نسخه آزمایشی!

بازاریابی محتوا به سبک گزارشگران

فهرست مطالب

اگرچه ۹۳ درصد از شرکت های B2B  بازاریابی از طریق محتوا را به عنوان یک استراتژی به کار می برند اما کمتر از نیمی از افراد در این روش موفق هستند. با اینحال شرکت هایی با استراتژی بازاریابی مستند، سه برابر بیشتر از افراد معتقدند که تلاش های آنان موثر بوده است. بنابراین ایجاد  یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب یک موضوع ضروری است. بازاریابان محتوا مدل های مختلفی برای توسعه این استراتژی ها دارند. آنها از مواردی همچون مدل پلتفرم ،مدل  مایع شافر و فریم ورک ACKTT  استفاده می کنند.

رویکرد امیدوار کننده دیگری که در این حوزه وجود دارد فکر کردن همانند یک گزارشگر است. روزنامه نگاری برند، انقلاب بازاریابی از طریق محتواست. بنابراین اعمال رویکرد روزنامه نگاری برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا بسیار عالی خواهد بود. فکر کردن همانند یک گزارشگر می تواند به هنگام توسعه استراتژی رسانه اجتماعی نیز به شما کمک کند.  دو مفهوم اصلی روزنامه نگاری در بازاریابی محتوا نیز کلیدی خواهد بود.  سوالات گزارشگران و هرم وارونه.

سوالات گزارشگران:

گزارشگران سعی می کنند برای به دست آوردن داستان مورد نظر خود، سوالات کلیدی بپرسند. شش سوال ساده و یکسانی وجود دارد که با استفاده از آن می توان اصل استراتژی بازاریابی محتوا را فراهم نمود.

مقالاتی که در بخش دیجیتال مارکتینگ در شرکت تبلیغاتی کروشه قرار دارد میتواند شما را بیشتر راهنمایی کند آنها را از دست ندهید.

چه کسی: ابتدا باید بدانید که مخاطبان شما دقیقا چه کسانی هستند. پرسوناهای خریدار  مشخص و دقیقی را  به دست آورید تا بتوانید نیازهای این افراد، علایق و نگرانی های آنان را درک کنید. اگرچه این موضوع به نظر کلیشه ای می رسد اما برای به دست آوردن یک راه حل مناسب مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  تعداد فالورها در شبکه های اجتماعی چقدر مهم است؟

چه چیزی: سوالات متعددی در این قسمت وجود دارد که می توان  در استراتژی محتوا به کار برد. راه حلی که برای حل مشکل خریداران پیشنهاد می کنید دقیقا چه چیزی است؟  پیام کلیدی شما چه چیزی است؟  دوست دارید مشتریان احتمالی تان چه احساسی داشته باشند و چه ارزش هایی را برایشان فراهم می کنید؟

کجا: هر عنصر محتوا کجا در اختیار مخاطب قرار خواهد گرفت؟ به صورت چاپی؟ تلویزیون؟ به صورت آنلاین یا در مکان های دیگر؟  اگر محتوای شما به صورت آنلاین  و متنی در اختیار کاربران قرار دارد ، ممکن است بر روی وبلاگ، سایت ، انتشاراتی آنلاین ، سایر وبلاگ های مرتبط با تاثیرگذاران حوزه صنعت ،بر روی پلتفرم هایی همچون لینکداین؛ فیس بوک یا ترکیبی از این موارد  منتشر شود. ایا محتوای ویدئویی شما در یوتیوب، فیس بوک، Vimeo یا وبلاگ منتشر خواهد شد؟

چه موقع، کی:  این سوالات را می توان در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار داد. اگر محتوای شما در مورد اخبار فوری صنعت،  رویداد ها یا فصلی است پس زمانبندی دقیق  در این مورد الزامی است. مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید  این است که چه موقع در چرخه خرید، محتوای خاصی برای کاربر مهم خواهد بود؟ این موضوع ماهیت اتوماسیون بازاریابی است. تحویل محتوای  مناسب به مخاطب مناسب و درست در یک زمان مناسب  بسیار ضروری است تا بتوان مشتریان احتمالی را به سرنخ تبدیل کرد.

چرا:   بسیار مهم است که بدانید چرا هر کدام از محتوای شما برای خریدار  اهمیت دارد؟ این سوالات بیشتر در سطح تجاری اساسی اعمال می شود. چرا افراد باید با شما وارد تجارت شوند؟ بینش گسترده مشتریان شما دقیقا چه چیزی است ؟

بیشتر بخوانید:  30 نکته در رابطه با بازاریابی محتوا

چگونه: در نهایت یک نوع سوال نیز وجود دارد که با واژه چگونه آغاز می شود و نشان می دهد که محتوای مورد نظر چگونه به دست مخاطب می رسد. این محتوا ممکن است در برگیرنده متن( پست وبلاگ، مقالات، کتاب های الکترونیکی، لیست ها، راهنماها و گزارش ها)اینفوگرافیک ها، فایل های پاورپوینت، ویدئو، صوت، عکس یا سایر رسانه ها باشد. به طور ایده آل، استراتژی محتوای شما  نه تنها باید فرمت اصلی برای محتوای موجود را شناسایی کند بلکه فرصت هایی را برای اینکار فراهم آورد.

هرم وارونه:

گزارشگران  به خصوص افرادی که در رسانه های چاپی کار می کنند معمولا داستان های خود را  به روش هرم وارونه می نویسند.  در این روش، داستان یا محتوای مورد نظر با خلاصه کردن نقاط اصلی آغاز می شود و سپس به تدریج با فراهم کردن جزییات در مورد رویدادها، افراد، موقعیت ها و سایر  عناصر داستان ادامه می یابد. در بازاریابی محتوا، این ساختار را می توان به خوبی در انواع مختلفی از  محتواها همچون مطالعات موردی، انتشارات و پست های خبری وبلاگ مورد استفاده قرار داد. سایر طراحی های ساختاری برای محتواهای دیگر بهتر کار می کند.  مدل هرم وارونه برای برنامه ریزی کلی محتوا عالی و ارزشمند خواهد بود. شما نیز می توانید استراتژی بازاریابی محتولی خود را با ایده، طرح یا پیام بزرگی که دوست دارید با افراد به اشتراک بگذارید و توسعه دهید. سپس  عناصر دقیق و جزئی تری را برای کاربران فراهم آورید.  به خاطر داشته باشید که یک نوع  استراتژی بازاریابی برای همه شرکت‌های B2B کارساز و مفید نخواهد بود. اما داشتن یک استراتژی مستند، عنصر کلیدی برای موفقیت در بازاریابی محتواست. این موضوع برای ازمایش چارچوب های مختلف و به دست اوردن چارچوب مناسب، بسیار ضروری است.  فکر کردن همانند یک گزارشگر و روزنامه نگار رویکردی است که ممکن است در توسعه استراتژی موثر برای کسب وکار شما مفید باشد.

بیشتر بخوانید:  چگونه با یک شرکت بازاریابی دیجیتال برای ایجاد کمپین موفق همکاری کنیم؟

منبع 

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.