نسخه آزمایشی!

آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین کپی رایترها در دیجیتال مارکتینگ شود؟

فهرست مطالب

با کاهش تاثیر روش های بازاریابی سنتی شرکت ها به دنبال محتوای مرتبط و معتبر خواهند بود. این تغییر در استراتژی باعث شده است صنعت بازاریابی محتوا به سرعت رشد کند و تا سال ۲۰۲۱ ارزشی حدود ۴۱۲.۸۸ میلیارد دلار داشته باشد. اما با وجود تمامی شایعاتی که در مورد هوش منصوعی وجود دارد بیشتر افراد به این فکر می کنند که آیا این فناوری می تواند به تولید محتوا هم کمک کند یا خیر.

مهم تر از همه این است که شرکت های بزرگی همچون گوگل و یاهو از محتوای تولید شده خودکار سال هاست که استفاده می کنند. با اینکه استفاده از هوش مصنوعی ممکن است مزایا و معایبی به همراه داشته باشد اما ممکن است این فناوری بتواند به تولید محتوا کمک کند زیرا بیشتر شرکت ها در حال حاضر از این گزینه برای ساخت برند و تعامل بهتر با مشتریان خود استفاده می کنند.

پردازش زبان طبیعی:

این شاخه از هوش مصنوعی بر روی پردازش صحبت های طبیعی انسان ها تمرکز دارد. این شاخه را می توان برای تجزیه و تحلیل محتوای نوشته شده همچون ایمیل یا دیالوگ های صوتی از بخش خدمات رسانی به مشریان مورد استفاده قرار داد. این بخش در برگیرنده تجزیه کلمات، عبارات و جمله ها به بخش های بنیادی است. در این مرحله درک زبان طبیعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مراحل دیگر همچون تشریح دستوری، تشخیص زبان و تجزیه و تحلیل معنایی نیز ممکن است بسته به الگوریتم مورد استفاده تکمیل شود و هدف مطلوب این تجزیه و تحلیل باشد. روش های پردازش زبان های طبیعی پیچیده همچون طبقه بندی محتوا، استخراج بافت و تجزیه و تحلیل حالت محتوا و ترجمه ماشینی هم می تواند به تولید محتوای غنی که در تولید محتوای با ارزش به کار می رود کمک کند.

پردازش زبان طبیعی برای ایجاد پلتفرم های مبتنی بر صوت نیز به کار می رود و می تواند به سوالات مبتنی بر حقیقت و باز پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید:  10 دلیل داشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال

جمع آوری و گردآوری محتوا با هوش مصنوعی:

پیدا کردن محتوای مرتبط و با کیفیت برای بخش های هدفمند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که بر روی موضوع خاصی تمرکز می کنید باید برای یافتن این نوع محتوا زمان و انرژی زیادی صرف کنید. اما جمع کننده های محتوا روزانه با این شرایط دست و پنجه نرم می کنند. در این میان محتوا باید به اندازه کافی جذاب و قانع کننده باشد و بتواند خواننده را در قیف بازاریابی به سمت جلو حرکت دهد و افراد را به مشتری تبدیل نماید. درک مخاطب هدف بخش کلیدی جمع آوری و گردآوری محتواست.

الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند به تولیدکنندگان محتوا اطلاعاتی را ارائه کنند که برای تشخیص نوع محتوایی که برای بازدیدکننده خاص نیاز است، نوع سوالاتی که خواننده باید پاسخ دهد و حتی نوع نگرانی هایی که باید پاسخ داده شود مفید خواهد بود.

افراد به کمک چنین اطلاعاتی می توانند محتوای تعاملی تری را ایجاد کنند و نرخ تبدیل را افزایش دهند.

هوش مصنوعی، رسانه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ:

بازاریابی در رسانه های اجتماعی برای هر کسب وکاری ضروری است. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد مقدار هزینه صرف شده بر روی تبلیغات در تبلیغات دیجیتال در حال حاضر از تبلیغات در تلویزیون پیشی گرفته است. با اینحال تولید محتوای مستمر نیازمند خلاقیت و جلب توجه افراد است و این موضوع در رسانه های اجتماعی می تواند دشوار باشد. پردازش زبان طبیعی یک راه ایده آل برای ایجاد محتوای کوتاه و موثر در رسانه های اجتماعی همچون بازاریابی ایمیلی است.

