نسخه آزمایشی!

چگونه می توان یک ویراستار عالی استخدام کرد؟

فهرست مطالب

با توجه به اهمیت حضور ویراستار در بازاریابی محتوایی که در وبلاگ آژانس تبلیغاتی کروشه قبلا منتشر شده بود این نکته حائز اهمیت است که ویراستار را چگونه استخدام کنیم ؟

خوب حالا که به استخدام ویراستار فکر می کنید و دلایل کافی برای انجام اینکار دارید باید بدانید چگونه می توانید یک فرد مناسب برای تیم خود استخدام کنید. برای آغاز کار،  توضیحات شغلی را کنار هم قرار  دهید و آن را در شبکه های اجتماعی پست کنید. زمانی که کاندید مورد نظر را پیدا کردید مطمئن شوید که موارد زیر را رعایت می کنید:

۱. کاندیدها را بررسی می کنید:

رزومه ، ساده ترین ابزار غربالگری است که به شما کمک می کند کاندیدی را با مجموعه مهارت خاص و تجربیات کاری مدنظر پیدا کنید.  رزومه ویراستاران نباید هیچ اشتباهی داشته باشد. از résumés استفاده کنید تا موارد بد را پیدا کنید. از افراد بخواهید نمونه های محتوایی یا نوشتاری که ویراستاری کرده اند را در اختیار شما قرار دهند. نمونه های نوشتاری را برای تن صدای خوب، جریان، گرامر و سایر موارد بررسی کنید.

۲. پاسخ های پر شور را تحریک کنید:

بعد از اینکه انتخاب های خود را تنگ تر  و کمتر کردید می توانید به مصاحبه با کاندیدهای انتخاب شده بپردازید.  از او بخواهید نمونه کارهای خود را همراه داشته باشد تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید. بیشتر ویراستاران از حوزه رسانه های سنتی وارد رسانه های دیجیتال می شوند و در انتشار و توزیع برند تازه کار و مبتدی هستند.

سوالات هدف دار باید بتواند توانایی ویراستاری آن ها برای محتوای دیجیتال را بسنجد. هر گونه تردید یا نبود اشتیاق و تمایل برای کار با برند یا حوزه کاری باید به عنوان یک پرچم قرمز درنظر گرفته شود. باید ویراستاری را انتخاب کنید که تن، اشتیاق و اعتبار خوبی دارد و می تواند به ارتباط شما با مخاطبان کمک کند.کاندیدهای مشتاق باید بتوانند به سوالاتی که درباره صنعت، سازمان و کسب وکار پرسیده می شود به راحتی جواب بدهند. این موضوع نشان می دهد آن ها در مورد فرصت شغلی موجود مشتاق هستند.

بیشتر بخوانید:  بازاریابی محتوا به سبک گزارشگران

۳. تستی برای مهارت های افراد ترتیب دهید:

 در طول آخرین مراحل فرایند مصاحبه، باید بتوانید تستی برای ویراستاری و نوشتن این افراد ترتیب دهید. اینکار یک روش ارزشمند برای ارزیابی مهارت های ویراستاری آن هاست. این تست ها معمولا تست هایی هستند که در منزل انجام می شوند و کاندیدها آن را در عرض ۲۴ الی ۴۸ ساعت باز می گردانند. این تست باید ایده ای در مورد مهارت ویراستاری، محتوای ویرایش شده، ساختار محتوا و خلاقیت فرد ارائه کند. یک ویراستار خوب می تواند جهات موجود را دنبال کند.

۴.  مرجع و منبع را تایید کنید:

از کاندید موردنظر بخواهید فهرستی از مراجع را ارائه کند و با آن ها تماس بگیرید. در این شرایط می توانید مجموعه مهارت های فرد و موارد اخلاقی موردنیاز برای کار را تایید کنید.  اگرچه می توانید از کاندید  برای بهترین زمان برقراری تماس سوال کنید اما پرسیدن سوالات زیاد در این مورد می تواند مشکل ساز باشد.  می توانید از مکالمات خود با مراجع برای تایید مهارت ها، شکست ها و موارد فرهنگی استفاده کنید.

۵. بر روی صلاحیت فرد تمرکز کنید:

 ویراستار جهت دهنده تلاش های محتوایی شما خواهد بود و به احتمال زیاد نویسندگان و تیم بازاریابی را در طول فرایند تولید محتوا هدایت خواهد کرد. اگر جایگاهی وجود داشته باشد که تطابق فرهنگی در آن از اهمیت زیادی برخوردار است این جایگاه، همان جایگاه ویراستاران است.  استخدام خوب باید با ارزش ها، اهداف و تمرینات سازمان همگام و هم تراز شود.  از کاندیدهای خود بپرسید چه محیط کاری را ترجیح می دهند و فرهنگ سازمان را چگونه درک می کنند.

بیشتر بخوانید:  جستجوی صوتی در صدر دستور کار دیجیتال در سال 2017

ارزش های فردی و انگیزه شخص برای کاندید شدن را بررسی کنید. مطمئن شوید که  در طول مصاحبه او را به اطراف شرکت یا دفتر کاری خود می برید. مراقب رفتارشان باشید. قبل از اینکه بخواهید انتخاب نهایی خود را انجام دهید ببینید کدام یک از کاندیدها به نظر شرایط شما را درک کرده اند و آماده پذیرش مسئولیت های بزرگ هستند. ویراستار بخش اصلی سازمان شما خواهد بود و باید فردی قابل اعتماد و با اعتبار بالا باشد.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.