نسخه آزمایشی!

آیا بدون بازاریابی محتوایی می توان سایت را سئو کرد ؟

فهرست مطالب

محتوایی که برای سایت خود تهیه می کنید مشخص می کند که در موتورهای جستجو برای چه کلمات کلیدی نیاز به رتبه بندی خواهید داشت. محتوایی که منحصر به فرد و مرتبط با کلمات کلیدی مد نظر شما، برای سایت شما باشد رتبه بندی بالاتری نسبت به محتواهای کوتاه و ضعیف و بعضا کپی خواهد داشت که نه می تواند کاربر را راضی کند نه گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری را

ظهور سئو یا بهینه سازی سایت:

گوگل در اواخل سال ۱۹۹۰ سئو را آغاز کرد اما تا اوایل سال ۲۰۰۰ بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو توجه افراد زیادی را به خود جلب نکرده بود.  به همین خاطر می توان گفت سئو یک فرایند ۱۷ ساله است.زمانی که صحبت از بازاریابی آنلاین مدرن به میان می آید حتی موارد اندک نیز می تواند زیاد باشد. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت محتوا برای سئو صحبت کنیم.

نکته مهم : زمانی که شما این مقاله را مطالعه می کنید:

  • ۱۰۰۰۰۰ توییت منتشر شده است.
  • ۱۵۰۰۰ پست اینستاگرامی در اختیار افراد قرار گرفته است.
  • ۱۰۰۰ پست وبلاگی منتشر شده است.
  • ۱ میلیون جستجو در گوگل انجام شده است.

این روزها اینترنت شلوغ تر از هر زمان دیگری است. با هر ثانیه ای که می گذرد، بر شلوغی اینترنت افزوده می شود. در حال حاضر روزانه حدود ۱.۳ میلیون جستجو در گوگل  انجام می شود. دانش معمولی سئو به ما می گوید که باید خود را در میان این حجم از جستجوها نشان دهیم. هر روز بر تعداد محتوای تازه، تعداد کلمات تولید شده و تعداد دامنه ها افزوده می شود.

در آینده نیز چنین روندی وجود خواهد داشت.  تا سال ۲۰۰۵ سئوکاران می توانستند از تکنیک های سئوی کلاه سیاه برای فریب دادن گوگل استفاده کنند. به عنوان مثال آن ها یک بک گراند با رنگ خالص تهیه می کردند و متن ساده ای را با همان رنگ در آن می نوشتند.  اما با گذشت زمان الگوریتم های گوگل نیز پیشرفته تر شدند.

در سال ۲۰۱۴، نمره IQ گوگل حدود ۲۶.۵ بود. در سال ۲۰۱۶ این نمره به ۴۷.۲۸ رسید. البته اگر  بخواهیم صادق باشیم یک کودک ۶ ساله باهوش تر از گوگل است. هنوز هم رتبه هوش گوگل بالاتر از آی کیوی بینگ  و سیری اپل است.  حدود سه میلیون کوئری جستجو شده در گوگل وجود دارد و همین تعداد هم با گذشت زمان افزایش پیدا می کند. هر چقدر تعداد داده های پردازش شده توسط گوگل بیشتر باشد نتایج بهتری در اختیار کاربران قرار میگیرد.

سئوی مدرن چگونه می تواند در این شلوغی خود را نشان دهد؟

 پاسخ پایه ای که برای این سوال وجود دارد همچون همیشه یکسان است: سئوی مدرن تلاش می کند تا حد امکان ارتباط بالاتری در معیارهای رتبه بندی گوگل توسعه دهد. چیزی که اهمیت دارد این است که بدانید این معیارها از سال ۲۰۱۵ تغییر کرده و سئو نیز به همراه این تغییرات، بهبود یافته است. این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به کیفیت بها داده می شود.

بیشتر بخوانید:  تفاوت بین بازاریابی محتوایی و سئو چیست؟

 اجازه دهید در مورد الگوریتم ها صحبت کنیم.

در ادامه می توانید هشت الگوریتم اصلی گوگل را مشاهده کنید:

مرغ مگس خوار( ۲۲ آگوست سال ۲۰۱۳):

این الگوریتم فریبنده به گوگل اجازه می دهد  بافت  و متن کوئری جستجو را به طور شایسته ای تنظیم کند. الگوریتم مرغ مگس خوار از زبان پردازش طبیعی برای تعیین تمایل و نیت جستجو کننده استفاده می کند و تلاش دارد معنای واقعی کوئری را درک نماید.  این الگوریتم می تواند keyword stuffing و محتوای بی کیفیت را شناسایی نماید.

الگوریتم کبوتر(۲۴ جولای سال ۲۰۱۴): الگوریتم کبوتر تلاش می کند معیارهای اصلی رتبه بندی در گوگل را بر نتایج مبتنی بر موقعیت اعمال نماید. به عبارت دیگر، این الگوریتم کسب وکارهای محلی را مجبور می کند وارد سئوی محلی شوند و آن ها را تشویق می کند  در نتایج مرتبط با دایرکتوری محلی دیده شوند.

