نسخه آزمایشی!

دیجیتال مارکتینگ در شرایط کمبود بودجه

فهرست مطالب

۱۰ روش ساده دیجیتال مارکتینگ تا در زمان کمبود بودجه برای کسب و کار خود بازاریابی آنلاین کنید. همچنین می توانید از فرم مشاوره شرکت دیجیتال مارکتینگ کروشه برای بهینه سازی کمپین بازاریابی آنلاین کسب و کار خود استفاده کنید

چه کسی گفته نیاز به صرف هزینه میلیونی برای مارکتینگ دارید؟ یکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که می توانید با بودجه کم نیز آن را به انجام برسانید.
دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار شما در شرایط کمبود بودجه می تواند کمک فراوانی بکند. زمانیکه پروژه های دیجیتال مارکتینگ خود را شروع کردم، بودجه بسیار محدود ۷۰۰ دلاری داشتم که بخش ناچیزی از آن را می توانستم برای مارکتینگ هزینه کنم. تنها چیزی در این زمینه داشتم توانایی بالا در دیجیتال مارکتینگ و علاقه وافر برای بلند کردن کسب و کار خود از خاک بود.
برای ۱۱ سال، در بخش مارکتینگ شرکت LEGO فعالیت می کردم. در آنجا به عنوان یک تازه کار دیدم که چگونه یک تجارت بزرگ کمپین های مارکتینگ خود را به انجام می رساند، از چندین آژانس استفاده می کند، توسط دپارتمانی های بزرگ، فعالیت ها را کنترل می کنند. با توجه به تجربیاتی که با سال ها کار در زمینه مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ بدست آورده ام، این ۱۰ نکته اساسی را به شما ارائه می کنم.

دیجیتال مارکتینگ از طریق سایت های بررسی Review رایگان

سعی کنید وبسایت خود را در سایت های بررسی آنلاین قرار دهید. این مسئله تنها به دلیل بحث افزایش ترافیک و بازدید سایت شما نیست، دلیل مهمتر آن بدست آوردن اعتبار (بک لینک ) در دنیای مجازی و آنلاین است. سایت هایی که در ادامه معرفی می کنیم، برخی از تاثیرگذارترین سایت های آنلاین هستند، و همچنین از نظر هزینه نیز بسیار به صرفه هستند زیرا رایگان هستند. کلید اصلی این روش های دیجیتال مارکتینگ در بحث SEO و محتوای شما نهفته است. کلمات کلیدی شما بسیار ارزشمند هستند، شما نیاز به داشتین ساختاری مخصوص به خودتان دارید و نباید با کپی از کارهای دیگران سعی کنید به اصطلاح “هم رنگ جماعت” بشوید.

بیشتر بخوانید:  تایید اعتبار یا اتوریتی در بازاریابی دیجیتال

صفحه شخصی خود را در گوگل راه اندازی کنید

این کار کسب و کار شما را در سرچ گوگل، نقشه گوگل و Google+ به نمایش می گذارد و به مشتری های شما این امکان را می دهد تا کسب و کار شما را به راحتی بررسی کنند. بررسی کسب و کارهای کوچک که در نتایج سرچ گوگل رتبه بالایی به دست آورده اند به شما یک شخصیت حقیقی می دهد و این درحالی است که این کار کاملا رایگان انجام می شود. بررسی ها و نظراتی که در Google+ دریافت می کنید در رتبه شما تاثیرگذار است زیرا نظر افرادی که با شما در ارتباط هستند را نشان می دهد، و همچنین ممکن است در سرچ گوگل این بررسی ها و نظرات نمایش داده شوند.

در سایت Yelp کسب و کار خود را ثبت کنید

بزرگترین سایت بررسی آنلاین، درست کردن یک فهرست از فعالیت های خود در سایت Yelp بدون شک ارزش زحمات آن را دارد. این کار رایگان است و توسط این پلتفورم شما می توانید فعالیت خود را در مقابل بازدید ماهیانه بیش از ۱۴۰ میلیون بازدیدکننده قرار دهید.
ثبت سایت در Yahoo Local: وبسایت Yahoo برای کسب و کارهای کوچک فرصتی را ایجاد می کند تا کسب و کار خود را در دایرکتوری این وبسایت به صورت رایگان ثبت کنند. این فهرست شامل اطلاعات کاملی مثل محصولات، بررسی ها، نقشه و رویدادهای مختلف می تواند باشد.
یک تاثیر جانبی زمانیکه شما کسب و کار خود را وارد اینگونه دایرکتوری ها می کنید این است که از طرف رقبای خود تماس دریافت می کنید. این رقبا در واقع به دنبال کسب اطلاعات از شیوه های شما هستند و خود را به عنوان مشتری معرفی می کنند اما شما قادر نخواهید بود آن ها را شناسایی کنید. پس در برخورد با تمام مشتری های خود رفتار یکسان نشان دهید.
به صورت پیش فرض، این تماس ها آزار دهنده است. زمانیکه متوجه شوید آن ها شیوه های خود را برای ارائه خدمات دارند تلاش کنید تا شیوه های آن ها را شناسایی کنید. شروع به جمع آوری اطلاعات آن ها بکنید. من به شخصه وارد یک بازی با این رقبا شدم، به تماس آن ها پاسخ می دادم و نهایتا تا سه دقیقه، سرویس خود را به آن ها معرفی می کردم. این خود یک تمرین بود که چگونه سرویس خود را به مشتری ارائه کنم و آن ها را قانع کنم. از همین فرصت ها، موفق شدم ۵ پروژه مناسب به دست بیاورم که خود برای چنین تماس هایی بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید:  چگونه در 5 مرحله یک طرح بازاریابی تاثیرگذار را توسعه دهیم؟

