نسخه آزمایشی!

⁣فرصت های شغلی و مشکلات دیجیتال مارکتینگ در ایران

فهرست مطالب

فارغ التحصیلان به دنبال فرصت های شغلی در دیجیتال مارکتینگ هستند. تقاضای مدیران برای آموزش در زمینه بازاریابی دیجیتال به سرعت در جهان در حال رشد می باشد . شرکت ها با توجه به مزایایی که دارد از بازاریابی دیجیتال برای رشد کسب وکارشان استفاده می کنند.

امروزه تب استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ توسط کسب و کارهای کوچک و بزرگ در ایران داغ داغ است. حقوق و دستمزد به طور متوسط برای یک مدیر دیجیتال مارکتینگ از یک و نیم میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان است. امروزه هر شرکت کوچیک یا بزرگ در حال استفاده از بازاریاب دیجیتال برای کسب وکارشان هستند. فردی که در بازاریابی دیجیتال حرفه ای است دستمزد بالایی نیز به او پرداخت می شوند.

مشکلات دیجیتال مارکتینگ در ایران

بزرگترین مشکل در هزاران نفر از افراد آموزش دیده در حرفه بازاریابی دیجیتال این است که درک درستی از اجرای تکنیک های عملی بازاریابی دیجیتال ندارند. بیشتر فارغ التحصیلان این علم را به صورت تئوری آموزش دیدند و دانش عملی شان بسیار ضعیف است. و مشکل بزرگتری که وجود دارد آموزش ها بر اساس رفتارهای کاربران و ترندهایی است که در جهان در حال استفاده است در حالیکه رفتار کاربران ایرانی در اکثر موضوعات کسب و کار با جهان تفاوت های زیادی دارد.

 

مشکلی بزرگتر از نکات فوق این است که در آگهی های استخدام شاهد این موضوع هستیم که چندین تخصص و تسلط را از تدوین استراتژی تا مدیریت شبکه های اجتماعی تا تسلط به فتوشاپ را که برای هر کدام از تخصص ها بعضا نیاز به جذب یک کارشناس متخصص یا مدیر می باشد را ذکر می کنند.

بیشتر بخوانید:  چک لیست داستان سرایی: چگونه متوجه شویم که داستان خوبی برای مخاطبان خود داریم؟

امروزه کسب وکارها نیاز دارند افرادی را استخدام کنند که مفاهیم بازاریابی دیجیتال را درک می کند و قادر می باشد که آن مفاهیم را به صورت عملی نیز انجام دهد.

فرصت های شغلی بازاریابی دیجیتال چیست؟

مشاغلی که پرداخت های بالا به افراد صورت می گیرد در زمینه های زیر می باشد:

مدیر بازاریابی دیجیتال

متخصصان SEO

مدیر بازاریابی شبکه های اجتماعی

مدیر بازاریابی محتوایی

مدیر تبلیغات دیجیتال

متخصص گوگل ادورز

مدیر ایمیل مارکتینگ

نقش های شغل در بازاریابی دیجیتال

نقش های گسترده ای که هر یک از شغل های بالا ایفا می کند در زیر آورده شده است:

وظایف مدیر بازاریابی دیجیتال

اجرای بازاریابی دیجیتال یا نقش مدیر یک نقش کلی مثل مدیر بازاریابی می باشد. او مسئول اداره کلی بازاریابی دیجیتال است و از نزدیک با تیم بازاریابی برای پیاده سازی بازاریابی دیجیتال کار کرده است.

وظایف متخصص SEO

این نقش متخصص که در آن فرد تنها بر روی پیاده سازی بهینه سازی موتور جستجو متمرکز است. یکی از بیشترین پرداخت های بازاریابی دیجیتال به متخصص سئو می باشد چون ماهیت سئو در حال تغییر می باشد و فرد متخصص باید همیشه به روز باشد. تقریباً تمام شرکت ها سرمایه گذاری زیادی در این بخش می کنند.

وظایف کارشناس بازاریابی شبکه های اجتماعی

کارشناس بازاریابی شبکه های اجتماعی مسئول و مدیر شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، لینکدین، توییتر، یوتیوب ، ایستاگرام و تلگرام می باشد. امروزه شبکه های اجتماعی سریع ترین و پراستفاده ترین شبکه هایی است که مشتریان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

وظایف مدیربازاریابی محتوایی

این رشته تقریباً جدید است و به عنوان یک فرصت شغلی در بازاریابی دیجیتال در چند سال گذشته بوده است. شرکت ها میلیون ها دلار صرف می کنند تا نویسندگان محتوای خوب و مناسبی برای مصرف کنندگان بنویسند. محتوا می تواند مقالات، فیلم باشد. به عنوان یک مدیر بازاریابی محتوایی بر محتواهای تولید شده نظارت می کند.

بیشتر بخوانید:  7 اشتباه مهلک در کمپین دیجیتال مارکتینگ

وظایف کارشناس تبلیغات دیجیتال

امروزه تبلیغات دیجیتال رشد نسبتاً سریع تری نسبت به روش سنتی یعنی نمایش در تلویزیون، رادیو، تبلیغات در روزنامه می باشد. شغل بازاریابی دیجیتال به عنوان یک مدیر تبلیغاتی می تواند چالش برانگیز و بسیار پرارزش باشد.

وظایف کارشناس گوگل ادورز

نقش یک متخصص ادورز صرفاً مدیریت گوگل ادورز برای شرکت ها است. این متخصص با جستجو در کلمات کلیدی  در گوگل ادورز پرکاربردترین کلمه کلیدی را انتخاب می کند. و کمپین تبلیغات کلیکی گوگل بهینه و هدفمندی را برای مجموعه برنامه ریزی می کند.

وظایف کارشناس ایمیل مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال هرگز نمی تواند بدون بازاریابی ایمیل کامل باشد. بازاریابی ایمیلی اگر به درستی انجام شود می تواند یک فرم بسیار موثر از بازاریابی باشد. امروز، شرکت میلیون ها دلار صرف می کنند تا میلیاردها ایمیل ارسال شود.

با تغییر فناوری هرگز روش های بازاریابی دیجیتال از رده خارج نشده اند . شما می توانید روشی را انتخاب کنید که در آن تخصص دارید . البته اگر می خواهید مهارت هایتان را بیشتر کنید بهتر است دوره های آموزشی که برگزار می شود شرکت کنید. و یا در وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ کروشه و کانال تلگرام کانون تبلیغاتیکروشهبا مطالعه مقالات بروز و جدید دانش خود را افزایش دهید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.