نسخه آزمایشی!

ترندهای بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۱۸

فهرست مطالب

برندها این روزها بیشتر از قبل تلاش دارند از طریق پلتفرم های اجتماعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. با افزایش تعداد رقبا و کاهش دوره توجه مخاطبین به ۸ ثانیه، جلب توجه افراد در این حوزه ها بسیار دشوارتر شده است.

هر روزی که کاربر محتوای موجود را می خواند به برند اجازه می دهد پنجره و بازه زمانی کوتاهی برای جلب توجه او در اختیار داشته باشد. خوب حالا سوال اینجاست که برند شما چگونه می تواند ایده هایی را ایجاد کند که برای جلب توجه مخاطبین مفید باشد؟

در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از ترندهای کلیدی که به نظر می رسد تاثیر زیادی بر روی استراتژی های رسانه اجتماعی داشته باشد را با هم مرور کنیم.

ربات های گفتگو یا همات چت بات ها می توانند خدمات رسانی به مشتریان را تسریع کنند:

ربات های گفتگو دیگر ماشین های رباتیک و بی روحی که قبلا بودند نیستند. این ها ربات هایی هستند که می توانند ارتباط فوری با مشتریان سرتاسر جهان ایجاد کنند، مشکلات آن ها را حل نمایند و حتی سفارش پیتزا بگیرند. امسال بیشتر برندها ربات های گفتگو را با درجات مختلفی از موفقیت تست خواهند کرد. بر اساس یافته های گارتنر، ۲۰ درصد از محتوای کسب وکارها در سال ۲۰۱۸ ممکن است توسط دستگاه ها تولید شود. اگر ماشین ها بتوانند داستان هایی را ایجاد کنند که مفید و مرتبط هستند، پتانسیل بازاریابی و تبلیغات نیز ارزش سرمایه گذاری را خواهد داشت.

ربات های گفتگو به برندها اجازه می دهند به سرعت با مشتریان خود به شیوه شخصی تری ارتباط برقرار کنند. از آنجایی که ربات ها باهوش تر شده اند و از جوانب مختلفی به انسان ها شبیه شده اند، شما می توانید به کمک این گزینه صدای برند خود را شخصی سازی کنید و پیام های شخصی سازی شده ای را در اختیار کاربرانتان بگذارید.

فیس بوک گزارش کرده است که آن ها ماهانه ۱۰۰۰۰۰ ربات فعال جدید بر روی پیام رسان خود می بینند، که پلتفرم جدیدی برای بازاریابان فراهم می کند و به آن ها اجازه می دهد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. یکی از نسل هایی که به سرعت خود را با ربات های گفتگو منطبق کرده است نسل هزاره است. تقریبا ۶۰ درصد از افراد این نسل در حال حاضر از ربات های گفتگو استفاده می کنند و ۷۱ درصدشان بیان کرده اند که دوست دارند از این ربات ها در برقراری ارتباط با برندهای بزرگ بهره ببرند.

توصیه : اگر در حال حاضر از این ربات ها استفاده نمی کنید سال جدید به احتمال زیاد بهترین زمان برای تست ربات های گفتگو خواهد بود. با اینکه طراحی چنین ربات هایی ساده و اسان است اما باید به خاطر داشته باشید که شما کاربران کهنسالی هم دارید که دیرتر از نسل هزاره خود را با فناوری های جدید تطیبق می دهند. قبل از اینکه بخواهید استفاده ار ربات های گفتگو را آغاز کنید آن را برای برخی از کاربران خود تست کنید. از نکات و ترفندهای زیر برای ایجاد و استفاده از ربات های گفتگو استفاده نمایید:

  • در ابتدا چت باتی برای خود ایجاد کنید.
  • · ربات های گفتگو دارای احساس هستند. در ابتدا یک متن برای آن ها ایجاد کنید.
  • · سعی کنید استفاده از آن را زیاد پیچیده نکنید
  • · انتظار نداشته باشید افراد به خاطر جدید بودنش از آن استفاده کنند. دلیلی به کاربران خود بدهید تا بر اساس آن از ربات شما را مورد استفاده قرار دهند.
  • شکست همگانی ممکن است هم برای ربات ها و هم برای انسان ها رخ دهد
بیشتر بخوانید:  آیا شبکه اجتماعی مناسب برای کسب وکارتان را درست انتخاب کرده اید؟

محتوای کوتاه مدت، نرخ تعامل بهتری را فراهم خواهد کرد:

اسنپ چت، اینستاگرام و فیس بوک دارای استوری هایی هستند. این استوری ها به دنبال محتوای کوتاه مدت می گردند. بیشتر محتواهای کوتاه مدت برای ۲۴ ساعت به اشتراک گذاشته می شوند و سپس برای همیشه ناپدید می گردند. برندها در حال حاضر محتوایی را برای کانال های اجتماعی خود ایجاد می کنند و استراتژی جداگانه ای برای بازاریابی محتوای کوتاه مدت دارند.

