نسخه آزمایشی!

گوگل داروها را چگونه تبلیغ میکند؟

فهرست مطالب

جستجوهای پولی برای “جعبه سیاه ” داروها:

جعبه‌های داروهای تجویزی، معمولاً دارای برچسب‌هایی درباره خطرات عوارض ناشی از مصرف آن داروها هستند. اگر دارویی دارای یک عارضه جانبی است که می‌تواند باعث مرگ، اعتیاد یا آسیب جدی شود، در اغلب موارد با برچسب سیاه بر روی جعبه مشخص می‌شوند.

(توجه: تبلیغات مجاز به استفاده از تبلیغات یادآور برای داروهای “جعبه سیاه ” نیستند.)

برای سال‌های متمادی، گوگل و بینگ هر دو دارای فرمت خاصی برای آگهی‌های تبلیغاتی داروهای جعبه سیاه بودند. این فرمت شامل یک خط اضافی در متن، شبیه به پاسخ‌های اضافی است که می‌گوید: “برای دیدن اطلاعات کامل ایمنی و پزشکی از قبیل اخطارهای جعبه کلیک کنید. اطلاعات بیشتر.”

بخش اول مقاله: قوانین تبلیغات پولی برای داروها در گوگل چیست؟

“اطلاعات بیشتر ” بخشی از تبلیغ است که به صفحه اطلاعات ایمنی مهم (ISI) در وب‌سایت شرکت وجود دارد و با کلیک بر روی نام تجاری شرکت، به صفحه اصلی سایت هدایت می‌شوید. این فرمت تبلیغ در AdWords یا ad bing در دسترس نیست و نیازمند تنظیم مجدد توسط گوگل یا بینگ است. نمونه‌ای از تبلیغ جعبه سیاه را در زیر مشاهده می‌کنید:

تغییرات در استفاده از غرور URL برای تبلیغ‌کنندگان دارویی

همان‌طور که در بالا ذکر شد، FDA نیاز شما را به لیست اطلاعات خطر دارو، بیماری یا نحوه عملکرد دارو در یک تبلیغ متنی، برآورده می‌سازد. این مسئله باعث شد که صنعت داروسازی برای ایجاد یک تبلیغ متنی مربوط به موتورهای جستجو با مشکلاتی مواجه شود.

اگر کسی دارویی را برای نارسایی قلبی جستجو کند و شما عبارت “دارو نارسایی قلبی ” را در تبلیغ خود وارد کرده باشید، شما باید خطرات دارو را هم ذکر کرده باشید در غیر این صورت، داروی با نام برند شما نمایش داده نخواهد شد. گوگل و بینگ هر دو، در URL مبدأ تبلیغ را که اغلب برند آن شرکت است، نمایش می‌دهند و این‌یک مسئله بزرگ برای تبلیغات تجاری مارک مربوطه است.

بیشتر بخوانید:  گیفوگرافیک چیست ؟ نوآوری با اینفوگرافیک انیمیشنی خلاقانه

برای دور زدن این مسئله و گوگل و بینگ قبلاً به مارک‌های دارویی اجازه استفاده از URL های کاذب می هند. این URL های بدون مارک هستند که مجدداً شما را به وب‌سایت شرکت مربوطه هدایت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، www.heartfailuremeds.com به www.brand.com تغییر مسیرمیدهد. به‌این‌ترتیب، تبلیغ به‌جای نام تجاری، ww.heartfailuremeds.com را نشان می‌دهد. این عمل، البته، برخلاف مقررات تبلیغات غیر دارویی است.

در اوایل سال ۲۰۱۶، گوگل با این گزینه، به فریب جستجوگرها متهم شد. در حال حاضر، می‌توانید مجموعه‌ای از تبلیغات را با استفاده از “گزینه URL صفحه‌نمایش” انتخاب کنید.

در حال حاضر، تبلیغات دارویی را می‌توانید از موارد زیر در AdWords انتخاب کنید:

این قالب تبلیغ در اواسط سال ۲۰۱۵ ایجاد شد. در حال حاضر بسیاری از مارک‌های با هشدارهای بسته‌بندی از متن مشابه در خطوط توضیحات خود استفاده کرده و کاربران درایو را به یک صفحه که حاوی اطلاعات ISI است هدایت می‌کنند.

این‌یک موضوع داغ در جامعه SEM در سال ۲۰۱۶ بود، بسیاری از کارشناسان PPC تعجب می‌کنند که چگونه گوگل اجازه اجرای چنین تبلیغاتی را می‌دهد درحالی‌که برای سایر صنایع چنین امکانی وجود ندارد.

روند بررسی قانونی

هر شرکت دارویی دارای یک تیم حقوقی و مقرراتی داخلی است که مسئول بررسی موارد بی‌شماری است. از وب‌سایت و بروشورها تا فیلم‌ها و تبلیغات SEM. تمام موارد بازاریابی از طریق یک فرایند دقیق موردبررسی قرار می‌گیرد.

یک سازمان بالقوه اجرایی، برآورد می‌کند که میزان تطبیق عملکرد تبلیغاتی شرکت، چقدر با سایر تبلیغات همان شرکت یا حتی شرکت‌های مشابه با قوانین FDA چقدر است. یک فرایند و یا رویکرد که بر روی تبلیغات متنی برای یک مشتری کار می‌کند که ممکن است برای دیگر قابل‌قبول نباشد.

بیشتر بخوانید:  می‌خواهید حرف‌تان بر سر زبان‌ها بیفتد؟

به‌عنوان بهترین تمرین، کار در کنار گروه‌های قانونی و نظارتی برای اطمینان از درک صحیح از فرآیندهای داخلی و همچنین کمک گرفتن از کانال‌های آموزشی مدیریت می‌تواند به شما در بهبود عملکردتان کمک کند.

کار با موتورهای جستجو

ایجاد یک کمپین جدید SEM، آن‌قدر سخت است که ممکن است شما را مجبور به دور زدن حلقه‌های قانونی و نظارتی کند، اما گام‌های بزرگی هم هستند که باید از طریق موتورهای جستجو برداشته شوند.

متأسفانه، شما نمی‌توانید فقط یک کمپین جدید راه‌اندازی کرده و با استفاده از آن قانون را دور بزنید. هنگامی‌که زیر یک نام تجاری دارویی قرار می‌گیرید، در صورتی ترافیک به وب‌سایتتان داده می‌شود که در لیست سفید واجد شرایط در موتورهای جستجو قرار داشته باشید. بدون این شرایط، بلافاصله با تبلیغات شما مخالفت خواهد شد.

خوشبختانه، هر دو بینگ و گوگل تیم‌های که به‌طور کامل درک قوانین و مقررات دارویی اختصاص داده‌اند. شبیه به دیگر صنایع، صرف یک عامل از دریافت پشتیبانی اختصاص داده‌شده است.

لطفا نظرات خود را با شرکت تبلیغاتی ما در میان بگذارید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.