نسخه آزمایشی!

آخرین ترندهای دیجیتال مارکتینگ در صنعت مد و فشن

فهرست مطالب

در دنیای فعلی کسب وکار، نمی توان کسب وکاری را بدون حمایت و پشتیبانی بازاریابی دیجیتال اجرا کرد. در این میان صنعت مد و فشن از چنین قاعده ای مستثنی نیست. با وجود افزایش تعداد سایت های تجارت الکترونیک، افرادی که از دیجیتال مارکتینگ و استراتژی های شرکت های دیجیتال مارکتینگ آن استفاده می کنند می توانند بیشتر وارد بازار شوند و دسترسی بیشتری به مخاطبان داشته باشند.

این روزها صنعت مد و فشن به خاطر دلایل مختلف، دچار تغییرات متعددی شده است. برخی از آن ها مربوط به تغییر محیط کسب وکارها، افزایش سایت های تجارت الکترونیک و تغییر در جمعیت هاست.  با وجود افزایش الگوهای  مصرف و درآمد، افراد بیشتر از قبل دوست دارند سرمایه خود را در صنعت مد و فشن هزینه کنند. اگرچه در رفتارهای خرید و بازار تغییراتی ایجاد شده است اما متوسط هزینه های صرف شده افزایش یافته است.

بخش بندی صنعت مد و فشن

صنعت مد و فشن، به طور گسترده ای مورد توجه افراد قرار گرفته است. این صنعت را می توان به لوازم تزیینی شخصی، جواهرات و پوشاک و کفش دسته بندی کرد. اینفوگرافیک زیر نشان دهنده درصد سهام در بخش فعلی است.

 آمار و حقایقی در مورد صنعت مد و فشن

  • افرادی که به خرید علاقه زیادی دارند، اطلاعات مورد نیاز خود را قبل از خرید(۸۷ درصد)، در طول خرید(۸۲ درصد) و بعد از خرید(۳۵ درصد) به صورت آنلاین به دست می آورند.
  • ·۷۵ درصد از کاربران موبایلی قبل از هر کاری به وب سایت یا اپلیکیشن فروشگاه سر می زنند تا بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند.
  • ·۵۶ درصد بازاریابان بر این باورند که ایجاد تجربه پایدار در مورد برند، بالاترین اولویت آنهاست.

تجارت الکترونیک در صنعت مد و فشن

  • تا سال ۲۰۲۰، انتظار می رود هند ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد از دنیای آنلاین داشته باشد که از این مقدار، ۳۵ میلیون دلار حاصل از سایت های تجارت الکترونیک مرتبط با مد و فشن خواهد بود.
  • فروش آنلاین پوشاک  در ۵ سال آینده چهار برابر خواهد شد.
  • از هر سه درخواست جستجو شده در گوگل، یک مورد به مد و فشن مرتبط است. این ترند هر سال ۶۵ درصد افزایش پیدا می کند.
  • فروش موارد مرتبط با مد و فشن در اینترنت تا سال ۲۰۲۰، حدود ۳۵ درصد افزایش خواهد داشت.

 تجارت الکترونیکی بر روی دستگاه های موبایلی

تغییر رفتار مشتریان به خرید آنلاین باعث ایجاد حوزه ای به نام تجارت موبایلی شده است.  تجارت الکترونیک بر روی دستگاه های موبایلی ؛  معامله و فروش از طریق دستگاه های دستی بی سیمی  همچون گوشی ها، لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند است. این دستگاه های بی سیم با شبکه های کامپیوتری تعامل دارند و می توانند خریدهای آنلاین را برای افراد میسر سازند.

بیشتر بخوانید:  بهینه سازی پادکست ها و افزایش مخاطبان

نظرسنجی انجام شده توسط Emarketer نشان می دهد که تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۴.۷۸ میلیارد کاربر دستگاه موبایلی در سرتاسر جهان وجود خواهد داشت که این مقدار بیش از ۵۵ درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهد. با وجود چنین افزایشی در کاربران گوشی های هوشمند، ایجاد سایت های تجارت الکترونیکی موبایلی  برای کسب وکارهای مختلف به یک ضرورت تبدیل شده است.

