نسخه آزمایشی!

نمایش ایموجی در تیتر تبلیغات ادوردز گوگل

فهرست مطالب

تبلیغات در گوگل ادوردز

آیا شکلک های Emoji به صورت کامل در تیتر تبلیغات Google adwords  قرار گرفته اند، این حدس و گمان به وجود آمده است که این امکان ممکن است به زودی برای تمام تبلیغ کننده در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

اگرچه نمونه های قبلی از emoji در Adwords را قبلا دیده ایم اما به نظر می رسید به شکل یک راه گریز بود که به ترکیب کاراکترهای خاصی اجازه داده می شد از بررسی های گوگل عبور کنند. همینطور، هر استفاده ای که از emoji  انجام می شد بسیار کوتاه مدت بود.

با این وجود، دلیلی وجود دارد تا باور کنیم که این مرتبه، آن ها اینجا هستند تا باقی بمانند.

 

اولین نمونه از emoji که اخیرا در AdWords نمایش داده شده است، هفته پیش بود، زمانیکه عنوانی که در عکس مشاهده می کنید در Google.de مشاهده شد برای query جستجوی “autohaus mainz”:

تنها تعداد کمی از عنوان های تبلیغات در گوگل ادوردز که شامل emoji  بوده اند تا کنون مشاهده شده اند، بنابراین این ممکن است تنها یک نمونه تست کوچک باشد و حتی ممکن است یک راه گریز دیگر استفاده شده باشد که به زودی توسط Google بسته می شود – با این وجود مسئله دوم بعید به نظر می رسد.

این محتمل تر به نظر می رسد که این یک نشانه از یک تغییر است که به زودی تاثیرات فراوانی برای بیشتر صنایع خواهد داشت.

ما چند هفته قبل در مورد تصمیم مجدد گوگل برای اجازه دادن استفاده از emoji در فهرست کردن نتایج جستجو  مطلبی نوشتیم، اشاره به یک تغییر بزرگ در وضعیت استفاده از این زبان بصری (Visual language) جهانی.

بیشتر بخوانید:  استراتژی محتوایتان مثل یک یخچال خالی است؟

انتظار می رود که محدودیت هایی در ظاهر شدنشان برای فهرست نتایج جستجوی وجود داشته باشد و تنها جستجوهای کاملا مربوط، این کاراکترها را در نتایج شان باز خواهند گرداند.

ما این مسئله را با عنوان خودمان تست کردیم و در خطی که ما جای دیگر مشاهده کردیم، emoji در title tag نتایج جستجو وجود داشت

آن چیزی که در طول یک سال گذشته مشاهده کرده ایم، با رشد بیش از پیش حضور تبلیغات پولی در نتایج جستجو برای هزینه قرارگیری در مقابل همتایان خود، این مشکل است تا تصور کنیم که این عملکرد جدید تا SEO نیز گسترش پیدا کند. به نظر می رسد این حرکت تنها یک مسئله زمانبر پیش از اضافه شدن برابر آن به جستجوهای پولی است، اگر تاثیر مثبتی بروی نرخ کلیک(CTR) داشته باشد.

 

این مسئله چه تاثیری می تواند داشته باشد؟

جنبه ای که تبلیغ کننده ها را سر شوق خواهد می آورد یا مایوس خواهد کرد، بدون شک تاثیر آن بروی بازدهی کمپین خواهد بود. در تئوری، استفاده مناسب از Emoji می تواند CTR را افزایش دهد، و در نهایت، نمره آن را به همچنین، بنابراین به نظر می رسد که این خبر بسیار خوبی خواهد بود.

باید این حرکت به درصد کمی از کوئری ها افزوده شود، این می تواند یک مسیر جدید برای جلب توجه خلاقانه در بخشی به وجود آورد که دارای خلاقیت کمی است زمانیکه به عنوان مثال با Facebook مقایسه می شود.

