نسخه آزمایشی!

چگونه از شغل کارشناس و مدیر بازاریابی به بازاریابی دیجیتال مهاجرت کنیم؟

فهرست مطالب

زمانی که می خواهید شغل موردنظر خود را انتخاب کنید گزینه های مختلفی پیش روی خود خواهید داشت. به نظر می رسد به دست آوردن موقعیت مناسب یا باقی ماندن در موقعیت دلخواه فعلی برای بیشتر افراد کمی دشوار است.

از آنجایی که حوزه دیجیتال مارکتینگدر حال توسعه و رشد است و فرصت های شگفت انگیزی در اختیار کارمندان آن قرار می گیرد بیشتر افراد تلاش می کنند شغل فعلی خود را عوض کنند و به سمت بازاریابی دیجیتال روی بیاورند.

مشاغل زیادی در حوزه آی تی وجود دارد. صنعت آی تی نیز پر از استارت آپ ها و سازمان های جدیدی است که انرژی تازه و کافی برای ادامه راه را دارند. تمرکز اصلی این شرکت های آی تی، استخدام افرادی با مجموعه تخصص های مناسب است. از آنجایی که بازاریابی دیجیتال در این بازار نقش مهمی دارد، بهترین زمینه برای  ایجاد شغل محسوب می شود و می تواند زندگی حرفه ای شما را به سطح بعدی منتقل نماید.

 بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال ترویج و تبلیغ محصولات یا برندها از طریق یک یا چند رسانه الکترونیکی همچون ایمیل، بازاریابی موبایلی، رسانه های اجتماعی، گروه های آنلاین مشتریان، وبینارها و سایر محتواهای مبتنی بر ویدئوست. هدف اصلی و کلیدی دیجیتال مارکتینگ ، ترویج و تبلیغ برندها از طریق اشکال مختلف بازاریابی است.

این حوزه (بازاریابی دیجیتال ) فراتر از بازاریابی اینترنتی است و کانال هایی را شامل می شود که نیازمند استفاده از اینترنت نیستند.  این گزینه در برگیرنده  پیامک و MMS در گوشی های هوشمند، بازاریابی رسانه اجتماعی، تبلیغات نمایشی، بازاریابی موتورهای جستجو و سایر اشکال رسانه های دیجیتال است.

بیشتر بخوانید:  12 نکته مهم در طراحی صفحات فرود به همراه نمونه های کاربردی

 مدیران اجرایی بازاریابی دیجیتال:

در سطح آغازین، ممکن است به عنوان مدیر اجرایی دیجیتال مارکتینگبه یک سازمان ملحق شوید و بخواهید به عنوان رهبر تیم یا مدیر در آن فعالیت نمایید. در این شرایط وظایف متعددی همچون پژوهش، توسعه محتوا و تست را خواهید داشت.

متخصص بازاریابی دیجیتال

 بعد از اینکه تجربه کافی و منطقی در حوزه خاصی همچون سئو یا SEM به دست آوردید به صورت رسمی به موقعیت متخصص همچون متخصص سئو یا متخصص بازاریابی محتوایی ارتقا داده خواهید شد. در این موقعیت با اینکه باز هم به مدیر خود گزارش کار خواهید داد اما می توانید تصمیمات فردی زیادی را اتخاذ کنید.

 مدیر بازاریابی دیجیتال یا رهبر تیم دیجیتال مارکتینگ

 بعد از به دست آوردن سال ها تجربه، می توانید به عنوان مدیر یا رهبر تیم همچون مدیر سئو، رهبر تیم SEM فعالیت نمایید. در این موقعیت، برخی از کارها را به کمک تیم خود انجام خواهید داد و به طور مستقیم در برخی از برنامه های محاسبه شده یا استراتژیک  شرکت خواهید کرد.

استراتژیست/آنالیست بازاریابی دیجیتال:

 در آژانس های بازاریابی دیجیتال یا مدیریت که تمرکز بالایی بر روی جوانبی همچون سئو، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو وجود دارد، فردی نیاز خواهد بود که مهارت و تخصص کافی در حوزه استراتژی و تجزیه و تحلیل را داشته باشد. با اینکه رهبر تیم یا مدیر اجرایی تیم را رهبری می کنند اما این  استراتژیست ها و آنالیست ها  هستند که توصیه های مفیدی را برای بهبود شرایط ارائه می کنند.

