نسخه آزمایشی!

طراحی و ایده پردازی محتوای ویدئویی

فهرست مطالب

صرف تهیه یک ویدئو نمی تواند فروش و پولساز بودن آن را تضمین نماید. ابتدا باید به این که محتوی آن تا چه اندازه می تواند مورد توجه عموم قرار گیرد، توجه کرد. این امر به این مفهوم است که دو بعد محتوایی و ساختاری یک ویدئو پیش از مطرح شدن مباحث فنی و ارتباطی مورد توجه قرار گیرد. هر کسی می تواند یک ویدئو بسازد و در وب قرار دهد. اما هر کسی نمی تواند یک ویدئوی موفق و مورد توجه پلت فرم های شاخص و پرتردد، قرار گیرد.

در بخش اول این مقاله بررسی کردیم که چرا از ویدیو در بازاریابی استفاده کنیم ؟

 

انتخاب نوع ویدیو برای تولید

انواع مختلفی از محتوای ویدیویی برای تولید وجود دارد. چه نوع ویدویی برای تجارت شما مناسب است؟ پاسخ این سوال بستگی به نحوه فیلم برداری و همچنین هدف شما از تولید ویدیو دارد.
در ابتدا برای تمرین یک نوع را به دلخواه انتخاب کنید، برای مثال میتوانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • محتوای خلاقانه
  • محتوای پاسخگونه ویدیوهایی که به دنبال پاسخ به سواالت”چگونه ….؟” هستند.
  • مصاحبه
  • بحث و گفت و گو

سپس فرمت ویدیو خود را انتخاب کنید. فرمت ویدیو شما بیانگر سبک آن است. آیا با کیفیت HD فیلم برداری خواهید کرد؟ آیا با نسبت ابعاد ۹:۱۶صفحات نمایشگر بزرگ فیلم برداری خواهید کرد؟ بسیاری از کمپانی ها این مورد را انتخاب می کنند آیا از سه پایه و حالت ایستا استفاده خواهید کرد؟ یا شاید هم در حالت پویا و متحرک؟ برای انتخاب بهتر در مورد سواالت باال و مشخصات فنی فیلم برداری، به نمونه های موفق در زمینه کاری خود مراجعه کنید و از آنها الگو برداری کنید.

بیشتر بخوانید:  فریم ورک 7 مرحله ای موفقیت در بازاریابی دیجیتال

انتخاب اهداف تولید ویدیو

انتخاب هدف تولید ویدیو از موارد حیاتی کیفیت خروجی شما است. برای درک هدف تولید ویدیو خود یک سوال ساده بپرسید: من چه چیزی از تولید این ویدیو انتظار دارم کسب خواهم کرد ؟
برای مثال:

  • افزایش ترافیک مستقیم به وب سایت؛
  • افزایش تعداد مشترکین شبکه های اجتماعی خود؛
  • افزایش مشترکین فیدخوان سایت RSS؛
  • دریافت لینک های خارجی به سایت؛
  • افزایش و گسترش شخصیت تجاری و برند سازی؛
  • استخدام افراد جدید، دعوت به همکاری و مشارک یا ایجاد یک فرهنگ سازمانی
  • افزایش فراخوانی نام تجاری جست و جوی نام برند شما

فیلم نامه مصور یا Storyboard ویدیو

فیلم نامه مصور تکنیکی است که در آن توالی پیش از فیلم برداری را مشخص می کنند. در واقع تهیه کننده یک طرح از صحنه ها و محل های فیلم برداری به صورت نقاشی روی کاغذ رسم میکند. برای استفاده تجاری شما می توانید فیم نامه خود را به صورت متنی تهیه کنید و محتوای ویدیو خود را در آن شرح دهید.
الف) انتخاب عنوان: دقیقاً انتخاب کنید که متحوای ویدیو شما در مورد چه چیزی خواهد بود؟ ویدیو شما میتواند یک مصاحبه ساده، توالی داستانی و یا یک طرح پیچیده باشد. فراموش نکنید که برای انتخاب عنوان حتماً به هم گروهی های خود مشورت کنید. در همین جهت میتوانید از سواالت زیر استفاده کنید:
اخبار و جریان های محبوب فعلی در دنیا و مرتبط با کسب و کار شما چیست؟
* آیا فردی در تیم ما توانایی و خالقیت تولید ویدیو در زمینه خاصی را دارد؟
* آیا میتوانیم از برنامه های محبوب دیگر تقلید داشته باشیم؟
* چه چیزی در چشم مخاطب های هدف ما در این ویدیو جذاب خواهد بود؟
* مخاطبان هدف ما چه چیزی از این ویدیو خواهند آموخت؟
ب) خط داستانی خود را بنویسید: بعد از اینکه عنوان خود را انتخاب کردید باید به بیان جزئیات ویدیو بپردازید.
حالت های چهره(Mimik )و حرکت های صحنه( میزانس scene en Mise ) و دیالوگ ها را تنظیم کنید. اگر ویدیو شما در مورد یک گفت و گو است، موارد مهم که میخواهید از آن بحث شود را یادداشت کنید این مسئله موجب می شود تا گفت و گوی شما نظم خود را حفظ کند و زمان ویدیو را بهینه کند.
ج) فراخوانی خود را انتخاب کنید: بسیاری از بازاریاب ها ف actions to call را به انتهای ویدیو معوق می کنند. زمان نوشتن خط داستانی حتماً جایی برای این مورد در نظر بگیرید. این زمان را به توجه به این سوال که بعد از مشاهده ویدیو چه چیزی از بیننده میخواهید انتخاب کنید. در ضمن به یاد داشته باشید که فراخوان های خود را کامالً مرتبط با هدف تولید ویدیو انتخاب کنید. می توانید از مثال های زیراستفاده کنید:
* از بیننده بخواهید تا برند شما را جست و جو کند
* از بیننده بخواهید تا عضو شبکه های اجتماعی شما شود
* تولید محتوای ویدیویی در بازاریابی دیجیتال ۸
* از بیننده بخواهید تا ویدیو های بعدی را دنبال کند
* از بیننده بخواهید تا مطالب مرتبط را در وبلاگ یا سایت شما دنبال کند

بیشتر بخوانید:  ترندهای کلیدی اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2017

توجه داشته باید تا افراط نکنید. ویدیو شما نباید مانند یک پیام بازرگانی باشد زیرا در این صورت افراد تمایلی برای اشتراک گذاری و مشاهده آن تا انتها را نخواهند داشت. با تولید محتوای ویدئویی در راستای اهداف و استراتژی دیجیتال مارکتینگ مجموعه خود قدم بردارید در این مسیر نیز می توانید از مشاوره آژانس تبلیغاتی کروشه با تکمیل فرم مشاوره استفاده نمائید

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.