این نوع محتوا به شما اجازه می دهد بیشتر از قبل معتبر شوید. همانطور که شاهد آن هستیم، بیشتر برندها از پروفایل اینستاگرام خود برای تولید محتوای با کیفیت و استوری های عالی برای زمان واقعی استفاده می کنند. از آن جایی که ماهیت محتوای استوری ها در عرض چند ساعت از بین می رود، باعث ایجاد فعالیت سریع در فالورها می شود. داشتن استراتژی با کیفیت برای رسانه های اجتماعی یک ضرورت است.

همه ما به خوبی می دانیم که داستان سرآیی آینده بازاریابی محتوایی در رسانه های اجتماعی خواهد بود.

نشنال جئوگرافیک یکی از نمونه های عالی در این مورد است و توانسته بیش از ۳۵۰ میلیون کاربر فعال را درگیر محتوای خود کند.

داشتن استوری هایی که در بالای فید فالورها ظاهر می شود به شما اجازه می دهد برندتان را برای همیشه در ذهن افراد حک کنید. روزانه بیش از ۲۵۰ میلیون استوری تولید می شود و شما باید بتوانید راهی برای دیده شدن استوری خود پیدا کنید.

توصیه: برنامه ریزی برای دسترسی به مخاطبان به کمک بازاریابی محتوای کوتاه مدت داشته باشید. به دنبال معتبر بودن باشید و محتوای زمان واقعی را برای درگیر کردن کاربر در یک بازه زمانی کوتاه تولید کنید. استراتژی خود را حول و حوش داستان خود ایجاد کنید و بر روی فکر و زمان خود سرمایه گذاریی نمایید.

محبوبیت واقعیت افزوده

استفاده از واقعیت افزوده بر روی دستگاه های موبایلی توانسته است روش تعاملی برای بازاریابان ایجاد کند و به آن ها کمک نماید به مخاطبان هدف خود به سرعت، به آسانی و به روش تعاملی دست پیدا کنند. امسال شرکت اپل آغاز به کار ایفون ۸ و ایفون ایکس را اعلام کرد که به کاربران اجازه می دهد تجربه واقعیت افزوده را در زندگی خود داشته باشند. به همین خاطر به احتمال زیاد کانال های اجتماعی نیز از این روند بی بهره نخواهند بود و روش های جدیدی برای ادغام واقعیت افزوده با پلتفرم های خود معرفی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:  نمایش ایموجی در تیتر تبلیغات ادوردز گوگل

در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که اسنپ چت قابلیت واقعیت افزوده جدید خود را ایجاد کرده و به کاربران اجازه می دهد از بیت موجی استفاده کنند و از طریق دوربین اپلیکیشن خود و تصاویرشان را در زمان واقعی در اختیار افراد بگذارند.

به طور مشابه، برندها نیز می توانند به زودی محصولات خود را در رسانه های اجتماعی و به طور کاملا تعاملی در اختیار کاربران خود بگذارند.

به عنوان مثال IKEA اپلیکیشینی به نام Place را ایجاد کرده که به کاربران اجازه می دهد مبلمان و وسایل خانه را قبل از خرید مشاهده و امتحان کنند. یا ویدئو اپلیکیشن آمازون را با عنوان ” معرفی قابلیت جدید اپلیکیشن آمازون AR ” ببینید این روش می تواند یک روش عالی برای افزایش نرخ تبدیل باشد و به مشتریان اجازه دهد نحوه جای گذاری محصولات و دکوراسیون آن ها را قبل از خرید ببینند.

با رشد واقعیت افزوده، Virtual FOMO نیز به واقعیت تبدیل خواهد شد. افراد نیز خود را از این قافله جدا نخواهند کرد و تلاش می کنند بخشی از این دنیای جدید باشند. به همین خاطر رسانه های اجتماعی به رشد واقعیت افزوده کمک خواهد کرد. به ابزارها و قابلیت هایی که رسانه های اجتماعی بزرگ همچون فیس بوک در حال معرفی اش هستند نگاهی بیندازید.

توصیه: اگر قصد دارید از واقعیت افزوده استفاده کنید مطمئن شوید که ارزشی برای کاربر فراهم می کنید و آن را قابل اشتراک می نمایید. بدون برنامه ریزی از واقعیت افزوده استفاده نکنید. باید این گزینه را با سایر برنامه های خود همگام سازید.

