نسخه آزمایشی!

۴ مدل ساختاردهی تیم دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

مرور و بررسی اجمالی نحوه یکپارچه سازی بازاریابی دیجیتال در ساختار تیم دیجیتال مارکتینگ به عنوان بخشی از انقلاب بازاریابی دیجیتال، شرکت دیجیتال مارکتینگ کروشه در این مسیر همراه شما خواهد بود.

 

آخرین پژوهش های سایت Smart Insight نشان می دهد که پروژه ها و برنامه های مرتبط با دگرگونی دیجیتال چقدر در میان افراد محبوب است. این گزارش ها بیان می کند که امروزه ۳۰ درصد از شرکت ها در حال حاضر برنامه های خود را به درستی تنظیم کرده اند و در حال اجرای آن هستند. این در حالیست که ۳۱ درصد از شرکت ها تصمیم دارند برنامه ریزی های خود را در سال بعد انجام دهند.  با این وجود باید به خاطر داشته باشید که دگرگونی دیجیتال یک شبه اتفاق نمی افتد یک سری مراحل وجود دارد که باید طی شود و فاکتورهای ضروری و حیاتی مدنظر قرار گیرد.  فرض کنید که بازاریابی دیجیتال، گروه دیجیتال یا مجموعه دیجیتال شما به خوبی برنامه ریزی شده و کار می کند،  خوب مرحله بعدی چیست؟ در این سری از مقالات سعی می کنیم نحوه آغاز کار در دگرگونی دیجیتال را با هم مرور کنیم و ببینیم چگونه می توانیم در این رقابت شرکت داشته باشیم.  در مقاله های آخر نگاهی به گزینه ها و نمونه های موجود در مورد ساختار تیم دیجیتال مارکتینگ می اندازیم.

ساختار جایگزین تیم بازاریابی:

راهنمایی که برای اعضای خود تهیه کرده ایم گزینه های موجود برای یکپارچه سازی و ادغام بازاریابی دیجیتال در  سازمان های بازاریابی را نشان می دهد.

چگونه همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ یک کمپین دیجیتال موفق را ایجاد می کند؟

 

بیشتر بخوانید:  دیجیتال مارکترها مراقب باشید این اشتباهات را انجام ندهید

ساختار تیم دیجیتال مارکتینگ چگونه است ؟

 ایجاد و مدیریت تیم های دیجیتال مارکتینگ:

اولین سوالی که در این شرایط به ذهن خطور می کند این است که مسئولیت مدیریت تیم های دیجیتال بر عهده چه کسانی است؟ این یک سوال جذاب است اما پاسخ آن به موارد متعددی بستگی دارد.

  • به اندازه کسب وکار بستگی دارد
  • به موقعیت کسب وکار بستگی دارد
  • به میل و رغبت برای ایجاد موارد دیجیتال در کسب وکارها بستگی دارد
  • به ماهیت  کسب وکارها بستگی دارد. به عنوان مثال شرکت های B2C  باید سریع تر از شرکت های B2B حرکت کنند.
  • به مجموعه مهارت هایی که در کسب وکار وجود دارد بستگی خواهد داشت
  • به اعضای تیم بستگی دارد و اینکه چه کسی مسئولیت تیم را بر عهده می گیرد
  • به مذاکرات بین دپارتمان ها بستگی دارد

نایجل فنویک نویسنده گزارش وضعیت کسب و کار دیجیتال در فورستر( که ۱۵۹۱ رهبر ارشد کسب وکارها در ایالت متحده آمریکا و انگلستان در این نظرسنجی شرکت کرده بودند)  تفکیک و جداشدگی بزرگی را بین بازاریابی و جنبه های فناوری کسب وکارها مشاهده کرده است.  او به مدیران ارشد بازاریابی و مدیران ارشد فناوری اطلاعات توصیه می کند با هم همکاری داشته باشند تا مطمئن شوند که کسب وکار موجود یک استراتژی نامناسب را اتخاذ نمی کند.  ما نیز با این موضوع موافقم. اگر این افراد همکاری خوبی با هم نداشته باشند ممکن است مشکلاتی در  شرکت ایجاد شود.  فرض کنید همه چیز به خوبی آغاز شده است. همه ما بر روی وظایفی که داریم توافق کرده ایم. در جلسه بعدی که با هم برگزار می کنیم، مدیر فروش بیان می کند که نمی تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد زیرا بخش فروش بسیار شلوغ است. شما نیز ممکن است چنین شرایطی را تجربه کرده باشید.  چنین مواردی اغلب قبل از ورود کسب وکار به دگرگونی دیجیتال رخ می دهد. جیسون موگاس،مایکل سیلبرمن و کریستوفر روی، ۴ نوع ساختار دیجیتال برای کسب وکارها تعریف کرده اند که معرفی آن ها در این مقاله خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:  55 آماری که باید در سال جدید برای بازاریابی ویدئویی بدانید

