نسخه آزمایشی!

اهمیت تجربه کاربری (UX) در دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

تجربه کاربری UX می تواند به عنوان درک نیازهای کاربر جهت کمک و تولید محصولات و خدماتی توصیف شود که تجربه معنی داری برای مشتریان فراهم می کند . این یک ویژگی اساسی از دنیای دیجیتال امروز است. این مسئله به طور فزاینده ای یک موضوع مهم محسوب می شود. مشتریان امروزی می خواهند نیازهای آنها فورا برآورده شود. یافتن پاسخ ها از طریق موتور جستجو , رزرو پرواز , سفارش غذا , خرید آنلاین , بانک داری اینترنتی یا بررسی با دوستان و غیره.

برآورده کردن کل این نیازها یک تجربه کاربری آنلاین با کیفیت عالی است و علاقمندی های آنها را به منافع تغییر می دهد, تجربه کاربری بخش کلیدی موفقیت و بقای کسب و کارها است.

تجربه کاربری ترکیبی از اصول مختلف مانند طراحی بصری , معماری اطلاعات , طراحی تعاملی , قابلیت استفاده , جستجوی کاربر و استراتژی محتوا است . پیتر مورویل ؛ رئیس استودیو سمانتیک یکی از پیشگامان تجربه کاربری و معماری اطلاعات است . او ساختار تجربه کاربری را برای کمک به رسمیت شناختن خصوصیات تجربه ارزشمند کاربری ایجاد کرد . او می گوید تجربه کاربری باید مفید، قابل جستجو، معتبر، ارزشمند،  مطلوب و قابل دستیابی باشد .

زمانی که ما به استراتژی بازاریابی دیجیتال می پردازیم تجربه کاربری بیشتر اوقات فراموش می شود. اما وقتیکه کسب و کاری را شروع می کنیم این مسئله باید اولین بخش مورد نظر باشد و این مورد مهمترین بخش دیجیتال مارکتینگ موفق است که خصوصی سازی و راحتی را اولویت بندی می کند.

ارزش تجربه کاربری در بازاریابی دیجیتال چیست؟

می توان گفت تجربه کاربری یک مبنای کیفی برای بازاریابی دیجیتال  یا هر نوع بازاریابی است. بازاریابی بدون تجربه کاربری مانند پرتاپ دارت در تاریکی است. تجربه کاربری  تنها ارتقاء محصول  نیست بلکه  لمس خود محصول است .

بازاریابی و طراحی دو اصطلاح متفاوت هستند . بازاریابی باعث می شود افراد چیزها را بخواهند و طراحی در رابطه با ساخت چیزهایی است که مردم می خواهند. طراحی محرک تجربه کاربر است. بنابراین بیشتر مایل است در انتهای طیف به طراحی محصول بپردازد .

طراحان تجربه کاربری اغلب در کنار تیم های بازاریابی کار می کنند و مسئول برخی از بهینه سازی ها توسط کمپین هستند . آنها مایل هستند که در رابطه با بسیاری از تصمیمات محصولات بپرسند چرا؟

آنها می توانند برخی از مفروضات محصول را براساس نزدیکی آنها به کاربر به چالش بکشند . به این ترتیب آنها به مشاور دیجیتال مارکتینگ ها با ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد چگونگی فروش موثرتر یا موقعیت یابی  یک محصول  کمک می کنند .

 

تجربه کاربر با استفاده از رویکردهای تحقیقاتی چندگانه

تجربه کاربر یک نظریه متمرکز بر پژوهش است  که بر کشف و درک نیازهای واقعی انسان متمرکز است و می تواند با یک محصول به خوبی طراحی شده حل شود . آنها بر روی روش هایی برای تحقیقات کیفی متمرکز هستند بنابراین در چارچوب بندی یک مشکل یا موقعیت به خوبی عمل کرده و می توانند با دقت بیشتری ارزیابی ها را بصورت کمی انجام دهند.

بیشتر بخوانید:  10 تفاوت بین بازاریابی کلاسیک و بازاریابی دیجیتال

استفاده از رویکردهای پژوهشی چندگانه اطمینان حاصل می کند که یک محصول به راحتی قابل کشف است و ارزش های انسانی واقعی برای مشتریان ایجاد می کند طوریکه کسب و کارها بتوانند ارزش تجاری ایجاد کنند .