موبایل( یازدهم آوریل سال ۲۰۱۵): Mobilegeddon

را به خاطر می آورید؟ این تغییر در سال ۲۰۱۵ رخ داد و  کاملا اینترنت را تغییر داد. صفحات وبی که برای موبایل بهینه سازی شده اند می توانند رتبه بندی خوبی در نتایج گوگل کسب کنند.

رنک برین( ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۵):

از اواخر سال ۲۰۱۵،رنک برین  به کمک یادگیری ماشینی وارد عرصه جستجو شد و توانست محتوای عالی را از محتوای بی کیفیت شناسایی کند.  این الگوریتم  می تواند صفحات سایت در ایندکس را خلاصه کند و از این خلاصه ها برای ترازبندی آن ها با کوئری جستجو استفاده نماید. به عبارت دیگر، این الگوریتم بر روی تجربه کلی کاربر تمرکز دارد. با گذشت زمان این الگوریتم بهتر می شود.

 الگوریتم پاندا( به روز شده در ۱۲ ژانویه سال ۲۰۱۶):

پاندا در اصل در سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد و در سال ۲۰۱۶ به روزرسانی شد. این الگوریتم محتوا را با ارزیابی شاخص های دزدی ادبی، محتوای تکراری، محتوای Thin، اسپم و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی رتبه بندی می کند.

الگوریتم Possum( ۱ سپتامبر سال ۲۰۱۶):

این الگوریتم جستجوکننده ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی هدف قرار می دهد و کسب وکارها را مدنظر دارد. الگوریتم Possum رتبه بندی جستجو برای کسب وکارهایی که در خارج از ناحیه شهری که جستجو انجام می شود قرار داشتند را بهبود می بخشید. هنوز هم این الگوریتم در مورد موقعیت افراد است.

الگوریتم پنگوئن( به روزرسانی شده در ۲۳ سپتامبر سال ۲۰۱۶):

از سال ۲۰۱۶،  الگوریتم پنگوئن به صورت زمان واقعی کار می کند و بخشی از مجموعه الگوریتم های اصلی گوگل محسوب می شود.  این الگوریتم محتواهایی که از لینک های نامرتبط و انکر تکست دستکاری شده استفاده می کنند را با کاهش رتبه جریمه می کند.

الگوریتم فرد( ۸ مارس سال ۲۰۱۷):

الگوریتم فرد بر روی صفحاتی از وب اعمال می شود که  تبلیغات خود را در محتوای بی معنا،Thin یا کم عمق به کار می برند. این الگوریتم کسب وکارها را وادار می سازد مطمئن شوند بنر و ویدئوهای تبلیغاتی توسط محتوای با کیفیت  تکمیل شده اند.

بیشتر بخوانید:  مزایای اصلی بازاریابی دیجیتال چیست؟

خوب حالا اجازه دهید نحوه پاسخگویی سئو به تغییرات را با هم مرور کنیم. زمانی که الگوریتم های گوگل را مورد بررسی قرار می دهیم متوجه می شویم که تمام تلاش این شرکت برای ایجاد محتوای با کیفیت و معنادار برای کاربران است.

الگوریتم های گوگل می توانند محتواها را بررسی کنند. به همین خاطر محتوایی که برای سئو نوشته می شود باید هوشمندانه و تعاملی باشد و در عین حال با تجربه قوی و تجربه کاربری عالی پشتیبانی گردد.

کسب وکارها باید خود را با این گرایش همگام سازند. بر اساس  گفته های سایت Content Marketing Institute، حدود ۸۹ درصد از کسب وکارها در حال حاضر  در حال استفاده از بازاریابی محتوایی هستند. این روند نسبت به گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.

مهم تر از همه این است که ۷۶ درصد کسب وکارها  بر این باورند که در تولید محتوای خود کیفیت را مقدم بر کمیت می دانند. نیازی به گفتن نیست که محتوای با کیفیت به فرایند تولید سخت تری نیاز دارد. تولید چنین محتوایی به زمان و انرژی زیاد نیاز دارد و نویسنده باید استعداد کافی برای بهره گیری از کلمات را داشته باشد.

فرایند تولید محتوای عالی نیازمند موارد زیر است:

 بافت(Context): با ظهور الگوریتم مرغ مگس خوار، بررسی نیت و تمایل کاربر بسیار مهم تر از گذشته شده است.  استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و قرار دادن  کلمات کلیدی بدون تفکر دیگر ارزشی برای کاربر نخواهد داشت.

