نسخه آزمایشی!

چگونه در گوگل جایگاه بگیریم؟

فهرست مطالب

هنر رتبه‌بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجو یک پدیده جدید و نوپاست. اینکه از کجا آمده، در کجا هست و از همه مهم‌تر اینکه به کجا می‌رود؟

امروز ما قصد داریم تا سیر زمانی SEO را بررسی کنیم. اینکه سئو از کجا آمده بسیار مهم است، اما اینکه چگونه تکامل پیداکرده و اینکه شما چگونه می‌توانید برای حال و آینده از آن استفاده کنید مهم‌تر است.

استفاده از سئو در رتبه‌بندی به‌سادگی باهدف قرار دادن چند عامل مختلف مانند لینک‌ها و کلمات کلیدی برای همه آسان شد. در یک‌زمان کوتاه همه مردم با تکرار یک کلمه کلیدی در زمان‌های مختلف، می‌توانستند آن کلمه را به رتبه اول برسانند.

 ۱- سئو در سایت ها

درگذشته: هنگامی‌که سئو شروع به کارکرد، یک میدان فنی بسیار تکنیکی بود. برای بهبود رتبه سایت در رتبه‌بندی موتورهای جستجو، داشتن یک وب‌سایت بدون خطا که به‌خوبی سازمان‌یافته است، در فضای رقابتی یک مزیت بسیار جدی بود. محتوای یک سایت کیفیت چندانی نداشت و کاربران از آن به‌عنوان کلمات کلیدی و موتورهای جستجو استفاده می‌کردند. سئو یک نقشه از کلمات کلیدی برای ورود به صفحه‌ها دارد و این در بدنه صفحه و متا تگها بیشتر و بهتر امتحان می‌شود.

در حال حاضر: اصول سئو چندان تغییری نکرده است. مطمئن شوید که سایت شما بر اساس منطق ساخته‌شده است زیرا این مسئله هنوز هم در حسابرسی سئو جزء اصول اولیه حسابرسی یک سایت است.

بااین‌حال عرصه‌های زیادی با حجم زیاد از چیزهای جدید برای بررسی و رفع وجود دارند و تعدادی از این چیزها باید به‌وسیله کاربران امتحان شوند نه به‌وسیله موتورهای جستجو. عواملی مانند ارتباطات موبایلی، سرعت سایت، کیفیت و تازگی محتوا، بازی جدیدی را در بخش بزرگی از ارزیابی موتورهای جستجو و رتبه‌بندی سایت‌ها شروع کرده‌اند. این‌که یک سایت ازلحاظ فنی سالم باشد نه‌تنها یک مزیت اختیاری است، بلکه یک پیش‌نیاز برای سئو است. گاهی سئو به‌طور منظم حسابرسی و بهبود شرایط سایت را بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید:  افسانه بیست و چهارم: تعداد ایمپرشن‌ها مهم‌ترین معیار برای موفقیت است.

برای اطمینان از اینکه هر چیزی سرجای خود قرار دارد، صاحبان وب‌سایت باید یک حسابرسی از همه‌چیز انجام دهند. از محتوای سایت تا متا تگ‌ها و تنظیمات سایت. بسته به‌اندازه سایت، این ممیزی می‌تواند سه‌ماهه، ماهانه و یا حتی هفتگی باشد؛ اما صاحبان سایت باید به‌طور منظم به محتوای سایت اضافه کنند و موتورهای جستجو بهترین تمرین برای افزایش سرعت است. ممیزی سایت معمولاً تلاشی پایدار است و معمولاً شامل استفاده از یک چک‌لیست طولانی از آیتم‌ها برای نشان دادن است.

مقاله مرتبط: چگونه متخصص سئو را بشناسیم؟

در طول این ممیزی، شما کاهشی عمیق در محتوای وب‌سایت و عملکرد صفحات انجام می‌دهید. چیزهایی مثل آنالیز گوگل وارد بازی خواهند شد و چک کردن دستی محتوا برای کلیدواژه‌های مناسب هم بخشی از کار خواهد بود. هرچند انجام این کارها به‌طور کامل بسیار مهم است، اما از طرف دیگر انجام دستی آن نیز واقع‌بینانه و منطقی نیست و دلیلی وجود ندارد که شما از ابزارهای موجود کمک نگیرید.

حسابرس سایت، یک ابزار عالی برای انجام این کار است. به‌طورمعمول، حسابرسی یک وب‌سایت نیاز به‌صرف وقت زیاد و چشمانی تیزبین دارد. اما با این ابزار شما می‌توانید علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، از چشمانتان هم محافظت کنید. کافی است URL خود را وارد کرده و اجازه دهید سیستم کارش را انجام دهد. زمانی که همه‌ کار‌های گفته‌شده انجام شد، شما چیزی شبیه این عکس خواهید دید:

در اینجا شما یک داشبورد کامل دارید که از اطلاعات وب‌سایت خودتان و سئو شما پرشده است. فاکتورهای مختلف بر روی صفحه مانند لینک‌ها، تصاویر، عناوین وهمه و همه تجزیه‌وتحلیل شده و بر اساس اطلاعات، هشدارها و اشتباهاتی که نیاز به‌دقت شما دارند، دسته‌بندی‌شده‌اند.