دیجیتال مارکتینگ در رسانه اجتماعی

در ابتدا به این نکته دقت کنید، تاثیر رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۱۷ بسیار شبیه تاثیر اینترنت در دهه ۹۰ میلادی است، اگر شما دارای یک رسانه اجتماعی نیستید، شما به شدت دچار مشکل خواهید شد حتی اگر در حال حاضر این اتفاق رخ ندهد در سال های پیش رو بدون شک این مشکل بروز خواهد کرد. از این دیدگاه به این مسئله نگاه کنید که تمام رقبای شما دارای چنین امکاناتی هستند.

عضو گروه های Facebook و LinkedIn شوید

در Facebook و LinkedIn عضو گروه های مربوط به کسب و کار خود بشوید، پیشنهادها، راه حل ها و سرویس ها پشتیبانی خود را در این گروه ها مطرح کنید. این کار شما را به عنوان یک متخصص در این زمینه معرفی می کند، و در نهایت برای شما اعتبار و فروش به همراه خواهد داشت.
گروه شخصی مربوط به کسب و کار در Facebook ایجاد کنید: یک گروه رایگان Facebook برای مشتریان خود ایجاد کنید و برای ارائه پشتیبانی و خدمات و رفع مشکلات مربوط به مشتری ها از طریق این گروه عمل کنید.

وبلاگ نویسی

با وبلاگ نویسی در مورد اخبار، موفقیت ها و داستان های مربوط به کسب و کار خود این مسائل را به بازدیدکنندگان خود منتقل کنید.

از سایت های معروف صنعتی برای مشارکت در وبلاگ نویسی استفاده کنید

وبلاگ های معتبر را پیدا کنید، برای یافتن آن ها از پست ها و نظرات دنبال کننده ها استفاده کنید.

در وبلاگ های معتبر به صورت کاملا هوشمندانه نظر بدهید

این مسئله کاملا منطقی است که آدرس وبسایت خود را در یک پست مرتبط قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که از اسم کاملا صحیح خودتان یا کسب و کارتان استفاده می کنید، نه اسامی کلیشه ای مربوط به آن زمینه.
زمینه های دیگری که بتوانید به ارتقا جایگاه خود کمک کنید

بیشتر بخوانید:  چگونه از بازاریابی دیجیتال برای شرکت های IT استفاده کنیم؟

در فروم های مربوط عضو شوید و به سوالات افراد با توصیه های مفید پاسخ بدهید

در مورد نوشتن مطالب Spam صحبت نمی کنم، کامنت های کوتاه و تاثیرگذار تا افراد را به وبسایت خود متصل کنید. مشارکت معنادار و درستی در بحث داشته باشید تا توجه دیگر خواننده ها را نیز جلب کنید.

به سوال های افراد در وبسایت هایی مثل Quora ( سامانه پرسش و پاسخ ) پاسخ بدهید

از Quora برای الهام گرفتن برای نوشتن محتوای جدید می توانید استفاده کنید، به چه منظور؟ اگر شما بدانید در چه مورد می خواهید بنویسید، نوشتن ساده تر خواهد شد. بیشتر نویسنده ها چنین مشکلی دارند، آن ها جواب هایی دارند اما در واقع نمی دانند سوال چیست. در چنین سایت هایی می توانید به دنبال سوال مناسب بگردید که پاسخ آن نزد شماست. با جستجو در این سایت به سوالات مربوط به کسب و کار خود پاسخ بدهید و همچنین ایده مناسب برای نوشتن یک مطلب جدید را به دست آورید.
با انجام چنین فعالیت هایی، در زمانی که بودجه به اندازه کافی داشتید، می توانید با صرف هزینه در بازارهای مختلف با اعتبار بیشتر و نامی مطرح تر وارد شوید و در کمپین دیجیتال مارکتینگ گوی سبقت را از رقبای خود بربایید.

 

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.