نسخه آزمایشی!

آیا شبکه اجتماعی مناسب برای کسب وکارتان را درست انتخاب کرده اید؟

فهرست مطالب

انتخاب درست کانال اجتماعی شبکه اجتماعی می تواند کمک کند تا در زمان و پول خود صرفه جویی کنید. هر شبکه اجتماعی حتماً امکاناتی برای ارایه دارد ولی چیزی که در کسب وکار مهم است این هست که شبکه اجتماعی درست را شناسایی کند و تمام تمرکز و تلاش خود را صرف آن کند. قبل از این که کانال شبکه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید این سوالات را از خودتان بپرسید:

در ضمن شما می توانید با تکمیل فرم مشاوره دیجیتال مارکتینگ آژانس بازاریابی دیجیتال کروشه از خدمات کانون تبلیغاتی ما در راستای افزایش فروش با بازاریابی دیجیتالی بهره مند شوید

سوال۱: اهداف کانال شبکه اجتماعی شما چیست؟

شبکه اجتماعی یک کانال تبلیغاتی است و شبیه رسانه های دیگر می ماند و امکان بازاریابی وجود دارد. شما باید شفاف برای خودتان توضیح بدهید که دقیقاً از شبکه اجتماعی چه انتظاری دارید. اگر شما نمی توانید توضیح دهید که چگونه یک کانال خاص در رسیدن به اهداف شما کمک می کند بنابراین احتمال اینکه نرسید خیلی زیاد هست پس شما هیچ کانالی را انتخاب نکنید.

 بیایید نگاهی بیندازیم که چرا  بیشتر کسب وکارها در شبکه های اجتماعی حضور دارند:

افزایش آگاهی برند

اگر هدف کانال شبکه اجتماعی شما افزایش آگاهی برند است پس پلت فرمی را انتخاب کنید که پتاسیل را دارد تا مخاطبان زیاد را گسترش بدهد. اطلاعات دموگرافیک مخاطبان کانال  را مشخص کنید تا ببینید  چشم انداز فعلی آن ها کافی هست. یک راه خوب برای تعیین، استفاده از گزینه های تبلیغاتی شبکه های اجتماعی است.

افزایش تولید

اگر شما به دنبال مشتری برای کسب وکارتان هستید از تبلیغات شبکه اجتماعی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  7 نکته کمپین دیجیتال مارکتینگ در هتل ها و مراکز اقامتی

سوال۲: کانال های شبکه اجتماعی مورد علاقه مخاطبین هدف کدام ها هستند؟

بله منم شنیدم که همه می گویند فیسبوک و البته در ایران تلگرام .ولی اگر مخاطبین شما نوجوانان هستند استفاده از اسنپ چت بهتر از فیسبوک می باشد. و یا می تواند برای کسب و کار شما انتخاب اینستاگرام بهتر از تلگرام باشد یا بالعکس. به طور مشابه خیلی کاربران با توییتر نسبت به فیسبوک راحت ترن و به طور منظم از آن استفاده می کنند. درک کنید مشتری شما چه کسانی هستند و اینکه چطور از زمانی که در اینترنت هستند استفاده می کنند می توانید شبکه اجتماعی درست را تخمین بزنید. اگر مخاطبان شما زنان هستند بهتر از پینتست و فیسبوک استفاده کنید. دانستن سن ، جنسیت مخاطبان کمک می کند تا بهتر تصمیم بگیرید کدام کانال شبکه اجتماعی را انتخاب کنید.

سوال ۳: رقیب شما از چه شبکه اجتماعی استفاده می کند؟

اگر شما در حال رشد و پیشرفت در برابر  رقیبتان هستید افزایش اطلاعاتتان این رشد را بیشتر کند. کسب وکارها چگونه در کانال ها ظاهر می شوند چگونه مشتریان را  درگیر می کنند. بهترین کار این است که شما استراتژی کانالتان را مشخص کنید.

سوال ۴: چه نوع محتوایی شما قادر هستید ایجاد کنید؟

اغلب نوع فرمت محتوایی که کسب وکارها ایجاد می کنند در انتخاب نوع شبکه اجتماعی موثر است. خیلی ها شبکه اجتماعی یوتیوب را ترجیح می دهند .اگر شما قادر نیستید فیلم ویدیویی با کیفیت تولید کنید پس بهتر است یوتیوب را فراموش کنید.  هر کانال شبکه اجتماعی می تواند فرمت محتوایی متفاوت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  نقش طراحی گرافیکی در بهبود پشتیبانی از مشتری [ بهمراه 4 مثال کاربردی ]

اسنپ چت برای جوانان است. به منظور رقابت با اسنپ چت فیسبوک ویژگی لایو را معرفی کرده است. فیسبوک یکی از کانال های اجتماعی بسیار پر کاربرد در کسب وکارها می باشد اما نحوه استفاده از این شبکه بسیار مهم است.  فرمت های محتوایی متنی یا تصویری(ویدیویی) می باشند. اگر کارتان اینفوگرافیک هست پس پینترست برای شما مناسب است. اگر بلاگ شما قالب محتوایی دارد لینکدین گزینه مناسبی است. اگر شما فرمت محتواییتان را انتخاب کنید بهتر می توانید شبکه اجتماعی مناسب برای کارتان را انتخاب کنید.

سوال۵: چگونه شما می توانید کانال های شبکه اجتماعی را مدیریت کنید؟

تعداد ایده آل کانال های شبکه اجتماعی برای کسب وکار کوچک که می تواند مدیریت کند یکی می باشد. مگر اینکه مدیر اجرایی بخشی از کارش را برون سپاری کند و در نتیجه تیمی برای مدیریت شبکه های اجتماعی داشته باشد. مدیریت یک کانال شبکه اجتماعی سخت است چون هم باید محتوا را به طور منظم ایجاد کنید و هم با مخاطبین کانالتان تعامل داشته باشید.

 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.