مدیر دیجیتال مارکتینگ

رییس بازاریابی دیجیتال فرد متخصصی در این حوزه است. در شرکت های تبلیغاتی که واحد بازاریابی یکپارچه در آنها وجود دارد، رییس بازاریابی دیجیتال به رییس بازاریابی گزارش هایی را در مورد روند کار ارائه خواهد کرد. این فرد مسئول تمامی عملکردهای بازاریابی است.

بیشتر بخوانید:  8 ابزار فوق العاده برای بهبود بازاریابی در اینستاگرام

 به دست آوردن علم و دانش موردنیاز در دیجیتال مارکتینگ

 اگر می خواهید علم و دانش موردنیاز در بازاریابی دیجیتال را کسب کنید باید کتاب های زیادی را تجزیه و تحلیل کنید، ماژول های بازاریابی دیجیتال برای کار همچون گوگل، فیس بوک و توییتر را به خوبی بشناسید.

هیچ چیز همانند مهندسی نرم افزار و بازاریابی دیجیتال منحنی یادگیری شفاف ندارد. به خاطر داشته باشید که بازاریابی دیجیتال نیازمند ذهن خلاقی است. دانش برنامه نویسی نرم افزار نیز می تواند در این شرایط بسیار مفید باشد. برای برخی از جنبه های بازاریابی دیجیتال نیازمند دانش برنامه نویسی در حوزه HTML هستید. سئو نیز می تواند برای بهبود شرایط کمک کننده باشد.  سایر جنبه های بازاریابی همچون بازاریابی محتوایی، کپی رایتینگ،  تجزیه و تحلیل ، مدیریت کمپین تبلیغاتی، وبلاگ نویسی نیازمند تمرین و تکرار است.

در مفاهیم دیجیتال مارکتینگ خود قوی و قدرتمند باشید:

از آنجایی که این حوزه نامحدود است، باید در ناحیه ای که در آن کار می کنید قدرتمند ظاهر شوید. چه بخواهید در حوزه سئو کار کنید یا بازاریابی محتوایی و تبلیغات ادوردز، باید تمرکز کافی بر روی حوزه کاری خود داشته باشید.

گواهینامه متخصصان:

اگر می خواهید در مشاغل بازاریابی دیجیتال به خوبی کار کنید باید گواهینامه و مدارک آن را نیز به دست آورید.

رسانه های اجتماعی:

افرادی که در این حوزه کار می کنند باید در تمامی رسانه های اجتماعی فعال باشند.

به روزرسانی در الگوها و ترندهای بازاریابی دیجیتال:

برای اینکه فرد حرفه ای در حوزه بازاریابی دیجیتال شوید باید  در مورد الگوها و گرایش های به روزی که در این حوزه عرضه می شود اطلاعات کافی به دست اورید.

بیشتر بخوانید:  افسانه هجدهم: همه کلیدواژه‌های احتمالی برای موضوع مرتبط را هدف قرار دهید.

وبلاگ نویسی:

 شما می توانید وبلاگ خود را بنویسید یا سایتی شناخته شده در صنعت خود راه اندازی نمایید.

 درگروه ها و جوامع رسانه های اجتماعی فعال باشید:

عضو فعال بودن در لینکداین و فیس بوک به شما کمک می کند دیدگاه خود را به سایر افراد ارائه کنید و در عین حال دانشتان را بیشتر نمایید.

آینده بازاریابی دیجیتال:

این حوزه به دنبال نمایش وفاداری و رویکردهای بدیعی خواهد بود.

قدرت در بازاریابی دیجیتال:

 کیفیت به شما کمک می کند خود را نشان دهید. اگر اعتبار کافی در حوزه بازاریابی دیجیتال داشته باشید قادر خواهید بود افراد زیادی را به خود جذب کنید.

قابلیت های مختلف بازاریابی دیجیتال:

این کانال بیش از چند نقطه نظر ساده دارد و همه افرادی که وارد بازاریابی دیجیتال می شوند باید جوانب فردی آن را نیز بشناسند.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.