نسخه آزمایشی!

چه کسی مسئول دیجیتال مارکتینگ است ؟مدیر ارشد بازاریابی یا مدیر ارشد فناوری اطلاعات

فهرست مطالب

سیسکو پیش بینی کرده است تا سال ۲۰۱۹ ، ۳.۹ میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود خواهد داشت که بیش از نیمی از جمعیت جهان می باشد. به همین خاطر نیاز است سازمان ها از فرصت هایی که با فناوری های جدید به وجود آمده است استفاده کنند تا موفق شوند. مدیران ارشد بازاریابی و مدیران ارشد فناوری اطلاعات در حال حاضر مسئول هدایت تغییرات دیجیتال سازمان ها  در میان صنعت ها است. در یک مفهوم از دیدگاه سنتی مدیران ارشد اطلاعاتی مسئول ارزیابی و اجرای طرح های تکنولوژیکی هستند مدیران ارشد بازاریابی طرح های بازاریابی ارایه می دهند که مشتریان تشویق به استفاده از خدمات کنند و در نتیجه به درآمدی برسند.

 

سیر تکاملی مدیران ارشد بازاریابی

در سال ۱۹۸۰فروشندگانی مثل        SAP , Oracle  این اختیار را به مدیران ارشد مالی دادند که سهم خرید شده را به شیوه کارآمدتر مدیریت کنند و کارها را برون سپاری کنند و بر روی فعالیت های جهانی کار کنند. دردهه ۹۰ در عصر اطلاعات ،افزایش اطلاعات به شرکت هایی مثل اسکوپوس، وانتیو کمک کرد که خط فروش آن ها افزایش پیدا کند. در noughties, Symantec و  Citrixمدیران ارشد اطلاعاتی بهره وری را با بهبود زیرساخت های فناوری افزایش دادند. بسیار واضح است که فناوری دیجیتال چه تاثیر بزرگی در تجارت جهانی دارد.

زمینه های کلیدی از سرمایه گذاری کسب و کار در عصر دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی یک رشته فنی در حال حاضر می باشد. بازاریابان در عصر حاضر  مقدار زیادی پول در تکنولوژی خرج می کنند تا سال ۲۰۲۵ پیش بینی شده است رشد ۱۰ % در مقابل ۱% اکنون داشته باشند. رشد ۱۰ برابری این علم بسیار شگفت انگیز هست و باز فرصت های کشف نشده و دست نخورده  برای مدیران ارشد بازاریابی و مدیران ارشد فناوری اطلاعات وجود دارد . کلیدهای اصلی که کمپانی ها امروزه  سرمایه گذاری می کنند عبارتند از :

بیشتر بخوانید:  10 فرمان بازاریابی رسانه های اجتماعی

مدیریت ارتباط با مشتری:  در هر کسب وکاری مشتری در جایگاه اول قرار دارد چون مشتریان امروزه بسیار باهوش هستند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شرکت ها این امکان را می دهد که رفتار مشتریان را تجزیه و تحلیل کنند  و چرخه حیات مشتری را به منظور بهتر شدن ارتباط با مشتری، تشویق مشتریان و در نهایت رسیدن به فروش فوق العاده بهبود دهد.

پایگاه داده ها: داده ها نسبت به قبل رشد کرده اند . تا سال ۲۰۲۰، ۱.۷ مگابایت اطلاعات در هر ثانیه توسط انسان ها ایجاد می شود. پایگاه داده ها مقدار زیادی از داده ها را پردازش می کنند و کلید استراتژی بازاریابی دیجیتال می باشند. اگر پایگاه داده ها به سبک جدید فناوری رشد کنند آن گاه استفاده از اطلاعات مربوط به مشتریان آسان تر می شود.

اتوماسیون بازاریابی:  در عصری که به نظر می رسد راه های زیادی برای رسیدن به مشتریان جدید و به اشتراک گذاری پیام برندها ، اطلاعات محصول و اخبار شرکت ها وجود دارد استفاده از  نرم افزار اتوماسیون بازاریابی بسیار ضروری است. تقریباً ۱۱ برابر نسبت به سال ۲۰۱۱ سازمان های B2B از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند و اهمیت استفاده آن اکنون بیشتر شده است.

بازاریابی دیجیتال( دیجیتال مارکتینگ ): شرکت ها نیاز است زمان و پول زیادی را صرفه جویی کنند به منظور اینکه استراتژی بازاریابی دیجیتال را  بهبود ببخشند . بیش از یک سوم مدیران ارشد بازاریابی بر این باور  هستند که ۷۵% از بازاربابی در ۵ سال آینده به صورت دیجیتالی خواهد بود.

تجزیه و تحلیل:  تفسیر آمار داده ها در دنیای دیجیتال امر ضروری می باشد. و بر اساس یک نظرسنجی از IBM که شامل ۷۰۰ نفر از مدیران ارشد بازاریابی بودند نتایج نشان داد که  استفاده از تحلیل داده ها در تصمیم گیری بازاریابان بسیار موثر می باشد.

بیشتر بخوانید:  7 نوع اینفلوئنسرها و چرایی اهمیت آنها در دیجیتال مارکتینگ

اهمیت تجربه مشتری

شاید با اهمیت سرمایه گذاری برای مدیران ارشد بازاریابی و مدیران ارشد اطلاعات، تجربه مشتری باشد. در محیط مشتری محور امروزه، مدیران ارشد بازاریابی نیاز است تا با مشتریان از راه های جدید مثلا پلت فرم های دیجیتال ارتباط داشته باشند. در حوزه فناوری اطلاعات  نقش مدیر ارشد اطلاعات نقش کلیدی در تغییرات دیجیتال برای رسیدن به مشتریان می باشد.  ۷۲% از مدیران ارشد اطلاعاتی اعتراف کردند که پیدا کردن تعادل بین نوآوری کسب وکار و برتری عملیاتی کار دشواری است.

همکاری در فعالیت

CarMax تحت فشار استارت آپ های اینترنتی مثل Vroom و Beepi قرار دارد برای مقابله با نابودگران بازاریابی، مدیران ارشد بازاریابی و مدیران ارشد اطلاعاتی CarMax آدرس واقعی فروشگاه های فیزیکی را به شرکت دادند و این گونه به مشتریان جدید رسید.بنابراین با مشارکت آی تی و بازاریابی  کارها پیشرفت خواهد کرد.

پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات مشاوره شرکت دیجیتال مارکتینگ کروشه با تکمیل فرم مشاوره در سایت شرکت تبلغیاتی کروشه

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.