از سوی دیگر بازاریابی دیجیتال روش های تحقیقی زیادی تولید نمی کند . تحقیقات بازاریابی بیشتر بر تعیین کمیت یک بازار شناخته شده برای یک محصول خاص متمرکز است . بنابراین  کلا در مورد تمرکز بیشتر بر روش های کمی است . بنابراین ترکیب تجربه کاربر با بازاریابی دیجیتال می تواند به یک کسب و کار کمک کند تا فروش خودش را بیشتر هدایت کند و خیلی بیشتر از کاری که دیگر استراتژیها می توانند انجام  دهند آنرا توسعه دهد.

تجربه کاربری فقط در مورد فضاهای ارتباطی نیست

تصور غلطی که در این زمینه وجود دارد این است که تجربه کاربری کلا در مورد ایجاد فضاهای ارتباطی زیبا است . اما این درست نیست , این فقط بخش کوچکی از تجربه کاربری است .

اساسا تجربه کاربری همه چیز در مورد رابطه مردم و تکنولوژی است و درمورد شناخت و طراحی این رابطه است . همانطور که میزان تکنولوژی و اختلالات دیجیتال در جهان افزایش می یابد طبیعت این رابطه نیز پیش میرود.

تجربه کاربر بیش از آن چیزی است که بازاریابی دیجیتال در حال حاضر آنرا مورد نظر قرار می دهد.

تاثیر رسانه های اجتماعی در زمینه بازاریابی دیجیتال باورکردنی نیست . چه اتفاقی خواهد افتاد وقتیکه نه تنها مردم بلکه محصولات نیز بخش مهمی از شبکه ها و رسانه های اجتماعی شوند . در آینده اکثرا تعاملات در رسانه اجتماعی می تواند بین محصولات یا محصولات و مردم باشد نه فقط در مورد افراد . این مسئله همه جا خواهد بود . این دیگر چیزی نیست که شما بتوانید به راحتی از خودتان دور کنید و بازاریابی در این شرایط چیز خیلی کمی برای اضافه کردن به آن است .

بنابراین مهارت های اصلی بازاریابی دیجیتال به تنهایی کار نخواهد کرد . در عوض باید شامل مکالمات بزرگتری در مورد محصولات دیجیتال و خدمات باشد . به ویژه آنها موارد ضروری در طراحی محصولات شما خواهند بود.

 

تجربیات به هر حال اتفاق می افتد . تصمیم بگیرید که آیا برای آن  طراحی خواهید کرد یا خیر

تجارب کاربری در رابطه با محصولاتی که شما می توانید آنها را ارتقا دهید در هر صورت اتفاق می افتد اعم  از اینکه شما آنرا در برنامه بازاریابی خودتان گنجانده باشید یا خیر . مهمترین بازاریابی , خارج از لحظه ها و کانال هایی صورت می گیرد که شما در آن خرید و فروش می کنید و این تجربه نامیده می شود .

بیشتر بخوانید:  38 دلیلی که نشان می دهد شما به یک متخصص یا مشاور رسانه اجتماعی نیاز دارید

بازاریابی دیجیتال بر روی کانال هایی متمرکز است که می توانیم برای رسیدن به مشتریان از طریق چاپ یا تلفن همراه از آنها استفاده کنیم . اما مشتریان افراد نیازمندی هستند . افرادی که کانال ندارند . آنها دوست دارند بین فواصل کانال ها زندگی کنند . این فواصل جایی است که طراحی تجربه کاربری موجود است . اخیرا مفاهیمی مانند تجربه های متقابل کانالی و تجربیات تمام کانالی آغاز شده است . گنجاندن تجربه کاربری به عنوان بخشی از تیم دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا عدم تعادل را اصلاح کنید .

نکاتی که دیجیتال مارکتر باید بداند

به عنوان یک بازاریاب بسیار دشوار است که بدانید چه چیز مربوط یا نامربوطی بر کار شما تاثیر می گذارد . برخی از مفاهیم تجربه کاربر در روند بازاریابی دیجیتالی دارای اهمیت هستند .

قابلیت استفاده و تجربه کاربر باهم متفاوت هستند

قابلیت استفاده بخش جدایی ناپذیری از تجربه کاربری است . قابلیت استفاده به دنبال این است که چگونه یک رابط کاربری برای یک کاربر است. قابلیت استفاده بررسی می کند که کارایی و لذت بخشی و کارامد بودن جهت استفاده برای رابط کاربری چگونه است ؟ قابلیت استفاده برای تجربیات مثبت و منفی مشتری حیاتی است .

