نسخه آزمایشی!

تغییر در بازاریابی دیجیتال لازم است؟

فهرست مطالب

زمانی که بتوانیم اطلاعات را سریع تر به اشتراک بگذاریم و ارتباط قابل اعتمادی ایجاد کنیم،  نتایج بهتری دریافت خواهیم کرد

در اواخر سال گذشته سایت HubSpot گزارشی در مورد چالش های پیش روی بازاریابان منتشر کرد. بر اساس این گزارش،  بزرگترین چالش و نگرانی بازارایابان اغلب تایید بازگشت سرمایه گذاری(ROI ) فعالیت های بازاریابیشان است.  اما این افراد با چالش های دیگری نیز روبرو هستند.  یکی از این چالش ها، تکاملی بودن بازاریابی دیجیتال است. تکنیک هایی که ممکن است ۶ ماه قبل تایید شده باشد در ماه های بعدی موثر نخواهد بود. به همین خاطر، بازاریابان نیز باید مهارت ها و دانش خود را توسعه دهند و پیشرفت کنند. اخیر ا این سایت جلسه ای را با متخصصان بازاریابی دیجیتال از ۸ کشور مختلف جهان داشته است. در طول این رویداد؛ افراد در مورد وضعیت اخیر بازاریابی آنلاین و چالش های موجود بحث کرده اند. از بازاریابان یک سوال بسیار مهم پرسیده شده است و آن هم این است که اگر قدرت تغییر بازاریابی دیجیتال را داشتند سعی می کردند چه چیزی را در آن تغییر دهند. در ادامه برخی از پاسخ ها را با هم مرور می کنیم.

“فکر می کنم گوگل هر روز در حال تغییر است. به همین خاطر من فکر نمی کنم نیازی به تغییر در بازاریابی دیجیتال باشد. گوگل خودش هر ساعت تغییر می کند و امروزه شاهد تغییرات کافی هستیم و نیازی به تغییرات بیش تر نیست.”

” چیزی که باید تغییر کند درک کلی افراد از کسب وکار است. این موضوع برای کسب وکارهای کوچک بسیار مهم است. بیشتر کسب وکارها بازاریابی دیجیتال را به عنوان یک مسئله جداگانه  و روشی خاص برای برقراری ارتباط می شناسند  در حالیکه اینگونه نیست. بازاریابی دیجیتال به خوبی با فرایند کسب وکار شرکت ها ادغام شده است. من فکر می کنم  ایجاد استراتژی بازاریابی به معنای استفاده از ابزارهای دیجیتال مناسب نیز هست. همچنین ما با یک چالش فرهنگی روبرو هستیم . باید به کسب وکارهای کوچک کمک کنیم در مورد بازاریابی دیجیتال مطالب مفیدی را یاد بگیرند و آن را به خوبی درک کنند. ”

بیشتر بخوانید:  برای هر مرحله از چرخه مشتری چه محتوایی باید تولید کنیم ؟

” امروزه دنیای اجتماعی بسیار پر سر و صدا و شلوغ شده است. اگر توییتر را باز کنید، فید شما پر از اطلاعات و پیام های مختلف خواهد بود. اگر می توانستیم اتوماسیون را کمتر کنیم و ارتباط چهره به چهره انسان ها را افزایش دهیم همه چیز بهتر می شد و روابط افراد نیز بهبود می یافت.”

“به عنوان یک بازاریاب، دوست دارم شاهد رشد و تکامل بخش بازاریابی آنلاین باشم. این بخش همیشه در حال تکامل است بنابراین همیشه تغییر می کند. من  این موضوع را دوست دارم اما اگر می توانستم  چیزی را تغییر دهم،  گوگل را شفاف تر و واضح تر می کردم. به نظر می رسد که گوگل همیشه در سایه پنهان بوده است. ما همیشه باید د ر مورد الگوریتم های آن نگران باشیم . فکر می کنم شفافیت با وبمسترها و کاربران یک شیوه عالی برای گوگل است و می تواند کار با آن را بسیار ساده تر و راحت تر کند.”

