نسخه آزمایشی!

گیمیفیکیشن چیست و چگونه بازی را به فروش تبدیل کنیم؟

فهرست مطالب

ایجاد برند از طریق تعامل به یکی از چالش های رو به رشد بازاریابان دیجیتال تبدیل شده است. با وجود تعداد زیادی از برندهایی که بر روی طبقه بندی های مختلف در حال رقابت هستند، تعامل پایدار و مداوم بهترین نقطه بازاریابی است. شرکت ها دیگر نمی توانند با اجرای کمپین های تصویری ساده تعامل گسترده ای به دست آورند. اگر به دنبال تعامل زیاد با مشتریان خود هستید باید بازی سازی را به برنامه های خود اضافه کنید. بازی سازی(گیمیفیکیشن) اجتماعی می تواند نتایج بسیار خوبی در حوزه تعامل کاربران ایجاد کند. اگر بازی سازی به درستی انجام شود و به دست مخاطبان درست برسد، می تواند هوشیاری، آموزش و فروش را به همراه داشته باشد.

بازی سازی اجتماعی:

در اصل، بازی سازی اجتماعی ایجاد یک برنامه فیس بوکی است که به مشتریان جدید و فعلی کمک می کند بازی کنند، برنده شوند و اطلاعات موجود را به اشتراک بگذارند. شما می توانید این سرگرمی را در شرکت تبلیغاتی خود ایجاد کنید و آن را با پلتفرم دیجیتال یا رسانه های اجتماعی خود تقویت نمایید و سپس یک فعالیت بازاریابی با آن انجام دهید. در این شرایط مشتریان جدید به برند شما روی می آورند و نه تنها در فعالیت های شما تعامل دارند بلکه بر اساس نیاز خود خرید می کنند.زمانی که صحبت از بازی سازی اجتماعی موفق به میان می آید، باید ۸ قانون زیر به درستی رعایت شود:

۱.یک هدف کلیدی تعریف کنید:

با استفاده از کمپین خود دوست دارید به چه نقطه ای برسید؟ دانلود اپلیکیشن های  گوشی های هوشمند، رشد جوامع اجتماعی، تجارت اجتماعی، به دست آوردن مشتری یا تمامی این موارد ؟به یک یا چند مورد از این اهداف پایبند باشید  و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

بیشتر بخوانید:  7 عنصر کلیدی برای داشتن یک استراتژی موفق بازاریابی دیجیتال

۲. بازی های ایجاد شده باید مرتبط باشد:

برای ایجاد یک بازی خوب،  تعامل سازنده و سرگرم کننده بین برند و کاربران ضروری است. این موضوع نیازمند کیفیت بالا و محیط بهینه شده ای است که در آن کاربران بتوانند درجه ای از سرگرمی را بدون دشواری تجربه کنند.   عنصر رقابتی بودن را به همه این موارد اضافه کنید. اگر  رقابتی باشید می توانید بازدیدهای تکراری و اشتراک های بیشتری دریافت کنید. در میان این تجربیات خوب، شما می توانید به مشتریان خود آموزش دهید. نتیجه این  شرایط چیست؟ افراد می توانند لحظات خوب و سرگرم کننده ای  در کانال های اجتماعی داشته باشند در حالیکه ناخودآگاه با برند شما نیز آشنا می شوند.

۳. انگیزه:
جوایز، عناصر کلیدی هستند که مشتریان را به سمت فعالیت های شما جذب می کند.به این فکر کنید که از میان جوایز مجازی، کوپن ها،محتوای منحصر به فرد و نیزجوایز فیزیکی چه مواردی می تواند باعث ایجاد فعالیت از طرف مشتری شود؟زمانی که صحبت از بازی ها و اپلیکیشن ها به میان می آید، برنده شدن فوری جذابیت بسیار خوبی خواهد داشت. از نگاه مشتریان، آنها اخبار موجود را به سرعت دریافت می کنند و همین امر موجب ایجاد یک رابطه خوب با برند می شود. در نهایت از مکانیسم جایزه دهی برای به دست آوردن حضور اجتماعی بیشتر استفاده کنید. اگر کاربران، سایر کانال های اجتماعی شما را دنبال می کنند، فرصت های برنده شدن بیشتری را برای آنها فراهم کنید.  در این شرایط اجرای بازی سازی در رسانه های اجتماعی بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  راهنمای الگوریتم رنک برین گوگل

