قرار می دهد؟  برند Lululemon سعی می کند از طریق اجزایی که به دست آورده است به مشتریان خود کمک کند زندگی طولانی تر، سالم تر و شادتری داشته باشند. این اجزا شامل لباس ها و وسایل مرتبط با یوگا، کلاس های یوگا؛ توصیه های مختلف برای داشتن زندگی سالم، نکات تغذیه ای، ایده های سلامتی، مسافرت و داستان های انگیزشی است.

مقاله نقش محتوا در ایجاد سبک زندگی برندها بخش اول این مفاله است که با خواندن آن توضیحات این مقاله کامل تر خواهد شد.

ایجاد فرهنگ از طریق محتوا:

قبلا چنین فرصت بزرگی برای ایجاد فرهنگ در میان برندها وجود نداشته است. رسانه های اجتماعی، پیام رسانی از طریق ایمیل،محتوای ویدئویی و محتوای وبلاگی از فرهنگ برند پشتیبانی و حمایت می کنند. در نتیجه محتوا یکی از مهم ترین جنبه های  برنامه بازاریابی دربرندهای مرتبط با سبک زندگی است. وبلاگ شرکت Lululemon و موضوعاتی که در رسانه های اجتماعی منتشر می شود شامل  نکات سلامتی، اطلاعاتی در مورد  سلامت، داستان های هنری جذاب  و سبک زندگی فعال است.

تمامی این اطلاعات باعث تشکیل مجموعه از عبارت های مرتبط با برند شده است که سبک زندگی مشتریان و ارزش های موجود را منتقل می کند.  این اطلاعات بیشتر از طریق تحقیق در بازار به وجود آمده است.  با وجود فرصت های بسیاری که در این باره وجود دارد بازاریابان معمولا دچار سردرگمی می شوند. برای جلوگیری از بروز مشکلات موجود، باید از بیانیه ماموریتی برای تصمیم گیری در مورد ارزش های برند استفاده کرد.  به خاطر حوزه گسترده سبک زندگی، برخی از مشکلات باید به صورت موردی بررسی گردد. اجازه دهید موضوع را با یک مثال ساده توضیح دهیم. دستورهای غذایی ساده و سالم شرکت Lululemon را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:  10 فرمان بازاریابی رسانه های اجتماعی

بیشتر مشتریان شرکت Lululemon گیاهخوار هستند و دوست دارند از کلاس های یوگا استفاده کنند. با اینحال، سایر مشتریان ممکن است مسیر دیگری را در رژیم غذایی خود انتخاب نمایند. تمایلات اخیر برای استفاده از رژیم غذایی سرخپوستان در میان برخی از افراد محبوب شده است. حالا سوال اینجاست که با وجود تنوع زیاد در حوزه سبک زندگی، چگونه می توان محتوای مناسب تولید کرد؟ در حالیکه بیشتر برندهای مرتبط با سلامتی، توصیه های مرتبط با رژیم غذایی بدون گوشت و عاری از گلوتن را ارائه می کنند، شرکت Lululemon سعی کرده است مباحث دیگری را هدف قرار دهد.  این شرکت از فوریه سال ۲۰۱۵، پست های مرتبط با غذا را منتشر نکرده است.

به جای اینکه تنها توصیه های مرتبط با رژیم غذایی گیاهخواری در وبلاگ قرار گیرد، توصیه های گسترده تری در آن ارائه شده است. به عبارت دیگر، شرکت Lululemon اهمیت رژیم غذایی سالم را بیان می کند اما به مشتریان خود نحوه انجام آن را توضیح نمی دهد. حالا اجازه دهید این رویکرد را با رویکردی که شرکت کراس فیت اتخاذ کرده است مقایسه کنیم.  شرکت کراس فیت سعی می کند افراد را به رژیم غذایی سرخپوستان تشویق نماید. بیانیه ماموریتی این شرکت روشن و واضح است: خوردن گوشت، سبزیجات، آجیل و دانه ها، برخی از میوه ها، نشاسته اندک و بدون شکر. این شرکت سعی می کند ارزش های خود را از طریق بیانیه ماموریتی به دست مشتریان برساند و آنها را تشویق کند از این رژیم غذایی استفاده کنند.

زندگی کردن:

شرکت های مرتبط با سبک زندگی، فرصت های منحصر به فردی برای تبدیل مشتریان به مبلغان اصلی دارند. از طریق مشتریان، شرکت ها می توانند به سایر افراد نشان دهند که زندگی افراد بعد از وارد شدن به فرهنگ موجود در آن شرکت، چگونه خواهد بود. به عنوان مثال مشتریان شرکت Lululemon به خوبی آن را می شناسند. بیشتر افراد سعی می کنند سبک زندگی خود را بر اساس محصولات و خدماتی که این برند ارائه می کند سازمان دهی کنند.

بیشتر بخوانید:  مشاهده نتایج بازاریابی دیجیتال چقدر زمان می برد؟

منبع

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.