نسخه آزمایشی!

شباهت دیجیتال مارکتینگ و بازی فوتبال

فهرست مطالب

تعطیلات  هفته گذشته داشتم بازی فوتبال را تماشا می کردم. با خودم گفتم اگر من مربی تیم فوتبال بودم  چه کاری را متفاوت انجام می دادم؟ هر فردی در زندگی خود اینکار را انجام داده است. امروز یک موضوع عالی برای بحث داریم.  زمانی که یک تیم در حال اجرای تمرینات خود برای مسابقات ورزشی است، مربی نقش مهمی در این بین بازی می کند. معمولا توجه همه افراد بر روی مربی است و تحسین ها و سرزنش ها نصیب او می شود.

حالا برای یک ثانیه تصور کنید که دیجیتال مارکتینگ همانند بازی فوتبال است.

شما مربی تیم هستید و باید استراتژی مناسبی برای بازی بعدی خود توسعه دهید. هدف از انجام اینکار کاملا واضح و روشن است و آن هم برنده شدن در بازی است. باید ۱۱ بازیکن را در میدان مسابقه به گونه ای کنار هم قرار دهید که بهترین عملکرد را داشته باشند.

 پلن دیجیتال مارکتینگ شما چیست؟

 به مدل AARRR که توسط دیو مک کلور از بوم دیجیتال مارکتینگDMC ایجاد شده برگردید. شما ۵ بلوک سازنده دارید که به طور مستقیم به بازاریابی دیجیتال مرتبط هستند. این بلوک های سازنده شامل کسب مشتری، فعالسازی، ارجاعات، درآمد و حفظ و نگهداری مشتری است. اینبار به خاطر داشته باشید که  باید فرض کنید در بازی فوتبال هستید.

 

دیجیتال مارکتینگ و بازی فوتبال

 

درآمد= مهاجمان     کسب مشتری= هافبک خارجی

به عنوان مثال بلوک درآمد را در نظر بگیرید. در کسب وکارها، بلوک درآمد جایی است که نحوه  کسب مشتری و درآمدزایی از طریق آن ها را تعریف میکنید. در مقابل، در بازی فوتبال اینجا دقیقا همان جایی است که باید گل بزنید. برای دستیابی به گل، باید از بازیکنان مهاجم خود استفاده کنید. حالا به تاکتیک های کسب مشتری نیاز دارید تا بتوانید مسیرهای قاطعی برای مهاجمان خود ایجاد نمایید. هافبک های خارجی می توانند اینکار را برای شما انجام دهند. درست است؟  آن ها فضای خوبی برای دویدن دارند و می توانند شما را به هدفتان برسانند.

حفظ و نگهداری مشتری= دروازه بان و دفاع وسط

شما نباید اجازه دهید رقیبتان به شما گل بزند. به بلوک حفظ و نگهداری مشتریان برگردید. یک دروازه بان و دفاع وسط خوب انتخاب کنید. نباید مشتریان خود را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید:  چرا باید وبلاگ نویسی داشته باشیم؟

فعالسازی و ارجاعات چه معنایی دارند؟

این سوال شبیه این است که بپرسید که هافبک های وسط و بازیکنان دفاع برای چه کاری مورد استفاده قرار می گیرند.  هافبک های وسط افرادی هستند که  توپ را به هافبک های خارجی، مهاجمان و مدافعان می دهند. این نحوه اجرای بازی فوتبال و کنترل آن است. زمانی که صحبت از ارجاعات به میان می آید،  نقش مدافعان پر رنگ تر می شود. آن ها ترافیک را به هافبک های خارجی ارجاع می دهند و می توانند مسیر مهاجمان را برای زدن گل به حریف هموارتر سازند. مشتریان قبلی شما نیز همانند این افراد عمل می کنند. محصولات و خدمات شما را به دوستان و اعضای خانواده خود معرفی می کنند و آن ها را به شرکت ارجاع می دهند.

بازاریابی سخت تر، تخصصی تر و در نتیجه گران تر می شود:

هر شرکتی ممکن است بدون هیچ عملکردی، بودجه خود را به هدر بدهد. این موضوع الزاما به خاطر مقصر بودن شرکت نیست. به خاطر داشته باشید که حتی بهترین بازیکن جهان نیز نمی تواند موفقیت تیم را تضمین کند. خوب حالا سوال اینجاست که چه چیزی می تواند شرکت را به موفقیت دلخواهش برساند؟  برای اینکه بتوانید به حریفان و رقیبان خود غلبه کنید به همه افراد تیم خود نیاز دارید ( اعضای تیم، ابزارها و شرکا) و باید یک استراتژی مناسب در دست داشته باشید.

حالا توپ در زمین شماست.  بوم بازاریابی دیجیتال را دریافت کرده و بازی را شروع کنید. یا برای مشاوره میتوانید با تکمیل فرم مشاوره دیجیتال مارکتینگ در وب سایت آژانس تبلیغاتی کروشه اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:  12 اشتباه رایج سئو که باید از آن ها اجتناب کنید

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.