نسخه آزمایشی!

آژانس دیجیتال مارکتینگ چگونه کار می کند؟

فهرست مطالب

ظهور و تکامل فناوری، شیوه زندگی ما را تغییر نداده بلکه تغییراتی را در عملکرد صنایع موجود در سرتاسر جهان ایجاد کرده است. دنیای بازاریابی و تبلیغات نیز از این تغییرات پویا در چند سال اخیر مستثنی نبوده است. از اشکال سنتی بازاریابی تا اشکال جدید آن، دستخوش تغییراتی شده است.

خوب حالا سوال اینجاست که بازاریابی دیجیتال چیست و چگونه سناریوهای بازاریابی را تغییر داده است؟ اجازه دهید این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

بازاریابی دیجیتال چیست ؟

بازاریابی دیجیتال را می توان به عنوان فرآیند ترویج و بازاریابی آنلاین محصولات و خدمات یک شرکت به کمک ابزارها و خدمات متعدد تعریف کرد. این نوع بازاریابی داده محور است و ماهیت بسیار پویایی دارد. بازاریابی دیجیتال  ناحیه کافی را در اختیار بازاریابان قرار می دهد تا محصولات خود را دوباره بازاریابی کنند و مزایای بیشتری از منابع موجود کسب نمایند.

بازاریابی دیجیتال در مقایسه با بازاریابی سنتی حوزه بهتری را برای بازگشت سرمایه گذاری و سنجش دقیق پاسخ های مشتریان فراهم می کند.

این نوع بازاریابی مقرون به صرفه است و همین امر موجب شده افراد بیشتری در این حوزه سرمایه گذاری کنند.  اگرچه بازاریابی سنتی هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد اما ظهور بازاریابی دیجیتال باعث شده است افراد زیادی به سمت آن جلب شوند. همین امر باعث تغییر تدریجی شما به بازاریابی دیجیتال شده  است. در این میان برای بهبود شرایط و کمک به افرادی که تجربه زیادی در حوزه دیجیتال ندارند، آژانس های دیجیتال توسعه پیدا کرده اند.

در این حالت سوال مهمی به ذهن خطور می کند و آن هم این است: آژانس بازاریابی دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟

آژانس های بازاریابی دیجیتال  هر کاری که در برگیرنده فرآیند فروش و ترویج محصولات و خدمات مشتریان است را به صورت آنلاین انجام می دهند. ساختار و دپارتمان این آژانس ها ممکن است از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت باشد اما عملکرد همه آن ها یکسان است. اجازه دهید این موضوع را به صورت سیستماتیک مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:  چگونه با کمپین شب یلدا درامد خود را افزایش دهیم؟

 تولید و توسعه محتوا جذاب

این گزینه یکی از عملکردهای مهم آژانس بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. محتوای خوب است که می تواند مشتریان زیادی را به سمت کسب وکارها هدایت کند. کار آژانس بازاریابی دیجیتال تولید و توسعه محتوای جذاب برای مشتریان است. محتوا می تواند هر شکل و فرمتی داشته باشد(  پست وبلاگی، فایل های ویدئویی، ایمیل ها ، پست های رسانه اجتماعی و غیره). کار این افراد نوشتن محتوای چشم نواز و منحصر به فرد است تا اطمینان حاصل شود سرنخ های تولید شده به مشتری تبدیل می شوند. به همین خاطر است که تولید محتوای جذاب می تواند شرکت ها را به مخاطبان هدفشان پیوند دهد.

بازاریابی رسانه های اجتماعی:

این روزها تقریبا هر سازمانی در شبکه ها و رسانه های اجتماعی حضور دارد.  رسانه های اجتماعی نیز به محیط بسیار رقابتی برای شرکت ها تبدیل شده اند و رقابت بسیار تنگاتنگی در این رسانه ها وجود دارد.

هر شرکتی دوست دارد خود را در میان رقبا متمایز کند و اینکار تنها به کمک استراتژی درست رسانه های اجتماعی و محتوای منحصر به فرد امکان پذیر است.

 اینجا دقیقا همان جایی است که نقش آژانس های دیجیتال مارکتینگ مشخص می شود. این آژانس ها می توانند خدمات متعددی در رسانه های اجتماعی فراهم کنند. آن ها نه تنها اکانت موجود را مدیریت می کنند بلکه اطمینان حاصل می نمایند که به افراد درستی دسترسی دارند. به کمک محتوای خلاقانه و زمانبندی ارسال آن، می توان ارتباط آنلاین قوی از طریق رسانه های اجتماعی ایجاد کرد. در ایران تلگرام با ۴۰ میلیون کاربر با بازدید روزانه حدود ۲ میلیارد و اشغال کردن بیش از ۶۰ درصد پهنای باند کشور در صدر و اینستاگرام در رتبه دوم می باشد.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو(سئو):

 سئو نیز یکی از جنبه های کلیدی بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. این عملکرد باعث می شود سایت مشتریان و صفحات فرود آن ها در مکان درستی از موتورهای جستجو دیده شود. همین امر باعث جذب ترافیک و سرنخ می شود و در نهایت فروش را بیشتر می کند. در این شرایط نیز محتوا نقش بسیار مهمی  ایفا می کند و می تواند حضور و دیده شدن سایت را به حداکثر برساند.

