نسخه آزمایشی!

بوم دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing Canvas

فهرست مطالب

بوم بازاریابی دیجیتال(Digital Marketing Canvas ) به بازاریابان دیجیتال اجازه می دهد ایده های خود را در جلسات طوفان فکری مطرح کنند و برای طراحی برنامه ها و کمپین های دیجیتال مارکتینگ با هم مشارکت و همکاری داشته باشند.تا استراتژی هایی را برای سرعت بخشیدن به کسب وکار خود ایجاد کنند.

 بازاریابان دیجیتال می توانند از این ابزارها برای نمایش برنامه های بازاریابی دیجیتال برای تیم ها، مشتریان و سهام داران خود استفاده کنند. علاوه بر این، بوم بازاریابی دیجیتال به بازاریابان کمک می کند ایده های خود را در بازار تست و اجرا کنند و  به این شیوه خطر شکست را کاهش دهند.  بوم بازاریابی دیجیتال به بازاریابان  توانایی آنالیز و اندازه گیری نرخ موفقیت کمپینشان را می دهد و به آن ها کمک میکند استراتژی های بازاریابی را بهینه سازی کنند.

 بوم دیجیتال مارکتینگ

دانلود بوم دیجیتال مارکتینگ نسخه ۱

 

بوم دیجیتال مارکتینگ

دانلود بوم دیجیتال مارکتینگ نسخه ۲

بوم دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا اطلاعات کافی و منطقی با مشتریان خود در حوزه کسب کارشان پیدا کنید. و با یک زبان مشترک با یکدیگر بر روی یک پلن خاص برنامه ریزی کنید.

خصوصیات بوم دیجیتال مارکتینگ

سادگی:  استراتژی کمپین بازاریابی دیجیتال را در یک صفحه نشان می دهد.

چابکی و سرعت:  طراحی ، تست و تکرار سریعی دارد

سازگاری: با سایر ابزارهای استراتژی مرتبط با کسب وکار به خوبی سازگار است.

بوم بازاریابی دیجیتال، به خوبی با بوم مدل کسب وکار سازگار است و می تواند ارزش BMC را افزایش دهد و با بازار همخوانی  داشته باشد.

 اهداف و چشم انداز در دیجیتال مارکتینگ ( چرایی ؟ ) :

هدف نهایی چه بلند مدت و چه هدف کوتاه مدتی که می خواهید به کمک تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی به آن دست پیدا کنید چیست؟ به خاطر داشته باشید که اهداف شما باید  Smart ( خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مقید به زمان) باشد.

بیشتر بخوانید:  5 ترند که آژانس های بازاریابی دیجیتال باید خود را برای سال 2018 آماده کنند

ماموریت کسب و کار:

 هدف و دلیل شرکت برای بودن در حوزه کسب وکار آنلاین چیست ؟ چرا که ممکن است در برخی از موارد با توجه به مشتریان و نوع کسب کار به طور مثال B2B نیاز به حضور در فضای آنلاین الزامی نباشد و به جای تمرکز و صرف هزینه به برنامه های بازاریابی دیگر قوت بخشید.

برند:

بیان کامل شرکت که در اختیار افراد قرار می گیرد و می تواند تجربه  احساسی ومنطقی را در  میان عموم ایجاد کند.

ارزش های اکتسابی :

 فکر می کنید مشتریان شما به کمک محصولات یا خدماتتان چه ارزشی به دست می آورند؟ به خاطر داشته باشید که  این ارزش ممکن است از ارزشی که مشتریان دوست دارند به دست آورند متفاوت باشد. این ارزش از مدل کسب وکار و پژوهش بازاریابی ناشی می شود.

 کانال های بازاریابی ( کجاها ) :

 بهترین مکان در دنیای دیجیتال برای دسترسی به مخاطبان کجاست؟ به یاد داشته باشید که کانال چیزی فراتر از اینترنت و شبکه های اجتماعی است. به طور مثال اپلیکیشن های موبایل و….

 مخاطبان هدف ( چه کسانی ):

دوست دارید پیام های بازارایابی خود را به دست چه کسانی برسانید؟ چه کسانی باید بدانند که شما کسب وکار خود را ترویج می کنید؟ این افراد الزاما مشتریانتان نیستند.

سفر مشتریان ( چه زمانی ) :

 در چه نقطه ای  از سفر مشتریان می توانید به آن ها دست پیدا کنید؟ به خاطر داشته باشید که سفر مشتریان خطی نیست و مشتریان ممکن است بین فازهای مختلف عقب و جلو بروند.

KPI شاخص های عملکرد کلیدی در دیجیتال مارکتینگ:

مهم ترین فعالیت هایی که به منظور  تعیین رسیدن یا نرسیدن به اهداف  انجام می دهید یا همان شاخص های عملکرد کلیدی چیست؟

بیشتر بخوانید:  پادشاه و ملکه دیجیتال مارکتینگ را بشناسید

معیارهای اندازه گیری دیجیتال مارکتینگ:

چه واحدهای اندازه گیری برای ترسیم KPI های خود به شکل عددی و ملموس کردن آن ها مورد استفاده قرار می دهید؟

تاکتیک ها ( چگونه ؟) :

 تمامی فعالیت هایی که شما برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود برنامه ریزی می کنید در این بخش قرار می گیرد.

بوم دیجیتال مارکتینگ در دو نسخه متفاوت تهیه شده است که ما در این مقاله هر دو را برای شما ترجمه و فارسی کرده ایم و در صورت نیاز و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایتهای digitalmarketingcanvas.biz و digitalmarketingcanvas.co مراجعه کنید.

برای تکمیل بوم بازاریابی دیجیتال فرم مشاوره شرکت دیجیتال مارکتینگ را تکمیل نمائید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.