علاوه بر این، با در نظر گرفتن برچسب تبلیغ جدید کمتر آشکارشده، با این منطق آغاز شده است که Google می خواهد تعدا رنگ های نتایج جستجو را ساده کند، این مسئله با راه اندازی emoji در کنار یک زنجیره نتایج، به زودی در تناقض خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  نکاتی که بازاریابان در مورد تولید فیلم های ویدئویی باید بدانند

با این وجود، یک حالت بدبینانه وجود دارد، شاید که این منطق تنها یک پشتیبانی از افزایش قیمت CTR باشد و در مقابل سود Google. به این معنا که راه اندازی emoji در عنوان های تبلیغات به طور کامل در مسیر استراتژی تجاری Google قرار دارد.

تبلیغ کننده ها چگونه می توانند از emoji در عنوان های AdWords استفاده کنند؟

فرض کنید که این حرکت تحت یک سری تست کوچک تضمین شده انجام شود، تبلیغ کننده ها قادر خواهند بود emoji را در بخش خلاقیت متن داخل AdWords copy و paste کنند.

همینطور، این حرکت می تواند یک تغییر کوچک در مقایسه با راه اندازی هر کمپین دیگری باشد، و بیان جنبه های دیگر این ارتقا در هدف گذاری گزینه های پیاده سازی شده، می باشد و تحلیل بازدهی کمپین.

این ترند تا کجا می تواند پیش برود؟

Google سال گذشته توانایی ارائه جستجو با استفاده از emoji را اعلام کرده است، ما وجود آن ها را با ظاهر شدن در بخش کوچکی از نتایج مربوط به خرید کردن در سال گذشته مشاهده کردیم، و حتی یک گزینه برای دیدن میزان بازده query برای emoji در کنسول جستجو وجود داشت.

در مورد دومی، این امکان بدون شک به مصرف کنندگان مربوط می شود که به صورت پیش فرض از emoji استفاده کنند، بنابراین کاربرد آن برای بازاریاب های جستجو هنوز محدود است. با این وجود، این یک بازتاب مستقیم هدف Google برای افزایش حجم query جستجو از طریق کاربردهای جدید در مقابل یک چشم انداز رقابتی به سرعت بالغ شونده است.

بیشتر بخوانید:  ترفندهای تبلیغاتی، دگرگون‌سازی

علاوه بر این، بازگردیم به مقاله ما در نتیجه جستجوی برای emoji، ما مشکلاتی با برخی کلیدهای اشتراک گذاری شبکه اجتماعی داشتیم، که به طور واضح قادر به پردازش کاراکترها، آن طور که مد نظرمان بود، نبودیم. بنابراین به شکل کاملا ایمن حدس میزنیم که انطباق گسترده emoji در تمام پلتفورم های دیجیتال منحصرا وابسته به رویکرد Google نیست.

با وجود دستیار مجهز به هوش مصنوعی (AI-powered) که بروی تمام دستگاه های تلفن اندروید نصب شده است، استفاده از emoji در دستگاه های گوگل افزایش خواهد یافت، به عنوان ابر صاحب داده های جستجو.

که نتیجه این رویداد بدون شک یک نیروی قوی روی دیگر پلتفورم های فناوری ایجاد می کند که قابلیت های خود را برای هماهنگی با این حرکت ارتقا دهند.

این به چه معنی است؟

این احتیاط وجود خواهد داشت که برای تاییدهای بیشتر Google برای اجازه دادن به ورود emoji به AdWords پیش از آزمایش کردن با این؛ تا آن زمان، ما هنوز می توانیم فرض کنیم که این مسئله در مغایرت با دستورالعمل ها و موازین گوگل است.

با این وجود، با تایید انتشار emoji در فهرست های SEO، به نظر می رسد که به طور کلی محتمل است که جستجوهای پولی به زودی از آن بهره ببرند. در ضمن، این مسئله ارزش خواهد داشت که در نظر بگیریم بهترین استفاده از این حرکت برای صنایع  و شرکت دیجیتال مارکتینگ و کانون تبلیغاتی چه خواهد بود اگر این پیش بینی به زودی از راه برسد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.