بازاریابی اینفلوئنسرها رشد قابل توجهی خواهد داشت

اینفلوئنسر مارکتینگ یا همان بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار گرایش جدیدی نیست. به خاطر اینکه اکثریت قریب به اتفاق بازاریابان به دنبال این نوع بازاریابی هستند، چالش هایی نیز پیش روی برندها و صنعت ها ایجاد شده است. محبوبیت این نوع بازاریابی باعث شده است افراد ندانند به چه کسی باید اعتماد نمایند. مشتریان به دنبال اعتبار و اعتماد از اینفلوئنسرها هستند و برندهایی که با متخصصان حوزه خود کار می کنند نرخ تبدیل بسیار خوبی را از این روش کسب خواهند کرد. کاربران از دیدن برندهایی که هر تاثیرگذاری استفاده می کنند تا محصولات خود را ترویج نمایند خسته خواهند شد.

ثانیا از آنجایی که برندهای زیادی دوست دارند با اینفلوئنسرها کار کنند، این افراد نیز در مورد برندهایی که می خواهند با آن ها کار کنند و ارتباط داشته باشند محتاط تر و هوشیارتر خواهند بود. به همین خاطر ایجاد ارتباط معنادار با تاثیرگذاران یک نکته کلیدی در سال ۲۰۱۸ خواهد بود .

بیشتر بخوانید:  آژانس دیجیتال مارکتینگ چگونه کار می کند؟

حفظ این ارتباط نیز بسیار پیچیده است و نیاز به شخصی سازی پیام بر اساس افراد دارد. اینده بازاریابی اینفلوئنسرها نیز به گونه ای خواهد بود که افراد به سمت متخصصان واقعی روی می آورند.

توصیه: قبل از هر کاری باید اهداف روشن و واضحی در مورد چرایی کار با اینفلوئنسرها داشته باشید و بدانید کار کردن با این افراد باعث بازگشت سرمایه گذاری می شود یا خیر. باید مخاطبان خود را خوب بشناسید و بر اساس نیاز آن ها کار کنید.

ویدئو، ویدئو و باز هم ویدئو

در دنیایی که استفاده از موبایل به شدت افزایش یافته است ویدئو یکی از اصلی ترین موارد مصرفی کاربران محسوب می شود. در سال ۲۰۱۷، ۹۰ درصد از تمامی محتواهای به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران در رسانه های اجتماعی، فایل ویدئویی بوده است. چالش بزرگی که در این حوزه وجود دارد این است که چگونه می توان نظر مخاطب را به خود جلب کرد.

کت هان استراتژیست خلاق در این باره چنین می گوید: استفاده نکردن از فایل های ویدئویی گزینه خوبی نیست.

برندهایی که در حال حاضر از فایل های ویدئویی به عنوان بخشی از استراتژی رسانه اجتماعی خود استفاده نمی کنند باید همین امروز دست به کار شوند. روش استفاده از فایل های ویدئویی تغییر کرده است. بر اساس گزارش Sean O’Neal from Adaptly، فایل ویدئویی اولین گزینه در حال رشد فرمت تبلیغاتی در دنیای امروز است.

تا سال ۲۰۲۰، ویدئو ۸۰ درصد کل ترافیک اینترنت مصرفی مخاطبان را از آنِ خود خواهد کرد و به تدریج بیشتر افراد از آن برای مکالمه رو در رو استفاده خواهند کرد.

دیوید ویلدینگ بر این باور است که ویدئو یک استراتژی نیست بلکه تاکتیک است. قبل از اینکه وارد این حوزه شوید باید یک استراتژی پشت کارهایی که انجام می دهید داشته باشید. اهداف خود را واضح و روشن سازید. ما شاهد این موضوع هستیم که فیس بوک، اسنپ چت و اینستاگرام و توییتر برای ایجاد تعامل و جمع آوری فالورها از فایل های ویدئویی استفاده می کنند. از این ابزارها همچون لایو فیس بوک و لایو اینستاگرام برای ایجاد محتوای جدید و جذاب استفاده کنید.

توصیه: به زودی تمامی محتوایی که ما مورد استفاده قرار خواهیم داد ویدئو خواهد بود. به همین خاطر باید مطمئن شوید که محتوای ویدئویی با کیفیت و تعاملی برای مخاطبان خود ایجاد می کنید. بر روی مخاطبان واقعی خود تحقیق کنید و ببینید این افراد به دنبال چه چیزی هستند و چه نوع محتوایی برایشان بهتر است.باید محتوای ارزشمندی برای مخاطبان و کاربران خود ایجاد کنید.

برای مشاوره تبلیغاتی در خصوص تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا فرم درخواست مشاوره دیجیتال مارکتینگ آژانس تبلیغاتی کروشه را تکمیل کنید.

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.