نسخه آزمایشی!

آیا پوش نوتیفیکیشن ها جایگزین ایمیل مارکتینگ خواهند شد؟

فهرست مطالب

چگونه می توان از پوش نوتیفکیشن ها برای افزایش نرخ تبدیل آنلاین استفاده کرد؟

شما در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی وابسته، اس ام اس و تبلیغاتی همچون گوگل ادوردز، فیس بوک و بینگ دارید. هر کدام از این کانال ها بخش بازاریابی خاص خود را دارند که می توان انواع مختلفی از کمپین را برای دسترسی و تعامل با کاربران توسعه داد.

کسب وکارهای آنلاین از همه یا بخشی از این کانال ها برای جذب بازدیدکننده به سایت خود استفاده می کنند و نیز با افرادی که از این کانال ها بازدیدکرده اند تعامل دارند. در این میان شیوه تبلیغاتی جدیدی وجود دارد که به نظر برای کسب وکارها و کاربران امیدوار کننده است.

این شیوه را پوش نوتیفیکیشن می نامند. پوش نوتیفیکیشن ها تاریخچه کوتاهی  دارند و از اپلیکیشن های موبایلی سرچشمه می گیرند. سیستم عامل های IOS و اندروید از این شیوه به عنوان روش پیش فرض برای تعامل با کاربران خود استفاده می کرده اند. مزیت  ارائه پیام در زمان واقعی و با نرخ پاسخ بالا در مقایسه با ایمیل(۵۰ درصد نرخ پاسخ بالاتری نسبت به ایمیل دارد) باعث شده است این کانال از دیدگاه بازگشت سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی درجه اول باشد.

ممکن است فکر کنید که پوش نوتیفیکیشن و پیام های متنی یک موضوع یکسان و واحد هستند اما این دو مورد تفاوت های زیادی با هم دارند.

 

 

  • اجازه گرفتن برای نشان دادن پوش نوتیفیکیشن به کاربران اجازه می دهد کنترل بیشتری بر روی پیامی که دریافت می کنند داشته باشند.
  • معمولا اس ام اس ها بدون درخواست به دست کاربر می رسند و اغلب غیر فعال کردن آن برای کاربران غیر ممکن یا دشوار است.
  • هزینه ارسال اس ام اس بسیار بالاتر است. این در حالیست که ارسال پوش نوتیفیکیشن تقریبا به صورت رایگان انجام می شود.
بیشتر بخوانید:  چگونه بازاریابی محتوا درطول سفر مشتری فروش را افزایش می دهد؟

آیا پوش نوتیفیکیشن ها جایگزین بازاریابی ایمیلی خواهند شد؟

بازاریابی موبایل و اتوماسیون بازاریابی جزو موارد جادویی این روزها محسوب می شوند.   ارسال پیام های فروش،پیشنهادات و تخفیف هایی که در inbox مشتری قرار می گیرد به تنهایی نمی تواند برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی خوب کافی باشد. مشتریان در حال حاضر  می خواهند هشدارها و پیام ها را در زمان واقعی و بر روی صفحه نمایش دستگاه های موبایلی مشاهده کنند که دور انداختن یا پذیرفتن آن ها آسان است.  هشدارهای فوری که به آن ها پوش نوتیفیکیشن گفته می شود توانسته اند خود را با نیاز مشتریان منطبق کنند و اگر کسب وکاری از آن ها استفاده نکند، به احتمال زیاد پول زیادی را از دست خواهد داد. نظرسنجی انجام شده توسطResponsys نشان می دهد که از ۱۲۰۰ بزرگسال تقریبا ۶۰ درصدشان اپلیکیشن ها را از برندهای محبوب  دانلود کرده اند و از این میان،  از هر ۱۰ نفر، ۷ نفر پوش نوتیفیکیشن ها را فعال ساخته اند. پوش نوتیفیکیشن ها جایگزین بازاریابی ایمیلی نخواهد شد. همانطور که بازاریابی ایمیلی نتوانست جایگزین کاتالوگ های قدیمی شود.

مزایای استفاده از پوش نوتیفیکیشن چیست؟

ارتباط زمان واقعی:

 ارائه فوری و آنی پوش نوتیفیکیشن ها به شما اجازه می دهد در زمان واقعی با کاربران خود تعامل و ارتباط داشته باشید. انعطاف پذیر بودن در استراتژی های بازاریابی و توانایی برای واکنش نشان دادن به اخبار فوری و گرایش های مرتبط برای ارتباط با مشتریان، برای کسب وکارها بسیار ضروری است.

غیر تهاجمی بودن:

 هر کاربری خودش در مورد دریافت کردن یا نکردن پوش نوتیفیکیشن ها تصمیم گیری می کند. این موضوع بدین معنی است که به عنوان صاحب کسب وکار شما نباید در مورد ازار و اذیت مشتریان خود با این پیام ها نگران باشید زیرا کاربران خودشان با دریافت آن موافقت کرده اند.

بیشتر بخوانید:  8 مرحله دیجیتال مارکتینگ 360 درجه

اجرا و کاربرد سریع:

پوش نوتیفیکیشن ها اجرای سریع و آسانی دارند.  خدمات دهندگان اسکریپت های مورد نیاز را نوشته اند و تنها کاری که شما باید انجام دهید کپی کردن و چسباندن کدهای جاوا اسکریپت در صفحه وبتان است.  اینکار تنها چند دقیقه زمان می برد و می تواند به کمک خدمات مشتری شرکت ارائه دهنده آن را هر زمانی انجام داد.

بزودی مقاله ای را تحت عنوان ” چگونه می توانید از پوش نوتفیکیشن ها برای هدایت فروش به فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید؟ ” در وبلاگ شرکت دیجیتال مارکتینگ کروشه منتشر خواهد شد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.