نسخه آزمایشی!

دوره دیجیتال مارکتینگ گوگل؛ مفید یا بی فایده؟

فهرست مطالب

بررسی دوره مبانی بازاریابی دیجیتال گوگل موسوم به دیجیتال گاراژ: متخصصان دیجیتال مارکتینگ مدرک گوگل بدردتان نمیخورد

دیجیتال مارکتینگ از ابتدا یکی از پیچیده‌ترین و در عین حال پرطرفدارترین حوزه‌های تخصصی بوده و راه‌های زیادی هم برای کسب زیربنای تئوری این تخصص وجود دارد. از مطالعه شخصی و دقیق شدن در اجزای آن گرفته تا بهره بردن از یک دوره آموزشی سرراست و از پیش تعیین شده.

دیجیتال گاراژ، کورس محبوب این روزهای گوگل است که حداقل در میان کانکشن‌های شخصی من در همین شبکه اجتماعی تخصصی به خوبی مورد توجه قرار گرفته؛ موضوعی که باعث شد ترغیب شوم شخصا به آنچه گوگل برای آموزش اصول استراتژی دیجیتال و مارکتینگ محصول تدارک دیده نگاهی داشته باشم. هرچه باشد وقتی اسم گوگل به میان می‌آید، کمتر کسی به اعتبار یا کیفیت آن شک خواهد .کرد

 

به لطف تجربه‌ای که از دوره سوشال مدیا مارکتینگ که توسط شرکت هوت‌سوت و با همکاری دانشگاه  سیراکیوز ارائه شده پشت سر گذاشته بودم، در گذراندن دوره‌ی دیجیتال مارکتینگ گوگل هم تردید پیدا کردم. اما بالاخره باید پذیرفت که گوگل نام کوچکی نیست و همیشه ذکاوت خاصی پشت حرکات آن وجود دارد. سرانجام نیز حس کنجکاوی بر حس تردیدم غلبه کرد.

 

برای آنکه واضح باشد این دوره مناسب چه نوع اشخاصی است، خود گوگل نیز در جای جای معرفی و در طول درس‌ها به سناریوهای فرضی اشاره می‌کند که در آن، صاحب یک کسب و کار محلی کوچک در پی قدم گذاشتن به دنیای دیجیتال و یافتن راهی برای موفقیت بیشتر از طریق این دنیاست.

بیشتر بخوانید:  10 نکته کاربردی در لینکدین

دیجیتال گاراژ مجموعا از ۸۹ درس و ۲۳ موضوع تشکیل شده و در آن سعی می‌شود اغلب مبانی اساسی حضور دیجیتال، مارکتینگ و تبلیغات در دنیای مجازی با کاربر به اشتراک گذاشته شود. درس‌های کوتاه و قابل هضم که خوشبختانه در صورتی که تمایلی به مشاهده ویدیوها نداشته باشید، راه برای پاسخ دادن به سوالات هر بخش و گذر به مرحله بعدی باز است.

آیا مدرک دیجیتال مارکتینگ گوگل برای شما مفید است؟

پاسخ به این پرسش بسیار ساده است. اگر جواب سوالات زیر را می‌دانید، مدرک دیجیتال مارکتینگ گاراژ گوگل دانش چندانی به شما اضافه نخواهد کرد.

  1. بازاریابی از طریق موتورهای جستجو به چه شکل عمل می‌کند؟
  2. بازاریابی محتوایی چیست؟
  3. بهینه سازی برای موتورهای جستجو چیست؟
  4. تفاوت تبلیغات نمایشی و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو چیست؟
  5. چه تفاوتی میان نتایج اورگانیک ( طبیعی )  و پرداختی وجود دارد؟
  6. ویدیو مارکتینگ چیست؟
  7. ریتارگتینگ چیست؟
  8. طراحی ریسپانسیو چگونه عمل می‌کند و چرا مهم است؟

و سوالاتی از این دست که همگی به چیستی مبانی مارکتینگ در دنیای دیجیتال می‌پردازند. در صورتی که عنوان شغلی شما یا تخصصی که خود را با آن معرفی می‌کنید، کارشناس یا متخصص مارکتینگ باشد، بسیار بعید خواهد بود که این مبانی را بصورت پیشرفته‌تر و در عمل پیاده‌سازی نکرده باشید. بنابراین تنها در صورتی سراغ این کورس بروید که مایل به اضافه کردن مدرک آن به رزومه یا مرور زیربنای دانش خود برای پیدا کردن حفره‌های موجود باشید.