بیشتر بخوانید:  استراتژی بازاریابی دیجیتال برای سال 2018 چیست؟

هر چقدر محتوای تولید شده منحصر به فرد، تعاملی و توصیفی باشد، شانس دیده شدن آن در نتایج موتورهای جستجو نیز بالاتر می رود.

مسئولیت اینکار بر عهده آژانس بازاریابی دیجیتال است. این آژانس ها باید اطمینان حاصل کنند که تمامی فاکتورهای موجود برای به حداکثر رساندن دیده شدن سایت مشتری مدنظر قرار گرفته است.

بازاریابی موتورهای جستجو(SEM):

به طور کلی، بازاریابی موتورهای جستجو به عنوان عملکردی تعریف می شود که دقیقا مخالف سئوست. این موضوع بدین معنی است که ترویج و تبلیغ سایت مشتری یا پست های آن از طریق تبلیغ پولی انجام می شود. تبلیغات و آگهی ها را می توان به شکل نمایشی یا متنی طراحی کرد. بازاریابی موتورهای جستجو اطمینان حاصل می کند که تبلیغات مشتری در مکان مرتبطی از موتورهای جستجو به نمایش در می اید. همین امر باعث جذب ترافیک به سمت سایت می شود. گوگل ادوردز یکی از ابزارهای اصلی برای کمک به بازاریابی موتورهای جستجوست. آژانس دیجیتال مارکتینگ باید اطمینان حاصل کند که تبلیغات بر اساس بودجه تعیین شده تولید شده و به نمایش در می آید.

آنالیتیکس:

خوب حالا که تبلیغات در جایگاه مناسب خود قرار گرفته، ترویج ها انجام شده و محتوا ایجاد شده است،حجم خاصی از ترافیک تولید خواهد شد. در این شرایط ابزارهای آنالیتیکی باید مورد بررسی قرار گیرند. اینکار بر عهده مشاور دیجیتال مارکتینگ است تا اطمینان حاصل کند آمار و ارقام، ترافیک و سایر معیارهای موجود ثبت می شود و برای برنامه ریزی های بعدی مورد  تجزیه وتحلیل قرار می گیرند.

با پویاتر شدن بازاریابی نسبت به اشکال بازاریابی سنتی، همیشه حوزه ای برای بازاریابی مجدد وجود داشته است. به کمک ابزارهای آنالیتیکی می توان همیشه محصولات و خدمات را بازاریابی مجدد نمود و اطمینان حاصل کرد پیام به دست مشتریان هدف می رسد.

بیشتر بخوانید:  10 ترفند و قابلیت کاربردی استوری اینستاگرام

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی:

 ایمیل یکی از محبوب ترین اشکال ارتباطی محسوب می شود. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Radiciti، تا اوایل سال ۲۰۲۰، حدود ۳ میلیارد کاربر ایمیلی در سرتاسر جهان وجود خواهد داشت. این ها تنها نشان دهنده آمار و ارقام نیستند بلکه پتانسیل بالای موجود برای کسب مشتری را از سرتاسر جهان مشخص می کنند.

این روزها سازمان های زیادی بر روی تکنیک های بازاریابی ایمیلی سرمایه گذاری می کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری کسب نمایند. به همین خاطر وظیفه آژانس بازاریابی دیجیتال این است که اطمینان حاصل کند کمپین های مناسبی در این زمینه ایجاد شده و  مشتریان به طور سیستماتیک از طریق ایمیل هدف قرار داده می شوند.

Mail Chimp یکی از محبوب ترین ابزارهای مورد استفاده در بازاریابی ایمیلی است.

 توسعه کانالهای دیجیتال :

برای ایجاد حضور دیجیتال و به دست آوردن مشتریان آنلاین،  هر سازمانی باید  رسانه و واسطه مناسب در دست داشته باشد. اپلیکیشن ها، وبلاگ ها، سایت ها و موارد دیگر برخی از مشهورترین رسانه های موجود برای مقاصد بازاریابی آنلاین هستند.

آژانس های بازاریابی دیجیتال، تیم توسعه یافته ای برای این مقاصد دارند.  وظیفه این آژانس ها، اطمینان حاصل کردن از این است که انتظارات مشتریان  با رسانه های مناسبی برآورده می شود.  این افراد توسعه، مدیریت، حفظ و نگهداری انواع مختلفی از رسانه ها را بر عهده می گیرند. علاوه بر عملکردهایی که در بالا به آن اشاره کردیم، آژانس های دیجیتال مارکتینگ عملکردهای دیگری نیز دارند که بر اساس نیاز مشتری انجام می شود. از ترویج محصولات و خدمان مشتریان در کانال های مختلف تا ایجاد بک لینک های مناسب برای سایت مشتریان، از جمله کارهایی است که این شرکت ها انجام می دهند.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.