نسخه آزمایشی!

چگونه با کمپین شب یلدا درامد خود را افزایش دهیم؟

فهرست مطالب

در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروز یا همان بازاریابی اینترنتی، و حجم وسیعی از کمپین های شب یلدا،طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ و تبلیغاتی برای جذب مخاطب در وب سایت شما از اهمیت زیادی برخوردار است.

شما با طراحی یک کمپین درست می توانید بازدیدکنندگان را به صورت هدفمند و هدایت شده به سایت خود دعوت کنید. آیا تا بحال از خودتان پرسیده اید که قبل از طراحی یک کمپین باید به چه نکاتی توجه کنید؟

 

 

کمپین شب یلدا و نکات کلیدی

 

۱-کمپین را تا حد امکان ساده؛ مثل روز روشن تعریف کنید. نیازی نیست خیلی خلاقیت های عجیب و غریب به کار ببرید. ارائه یک پیشنهاد ساده و کاملا واضح، بهترین نتیجه را در بر خواهد داشت.

 

۲-به نظر من تعریف تخفیف هایی که عددی هستند بهتر از تخفیف های درصدی نتیجه خواهد داد. در تخفیف های درصدی، چون مخاطب می خواهد متوجه شود چه میزان تخفیف دریافت خواهد کرد باید یک محاسبات ریاضی انجام دهد ولی اگر خیلی ساده روی عدد واقعی محصول خط بکشیم و عدد شب یلدا را بنویسیم، سرعت تصمیم گیری مخاطب افزایش خواهد یافت. ممکن است بگویید ما چندین محصول داریم و نمیشود همه را اینطور پیشنهاد بدهیم. به نظر من لازم نیست همه محصولات خود را به این شکل پیشنهاد دهید. چند تایی که از همه بهتر هستند و بیشترین فروش را دارند برای شب یلدا انتخاب کنید و نوع تخفیف را به جای درصد، به صورت عدد واقعی نمایش دهید.

 

۳-در زمان تعریف یک کمپین، حتما از رضایت نامه مشتری های قبلی استفاده کنید. ارائه Testimonial واقعا معجزه می کنه. اگر تازه به این فکر افتاده اید که رضایت نامه مشتری ها را ندارید، باید برای یلدای سال بعد برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید:  تاثیر تبلیغات در جذب مخاطب

 

۴-کمپین را فقط برای اینکه کمپینی تعریف کرده باشید و از بقیه عقب نمانید انجام ندهید. روی مشکلات مخاطب تمرکز کنید و محصول و خدمتی را در کمپین معرفی کنید که باعث افزایش فروش شما شود. در غیر اینصورت، تعریف یک کمپین را فقط به عنوان رفع تکلیف نجام ندهید. مردم واقعا منتظر کمپین های بی خاصیت ما نیستند.

 

۵-تخفیف شما در کمپین شب یلدا باید “غیر قابل مقاومت” یا به قول خارجی ها Irresistible باشد یعنی طوری باشد که مخاطب نتواند در مقابل آن مقاومت کند. کمپین های آبکی شما را به جایی نخواهد رساند. شب یلدا مردم به اندازه کافی هندوانه های آب دار می خورند. کمپین شما باید خیلی قوی و شکم پر کن باشد. بیشترین حد ممکن و بهترین های خود را ارائه دهید. طوری کمپین را تعریف کنید که یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر قرار بگیرید. نترسید. اگر حتی کمی هم ضرر کنید، حتما به زودی این تخفیف شما مثل ویروس همه را فرا خواهد گرفت و مشتری های بیشتری سرازیر خواهند شد.

 

۶-گارانتی دهید. این از مهم ترین عوامل موفقیت کمپین شب یلدای شما خواهد بود. اگر مخاطب راضی نبود، اگر کالا دیر به دستش رسید، اگر بعدا پشیمان شد و اگرهای زیاد دیگری برای گارانتی کردن محصول و خدمت شما وجود دارد. لطفا و خواهشا بی چون و چرا این کار را انجا دهید. مخاطب را سوال پیچ نکنید. باور کنید تاثیر مثبت آن در آینده حتما در افزایش فروش شما تاثیر خواهد داشت. چشم به هم بزنید شب عید فرا خواهد رسید و مردم این سخاوت شما را حتما به یاد خواهند آورد.

بیشتر بخوانید:  15 قابلیت مخفی در اینستاگرام که همه افراد باید بدانند

 

۷-فراموش نکنید که email Marketing بهترین ابزار پیام رسانی کمپین شب یلدا است. حتما کمپین خود را به سیستم Marketing Automation وصل کنید تا کسانی که نسبت به کمپین شما عکس العمل نشان داده اند را بعدا بتوانید مورد هدف قرار دهید.

 

۸-فرهنگ پارسی را پاس بداریم ولی توریست ها و سایر خارجی هایی که در ایران هستند را هم در نظر داشته باشید. آنها هم برای آشنایی با فرهنگ ایران علاقمند هستند و هم جیب های پر پولی دارند. کمی از محتوای غیر فارسی در کمپین شب یلدای خود استفاده کنید، ضرر نمی کنید.

 

نویسنده : محمود بشاش

ایده های خود را در رابطه با کمپین های تبلیغاتی با شرکت تبلیغاتی کروشه در میان بگذارید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.