مدرک دیجیتال مارکتینگ گوگل

پس مدرک دیجیتال مارکتینگ گوگل چه اثری دارد؟

اگر مدیرعامل یا صاحب یک کسب و کار کوچک هستید که تصور می‌کنید زمینه فعالیت شما کاملا سنتی بوده و بهتر است به فضای آفلاین خود بچسبید، این دوره به خوبی چشمان شما را به آنچه در حال از دست دادنش هستید باز خواهد کرد.

سوالات ارائه شده در انتهای هر موضوع و همینطور آزمون نهایی دوره دیجیتال مارکتینگ گوگل بیشتر از آنکه قصد محک زدن شما را داشته باشند، نقش چک‌ لیست یادآوری را بازی خواهند کرد و اصولا مردود شدن در آن‌ها محال است. حتی ممکن است این سوال را برای کاربر بوجود آورد که چرا در صورت پاسخ اشتباه به تمامی پرسش‌ها، باز هم خود گوگل پاسخ صحیح را کف دست‌تان می‌گذارد! در حقیقت تمام مراحل این دوره آموزشی شبیه به یک محیط آزمایش برای به رخ کشیدن تکنیک‌های کاربردپذیری در طراحی گوگل است که تصور می‌کنم برای آموزش مفاهیم پایه‌ای، روش بسیار هوشمندانه‌ای است که از کلافگی کاربر جلوگیری می‌کند. رویکرد دیجیتال گاراژ به خوبی اثربخش بوده و حتی کم‌انگیزه‌ترین افراد را هم برای ادامه و به پایان رساندن مباحث دوره ترغیب می‌کند.

بیشتر بخوانید:  10 دلیل که ⁣کارشناسان دیجیتال مارکتینگ عاشق کارشان هستند

 

 مدرک دیجیتال مارکتینگ گوگل چه اثری دارد

با این وجود مهم است که نقص‌های موجود در این دوره را هم در نظر داشته باشیم. برای نمونه، گوگل در ابتدای مباحث آموزشی خود ادعا می‌کند که دنیای کسب و کار و مارکتینگ بصورت کامل به سمت دیجیتال شدن حرکت کرده‌اند. ادعایی که شاید جالب به نظر برسد اما به هیچ وجه صحیح نیست. هرچند که دیجیتال به بخش مهمی از راهکارهای مارکتینگ بدل شده اما فضای آفلاین هم جایگاه ویژه خود را دارد. موسسه‌های تحقیقات بازاریابی نظیر انستیتو مارکتینگ چارترد تاکید دارند که باید از رویه‌های ترکیبی برای هم‌افزایی میان راهکارهای آنلاین  و آفلاین استفاده کرد.

همانطور که گفتم گوگل در ارائه این دوره آموزشی نیز ذکاوت خاصی به خرج داده؛ ذکاوتی که منجر به افزایش کاربران سرویس‌هایی مثل ادوردز، انالیتیکز، کیورد پلنر و انبوه ابزارهای رایگان و غیررایگان این غول دنیای دیجیتال خواهد شد اما در این مسیر به بسیاری از کسب و کارهای کوچک نیز کمک خواهد کرد چشم‌اندازی از مسیر خود به سمت دنیای آنلاین بدست آورند. دیجیتال گاراژ، تلاش گوگل برای استفاده از بازاریابی محتوایی به منظور ایجاد ارزش برای کاربر و تقویت جایگاه ابزارهای این شرکت است.

در هر جایگاهی و با هر هدفی که تصمیم گرفتید کورس دیجیتال گاراژ را به حوزه دانش خود اضافه کنید، در نظر داشته باشید که این دوره تنها بخش ابتدایی مسیر است و نه تمام آن.

سوال یا تجربه خود را در خصوص دوره دیجیتال گاراژ گوگل  در بخش نظرات وبلاگ شرکت دیجیتال مارکتینگ کروشه در انتها همین پست مطرح کنید.

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
4 پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.