” پاسخ من به این سوال مرتبط با اخبار جدیدی است که گوگل در مورد تغییرات به وجود آمده در حجم کلید واژه های موجود در کیورد پلنر منتشر کرده است. اینکار می تواند تجزیه و تحلیل مشاوران سئو و صاحبان شرکت ها را با اختلال روبرو کند. بنابراین اگر می توانستم یک مورد را تغییر دهم؛ این گزینه را به نسخه قبلیش بر می گرداندم. در حال حاضر همه چیز به نظر مبهم می رسد زیرا نمی توانیم اعداد را به درستی و به دقت مشاهده کنیم.”

“بازاریابی آنلاین بسیار غیر شخصی است.  باید یاد بگیریم بازاریابی انسان محور را در برنامه کاری خود داشته باشیم. فکر می کنم تحویل پیام های شخصی سازی شده به کاربران بسیار مهم است. شخصی سازی باید اولین تغییری باشد که ما اعمال می کنیم.”

بیشتر بخوانید:  دانستنیهای قبل از طراحی سایت

“فکر می کنم اولین مشکلی که نتوانسته ایم در صنعت خود آن را حل کنیم،  سهم و پیگیری است. برخی از اوقات این موضوع  برای کسب وکارهایی که به دنبال درک سهم یک کانال خاص هستند به یک چالش بزرگ تبدیل می شود. به عنوان مثال، فقط به خاطر اینکه پول خود را بر روی تبلیغات PPC صرف می کنید نمی توانید ادعا کنید که به درستی سهم این کمپین خاص را درک کرده اید. همچنین من دوست دارم همیشه موارد را به خوبی پیگیری کنم تا در موقعیت دلخواه خود باقی بمانم. برخی از مواقع، ما محصولاتی را توسعه می دهیم و محصولات جدیدی را روانه بازار می کنیم بدون اینکه آن را پیگیری کنیم.”

“من ترجیح می دهم رقابت بیشتری در این حوزه وجود داشته باشد. حدس می زنم این موضوع در حال شکل گیری است. متاسفانه  چند شرکت بزرگ وجود دارد که کل اینترنت را به خود اختصاص داده اند و محصولات و خدمات خود را به نمایش می گذارند.ما به رقابت بیشتری نیاز داریم. فکر می کنم فیس بوک  سعی می کند جایگاه ویژه ای در اینترنت داشته باشد اما به رقبای بیشتری نیاز خواهیم داشت. به همین خاطر  خوشحالم که فیس بوک نتوانسته است اسنپ چپ را از آن خود کند. ”

“فکر می کنم بازاریابی عصبی(neuromarketing ) شامل بازاریابی آنلاین است  و یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود. بازاریابی عصبی بهترین روش برای درک مشتریان است. فکر می کنم این نوع بازاریابی  یک روش عالی برای بهبود  بازاریابی آنلاین و کارمندانی است که در این حوزه کار می کنند. گوگل در حال حاضر RankBrain  و یادگیری ماشینی را معرفی کرده است که هر دوی آنها با بازاریابی عصبی کار می کنند.”

بیشتر بخوانید:  چگونه با یک شرکت بازاریابی دیجیتال برای ایجاد کمپین موفق همکاری کنیم؟

” بزرگترین مشکلی که در ایتالیا داریم( البته این موضوع تنها در ایتالیا وجود ندارد) چیزی به نام شکاف دیجیتال است. در حال حاضر، انواع مختلفی از ارتباطات وجود دارد. برخی از آنها بسیار پایدار هستند و برخی پایداری کمتری دارند. زمانی که در حال ساخت یک سایت یا تجربه جدید در وب هستید، باید بر روی ارائه تجربیاتی  تمرکز کنید که ارتباط سریعی برقرار می کند.باید فرصت های یکسانی را برای هر فردی فراهم کنیم.  تجربه یکسان برای افرادی با سطوح ارتباطی مختلف در سرتاسر جهان باید فراهم گردد.  زمانی که بتوانیم اطلاعات را سریع تر به اشتراک بگذاریم و ارتباط قابل اعتمادی ایجاد کنیم،  نتایج بهتری دریافت خواهیم کرد.”

در مقاله ای که در رابطه با بازاریابی دیجیتال بحث کردیم بخش دوم این مقاله را میتوانید ببینید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.