از سوی دیگر تجربه کاربری با احساسات و نگرش های کاربر در ارتباط است وقتی که با محصول یا خدمات شما در تعامل است .

تجربه کاربر پسند باعث ایجاد طرفداران برند می شود

کاربران نظرات مثبتی در مورد محصولات و خدمات شما منتشر می کنند . تجربه کاربرپسند لذت بخش بطور طبیعی طرفداران نام تجاری شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند که نام تجاری خودتان را در خارج بازار پیدا کنید.

بنابراین تلاش های بازاریابی خوب, تجریبات کاربر پسند عالی ایجاد می کند و رابطه بلند مدتی با نام تجاری شما و مشتریان شما برقرار می کند .

 

تعادل بین بازاریابی دیجیتال و تجربه کاربری مورد نیاز است

بازاریابی دیجیتال بر روی تغییر متمرکز است اما این مسئله می تواند منجر به تجربه کاربری منفی شود. تجربه مثبت کاربری بخش حیاتی سفر موفق شما است . بنابراین وب سایت شما را مطمئن ساخته و یک ابزار بازاریابی مفید است که در نهایت منتهی به تغییر می شود .

 

بازاریابان و مشاوران تبلیغاتی نیازمند تجربه کاربری هستند

شما نیازمند کسب رضایت مشتری برای رشد مناسب کسب و کارتان هستید . ایجاد یک تجربه کاربری مثبت برای افزایش رضایت مشتری ضروری است و بهترین راه برای تمایز محصول شما در این بازار رقابتی است . تجربه کاربری یک عنصر اساسی مهم در ایجاد رابطه بین شما و مشتریان شما است.

بیشتر بخوانید:  نکاتی در مورد توقف پاپ آپ ها در گوگل

 

قابلیت یافتن یک بخش مهم از تجربه کاربری مثبت است

هنگامیکه که یک کاربر می خواهد محتوای مورد نظرش را بصورت آنلاین پیدا کند آنها به دنبال گزینه های متعددی خواهند بود: مرور کردن , جستجو کردن و درخواست از همسالان خودشان در رسانه های اجتماعی . برچسب گذاری , سازمان دهی , قالب بندی و اتصال به محتوای سایت بسیار مهم است زیرا انسان و تکنولوژی هر دو می توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند و آنرا درک کنند . بنابراین یک سئوی خوب مورد نیاز است و این بخشی از تجربیات کاربری با چهره های متعدد است .

تجربه بصری همیشه هدایت کننده راه است

سرمایه گذاری برروی تجربه بصری تنها راه توسعه و حفظ تجربه کاربری مثبت برای مشتریان شما است .

بر اساس نایومی چیبانا , داستان سرایی بصری یکی از بهترین استراتژیهای بازاریابی امسال و همچنین سال آینده خواهد بود . این فرم ترکیبی محتوای تعاملی همیشه در ترویج نام تجاری یا خدمات به مشتریان شما برنده خواهد بود .

چیبانا توضیح می دهد : ادغام کامل کلمات نوشته شده  و تصاویر باقی مانده به نمودارهای تعاملی, نقشه ها ، انیمیشن ها  و داستان های تعاملی راهی برای ایجاد اشکال جدیدی از داستان سرایی transmedia در فرهنگ همگرایی ما است.

کاربران می توانند از ایده هایی از جمله تجربیات بصری برای رابطه عمیق تر استفاده کنند و از مقداری کنترل بر روی تجربیات خودشان و تعاملات با نام تجاری که چهره بازاریابی دیجیتال را برای تجربیات بهتر تغییر می دهد ، استفاده کنند . این موثرترین استراتژی است که می تواند به عنوان یک استراتژی خوب برای همه کسب و کارها استفاده شود.

تجربه کاربری باعث وفاداری می شود

اصطلاح مشتری ، همیشه باید با وفاداری در ارتباط باشد . وفاداری نمی تواند خریداری یا تحمیل شود . این مسئله بتدریج با ثبات نام تجاری و رابطه مشتریان و تعاملاتی که مثبت ، متعهد و پاداش دهنده هستند اتفاق می افتد .

تنها فرمول جادویی برای انجام این کار ، تجربه کاربری عالی است . تجربه کاربری محرک وفاداری مشتری است . هرچه بیشتر بر روی تلاش های بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید مشتریان وفادار خود را بیشتر بهبود می بخشید که تکرار خواهد شد و در مسیر موفیقت به شما انگیزه می دهد . 

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین مقالات را از دست ندهید!

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.