نسخه آزمایشی!

معرفی سرویس جدید گوگل google optimize

فهرست مطالب

ذائقه مخاطب را پیدا کنید و خودتان را بالا بکشید

بهینه‌ساز گوگل یا گوگل اپتیمایز (google optimize) سرویس جدید گوگل سرویس مکمل google analytics است و به  وبسایت های اینترنتی کمک می‌کند با ارقام و اعداد و نمودارها وبسایت خود را بهینه کنند.

گوگل اپتیمایز یک آزمون های مختلفی را برای وبسایت شما انجام می‌دهد آزمون‌هایی که تا قبل از این برای اجرای آنها نیاز به ساعت‌ها کد نویسی داشتید حالا با این ابزار به صورت رایگان در اختیار شما قرارگرفته است.

فرض کنید می‌خواهید یک ماژول برای گرفتن ایمیل کاربران در سایت ایجاد کنید. حتماً گزینه‌های زیادی برای تشویق کاربران به منظور فرستادن ایمیلشان در ذهن شما وجود دارد. از ارائه یک کتاب هدیه به صورت pdf گرفته تا ارائه کد تخفیف برای استفاده از محصول یا خدمات. اما کدام یک از این راه‌ها نتیجه بهتری خواهد داشت؟

با سرویس جدید گوگل می‌توانید این دو گزینه را در دو صفحه متفاوت و پیش روی کاربران قرار دهید و بازخورد او را طبق آمار بررسی کنید تا متوجه شوید که کاربران نسبت به کدام یک از این روشها اقبال بیشتری نشان می‌دهند؟

سرویس جدید گوگل گرفتن این نوع آزمون‌ها را برای برنامه نویسی بسیار راحت کرده است و به کارشناسان این امکان را می‌دهد که بتوانند با فرایند یک امتحان ساده تغییرات راهبردی شان را راحت‌تر و بهتر انجام دهند

در نسخه رایگان گوگل اپتیمایز برای بهبود google optimize خود می‌توان هر سه آزمون A/B، چند متغیره و ریدایرکت را انجام داد. در نسخه رایگان تنها می‌توان سه آزمون را به صورت همزمان انجام داد. از داده‌های انالیتیکس تنها می‌توان از داده‌های دموگرافیک در نسخه رایگان اپتیمایز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  5 نکته دیجیتال مارکتینگ برای سالن های زیبایی و آرایشگاه ها

اما در نسخه پریمیوم، قابلیت‌هایی همچون افزودن تمام داده‌های آنالیتیکس، انجام آزمون چند متغیره، تست گرفتن همزمان پیشرفته و بخش پشتیبانی از مشتری وجود دارد.

 

برای فعال کردن سرویس google optimize نیاز به طی کردن این مراحل دارید

  1. مرورگر اینترنتی گوگل کروم داشته باشیم
  2. یک حساب کاربری گوگل ایجاد کنیم
  3. افزونه گوگل اپتیما را برای مرورگرمان دانلود کنیم
  4. ایجاد یک حساب کاربری گوگل آنالیتیکس برای وب‌سایت مان
  5. نصب Google tag Manager و ایجاد یک حساب کاربری روی وبسایت

در نهایت می‌توانید با طی این مراحل سایت خود را آزمایش کنید. نکته مثبت سرویس جدید گوگل این است که به راحتی می‌تواند با دیگر محصولات گوگل مانند مانند AdWords، BigQuery، DoubleClick for Publishers، DoubleClick Ad Exchange و Firebase ترکیب شود تا شما بتوانید با عمق دادن به تجزیه و تحلیل و گرفتن نتایج دقیق‌تر تصمیمات بهتری برای بهینه سازی وب‌سایتتان بگیرید.

سرویس جدید گوگل از محاسبات آماری استفاده می‌کند و بر خلاف سایر  ابزارها تنها از تحلیل‌های فراوانی استفاده می‌کنند این سرویس با تکیه بر اطلاعات قبلی وب‌سایت شما، پیش‌بینی و احتمالات را آینده را هم  به آمار و ارقام به دست آمده اضافه می‌کند که هم نتایج را دقیق‌تر می‌کنند و هم پروسه آزمون را سرعت می‌بخشند.

google optimize زمان لازم برای راه اندازی یک آزمون را قبل از این روزها زمان می‌برد را به پروسه ساده چند دقیقه‌ای تبدیل کرده است  که مسلماً این تغییر می‌توانند تأثیر زیادی در بهینه سازی سایت و صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها داشته باشد.

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.