۴. اجرای قانون پنج ثانیه اول:
با وجود سرو صدای بسیار در کانال های اجتماعی، کمپین شما باید در عرض ۵ ثانیه اول خود را به طور واضح معرفی کند. کاربران شما باید چه کاری انجام دهند و شما چه چیزی برای آنها دارید؟ اگر آنها را درگیر نکنید، با شما تعامل نخواهند کرد. در این میان نیز باید مطمئن شوید که تصاویر موجود کیفیت خوبی دارند و چشم نوازند. مهم نیست بازی شما چقدر خوب است بدون استفاده از تصاویر درست و استاندارد، الگوریتم های فیس بوک آن را نادیده می گیرند و مشتریان نیز تعاملی نخواهند داشت.

۵. موبایل اولین گزینه شماست:
امروزه موبایل و سایر دستگاه های هوشمند اولین انتخاب ما برای گشت و گذار در اینترنت محسوب می شوند. ۶۰ درصد از بزرگسالان دارای گوشی های هوشمند هستند. بنابراین همه کارهایی که در رسانه های اجتماعی انجام می شود باید موبایل دوست باشد. اطمینان حاصل کنید که هر تصویر، محتوا یا بازی که تولید می کنید در صفحه نمایش موبایل ها نیز به درستی نشان داده شود.

۶. تقویت دیجیتال:
ایجاد کمپین های تبلیغاتی برای مخاطبان، تنها ۵۰ درصد ماجراست. بدون داشتن یک برنامه بازاریابی فعال، به خصوص در فیس بوک، تمامی تلاش هایی که انجام می دهید به هدر خواهد رفت.کمپین های خود را تا جایی که می توانید با استفاده از پلتفرم های دیجیتال، نمایش های آنلاین و PPC تقویت کنید. تمامی این فعالیت ها به شما کمک می کند مخاطبان جدیدی به دست آورید.

۷. مشتریان را دوباره برگردانید:
فکر نکنید که مشتریان با وجود فرصت های زیاد برای برنده شدن، خسته می شوند. اگر فرصت فوری برای برنده شدن در اختیار آنها قرار دهید یا جوایز روزانه در نظر بگیرید، مطمئن باشید به سمت شما بر می گردند.

بیشتر بخوانید:  چرا شرکت سیسکو در حال استخدام بیش از 200 بازاریاب محتواست؟

۸.سرگرمی را به پول تبدیل کنید:
به این فکر کنید که کمپین شما چگونه می تواند باعث افزایش فروش شود؟  گذشته از آموزش مصرف کننده ، بازی سازی اجتماعی می تواند باعث افزایش فروش شود. تجربه نشان می دهد زمانی که مشتری کوپن های خود را دریافت می کنند و آن را برای انجام کاری پس می دهند، ارزش بالایی برای صاحبان کسب وکار قائل خواهند بود. مشتریان برای فرار از واقعیت و سرگرمی به رسانه های اجتماعی روی می آورند. اگر بتوانید این تقاضا را هدف قرار دهید و از آن برای سرگرم کردن افراد استفاده کنید و در مورد محصولات و خدمات خود آموزش دهید، قادر خواهید بود از بازی سازی به نفع خود استفاده نمایید.

همچنین برای شناخت کافی و یادگیری عملی این موضوع، می توانید در کارگاه گیمیفیکیشن گروه گاتریم در برج میلاد تهران، شرکت نمایید.

منبع

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.