نسخه آزمایشی!

مراحل آماده سازی محتوا برای دستگاه موبایل

فهرست مطالب

همانطور که می دانید امروزه بیشتر افراد برای گشت و گذار در اینترنت از دستگاه های موبایلی خود استفاده می کنند.  گوگل تصمیم گرفته است  سایت هایی را در دستگاه های موبایلی نشان دهد که برای این نوع دستگاه ها بهینه سازی شده است. به همین خاطر سایت هایی  که موبایل دوست نیستند افت شدیدی در رتبه بندی خود خواهند داشت.

این پدیده به موبایل گودن(Mobilegeddon) شناخته شده است. بر اساس تحقیق و پژوهش های انجام شده توسط Comscore، تعداد کاربران موبایلی در سرتاسر جهان در سال ۲۰۱۴ از کاربران دسکتاپی پیشی گرفته است. این رشد همچنان ادامه دارد. با افزایش توجه و تمایل افراد برای استفاده از موبایل در جستجوی اینترنت، داشتن یک پلتفرم دیجیتال و محتوای مناسب برای  موبایل ها از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار گشته است. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

آیا تا به حال مقالات بخش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کرده اید؟

۱. محتوای خود را با هر پلتفرم موبایلی سازگار و هماهنگ کنید:

 کاربران موبایلی بیشتر از انگشتان دست خود برای به دست آوردن اطلاعات و مشاهده آن استفاده می کنند و همین امر باعث شده است که به هنگام مشاهده محتوایی که برای دستگاه های آنان بهینه سازی نشده است، زیاد صبور نباشند. این افراد می توانند سایت مورد نظر را ترک کنند و سایت دیگری را بیابند که تعامل با آن بسیار ساده تر است.

بیشتر بخوانید:  بازاریابی محتوایی یا بازاریابی رسانه اجتماعی

۷۴ درصد از مشتریان تنها ۵ ثانیه برای بارگذاری صفحات سایت در دستگاه های موبایلی صبر می کنند. در نهایت اگر صفحه مورد نظر باز نشود آن را ترک می کنند. ۴۶ درصد از این افراد دوست ندارند به سایت هایی برگردند که برای موبایل بهینه سازی نشده است.بنابراین باید مطمئن شوید که محتوای سایت شما به درستی در پلتفرم های موبایلی قابل مشاهده است.

یک سایت واکنش گرا طراحی کنید:

یک سایت واکنش گرا به گونه ای طراحی می شود که خود را با اندازه صفحه نمایش دستگاه مورد نظر وفق می دهد. این سایت در دستگاه هایی همچون گوشی های هوشمند، تبلت ها یا رایانه های شخصی به خوبی نمایش داده می شود. اگر یک طراحی واکنش گرا داشته باشید، کاربران موبایلی شما برای خواندن محتوای سایت، نیازی به زوم کردن نخواهند داشت.

برای داشتن یک طراحی واکنش گرا نیازی به سرمایه گذاری های زیاد نیست. قالب های ورپرس بسیاری وجود دارد که به صورت واکنش گرا طراحی شده اند. می توانید از این قالب ها خریداری کنید یا از افزونه هایی بهره مند شوید که محتوای سایت شما را برای موبایل بهینه می کند. اگر در مورد واکنش گرا بودن یا نبودن محتوای سایت خود مطمئن نیستید می توانید از گزینه بررسی بهینه سازی موبایل استفاده کنید که توسط گوگل ارائه شده است. برای دسترسی به این گزینه به وبمستر تولز گوگل بروید.

یک سایت برای موبایل ایجاد کنید:

ایجاد یک سایت جداگانه برای موبایل نیازمند تلاش های بازاریابی زیاد و صرف هزینه های بالاست اما اینکار مزایای خاصی برای شما خواهد داشت. مهم ترین مزیت این روش این است که سایت شما تنها برای موبایل بهینه سازی شده است. برندهای بزرگی همچون آمازون و CNN دارای سایت های جداگانه ای برای دستگاه های موبایلی هستند. سایت Mountain Dew دارای یک سایت موبایلی تعاملی و بصری است.

بیشتر بخوانید:  استراتژی بازاریابی دیجیتال برای سال 2018 چیست؟

یک اپلیکیشن موبایلی ایجاد کنید:

برخی  از بازاریابان دیجیتال از توسعه اپلیکیشن های موبایلی واهمه دارند. بیشتر بازاریابان بر این باورند که سرمایه گذاری بر روی ایجاد اپلیکیشن های موبایلی زیاد ارزشمند نیست. اما واقعیت این است که این گزینه به یک نیاز تبدیل شده است زیرا اپلیکیشن ها دنیای موبایل را به خود اختصاص داده اند. اگر دوست دارید کمپین محتوای شما بر روی موبایل و سایر دستگاه های موبایلی نیز موثر باشد، داشتن اپلیکیشن ضروری است. توسعه اپلیکیشن موبایلی شخصی مزایای دیگری نیز دارد.این مزایا عبارتند از :

·        استفاده از اپلیکیشن های موبایلی باعث ساخت آگاهی از برند می شود. لوگوی شما در صفحات موبایلی به نمایش در می اید.

·       استفاده از این گزینه می تواند لیست ایمیلی شما را به خوبی پر کند. نصب اپلیکیشن  بهترین روش برای به دست آوردن ایمیل افراد است.

·       این گزینه محتوای شما را برجسته تر می کند. کاربران اپلیکیشن  سعی می کنند هشدارها و اعلان ها را از طریق اپلیکیشن مشاهده نمایند.

·       استفاده از اپلیکیشن فرایند تجارت الکترونیکی را ساده تر می کند. طراحی یک اپلیکیشن شخصی، می تواند موانع موجود برای خریداران را کمتر نماید یا به طور کلی حذف کند.

بخش های بعدی این مقاله بر روی وب سایت شرکت تبلیغاتی کروشه در دو بخش چگونه مطالب خود را برای مخاطبان موبایل بهینه کنیم؟ و راه های افزایش بازدید کاربران موبایل را میتوانید مطالعه نمایید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.