شما به داستان نیاز دارید. باید در مورد حقایق و اطلاعات ارزشمند صحبت کنید.به خاطر داشته باشید که ماموریت گوگل ارائه محتوای مرتبط به کاربر است. هر چقدر محتوایی که شما تولید می کنید خوب باشد با نتایج بهتر در صفحه نتایج موتور جستجو پاداش خواهید گرفت. اینکار نرخ کلیک بر روی سایت شما را نیز افزایش می دهد. در مقابل اگر نتوانید محتوای با ارزشی تولید کنید موقعیت خود در موتورهای جستجو را از دست خواهید داد.

 

نکته: سئوی On-page هنوز هم در کسب رتبه در موتورهای جستجو نقش دارد. بازاریابان باید از بهترین تمرینات سئوی داخلی  استفاده کنند. آن ها باید تگ عنوان خوبی بنویسند از توضیحات متا به درستی استفاده کنند، از صفت Alt در تصاویر خود بهره ببرند.  اما هرگز به فکر گول زدن موتورهای جستجو نباشند.

 

تنوع: بله استفاده از کوئری های مختلف جستجو شده توسط کاربر هدف در متن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.  اما به خاطر داشته باشید که ما تنها در مورد تنوع زبانی صحبت نمی کنیم. شما باید از دارایی های قابل اشتراک همچون فایل های ویدئویی و اینفوگرافیک ها استفاده کنید تا افراد بخواهند به شما لینک بدهند. هر لینکی که به محتوای مالتی مدیای شما داده می شود میتواند یک سیگنال خوب برای موتورهای جستجو باشد.

بیشتر بخوانید:  اهمیت ردیابی حرکات چشم

به خاطر داشته باشید که  تنها به خاطر اینکه افراد با واژه ها و کلمات به جستجو می پردازند به این معنی نیست که آن ها تنها به دنبال کلمات هستند. از رسانه های دیگر نیز در تولید محتوای خود استفاده کنید.

 

موبایل: موضوع عالی دیگری که درباره رسانه های بصری وجود دارد این است که  در دستگاه های موبایلی ظاهر خوبی خواهند داشت. گرافیک های تعاملی و با اندازه مناسب می توانند شما را رد میان رقبا متمایز کنند.  فقط مراقب باشید و مالتی مدیاها را برای سایت های موبایلی بهینه سازی نمایید.

رسانه های اجتماعی: در ۸۳ درصد موارد، رسانه های اجتماعی یکی از گزینه های پرکاربرد برای بازاریابی محتوا محسوب می شود. حتما از خود می پرسید چرا؟  این موضوع به خاطر لینک سازی است. محتوا و رسانه اجتماعی رابطه بسیار خوبی با هم دارند. رسانه اجتماعی می تواند محتوای شما را ترویج کند و محتوا باعث ایجاد تعامل در رسانه های اجتماعی می شود. دست کشیدن از یکی از این موارد، می تواند زحمت شما را برای مورد دیگر به هدر بدهد. استفاده همزمان از محتوا و رسانه اجتماعی مزایای زیادی برایتان به همراه خواهد داشت.

حالا که شما در حال مطالعه این مقاله هستید حدود ۱۶ میلیون جستجو در گوگل انجام شده است. به خاطر داشته باشید که  در حال حاضر بیش از یک میلیارد صفحه در وب وجود دارد.  حتی اگر به طور تقریبی این اعداد را بررسی کنید متوجه می شوید که شانس دیده شدن محتوای شما در موتورهای جستجو بسیار اندک است.

 

البته تنها نمی توان بر روی این اعداد تمرکز کردو محتوای منطبق با کوئری به صورت تصادفی ایجاد نمی شود. این موضوع بدین معنی است که باید به همراه تولید محتوا به فکر سئو نیز بود. گوگل به خوبی می فهمد که سایت شما در حال تولید محتوای هدفمند است و آن را با نیت و تمایل کاربران همگام و مرتبط می سازد.

در چنین شرایطی کسب رتبه در صفحات جستجو تنها یکی از پاداش هایی است که دریافت می شود. استراتژی محتوا برای سئو باید به درستی اجرا شود. به خصوص حالا که بیشتر کسب وکارها به دنبال اجرای بازاریابی محتوا هستند. حالا می توانیم به سوال اول خود بازگردیم.

 

چرا محتوا برای سئو مهم است. می توان این سوال را با سوال دیگری پاسخ داد: چه گزینه های جایگزین دیگری وجود دارد؟ بله به دست آوردن رتبه در موتورهای جستجو و تولید محتوای مناسب کمی دشوار است. این شرایط هر روز دشوارتر می گردد. اما بهترین پاسخ به رقبای موجود، کسب مهارت در حوزه های مختلف کاری و بهبود فرایند های موجود است.

ما در آژانس بازاریابی دیجیتال کروشه به شما کمک خواهیم کرد تا با انتشار مقاله های دیجیتال مارکتینگ به شما در مسیر تولید محتوا مناسب و بهینه سازی شده برا گوگل سایت خود را در نتایج اول گوگل مشاهده کنید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.