بیشتر بخوانید:  چگونه با امضا ایمیل از کمپین های بازاریابی پشتیبانی کنیم؟

ازاینجا شما می‌توانید حسابرسی را به صفحات خاص، مطالب و سایر فاکتورها گسترش دهید. با استفاده از این ابزار شما یک چشم پرنده در وب‌سایتتان دارید که بیشتر افراد هرگز از آن مطلع نخواهند شد.

آینده: بدون شک سئو به‌عنوان یک علم کاربر محور و در مغایرت با ربات‌های موتورهای جستجو به راه خود ادامه خواهد داد. الگوریتم گوگل، در به تصویر کشیدن الگوها؛ تجربه لذت‌بخش آنلاین برای کاربران، بهتر و بهتر می‌شود و به‌احتمال‌زیاد روندی مشابه سئو را طی خواهد کرد. سرعت و ارتباط دوستانه‌تر با موبایل در تعیین رتبه‌بندی سایت‌ها تأثیر بیشتری خواهد گذاشت و صفحات AMP قادر خواهند بود تلاش گوگل را برای ارائه یک نسخه سریع‌تر از وب، افزایش دهند.

۲- تجزیه‌وتحلیل مشخصات لینک‌های پیوندی

گذشته: احتمالاً شما به یاد دارید که چیزی که بیشتر در مورد مشخصات لینک یک سایت اهمیت داشت، تعداد لینک‌های آن سایت بود. بسیار شبیه محتوا و متا تگ‌ها بود و اغلب به‌عنوان محلی برای کلیدواژه‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفت. به این معنی که لینک‌ها با یک بخش غنی از کلیدواژه‌ها به رتبه سایت در تعداد کلیدواژه‌ها کمک می‌کرد.۱۰ سال قبل اگر شما مشخصات لینک خود را بررسی می‌کردید، احتمالاً دو چیز را دقیقاً ملاحظه می‌کردید: تعداد لینک‌ها و حضور کلمات کلیدی در این لینک‌ها.

بخش دوم مقاله: چگونه بک لینک موثر بسازیم؟

در حال حاضر: هنوز هم لینک‌های پیوندی پایه و اساس وب و یک عامل رتبه‌بندی قدرتمند در موتورهای جستجوگر مدرن است؛ اما امروزه به‌اندازه کیفیت و ارتباط موردتوجه قرار ندارد. از بسیاری از جهات تجزیه‌وتحلیل لینک‌ها در سال ۲۰۱۷ میلادی با آنچه درگذشته بوده متفاوت خواهد بود. یک رشد ناگهانی در مشخصات لینک شما، بخصوص اگر لینک از یک منبع باکیفیت بالا نباشد، بیشتر باعث نگرانی است. همچنان که متنی پر از کلمات کلیدی، به‌جای افزایش رتبه‌بندی، جریمه گوگل را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  7 نکته کمپین دیجیتال مارکتینگ در هتل ها و مراکز اقامتی

امروزه رتبه‌بندی لینک‌ها در سئو، بر اساس قدرت، مناسبت و تنوع رتبه‌بندی می‌شوند. برای باقی ماندن در رتبه‌بندی گوگل شما باید مطمئن شوید که لینک‌هایتان را از منبع قابل‌اطمینانی برمی‌دارید و همچنین تنوع در محتوای لینک را هم باید مدنظر قرار دهید. داشتن نمایه‌های متنوع و طبیعی در لینک‌ها بسیار مهم است، به‌طوری‌که شامل اطلاعات بسیار ضروری باشد تا اطمینان حاصل شود که شما نسبت به موضوع آگاهی دارید.

این‌ها فقط بخش‌هایی از داده‌هایی است که این ابزار برای لینک شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید برای هر لینک، فرمت جداگانه در نظر بگیرید و همچنان در گوگل بررسی کنید ببینید که چگونه لینک شمارا تجزیه‌وتحلیل می‌کند. به یاد داشته باشید که ، آخرین به‌روزرسانی پنگوئن گوگل در زمان واقعی است، به این معنی که سایت شما به دلیل داشتن لینکی که از راه دور کنترل می‌شود، توسط گوگل شناسایی و جریمه خواهد شد. دوربین کوچک سئو به شما کمک می‌کند که لینک‌هایتان را ازاین‌جهت بررسی کنید.

آینده: لینک‌ها به‌احتمال‌زیاد همچنان به نقش خود در رتبه‌بندی وب‌سایت توسط موتورهای جستجو ادامه خواهند داد. این شانس وجود دارد که با توجه به تجزیه‌وتحلیل سیگنال کیفیت و بار این لینک‌ها، در ارزیابی موتورهای جستجو در توجه وب به مارک‌ها و تجارت الکترونیک، تأثیرگذار باشند.

موارد دیگر در روز بعد بر روی وب سایت شرکت تبلیغاتی کروشه قرار خواهد گرفت.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.