تمرینات بازاریابی دیجیتال برای صنعت مد و فشن

۱. محتوا – کلیک-خرید

 حتما شما هم شنیده اید که محتوا پادشاه است. بازاریابی بدون ایجاد محتوای عالی امکان پذیر نخواهد بود. بازاریابی محتوا باید بخشی از این فرآیند باشد . محتوای بازاریابی به کمک وبلاگ های عالی، فایل های ویدئویی، پست های رسانه اجتماعی، تصاویر و سایر موارد می تواند تاثیر بسیار عالی بر روی رفتار خرید مشتریان داشته باشد.

۲. کمپین ایمیلی سفارشی سازی شده:

سفارشی سازی ایمیل ها می تواند تاثیر مثبتی بر روی بازاریابی داشته باشد. ایمیلی که موضوع سفارشی سازی شده ای دارد ، احتمال باز شدن و خوانده شدن آن ۲۶ درصد بیشتر خواهد بود.  نکات ساده ای همچون استفاده از فیلدهای مناسب در فرم ثبت نام باعث می شود  اطلاعات درستی ارسال گردد.  به خاطر داشته باشید که بازاریابی ایمیلی  یکی از تکنیک های قدیمی بازاریابی است و هرگز از بین نخواهد رفت زیرا این گزینه بازگشت سرمایه گذاری خوبی ارائه می کند. به ازای هر ۱ دلاری که در کمپین های ایمیلی صرف می شود ۳۸ دلار بازگشت سرمایه وجود خواهد داشت.

۳. وبلاگ نویسی با کیفیت

وبلاگ نویسی در مورد آخرین گرایش ها همچون لباس های مد روز، لوازم جانبی، نکات مرتبط با مد و فشن، ترکیب رنگ ها، استایل های خیابانی، مد سلبریتی ها می تواند در تولید ترافیک بسیار مفید باشد. بیشتر برندهای برتر وبلاگ نویسان حرفه ای دارند که در مورد صنعت موجود مطالبی را می نویسند و محصولات و خدمات جدید را ترویج می کنند.

۴. بازاریابی استراتژیک اینفلوئنسرها

هر فعالیت بازاریابی که بر روی استفاده از رهبران کلیدی برای سوق دادن برند به بازار بزرگتر تمرکز می کند را بازاریابی اینفلوئنسری می نامند. به عبارت دیگر، تاثیرگذاران منشن هایی را در مورد برند یا محصولات  آن ارائه می کنند. نظرسنجی اخیر نشان می دهد که ۸۴ درصد از  بازاریابان  بر روی اجرای بازاریابی اینفلوئنسری تمرکز می کنند. ۹۶ درصد از بازاریابان نیز بر این باورند که بازاریابی افراد تاثیرگذار می تواند ارزش ویژه برند را افزایش دهد. برای صنایعی همچون مد و فشن، اینفولئنسرها نقش بسیار ازرشمندی ایفا می کنند. Chiara Ferragni یکی از تاثیر گذاران ایتالیایی در رسانه های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید:  چگونه بازگشت سرمایه گذاری بازاریابی ویدئویی را محاسبه کنیم؟

۵. برنامه تخفیفی

در دنیای پر رقابت صنعت مد و فشن، تخفیف دادن یکی از مواردی است که افراد به دنبال آن هستند. تخفیف به سیاست های یک شرکت بستگی دارد. مثلا تخفیف در طول فصل های مختلف سال و تعطیلات می تواند مشتریان بیشتری به سمت سایت جذب کند . این برنامه تخفیفی باید با دقت و از طریق رسانه های اجتماعی همچون توییتر، فیس بوک ، اینستاگرام، پینترست و تلگرام و بازاریابی ایمیلی ترویج داده شود.

۶. اجاره لباس مبتنی بر وب سایت

پلتفرم های اجاره لباس مبتنی بر وب سایت همچون Rent the Runway، Bag Borrow، Le Tote به زنان اجازه می دهد لباس های زیبا را اجاره کنند.  ایده اجاره دادن لباس ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما پتانسیلی که این حرکت دارد می تواند درآمد قابل توجهی را در اختیار افراد قرار دهد. برندهایی که در حوزه مد و فشن کار می کنند می توانند آخرین پیشنهادها و طراحی های خود را در این پلتفرم ها به نمایش بگذارند تا بتوانند برند و طراحی خود را در بازار ترویج نمایند. بازاریابی دیجیتال و تمرینات آن در ایجاد چنین مسیری بسیار موثر خواهد بود.