الگوریتم های پردازش طبیعی را به گونه ای می توان آموزش داد که بتوانند کلمات و عبارات را شناسایی کنند و توییت ها و پست های موثرتری ایجاد نمایند. مهم تر از همه این است که چنین ابزارهای قدرتمندی می توانند به راحتی مدیریت رسانه های اجتماعی را خودکار سازند. این موضوع به معنای تولید محتوای با کیفیت بیشتر در کسری از زمان است.

بیشتر بخوانید:  استفاده موثر از فضای سفید در طراحی سایت

الگوریتم های هوش مصنوعی به شرکت ها کمک می کنند مرتبط بودن تبلیغات به کاربران را شناسایی کنند و احتمال تعامل را بیشتر نمایند

محتوا با اعداد:

اگر تا به حال شمارش معکوس رویداد ورزشی را خوانده باشید یا در مورد اجرای تابستانی گروه های تئاتر و موسیقی اطلاعاتی داشته باشید قطعا می دانید که این ها به کمک هوش مصنوعی نوشته شده اند. اگر شرکت شما نیز محتوای عددی زیادی دارد بهتر است از گزینه های خودکار شده استفاده کند.

هوش مصنوعی در استخراج این داده ها و تولید محتوای عددی بسیار عالی عمل می کند و می تواند محتوای قانع کننده ای تولید کند. به طور خلاصه هوش مصنوعی در درک اعداد و ایجاد یک داستان کوتاه در مورد آن عالی است. با اینحال حتی اگر نیاز دارید محتوای خود را بیشتر حول و حوش کلمات بنویسید باز هم می توانید از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی به عنوان بخشی از فرایند تولید محتوای خود استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که هر چقدر تعداد کلمات، عبارات و دیالوگ هایی که الگوریتم به آن دسترسی دارد بیشتر باشد نوشتن محتوای مرتبط نیز ساده تر خواهد بود.

شرکت ها و استارت آپ هایی که بر روی بازاریابی محتوایی سرمایه گذاری می کنند ۴۰ درصد کمتر از آن هایی که به دنبال جستجوی پولی هستند هزینه صرف می کنند.

محدودیت ها و نیاز به انسان ها:

خوب حالا سوال اینجاست که ایا هوش مصنوعی می تواند همانند یک انسان مطلب بنویسد؟

چند سال قبل این سوال معنا و مفهومی نداشت. در این بازه زمانی پردازش زبان طبیعی هنوز به اصلاحات مدنظر نرسیده است و ممکن است محتوای خوبی ایجاد نکند.با اینکه چنین محتوایی حتی امروز هم کامل نیست اما بی شک در آینده خیلی از موارد تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  10 آمار اینستاگرام برای برنامه ریزی استراتژی های سال 2018

محتوای کوتاه تر اغلب قابل تفکیک از محتوای نوشته شده توسط انسان ها نیست. محتوای بلندتر نیازمند ویرایش های گرامری و ساختاری بیشتری است. همه این پیشرفت ها یک سوال مهم در ذهن ایجاد می کند:

اگر هوش مصنوعی عالی است پس چرا هنوز به انسان ها نیاز داریم؟

پردازش زبان طبیعی همانطور که می دانید در تمایز بین محتوای نوشته شده و صوتی عالی عمل می کند . این گزینه حتی می تواند نسخه های متعددی از یک محتوا را ایجاد کند و با موفقیت اطلاعات را از منابع متعددی استخراج نماید و محتوای اصیلی تولید کند. با اینحال این گزینه نمی تواند محتوایی همانند محتوای انسانی تولید کند و همان تاثیر عاطفی و احساسی را روی افراد بگذارد.

زبان انسان ها پر از پیچیدگی، ظرافت و خصوصیات اخلاقی است. همین موارد است که باعث می شود زبان انسان ها زیبا و منحصر به فرد گردد. به طور خلاصه نویسندگان برتر را نمی توان با هوش منصوعی جایگزین کرد. از آنجایی که ۹۰ درصد کسب وکارها از تولید محتوا برای جذب سرنخ استفاده می کنند اهمیت تولید محتوای با کیفیت و با ارزش قابل چشم پوشی نخواهد بود. با اینکه هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی ممکن است جایگزین انسان ها نشود اما می تواند یک روش تکمیلی عالی برای تولید محتوا باشد.

تعیین مزایای استفاده از چنین فناوری هایی به شما کمک می کند محتوای برند خود را متمایز سازید و آن را برای خواننده ارزشمند نمایید.

برای تولید محتوای متنی و بصری به صورت خلاقانه می توانید از طریق فرم مشاوره دیجیتال مارکتینگ در وب سایت آژانس دیجیتال کروشه با ما در ارتباط باشید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.