 

۱.  مدل رسمی تیم دیجیتال مارکتینگ:

مدل رسمی مدلی است که بیشتر کسب وکارها از این ناحیه کار خود را آغاز می کنند یا آغاز کرده اند. یک صدای واحد، کلمات دیجیتال را در سازمان منتشر می کند. ممکن است فکر کنید که چنین مدلی در دنیای امروزی نادر است اما بعد از گذشت ۲۵ سال از آغاز دنیای وب، هنوز  هم افرادی وجود دارد که فکر می کنند چنین مدلی بهترین مدل برای آغاز کار است.

 

۲.مدل متمرکز تیم دیجیتال مارکتینگ:

مدل متمرکز تیم دیجیتال مارکتینگ تمایل به تبعیت از موارد بعدی را دارد و اغلب دپارتمان هایی که قبلا تشکیل شده بودند را جدا می سازد.  چالشی که در مورد این مدل وجود دارد این است که سایر دپارتمان ها رویکرد “کاری با ما نداشته باشید” را اتخاذ می کنند. این موضوع بدین معنی است که دیجیتال تنها در یک ناحیه از شرکت اجرا می شود.

 

 

۳. مدل مستقل تیم دیجیتال مارکتینگ:

مدل مستقل تیم بازاریابی دیجیتال سومین مدلی است که در این حوزه بیان می شود و البته رایج ترین مدل در میان سازمان هایی با اندازه متوسط محسوب می شود. این سازمان ها تیم های بزرگ و مجهزی ندارند. باز هم چنین مدلی کارکرد نسبی دارد. چالشی که در این بخش مطرح می شود، کمبود کنترل  و هماهنگی کامل است.

 

 

۴. مدل هیبریدی تیم دیجیتال مارکتینگ:

مدل هیبریدی تیم بازاریابی آنلاین حالت ایده آلی است که در آن یک تیم کنترل کاملی بر روی شرایط موجود دارد. این تیم آموزش ها را ارائه می کند، پشتیبانی های موردنیاز را فراهم می سازد و راهنمایی های استراتژیک را در اختیار افراد قرار می دهد. در این زمینه کارشناسان دیجیتال فردی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  تاثیر تبلیغات در جذب مخاطب

 

 

برای مشاوره با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ کروشه فرم مشاوره کانون تبلیغاتی کروشه را تکمیل نمائید

این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

[انتشار آگاهی اولین قدم از خرد است]

بیشتر درباره‌ی این موضوع بدانید!

55tipsvideomarketingcover
این روزها به هر طرف که سر بچرخانید، افرادی را خواهید دید که با گوشی همراه خود در حال کار هستند. اگرچه هر فردی برای استفاده از گوشی دلایل خاص خود را دارد، اما تماشای ویدئوهای مختلف جایگاه ویژه‌ای در...
چرا در سال 2020 ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چرا در سال ۲۰۲۰ ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بحث بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی بحث طولانی است و چند سالی است که این بحث در میان افراد وجود دارد. یکی از موارد مهمی که...
خیلی وقت‌ها افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکداین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند. آن‌ها مدام پست‌های یکسانی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند. اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی...
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما و ارائه محتوا و تبلیغات شخصی سازی شده استفاده می کنیم. با ادامه استفاده از وب سایت ما، با استفاده از کوکی ها مطابق با خط مشی کوکی ما موافقت می کنید.