۷. بازاریابی رسانه های اجتماعی

 صنعت مد و فشن و بازاریابی رسانه های اجتماعی به خوبی همدیگر را تکمیل می کنند زیرا بیشتر متخصصان این حوزه و افرادی که به مد علاقه مند هستند در حال حاضر بر روی پلتفرم هایی همچون اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و غیره فعال اند. تاکید بر روی چنین پلتفرم هایی به یک الزام تبدیل شده است. رسانه های اجتماعی زمانی که صحبت از صنعت مد و فشن به میان می آید می تواند نقش مهمی را ایفا نماید.

استفاده از اینستاگرام در صنعت مد و فشن

یکی از پلتفرم هایی که برندها برای نمایش آخرین پیشنهادات یا طراحی های خود در ان با سایر افراد رقابت می کنند، اینستاگرام است.  این پلتفرم برای اشتراک گذاری تصاویر گرفته شده توسط عکاسان شروع به کار کرد و به آرامی توانست سایر افراد را نیز به خود جلب کند. این روزها برندهای فشن و مد، حضور فعالی در اینستاگرام دارند.

بیشتر بخوانید:  10 تجربه بازاریابی که می‌توانید برای بهبود شبکه اجتماعی خود انجام دهید

Boomerang و اینستاگرام

 همانطور که می دانید Boomerang یکی از رسانه های اشتراک گذاری ویدئوست.  سلبریتی ها و  مدل ها معمولا تصاویر و فایل های ویدئویی که در این پلتفرم ساخته اند را در اینستاگرام با سایر افراد به اشتراک می گذارند.

 توییتر و فعالان حوزه مد و فشن

 وبلاگ نویسانی که در این حوزه فعالیت دارند،  برند خود را از طریق توییتر و هشتک های آن به سایر افراد نشان می دهند.  این برندها فالوورها و طرفداران زیادی از سرتاسر جهان دارند که برخی از آن ها عبارتند از :

 استریمینگ زنده یا لایو اینستاگرام

 استریمینگ زنده  یکی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که برای ترویج رویدادهای مرتبط با مد و فشن بسیار محبوب گشته است.  این گزینه از طریق رسانه هایی همچون فیس بوک، یوتیوب و سایر کانال ها به طور زنده در اختیار افراد قرار می گیرد.

 سئو و کمپین ادوردز

کمپین سازی بر روی ادوردز، شبکه نمایشی و شبکه جستجوی گوگل را نمی توان نادیده گرفت. برندهایی که در حوزه مد و فشن کار می کنند باید از این پلتفرم ها با تبلیغات پویا و استاتیک استفاده کنند.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیز برای نمایانی بهتر سایت و کسب رتبه در موتورهای جستجو ضروری است. اینکار باید بدون شکست انجام شود زیرا بخش قابل توجهی از فروش، از طریق موتورهای جستجو خواهد بود.

فیس بوک:

 از آنجایی که فیس بوک مادر تمامی پلتفرم های اجتماعی است، برندهای مد و فشن از این رسانه به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود برای ترویج برند و تولید سرنخ استفاده می کنند:

  •  هدف گیری مجدد به کمک تبلیغات فیس بوک باید به خوبی انجام شود.
  • · داشتن یک صفحه خوب برای برند یکی از موارد ضروری است و می تواند مخاطبان هدف را به خود جذب کند و پایه طرفداران و فالوورها را ایجاد نماید.
  • بازار فیس بوک گزینه دیگری برای نمایش برندهای مد و فشن است.

اسنپ چت:

اسنپ چت به عنوان یک پلتفرم چند رسانه ای و پیام رسانی، می تواند بهترین گزینه برای برندهای مد و فشن باشد. برخی از برندها هنوز از قدرت این رسانه استفاده نکرده اند اما برخی از برندهای محبوبی که از اسنپ چت به خوبی بهره برده اند شامل Burberry, ASOS, Chanel, Louis Vuitton, Gucci است.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.