نسخه آزمایشی!

تنظیم اهداف بازاریابی دیجیتال

فهرست مطالب

به کمک مدل ۵s، اهداف مناسبی برای دیجیتال مارکتینگ تنظیم کنید

مجموعه اهداف تنظیم شده شما برای دیجیتال مارکتینگ، تمامی اصول مدنظر را پوشش می دهد؟

یک مجموعه خوب از اهداف دیجیتال مارکتینگ باید بتواند محدوده مختلفی از سنجش ها را برای کمک به تنظیم، مرور و کنترل عملکرد در تمامی فعالیت های بازاریابی دیجیتال پوشش دهد. مدل ۵s بازاریابی دیجیتال یک نقطه شروع خوب و ساده برای کمک به شماست و می تواند کل فرایند دیجیتال مارکتینگ را پوشش دهد.

پی آر اسمیت، نویسنده همکار کتاب Emarketing Excellence، مدل ۵s بازاریابی دیجیتال را در سال ۲۰۰۰ توسعه داد. اگرچه این مدل یک مدل اساسی است اما هنوز هم توسط بسیاری از استراتژی های بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم نحوه اعمال این مدل بر روی یک کسب وکار آنلاینی به نام  asos باهم مرور کنیم.

۱. Sell( فروش، رشد فروش):

خوب اجازه دهید کار خود را با مهم ترین بخش از معامله آغاز کنیم که به کسب درآمد و سود منجر می شود. این بخش فروش نام دارد. شما می توانید آن را فروش آنلاین یا تولید سرنخ نیز بنامید که در طول فرآیندهای بازاریابی آنلاین این سرنخ به مشتری تبدیل می شود. این شرکت تلاش می کند فروش خود را از طریق افزایش اعتماد در فرآیند خرید آنلاین و تحویل رایگان، افزایش دهد. شما هم می توانید با اضافه کردن آیتم هایی نظیر نماد اعتماد،نماد ساماندهی، ارائه مجوزات لازم و یا گزینه های دیگر مانند اتصال بات تلگرام به فروشگاه آنلاین خود به این منظور که کاربر به جای مراجعه به سایت سفارش خود را از طریق تلگرام و بات اختصاصی فروشگاه شما انجام دهد. و یا هر اقدام دیگری متناسب با پرسونای مخاطب و کسب و کار شما می تواند در افزایش و پیشبرد فروش با کمک دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در کمپین های دیجیتال مارکتینگ موفق ایفا کند.

بیشتر بخوانید:  چک لیست رسانه های اجتماعی (راهنمای جامع برای برنامه‌ریزی‌های روزانه، هفتگی و ماهانه)

 

نکته: از مدل تبدیل استفاده کنید تا بتوانید اهداف کمّی برای دستیابی، تنظیم نمایید.

۲. Speak( صحبت کردن، از طریق صحبت کردن و شرکت در بحث ها، به مشتری هدف خود نزدیک تر شوید):

کانال های دیجیتال نه تنها کانال های فروش عالی هستند بلکه این ها به عنوان یک کانال ارتباطی برای تعامل با مشتریان و مخاطبان هدف از طریق ۶ ابزار اصلی بازاریابی دیجیتال، عملکرد عالی دارند.

توصیه می کنیم مدل بودجه یا تبدیل دقیق و جزئی برای خود ایجاد کنید که به شما اجازه می دهد اهداف مدنظر خود را بر اساس کانالی که می خواهید به آن دست یابید و مخاطبین تان را تحت تاثیر قرار دهید تنظیم نمایید.

از آنجایی که کانال های دیجیتال به همراه سایر کانال ها بهترین عملکرد را دارند، اهدافی که در این مرحله تنظیم می شود باید در برگیرنده بازدیدهای آنلاین ترویج شده توسط رسانه های سنتی آفلاین نیز باشد.اگرچه شرکت ASOS تنها بر روی یک محصول تمرکز دارد اما مجله این شرکت در ساخت برند و تحت تاثیر قرار دادن فروش نقش بسیار مهمی داشته است.

 

۳. Serve( خدمت کردن، ارزشی به مشتری خود بیفزایید):

سایت شرکت و خدمات رسانی به مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی یک مکان طبیعی برای مشتریان محسوب می شود تا بتوانند پاسخ سوالات خود را بیابند یا از خدمات و محصولات موجود شکایت نمایند.

توجه کردن به کیفیت خدماتی که ارائه می شود یک نکته کلیدی برای پشتیبانی از فروش، صحبت کردن و ذخیره کردن و سایر مراحل خواهد بود. بنابراین اهداف مرتبط با رضایت مشتری باید بتواند عملکرد بخش خدمات رسانی به مشتریان را ارزیابی نماید و آن را بهبود ببخشد. شرکت ASOS بر روی انتخاب کانال خدمات رسانی به مشتریان سرمایه گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید:  چگونه با کمپین شب یلدا درامد خود را افزایش دهیم؟

 

۴. Save: ( ذخیره کردن، در هزینه های خود صرفه جویی کنید)

این گزینه کمتر از بخش ایجاد هیجان در ساخت برند و تعامل با رسانه های اجتماعی فریبنده است اما باید بتوانید ارزشی که از طریق صرفه جویی در هزینه های آنلاین برای کاهش هزینه خدمات حاصل می شود را نشان دهید و آن را برای خود حفظ نمایید. این گزینه برای خرده فروش های چندکانالی یا شرکت های خدماتی که می توانند اهداف خود را برای تعداد کاتالوگ دانلود شده یا تعداد تراکنش های انجام شده در سایر کانال ها تنظیم کنند، بسیار مرتبط است.

اگر بودجه کافی برای کانال های آنلاین خود ندارید، صرفه جویی در هزینه ها می تواند یکی از مسائل مهم شرکت باشد و به بهبود شرایط کمک کند.

 

۵. Sizzle(توسعه آنلاین برند):

قرار دادن این گزینه در بازاریابی دیجیتال می تواند به اهداف فروش و صحبت کردن شما کمک کند اما به خاطر داشته باشید که تنظیم اهداف و پیگیری آن ها همیشه هم کار اسانی نیست. خوب در این شرایط Sizzle چه کمکی به شما می کند؟

این گزینه در مورد ساخت آنلاین یک برند است. در مورد چیزی که باعث می شود افراد تجربه مثبتی از حضور شما در دنیای آنلاین داشته باشند خوب فکر کنید. این تجربه مثبت برای مخاطبین و البته خودِ شما چه چیزی است؟

اگر فکر می کنید برندی که ایجاد کرده اید موثر است، مزایای تعامل با حضور دیجیتال تان، بسیار واضح و شفاف خواهد بود. تعاملات و تراکنش های داخل سایت و سایر کانال های دیجیتال به نرمی پیش خواهد رفت و بازدیدکننده دوباره از خدمات آنلاین شما استفاده خواهد کرد. او تلاش می کند بعد از کسب این تجربه مثبت، خدمات یا محصولات شما را به دوستان و همکارانش نیز معرفی کند.

بیشتر بخوانید:  مشاهده نتایج بازاریابی دیجیتال چقدر زمان می برد؟

بنابراین اهداف کلیدی در این بخش، سطحی از رضایت مشتری و توصیه های او برای ایجاد حمایت از برند است. به عنوان مثال شرکت ASOS به پلتفرم ها و رسانه های اجتماعی علاقه زیادی دارد.

توصیه ما به شما این است که برای اگاهی از مراحل تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ مقاله مدل برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ SOSTAC را در وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ کروشه بخوانید

 

منبع مقاله 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.