نسخه آزمایشی!

نقش محتوا در ایجاد سبک زندگی برندها

فهرست مطالب

Lululemon راه بسیار دشواری را برای ایجاد استودیوی یوگا پیموده است. اما امروز، شرکت تناسب اندام و یوگای چیپ ویلسون( مدیر و بنیانگذار Lululemon )  سالانه درآمد ۲ میلیارد دلاری دارد زیرا سبک زندگی را در برنامه کاری خود گنجانده است. حوزه وسیع برندهای مرتبط با سبک زندگی همچون Lululemon، می تواند به خوبی فرصت بزرگی که برای ایجاد محتوا وجود دارد را آشکار سازد.

زمانی که برند شما بخواهد در میان افراد متمایز باشد، راه بسیار دشواری پیش روی خود داشت. بازاریابان با سوال های زیادی مواجه خواهند بود. مخاطبان هدف برند چه کسانی هستند؟ چه موضوعی برای شرکت شما بهتر است و می تواند با آن مرتبط باشد؟

برندهای سبک زندگی چه نوع برندهایی هستند؟

برندهایی که در حوزه سبک زندگی کار می کنند دوست دارند موضوعات موجود در این حوزه را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. همانطور که می دانید موضوع سبک زندگی یک طبقه بندی گسترده محسوب می شود و ممکن است نواحی مختلفی را پوشش دهد. به عنوان مثال برند Lululemon سعی کرده است یک فرهنگ سلامتی محور و فعال را از طریق تولید لباس های ورزشی در میان افراد ایجاد کند. برندهای سبک زندگی تنها محصولات خود را به فروش نمی رسانند بلکه فرهنگ خود را به افراد عرضه می کنند.

ایجاد یک ماموریت فرهنگ محور:

ایجاد یک بیانیه ماموریتی، اولین قدم برای برندهایی است که در حوزه سبک زندگی کار می کنند. برای رسیدن به این هدف، برندها باید مشتریان خود را خیلی خوب بشناسند. با اینکه شرکت های B2B باید به سوال هایی همچون ” محصولات شرکت ما چه خدماتی را فراهم می کند؟”  پاسخ دهند اما باید برای سوال هایی همچون”  برند ما چه فرهنگ منحصر به فردی را در اختیار افراد می گذارد” نیز پاسخ مناسب و دقیقی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  بازاریابی محتوایی یا بازاریابی رسانه اجتماعی

به همین منظور، شرکت ها باید مشتریان و مسائل روحی – روانی آنها را به خوبی بشناسند.  آنها چه غذایی می خورند؟ در مورد رویدادهای اخیر چه حسی دارند؟ نگرانی های آنان چیست؟ زمان ازاد خود را چگونه می گذرانند؟  به طور خلاصه، مشتریان شما چه کسانی هستند و دوست دارند چگونه باشند؟  تمامی این موارد موضوع جدیدی نیست. پژوهش بازار و انجام تحقیقات، یکی از وظایف اصلی برندها محسوب می شود. با اینحال، می توان دانش در مورد رفتار مشتریان  را به شیوه های مختلف به کار برد.

 برندها به جای اینکه افراد را در مورد توسعه محصولات خود باخبر سازند یا تبلیغات هدفمند داشته باشند، بهتر است فرهنگی که از طریق بازاریابی دیجیتال یا سایر کانال های بازاریابی ایجاد نموده اند را در اختیار افراد قرار دهند.

اجزای یک بیانیه ماموریتی قدرتمند:

بیانیه های ماموریتی که می تواند برندهای مرتبط با سبک زندگی را موفق تر سازد، قالب بسیار قوی را  برای برندها فراهم می کند تا بتوانند ماموریت خویش را توسعه دهند. این یک بیانیه  عالی است که بدون محدود کردن برندها، آنها را راهنمایی می کند. بیانیه ماموریتی اطلاعات ضروری و حیاتی را خلاصه می کند  که مسیر رو به جلوی شرکت ها را تعیین خواهد کرد.  بنابراین استفاده صحیح و مناسب از آن بسیار مهم است. این بیانیه باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

• شرکت چه کاری انجام می دهد یا چه چیزی فراهم می آورد؟

• مشتریان شرکت چه کسانی هستند؟

• برند چگونه نیاز مشتریان را هدف قرار می دهد؟

مثلا بیانیه ماموریتی شرکت Lululemon را در نظر بگیرید: ایجاد اجزای مناسب برای افراد تا بتوانند زندگی  طولانی تر، سالم تر و شادتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  گیمیفیکیشن چیست و چگونه بازی را به فروش تبدیل کنیم؟

در این بیانیه فاکتورهای بسیار مهمی بیان شده است.  اولا باید توجه داشته باشید که ماموریت این شرکت ایجاد اجزای مناسب است نه فروش محصولات ورزشی. این دو بسیار با هم متفاوت اند. اجزاء ممکن است شامل لباس های ورزشی، بطری آب، وسایل مرتبط با یوگا باشد اما در برگیرنده نکات و ترفندهای مرتبط با زندگی سالم ، نوشیدنی های سبز، کلاس های یوگا و سایر موارد نیز خواهد بود.

این حقیقت که شرکت Lululemon ماموریت خود را به محصولات موجود محدود نکرده است نشان می دهد که تمامی جوانب برندهای مرتبط با سبک زندگی را می داند.  حقیقتی که این شرکت ایجاد کرده است فرهنگ زیبایی است که ذاتا در ماموریت آن وجود دارد.  خوب حالا اجازه دهید موضوع را کمی دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم. سوال زیر را در نظر بگیرید:

مشتریان برند چه کسانی هستند؟

ادامه این مقاله با عنوان مشتریان برندها چه کسانی هستند؟ در وبلاگ کروشه منتشر شده که با مطالعه آن اطلاعات کامل تری را دریافت خواهید کرد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.